automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kas ostaksid endale elektriauto?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Praegusel hetkel ei ostaks, kuna on vaja pidevalt läti-leedu-eesti vahet sõita, siis oleks see tohutult tülikas ja aeganõudev - 100 km, tankima - 100 km, tankima...

Kunagi, kui saabub pension siis võib sellist lollust endale lubada küll, et tiksud leiva järgi ja tagasi ning pead sellejärel auto pliiditaha ühendama...

Ehk siis, ei - aeg on ka raha.
Trehvasin artikli otsa kus kirjeldatakse elektri-väe abil toimunud testsõitu kilulinnast Põlvasse.
http://arileht.delfi.ee/news/energia/tai...d=67078340
Iseasi kas eeskätt linnavahel ristlemiseks mõeldud autot on suurt mõtet maanteel testida, aga huvitav lugeda ikka.
Väga he aneile meestele-naistele ,kel on "mitte päris oma abikaasad" ka kusagil. Ostad või rendid või muiad tööandjalt selle junni, lähed "komandeeringusse" teise Eesti otsa ja abikaasal pole mingit põhjust arvata, et Sa pead igal juhul ja KIIRELT koju tagasi jõudma. Niikaua, kui see junn laadimises seisab, on aega armukesega tillerniksu teha...

Mina armukesi ei poolda, seega fossiilkütus jääb.
(14-11-2013, 21:13 PM)PlyVal64 Kirjutas: [ -> ]Väga he aneile meestele-naistele ,kel on "mitte päris oma abikaasad" ka kusagil. Ostad või rendid või muiad tööandjalt selle junni, lähed "komandeeringusse" teise Eesti otsa ja abikaasal pole mingit põhjust arvata, et Sa pead igal juhul ja KIIRELT koju tagasi jõudma. Niikaua, kui see junn laadimises seisab, on aega armukesega tillerniksu teha...

Mina armukesi ei poolda, seega fossiilkütus jääb.

Fossiil sääraneBig Grin
Iseasi, kas on mõtet võtta auto, mille lubatud sõiduulatus on 100km, teha sellega 500km ots ja siis kiruda, et jube palju kulub laadimise peale aega. Selle järelduse oleks võinud teha ju juba tehnilisi andmeid lugedes.

Minu silmis sellised testid lähevad samasse auku top geari autotestide, sveitsi sõltumatute * uuringute instituutide ja kopraonu valgete hammastega.

Me siin töö juures oleme jõudnud järeldusele, et see elektriauto rent on täitsa mõistlik mõte, kui võtad auto tunniks-paariks linnas liiklemiseks, takso asemele. Muidugi, meil on rendiautod maja ees ka Wink
(15-11-2013, 10:28 AM)Mahno Kirjutas: [ -> ]Me siin töö juures oleme jõudnud järeldusele, et see elektriauto rent on täitsa mõistlik mõte, kui võtad auto tunniks-paariks linnas liiklemiseks, takso asemele.
Minu teada just selle mõttega see rent tehtud ongi, mitte Põlvasse vanaema juurde sõitmiseks. Smile
Ei ostaks, aga huvi pärast rendiks küll.
Värskes TM-is elektriautode laadimisest jutt. Mul tekkis selline mõte seoses sellega, et oletame, olen tavaline lasna-musta-õismäelane, töötan kuskil ministeeriumis, riigiasutises või mõnes muus kontoris (kus on võimalik tasuta parkida) ja sõiduvajadus oleks täpselt elektriautole sobiv: Hommikul max 10-15km tööle, õhtul sama palju koju, koos poe, lasteaia, vms stopiga. Selline u 40-50 km päevas ehk.
Ostan elektriauto, aga.....
Kuna elan magalarajooni maja x korrusel, maja ees ja ümber on parkimiskohti umbes 5-le autole ja oma elektrikäru hoian paarisaja meetri kaugusel tasulises parklas näiteks.
Kus krdi kohas teda laadima peaks? Näiteks 220V tavapistikust 6-9 tundi.
Kodus, ei tule vist kõne alla, isegi kui õnnestuks otse akna alla parkida.
Tööl? on miskisugune hoov või plats parkimiseks, elektrit pole.
Kiirlaadjaid? ei jõua vist iga päeva kiirlaadimas käia...
Nii, et selline hüpoteetiline "mina", kellele elektriauto teoreetiliselt väga sobiks, läheb ja ostab mõne 1l bensumootoriga punni, maksab selle eest 3a 140€ kuus liisingut ja ongi asi otsas.
Ja liising on poole odavam kui koos toetusega soetatud imev või mõni teine.

