automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kas ostaksid endale elektriauto?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
(25-11-2012, 17:41 PM)motamees Kirjutas: [ -> ]Sel hetkel tabasin ennast mõttelt, et voolu on igas metsatalus (aususe huvides peab mainima, et mõnedes ikke pole).

Tean ühte noort peret,kellel tallu tuleb ainult kaks traati ja peakaitse talus-6,3 A . See on nagu pirn p....s . Kuidas sellega autot laadida?
(25-11-2012, 19:54 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: [ -> ]
(25-11-2012, 17:41 PM)motamees Kirjutas: [ -> ]Sel hetkel tabasin ennast mõttelt, et voolu on igas metsatalus (aususe huvides peab mainima, et mõnedes ikke pole).

Tean ühte noort peret,kellel tallu tuleb ainult kaks traati ja peakaitse talus-6,3 A . See on nagu pirn p....s . Kuidas sellega autot laadida?
Tuleb osta el,geraator ja bensu ning ongi el.auto laetudBig Grin
(25-11-2012, 20:05 PM)Armex Kirjutas: [ -> ]Tuleb osta el,geraator ja bensu ning ongi el.auto laetudBig Grin
See ei ole roheline mõtteviis! Vanasti oli ikke krossvärk, mida pime obesekronu ringi ajas. Sinna genekas külge ja e-vaba lekter olemas!
(25-11-2012, 22:16 PM)Basilio Kirjutas: [ -> ]
(25-11-2012, 20:05 PM)Armex Kirjutas: [ -> ]Tuleb osta el,geraator ja bensu ning ongi el.auto laetudBig Grin
See ei ole roheline mõtteviis! Vanasti oli ikke krossvärk, mida pime obesekronu ringi ajas. Sinna genekas külge ja e-vaba lekter olemas!

Kus sa maal seda hobust veel saad, pime veel suurem defka aga ajalugu pidi korrduma, peale el.autede võib tulla ehk jälle hobene juhul kui ei pea hakkama uuest pihta puuotsast vöi kiviajast.
(25-11-2012, 16:31 PM)stennadi Kirjutas: [ -> ]Erinevate allikate alusel baseerub ca 65- 67% maailma elektritoodangust fossiilsetele kütustele. Kuni see suhe nii kõrge on, ei saa küll elektriautot küll väga roheliseks liikumisviisiks nimetada.
(+ akude tootmise ökoloogiline jalajälg siia juurde)
Kuniks "rohelise" elektri saamiseks ja selle ülekandeks on vaja Maa sisse kaevata ning puurida lõpmatult auke ainuüksi toorme saamiseks, pole olemas rohelist või loodust mittereostavat energiat. Hetke reostab Maad elektriauto kordi ja kordi rohkem, kui "tüüpiline Talveralli sõiduk". Konkurentsitult kõige vähem saastav tegevus on vana autoga sõitmine, mille tootmise saaste on ammuilma Maa ära absorbeerinud. See kulu on kunagi tehtud ja seda tagasi pöörata on raske. Iga uus kulutamine on reostamine, eriti elektriautode ehitamine, milleks on vaja muudkui uusi materjale, mida ei saa vanadest masinatest ümber töödelda. Kõige lähem tegevus minimaalsele reostamisele on Barry White'i SuperMuscleCar. Võtta vana auto, kaasajastada seda liiklusohutumaks ja turvalisemaks materjalidega, mida on võiamlik vanast "saastast" suhteliselt odavalt ümber töödelda ja kõik on rahul.
Ses suhtes on too Põrnikas ka päris kabe projekt, et ei ole kasutatud "kosmosetehnoloogiat" elektrifitseerimisel.

On peast läbi käinud mõtted ksf! Nymmik&Co SubaruMuhu pealt: eraldi klass mistahes vanatehnikaüritusel koodnimetusega "reaalselt loodussäästlik lähenemine igapäevaautole". Ainus, mida ei saa vist legaalselt vanale autole romulast võttes külge pookida, on aktiivturvavarustus. Kuid passiivturvat saab arendada alates sõitjateruumi turvakerestamisest kuni moodsate istmete/turvavööde/peatugede kombodeni välja. Mootor ja veermik niigi.
See oleks suisa võistluse teema: kõigil tiimidel on üks ja sama kere/toorikauto. Kes ehitab sellest taaskasutatavast materjalist ehk romulakaubast kõige rohkem paremaks muutunud auto nii, et auto jääb pealtvaadates täpselt samaks. Paremaks muutumist saab vägagi täpselt mõõta: dünaamika, kütusekulu, heigaasid, autonoomsus jne. Lisatingimus võiks olla, et kõikmõeldava polsterduse, mürasummutuse jne juures peab kasutama võimalikult ligi100% looduslikke ja ise tehtavaid materjale. K.a. istmekatted, kus sünteetika või suisa naftast dermantiin ja plastmass peab autost kaduma.

