automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kas ostaksid endale elektriauto?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Ei viitsi teemat otsast peale uurida - seega ärge pahandage kui juba keegi on teinud minuga sarnaseid kalkulatsioone.

Tegin siin huvitava arvestuse, kuna keegi eespool ka mainis juba, et pole see elektriga ringi vuramine midagi nii odav.

Võttes alg materjaliks selle Mievi, millel siis aku on 16kWh ja millega saab siin talvel sõita nii 60 km. Lihtne kalkulatsioon näitab, et 100 km läbimiseks kulub 26kWh.

Uurisin siin enda eelmise kuu elektri arvet ja sealt selgub, et 1 kw hinnaks kujuneb nii 0,1338 euri (koos võrgu tasude ja muu jamaga).

Sellest hinnast lähtudes tuleb 100 km läbimiseks maksta elektri eest 26 x 0,1338 võrdub 3,4788 euri. Kui sisse lüüa veel, et autot ostes maksad 184 euri kuus liisingut ka.

Odavam kui sama hinnaga liisingusse võtta mingi bensiini põleti või masuudi press, aga kui oled nõus kilomeetreid läbima vana masuudi pressiga, mille saad kätte 500 euriga ja kütet neelab 5,5L 100km talvel. Siis selle uue auto raha eest saad läbida 270 909km. (kui nüüd sisse võtta korralised hooldused ja väiksed remondid, siis saab arvatavasti 200 000 km muretult kulgeda.

See kalkulatsioon kehtib siis riigi poolse kombentseerimisega. Kui võtta alg materjaliks täis hind 30 000 euri ja vana masina kuluks 7 euri/100km siis saad sõita rõõmsalt 427 142km - mida tava inimene sõidab nii 11 aastat kui päevas sõidab 100km.

Nii, et ostke ostke uusi masinaid Big Grin. Mina olen rõõmus, kuna vanad muutuvad odavamaks ja diislit jääb mulle rohkem põletada. Big Grin
TCO analüüs reaalsete hindadega on tehtud siin:

https://www.dropbox.com/s/bkqwwhcgehfgj8...a_TCO.xlsx

Võrdlema peaks siiski võrreldavaid asju ehk siis uusi autosid. Ka Teslal tekib mingi hetk järelturg, tuleb Model E hinnaga ca 30-35keur ning tollel tekib järelturg jne, siis saab jälle õunu õuntega võrrelda järelturul.

Mis puudutab sõitmise kulusid, siis detsembri elektriarve kasvas ~45 eurot ning selle eest sõitsin läbi 1600km ehk 2.8€ / 100km. Samas klassis autod võtavad ca 8l / 100km ehk ~10€ / 100km. Seega iga 100km on kokkuhoid ~7€.

Seega kes sõidab kuus 2000km hoiab kokku 140€, kes sõidab 3000km hoiab kokku 210€ jne. Ma arvan, et see detsembri number kuigi ta on pigem konservatiivne (uus auto mis polnud ennast veel paika loksutand, tutikad kummid mille veeretakistus on alguses suurem, siiski detsember mis sest, et suhteliselt soe) võiks ta aasta ringse tarbimise keskmist ehk enam vähem hinnata. Kindlasti praegune jaanuari tarbimine on kõrgem aga minu mäletamist mööda pole keskmine Wh/km number väga muutunud ja on seal ca 267 Wh/km peale 3000km.

Ja seda kokkuhoidu ei tasu nüüd võtta kohe argumendiks, et hakata ökodiislitega võrdlema ja tegema tasuvusarvestust. Pigem on see argument, et kokku hoitud kütuse pealt on võimalik liisingut rohkem maksta mistõttu kogukulu samaks jäämisel on Tesla võrreldav odavama autoga. Mida suurem läbisõit, seda odavama autoga võrreldav.