Aga tegelikult lähen järgmine nädal rendin päevaks-kaheks elektriauto, lihtsalt huvi pärast Smile
Kortermaja ja elekter. Naise sugulane (naisterahvas) elab kortermajas neljandal korrusel asuvas üürikorteris ja rääkis alumiste korruste naabrid pehmeks, paigaldamaks mootorisoojenduse jaoks tarviliku elektrijuhtme piki seina alla, nii et see on kinnitatud iga alumise rõdu külge. Üleval on taimer ja asi on siiani toiminud. Elektriauto puhul on vist probleemiks korteri peakaitse?
Tavalaadimiseks kõlbab korteri valgusvool eduliselt. A sai nüüd ise ka lõppeks ära proovitud Issanda Lehekese nimeline riistapuu ja kvalifitseerub täiesti autoks. Mulle eriti sobis ELMO rendiauto kontseptsioon, et bussiga sõidan Dorpatti ja seal jalutan rendiautoni, mida saab kasutada ilma liigse bürokraatiata.
Töökohas 2012. aasta suvest ka kaks aimaeivõid (tasuta anti). Ja poolteise aastaga läbi sõidetud kummagiga veidi üle 5000 km (Tallinna sees liikumiseks ette nähtud, sõidab see inimene, kel vaja). Suured ülemused olid Mitsude saamise järel nii sillas, et saab kohe ca 8 autot realiseerida või liisingule tagastada - aga nende Mitsude sobimatus eriti talveoludesse ilmnes suht ruttu...paari liisingule tagastatud masina asemele osteti suht ruttu uued pärisautod (okei, pikkadeks sõitudeks kolleegide kogemuste järgi mõttetud 1,2 mootoriga Skoda Fabiad) ja rohkem muid autosid peale ühe tiptopkorras Toyota LC 90 pole realiseeritud (viimane asi oli ka paari ülemuse poliitkorrektsuse argumentidega vürtsitatud egotrip).

Kuna endal on töölaua sahtlis ühe suht aimaeivõi vastandi võtmed, olen elektrikaid kogu selle aja sees pruukinud vaid paar korda Tallinnas sõitmiseks pigem proovimise ja uudishimu ajel. Markantseim tähelepanek neist kordadest oli, et täislaetud akupaki puhul langeb kütte sisselülitamisel võimalik läbisõidu välp kohe ca 50 km jagu. Argisõitude puhuks - ütlen ausalt, seni pole kaalunudki. Kuna elan suht liikuvat elu, liigun pidevalt Tallinn-läänerajoon ja aegajalt ka Tallinn- muud Eesti osariigid telgedel, kaasas sageli omajagu tavaari, pole minu isiklikele võimalustele ja tehnilistele tingimustele vastavat elektriautot veel välja mõeldud. Seega järgmine minu auto saab olema ka ilmselt diisliga universaal või mahtuniversaal...
(04-01-2014, 12:46 PM)DevilDeVille Kirjutas: [ -> ]Tavalaadimiseks kõlbab korteri valgusvool eduliselt.

Kõlbab jah. Ainult, et 3l purgiga pead seda imev-ini transportima Smile
See oli mu pika jutu mõte.
Kasutan tööl pea igapäevaselt elektriautot - ei ostaks, isegi mitte siis, kui laadimisvõrk laieneks veelgi ja akude kestvus + auto mõõtmed paraneksid. Miks? Emotsiooni tõttu - tuim punktist A punkti B sõiduvahend on see elektriauto minu jaoks. Praktilisuse osas pole varsti enam küsimust.
(05-01-2014, 23:44 PM)Audi100C2 Kirjutas: [ -> ]...
tuim punktist A punkti B sõiduvahend on see elektriauto minu jaoks. Praktilisuse osas pole varsti enam küsimust.

Seega hakkab massidele sobivaks muutuma - säärased on ju enamus täna poest saadaolevaid liikureid.
Aga reporteris näitas ju mõned kuud tagasi elektriautot, mis ühe tankimisega suvel ja taganttuulega pidi sõitma 700km kuidu keskmiselt 500km pidi saam läbitud. Päris üle keskmise suur auto oli.
Nimi hakkas vist D tähega ja praegu veel eestist ei saa. Rootsist oli tellinud too mees kes teda reporterile demonstreeris.
Kui taolise auto tavaauto hinnaga enamvähem saaks (25000eur) siis vaataks küll selle poole.
(06-01-2014, 18:23 PM)maisalup Kirjutas: [ -> ]Aga reporteris näitas ju mõned kuud tagasi elektriautot, mis ühe tankimisega suvel ja taganttuulega pidi sõitma 700km kuidu keskmiselt 500km pidi saam läbitud. Päris üle keskmise suur auto oli.
Nimi hakkas vist D tähega ja praegu veel eestist ei saa. Rootsist oli tellinud too mees kes teda reporterile demonstreeris.
Kui taolise auto tavaauto hinnaga enamvähem saaks (25000eur) siis vaataks küll selle poole.

Tesla Model S

Hind on nimetatud piirist märkimisväärselt kõrgem.
Asjalikku juttu Tesla kohta leiab lõimest

http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=41082
47000eur on üpris üle mõistuse hind....
Ma järeldaks sellest et toimiv mudel maksab siis niipalju, samas poole odavamalt saab neid ratastel purke millel koguaeg patarei tühi onSmile
(06-01-2014, 20:27 PM)maisalup Kirjutas: [ -> ]47000eur on üpris üle mõistuse hind....

47 000 Eur – üpris üle mõistuse hind? Kuidas võtta. Minu jaoks – jah, kindlasti aga samas lugesin su väidet, lõin guuglisse sisse suvaliselt valitud enesest lugupidava autobrändi nime kohaliku laiendiga: "Mercedes.ee" Rolleyes Sattusin siis Silberauto kodulehele. Ole kena, vali sealt näiteks mõni mudel ja vaata, kuhukanti need hinnad seal jäävad. Anna andeks – pole huvi tundud ega uurinud näiteks BMW ega Audi müüjate (ja igasugu teiste Premium-brändide lehti) aga usun, et ka seal valitseb sarnane "üpris üle mõistuse" olukord.