Kõik need Tatikad ja paljude kanalite romulasaated on suur jama, kus tuleb kasutuid idiootsuseid ehitada. Aga sellisest asjast võtaks või ise osa, kus tuleks näiteks W124 vana 2-lidrase karpaga või taksodiisel kaasajastada "roheliselt mõeldes". Kuni sinnamaani, et sõber laseb metsast põdra, selel naha pargid ise või lased looduslähedaselt parkida; kasvatad lina või ostad linaniiti ja kood ise kangastelgedel kangad; istmed polsterdad kasvõi põhuga või korjad rannast mererohtu, mingid iludetailid või kinnitused võid teha kodumetsast lõigatud puidust ja liimida selle kokku tolle sama põdra kontidest keedetud kondiliimiga etc. Rääkimata romulatest laiabks sõidetud tuliuute käulade küljest võetab moodne/säästlik tehnika. Keegi ju ei keelaks ka elektriautot ehitada - kui saab parem, kui algne mudel, andku aga tuld.

Lõpuks saab kogu auto panna taustsüsteemi auto kaasajastumine/ohutustamine vs raisatud energia ja uuskaevandatud materjalide suhtes. Ja hinanta kõike Musta Numbri ülevaatusakti põhimõttel, kus näiteks vana mootoriplokk koos kaanega aga romulast soetatud ja tööle saadud sissepritse ning katalüsaatoriga annab suurema protsendi ja punkte, kui lihtsalt terve uue mootori install etc. Ehk originaalsusaste vs parendamine vs "rohelisus".
Idee on nokitsemise mõttes vahva, aga ma kardan et kogu arenenud maailma ratastel hoidmiseks ei piisa paarist põdranahast ja traadikerast. St see võib töötada sinu isiklikus väikses maailmas, aga mitte kõikjal, vanad autod vajavad samamoodi uusi juppe, plekke jne, lõpuks võib vabalt selguda et kogu selle varuosatootmise käigus hoidmine on suurem ettevõtmine kui uued, parandatud konstruktsiooniga autod teha.

Ma isiklikult arvan ikka et ka saastamise probleemile pakub lahenduse auto konstruktsiooni lihtsustamine. Tänapäeva autod on liiga keerulised ja toretsevad, kui juba uksepolster koosneb 20-st eri detailist siis selge see et seda on kallis toota ning saastab. Samamoodi mootor, kui tõmmata mingi vähegi tänapäevasem mootor laiali siis see on ulme mis kogus vidinaid sealt vastu vaatab, samas elektriajamil on mingi umbes viis liikuvat osa. Ja vask on väga kenasti taaskasutatav, vahel taaskasutatakse loodusesõprade poolt ka enne kui omanik jaole jõuab Smile

Kui kedagi reaalselt huvitab (minuarust ainuvõimalik, aga noh mida mina ka tean) suund kuhu autotööstus võiks liikuda, siis uurige Gordon Murray viimast projekti: http://www.businessweek.com/news/2012-05...-on-96-mpg . See on küll erinevatel praktilistel põhjustel ka pisiauto, aga samu tehnoloogiaid kasutades saaks ka suurema auto teha. Näiteks kogu komposiitrunga tooraine on põllul kasvatatud, araabiamaa seest ei tule suurt midagi. Noh ja muidugi juhikoha paigutus... Smile

Mis selle teema eriti lahedaks teeb on asjaolu, et tehase sisseseade on kordades odavam ja lihtsam kui tavatehaste oma, samuti on seda lihtsam ja odavam ümber seadistada. Ehk siis see oleks üks võimalus, kuidas Eestis kunagi võiks olla ka kohapeal projekteeritud ja disainitud päris autode tööstus (vabandan ette ja taha, aga Koeru Volgad ja Tartu bussid kvalifitseeruvad tööstuse asemel organiseeritud kulibinluseks). Ma ei jõua ära oodata.
Lihtalt informatsiooniks:
Lobisesin just sotsiaaltöötajaga, kelle käsutada oleva elektri I-Mev´i taha oli tuisanud autoga peaaegu samasuur lumehang. Tütarlaps kühveldas lund ja oli veidi kõhevil tänase päeva sõiduvõimalikkuses. Ütles küll, et eile oli auto käitunud eneselegi üllatavalt hästi lumes ja polnudki väga külm. Päevaseks läbisõiduks töötava soojundusega, tuisus ja lumesajus, lühikesed otsad - 40 km. Õhtuks oli aku tühi.
Eilne päev lõuna-eestis: temp -4 -6, lumesadu, tuisk. Kaks korda kühveldasin oma hoovi tühjaks, kuid lund sai veel lumelabidaga lükata. See oli veel kohev, mitte nagu täna.
(30-11-2012, 21:50 PM)krss Kirjutas: [ -> ]... ainus präänik, millega saaks meelitada vanade kvaliteetsete autode omanikke ostma elektriautot, oleks lajatada aastaarvu põhiselt selga mingi räige automaks...
Sülga nüüd kolm korda üle õla! A/S EW-s kipuvad sellised asjad tõeks saama!
(30-11-2012, 21:50 PM)krss Kirjutas: [ -> ]Kui kaua siinsed foorumikasutajad näiteks oma autosid käigus hoiavad?