Näitena sõidutasin ühte Postimehe fotograafi kes mainis, et töö tõttu sõidab tema kuus ca 6000-7000km. See teeb tema potentsiaalseks kokkuhoiuks 400-500€ kuus. Arvestame, et sellest €100 tuleb panna hetkel kõrgema kasko peale (aspekt mis autode arvu kasvades peaks ära kaduma) jääb talle €300-400 panna liisingu peale ehk see auto oleks võrreldav autoga mille kuumakse on ca 130-230€. Sellise kuumakse saame me aga seal €13-€22k maksvatel autodel. Seega sellise läbisõidu puhul on see auto VÄGA VÄGA odav sest auto enda parameetrid on ikka väga palju paremad kui neil 20k autodel.
Kui loed minu postitust uuesti, siis ma olen seal selge sõnaga maininud, et ostes uue bensiini põleti või masuudi pressi, sellest on km kulu odavam - küll aga mina olen vaene maa inimene, näppe meeldib õliseks teha ja vanad autod meeldivad. Seega mina saan vana kasutatud vanarauaga odavamalt liigeldud kui kõik liisingu inimesed.

Point on ikkagi punktist A liikuda punkti B ja C. Kuidas sinna jõutakse on juba teine asi aga otsene mõjutus vahend on ikkagi raha kulu selle km läbimiseks.

Kõik "rikkad" (kes maksavad 400 euri kuus kaskot ja liisingut) need oleksid tükimaad jõukamad, kui nad ei nuumaks kõiksugu "uusi" tooteid müüvaid firmasid.

Ot: aga ikkagi. Maakera oleks rohelisem ka, kui seda uut plastiku paska ei toodetaks maakerale enam juurde. Kui palju kulub energiat, et toota see uus Tesla valmis? Ja kui palju jäätmeid tekib, et toota seda Teslat? Kui palju saaks nende vanade masinate remontimisega ja hooldamisega maailmas rohkem liikuda punktist A punkti B, kui ei kulutataks energiat ja materjale uue junni tootmiseks... Rolleyes
(30-01-2014, 00:24 AM)phyl Kirjutas: [ -> ]Ot: aga ikkagi. Maakera oleks rohelisem ka, kui seda uut plastiku paska ei toodetaks maakerale enam juurde. Kui palju kulub energiat, et toota see uus Tesla valmis? Ja kui palju jäätmeid tekib, et toota seda Teslat? Kui palju saaks nende vanade masinate remontimisega ja hooldamisega maailmas rohkem liikuda punktist A punkti B, kui ei kulutataks energiat ja materjale uue junni tootmiseks... Rolleyes

Arvestades, et Teslas on marginaalne kogus plastmassi vaid kogu auto on ehitatud alumiiniumist koos näpuotsatäie terasega, siis on ta päris hästi taaskasutatav. Tesla akupakid on 100% taaskasutatavad kuna kasutavad endas vaid metalle (erinevalt teistest elektriautodest) nii anoodi kui katoodi materjalides seega halvimal juhul olles väga kõrge puhtusastmega tooraine ümbertöötluseks.

Tesla planeerib ehitada enda gigafactory (asukoht ja partnerid peaks teada antama 19.02 kvartali konverentsikõne ajal) milles hakkab ehitama otse toorainest akupakke ning mille hulka tuleb ka taaskasutus ning tehase planeeritav kogu energiatarve peaks tulema roheline (tõenäoliselt päiksepaneelidest). Seega peaks Tesla puhul vähemalt ökoloogiline jalajälg päris pisikeseks kukkuma.

Ei tasu unustada, et vastupidiselt vanadele tootjatele on Tesla kogu eksistentsi mõte viia transport jätkusuutlikule süsteemile. Kogu superlaadijate võrgustiku voolutarbimine on juba osaliselt ning saab olema suuremas osakaalus kaetud päiksepaneelide poolt võrku toodetava energiaga ning Tesla enda tootmised jms on plaanis või juba hetkel päiksepaneelide peal. Ei tasu unustada, et Elon Muski vend on Solar City boss kes on USA suurim päiksepaneelide paigaldaja ning Tesla ja Solar City teevad aktiivset koostööd. Kui keegi üldse suudab viia asja roheliseks on see Muski perekond.
Aga kui nüüd kaks asja kokku panna, ehk siis vana hea 500€ auto ja "ai mai või" toetuse kogus kasutada selle esimese ümber ehitamiseks elektri peale. Saaks juba tegelikult ka oluliselt rohelisema olukorra kui kogu see meeletu raha haisuga roheline jama kõik kokku.