Peres 1992a. tehasest välja veerenud Volvo 940, ostetud uuena ja sõidab siiani, sai gaasi peale ringi tehtud 7a. tagasi.
(30-11-2012, 22:27 PM)Basilio Kirjutas: [ -> ]
(30-11-2012, 21:50 PM)krss Kirjutas: [ -> ]... ainus präänik, millega saaks meelitada vanade kvaliteetsete autode omanikke ostma elektriautot, oleks lajatada aastaarvu põhiselt selga mingi räige automaks...
Sülga nüüd kolm korda üle õla! A/S EW-s kipuvad sellised asjad tõeks saama!

Ma tahtsin ka öelda, et ära kraaksu õnnetust kaela. Aga üldiselt on neid vanu siiski vähe ja Tallinnas veel eriti, ning õnneks need seaduseväänajad oma künka otsast eriti kaugele ei näe.
Odav elektriauto ja tundub tulevat Mati Leivategija garaazist:

http://www.osta.ee/elektriauto-smile-31198809.html

Neid vist paar aastat tagasi üritati siin müüa ja mälu järgi olid pliiakudega?
Hinna kräpp, millele on lisatud veidi mugavust Tepingu vidinate näol.

A.
No vot, hakkab looma, eriti kui 16 tonni elektrisõiduki ostuks toetust saaks Big Grin
Kuusteist lehekülge...
"Jah" ja "ei" vastuseid, sekka mõni tugevam tera kah. Pilt peaks selge olema või kuidas?
Eestimaa oludes sarnaneb elektriauto omamine justkui hanguga augu kaevamisele.
Alguses on küll lihtne mättaid lahti kangutada (lihtsam kui labidaga), aga kui murukamarast läbi tungitud, läheb elu kusiseks ja töö enam ei edene.
Sama selle pukatsiga. Suvisel ajal on vahva, aga talvel saabuvad külma- ja lumehädad. Mis tolku on siis sellest kulutatud rahast, kui oma ostu nautimiseks ja sihipäraseks kasutamiseks jäävad vaid napid kaheksa kuud aastast. Kui sedagi. Sarnaneb justkui mõnele "tuttpüss lapi- ja vahaandmise pillile", mis lume tulekul varjualla konserveeritakse.
Mina ei ostaks. Kuigi olen tuline väikeautode pooldaja ja ei tunne mitte mingisugust vajadust siin mõnesaja kildiste otsade katmiseks vedada enesega kaasas mitut tonni rauda. See kõik mõjub kokkuvõttes minu aja kasutusele ja lõpuks ka rahakotile.
Külma vastu pidavat paigaldatama Webasto gaasisoojendeid. Eks see ole muidugi lisakulu, aga lubaks siiski talvel kasutada. Kuna ise hoian autot soojas garaažis, siis peaks ka aku välja sõites tükk aega soe olema.
Kohalikeks sõitudeks kõlbaks särtsukas küll, ma arvan, kui aga osta jõuaks! Kui peaks kohe praegu auto ostmisele mõtlema, siis ei jätkuks raha isegi võrri jaoks! Big Grin
Nonii läks nii nagu oli arvata algusest peale :

http://www.tallinnapostimees.ee/1097372/...ida-ei-saa
(09-01-2013, 12:40 PM)stennadi Kirjutas: [ -> ]Nonii läks nii nagu oli arvata algusest peale :

http://www.tallinnapostimees.ee/1097372/...ida-ei-saa
Head kommentaarid seal...
Kopipasteet: "Peale elektriautode võiks ka salakütusega sõitvatele autodele tasuta parkimine olla, aktsiisi maksavad mõlemad ühepalju. Ja kõik teised .. maksku!"
"NB: need Mitsud vms seljakotid ei ole autod, vaid akuga külmkirstud!"
Big Grin
Tõde on selgunud elektriauto ei õigusta end turumajanduse tingimustes. Põhimõtteliselt saab rahva elektriautosid ostma panna sel teel kui vedelkütuste aktsiisimäärad kergitada nii kõrgeks et rahvas ei jõua enam bensiini osta. Kuid see on ohtlik tee kuna vedelkütuse räige hinnatõus võib halvata kogu majanduse .Teine variant on lihtsalt enamuse elektriauto hinnast lasta riigil kinni maksta.Kuid see tundub juba aruti rahapõletamisena ebatäiusliku tehnoloogia nimel. Nagu uuringud näitavad et tarbijate ostuotsust mõjutavad pigem majanduslikud tegurid kui keskkonnasäästlikkus.See tähendab auto ostuhind kui ülalpidamine on liiga kallis et saavutada eelist tavalise mootoriga auto ees. http://www.e24.ee/1101724/huvi-elektriau...-vaibunud/
Ei ostaks! Kuskil lehes oli ,et akud praagid ja tundub olevat mõttetus! Mis siis saab kui garantii läbi kindlasti akud maksavad juba palju!!!