Kulutab ju uue auto tootmine tohutu energia ja ega see alumiiniumi tootmine just meelakkumine ei ole. Isegi kui seda ümber töödelda mingitest vanadest õllepurkidest. Mitte et ma Tesla vastu oleks vaid see üldine suhtumine kus müüakse järjest kehvemaid asju, et inimesed tarbiksid ja selle kõrvale räägitakse rohelisest elust.
Mittesittagi pole muutunud....(Eino Baskin)
aitäh kogemusi jagamast. Ka Tesla plaanid on huvitavad. Tegelikult täitsa loogilised. See masin kulub "elektriautode" portfooliosse väga ära - muidu tähendaks ju elektriauto üheselt "väike ja piiratud funktsinaalsusega punn" Smile
loodame, et Tesla (S) on alles toote elutsükli alguses ehk "star" ("täht") faasis. Teistest moodsam ja parem, aga harju keskmisest kulgurist ikka märkimisväärselt kallim. Võib-olla ka põhjendamatult kõrge hinnaga. Ootame "cash cow" ("rahalehm") faasi, mil hind ilmselt ikka väheneb ning asi massidesse läheb. Kas siis S enda või oodatava sõsarmudeli näol. Või mõlema.

Tesla "masterplan" evib head loogikat. Esimese premiumklassi sõidukiga tehakse nimi ja imago. "Tanklakett" toetab sõidukit kui toodet ning infrast kujuneb ilmselt ka eraldi tegevusvaldkond. Kui ikka mõlema suunaga tegelemiseks kapitali jagub ja kui tanklakett ei ole eelkõige marketingimull...
tanklaketil on nimelt suured riskid. Kui hommepäev peaks tekkima tehnoloogia, mis elektri kaasastassimise mõttetuks muudab, on üritus täiesti hääbuv nähtus. Nagu olid taksofonid. Uus tehnoloogia "ohustab" muidugi veidi ka elektriautotööstust - isegi kui nn uus tehnoloogia mingil päeval vaid laboris eksisteerib, ei kipu ju inimene ostma "eilse päeva tehnikat, mis paistab jäävat ühepäevaliblikaks". Jah - eeldatavasti seostub oodatav "uus tehnoloogia" samuti elektriga (st selle tootmisega "pardal") ja ehk saavad nii müüdud kui müüdavad isendid "upgrade kiti", mis akud kuidagi generaatoriga asendab - aga vähemasti juba liiklevate masinate omanikele tähendab see ilmselt märkimisväärset lisakulu. Kui soetad, "köhid nutsu". Kui mitte, on lihtsalt masina väärtus (järelturul) kõva kolksuga kukkunud. Ehk siis tehnika areng võib elektriautode omanike rahakoti pihta lüüa. Omamoodi paradoks.

üldiselt on aga auto tarbeese. Kui meeldib ja sobib, siis homse pärast ei maksa tõesti liialt põdeda. See võib ju tulla hoopis ülehomme või kujuneda hoopis teistsuguseks, kui pessimistlik pilt seda kirjeldab Smile
Kui tegemist on jätkusuutliku inseneriga, siis mõttes olen samal tasandil, kuid see kõik on sinine unistus paljudele siin foorumis ja reaalne elu toob meid ikka ja jälle tagasi siia, kus me hingame... paraku nii see on
Siin foorumis on vist ka mõned reaalsed elektriauto kasutajad. Kas elektriauto + webasto kogemust on? Kui auto nt töö juures vooluvõrgus ei seisa, tundub mõistlik. Esindus on valmis selle nt Leafile kohe peale panema. Peaks talvise ls kao põhimõtteliselt olematuks muutma, lisaks saab vist vajadusel ka liikumise peal salongile lisakütet anda?
(30-01-2014, 11:48 AM)bom Kirjutas: [ -> ]Siin foorumis on vist ka mõned reaalsed elektriauto kasutajad. Kas elektriauto + webasto kogemust on? Kui auto nt töö juures vooluvõrgus ei seisa, tundub mõistlik. Esindus on valmis selle nt Leafile kohe peale panema. Peaks talvise ls kao põhimõtteliselt olematuks muutma, lisaks saab vist vajadusel ka liikumise peal salongile lisakütet anda?

Vat see on koht, kus elektriauto mõte ära kaob.Toungue

Lisaks tekib veel üks huvitav teema: enamus tankureid mõõdab täpselt koguseid alates 5 liitrist...
See jah tekitab küsimuse, et kui elektriauto talvel vajab webastot, siis kas on ikka päris normaalne. Leaf nagu ma aru saan võiks siiski ka talvel suht mõistlikult soojaks saada ning saab vist ka eelsoendada. Lihtsalt range on oluliselt madalam talvel.

Uuel i3-l ma oletaks, et BMW on suutnud ka siiski suhteliselt mõistliku kütte peale panna niiet vast saab ka selle soojaks ja peab jällegi lihtsalt range kaoga arvestama.

Tesla puhul on soojendamine non-issue ja distantsi kadu kuigi olemas on suhtelises mõttes vähem valus kuna isegi 100km kaotades räägime endiselt sadadest km Wink

Niiet Mia ja Mitsubishi MiEV aga minumeelest ei ole talve autod ja hakata neile vägistama peale webastot jne muudab asja veelgi mõttetumaks. Tuleb küll tunnistada, et ma ei oleks kummagagi nõus ka niisama sõitma nagu ma ei sõidaks ka Smarti jms pisipunnidega kuna füüsika seaduste järgi ei saa need autod turvalised olla. Neil lihtsalt puudub see muljumise ja energia hajutamise tsoon ning nende ülimadal mass ei tule inertsi mängudes ka neile mingi nurga alt kasuks. Meil on piisavalt hulle jeebi juhte kes su lihtsalt sodiks sõidavad mistõttu mina isiklikult alla täismõõdus auto lihtsalt ei ole nõus kasutama sest enda ja kaaslaste elu ja tervis on siiski kõige olulisem.
[/quote]
Vat see on koht, kus elektriauto mõte ära kaob.Toungue
[/quote]

Seetõttu, et igaüks elektriautot enda jaoks erinevalt mõtestab, ongi selle teema 25 lehele venitanud. Mina vaatan seda kui majanduslikult väga otstarbekat viisi viia oma igapäevase põhimarsruudi kulud uut või uueväärset normaalse varustusega autot kasutades miinimumi. Hooldused poolmuidu, km hind olematu jne. Tööle ja koju ei sõida ma L-Eesti kaudu, ei vea paati, ämma, ei tee kõrvalepõiget talverallile. Webasto oleks lihtsalt üks vidin juures, mis auto ühe puuduse (ehk muidu üsna hästi prognoositava läbisõidu ootamatu vähenemise võimalus) kõrvaldaks.

Jah, majanduslikult enam-vähem sarnasteks alternatiivideks oleks kõik, mida auto24 uue auto otsing hinnaklassis sama varustusega kuni 25000 annab (ehk Toyota Auris, Skoda Octavia, VW Polo jne) aga no see valik oleks lihtsalt elule allaandmine Smile Leaf vähemalt tekitab mingi tehnoloogilise huvi.

Edit: rahva viha leevendamiseks selgitan juurde, et ei ole veel Leafi soetanud, tegemist on tulevikku vaatava kalukatsiooniga. Kui juba olemas oleks, siis ma enam ei küsiks, siis paugutaks trakse vähemalt samapalju kui PlyVal Toungue
Elektritaksol on mingid diislil(?) põhinevad soojendused lisatud. Sai kunagi ajalehest loetud, kuid ei leia hetkel seda artiklit üles. Meelde on jäänud, et soojendamisele kulus mõni liiter kütet ööpäevas ja seda arvestusega, et masin on 24/7 teenistuses. Ei ütleks, et elektriauto mõte sellega kuhugi ära kaob.
(30-01-2014, 13:34 PM)Alts Kirjutas: [ -> ]Elektritaksol on mingid diislil(?) põhinevad soojendused lisatud. Sai kunagi ajalehest loetud, kuid ei leia hetkel seda artiklit üles. Meelde on jäänud, et soojendamisele kulus mõni liiter kütet ööpäevas ja seda arvestusega, et masin on 24/7 teenistuses. Ei ütleks, et elektriauto mõte sellega kuhugi ära kaob.

Täitsa nõus. Point on selles et sisepõlemismootori on kasutegur jämedalt võttes 30%. Elektriautoga sõitmisest (ekraanil on täpsed tarbitavad võimsused näha) on saanud selgeks, et praeguse külmaga kulub toa soojana hoidmiseks umbes 2-3x vähem energiat kui sõitmiseks. Seega sisepõlemismootori korral põletatavast kütusest 30% läheb sõitmiseks ja 10-15% kütteks. Ülejäänud 55-60% endiselt atmosfääri. Webasto puhul on aga toa kütmise kasutegur üle 90%. Sisuliselt sama kõrge kui oleks ka elektriga kütmise puhul. Seega nii rahakotile kui keskkonnale oluliselt väiksem jalajälg võrreldes sisepõlemismootoriga.
Küll aga alates 2013 toodetud Leafid ja eeldatavasti ka Tesla kasutavad kütmiseks takistustraadi asemel soojuspumpa. Sel juhul vähemalt mingi temperatuurini on elektriga kütmine oluliselt efektiivsem võrreldes Webastoga.
(30-01-2014, 13:19 PM)bom Kirjutas: [ -> ]Hooldused poolmuidu, km hind olematu jne.
...
Leaf vähemalt tekitab mingi tehnoloogilise huvi.
Millisest otsast on elektriauto kilomeetri hind olematu??? See, et praegu kuni novembrini maksti Sulle ja teistele peale ei muuda sisulist olukorda! Sina ja teised elektriautode omanikud said mingi väga suure hulga tasuta kätte. See on nagu ametiauto, ema-isa auto mida need üelval peavad ... umbes nii. Muuseas, ka meie Saxo on saadud tasuta (ühe kirjamargi ja paari Kohukese hinnaga ehk vääringus ~5 eurot) ja usu, meie auto kilomeetri kulu on veel paljud korrad väiksem, kui mistahes elektrijunn eales suudab tekitada!!! Miks ma ütlen, et "kui antakse": isegi kui me viime lõpuks sitika vanarauda ja seal antakse meile näiteks 50 eurot, on see meie pere puhastulu! Kulu on olnud ju otseselt kasutusest ilma inflatsiooni ja kulumita. See on auto ülalpidamine, kasutusest tingitud kulumise remontimine ja liikluskindlustus (järgmise aasta arve postkastis summas 37.02 eurot!).
Tahad veel teada ODAVUSEST:
155/70R13 Yokohama A.DRIVE 75T Suvi 40.09 EUR
155/70R13 Bridgestone Noranza 75T Talv Naast 53.58 EUR
Ja nii edasi. Meite Saxo passis on minu nimi, seega on see minu omand, mille ma sain tasuta. Selle autokese ülalpidamiskulud on ka väikeautole omased ehk usu, meie pere TEAB, mis on olematu kilomeetri hind. Sina arvad seda teadvat... Isegi kui me oleks selle auto sularahas ostnud 13 aastat tagasi letihinanga (eurodes 7050) ja sõitnuks siiani samamoodi 230 000 km, teeb see iga kilomeetri kohta 0,3 eurosenti kulu. Esiteks tahaks ma näha elektriautot, mis sõidab 13 aastat ja 230K läbisõitu ja teiseks tehes siiski täpselt sama tehte (15000/230000) odavaima võimaliku auto moodi junntükiga, on juba kilomeetri kulu ~0,65 eurosenti! Heal juhul sõidetakse elektrijunniga läbi 100K ehk ühe kilomeetri otsene kulu on minimaalselt 15 senti!!! Ja vaat nüüd sellele lisa juurde elektri- ehk kütusekulu, hooldused, needsinased rehvid etc. Teen kohe ka Saxo kütusekuluga arvutuse: 40 liitriga 600 kilti ehk kilomeetri kulu 8,7 senti. Aga ära unusta, et pool elektriautost said tasuta, palju suuremas summas, kui meie omal ajal!!!

See, et Leaf tekitab tehnoloogilise huvi, sellega saab nõustuda. Ja eriti Tesla puhul, mis on lisaks kõigele ka igati Tõsise Auto vääriline aparaat. Aga võta nüüd oma Leaf'i kuu kogukulu ilma ülevaatute, remontide ja muu ettearvamatu kuluta, jaga see päevade arvuga ja mis number tuleb? Meil on lihtne: 40 liitrit X 1,3 hind + 3.08 liikluskindlustus kuus = ~55 eurot kuus /30 päevaga = 1,85 eurot päevas elektriauto võimaluste kasutuskorra juures. Leaf: 188+kindl.+kasko = 200 eur vähemalt ehk 6,7 eurot päevas. See on 3,62 korda suurem kulu on elektriautoga sõites! Ja ma rõhutan veelkord: meie anti 7050 euri, Leafi (ja isegi Tesla!) omanikele antakse 18 000 euri! Annaks praegu ELMO meie 18000 eurot, ei hakkaks küll ühtegi elektrijunni ostma, olgu need nii "põnevad" kui tahes! Meie pere ostaks kas punase Clio VI Grandtouri, mis on ülikaunis ja samamoodi ülipõneva tehnika, disaini ja elektroonikaga või paneks pisut omaltpoolt juurde ja ostaks punase 208 GTi! Punase, et nendega elektrijunnide omanikke marru ajada peale punase Tesla Big Grin

Ja nüüd tehke kõik samad arvutused elektrijunnide täishinnaga...
Saan ma õieti aru et sa vead Saxoga purjekat ja käid Levil suusatamas? Big Grin

Aga hetkel on minuarvates see teema täiesti ammendunud. Elektriautod on meie foorumi liikmete jaoks veel liiga kallid ja väikse sõiduulatusega. Kõik on üksmeelsel arusaamal.

Võiks nüüd teema kinni panna ja teha uue teema "Elektriautode kasutajate kogemused".
Ma valaks ka natuke õli tulle. Kes GARANTEERIB mulle, et akud tõesti 10 - 15 aastat kestavad? Aga kui on vaja vahetada 4 aasta pärast akupakk? Mis saab kilomeetrihinnast, kui iga 5 aasta tagant on vaja akude eest 10 000 lauale panna? Vaadates arenguid seadmete ja mehanismide kestvuses (planeeritud ressurss, kasvõi kiibiga, mis seadme välja lülitab) siis on see stsenaarium palju - palju tõenäolisem kui 15 - 20 aastat kestev aku!
Järelturg on üldse lahkamata. Kes ostab 10 aastat vana auto, mis vajab 2x ostuhinda ületavat investeeringut?
(30-01-2014, 16:17 PM)Marko Kirjutas: [ -> ]Ma valaks ka natuke õli tulle. Kes GARANTEERIB mulle, et akud tõesti 10 - 15 aastat kestavad? Aga kui on vaja vahetada 4 aasta pärast akupakk? Mis saab kilomeetrihinnast, kui iga 5 aasta tagant on vaja akude eest 10 000 lauale panna? Vaadates arenguid seadmete ja mehanismide kestvuses (planeeritud ressurss, kasvõi kiibiga, mis seadme välja lülitab) siis on see stsenaarium palju - palju tõenäolisem kui 15 - 20 aastat kestev aku!
Järelturg on üldse lahkamata. Kes ostab 10 aastat vana auto, mis vajab 2x ostuhinda ületavat investeeringut?

Tesla garanteerib sulle 8 aastat ja piiramatu arvu kilomeetreid. Kas esimeses lähenduses sobib? Smile Reaalselt on inimesed sõitnud juba 65 000km Model S-ga ning aku mahtuvus on vähenenud 2%. Enamus statistikast mida korjatakse Tesla Motors Club foorumist (läbisõit, laadimisharjumused, max laadimise näit jne) viitab, et Tesla lubatud akude "vananemine" on ootuspärane või parem kui spetsifikatsioonides. Eksisteerib üksikuid kõrvalekaldeid kellel on see suurem olnud aga need käivad ka diagnostikas ning tõenäoline on pigem, et mingi üksik cell on erinev teistest. Aga need sajad kes oma statistikat postitavad kord kvartalis või nii annavad pigem indikatsiooni, et reaalne kulumine ongi seal 1-2% aastas piirkonnas sõltuvalt läbisõidu mahtudest.

Ja endiselt tuletaks meelde. Aku eluiga on kokkuleppeliselt hinnatud 80% esialgse mahtuvuseni millel ei ole mitte mingit muud sisu kui kokkulepe. Akud jätkavad degradeerumist enam vähem vähenevat kõverat pidi (vähenemine suurem esimesel aastal kui teisel jne) ning tinglikult on tasuvus uue aku ostmise suunas pigem seal 50% mahtuvuse kandis aga eks seda otsustab igaüks ise, et kas suvel 230 ja talvel 170 km sõitev auto on akupaki vahetust vajav või mitte (juhiks tähelepanu, et 20 aastat vana Model S omaks siis suuremat sõiduulatust kui tänased Leaf-d).

Pigem on selle teema osas muretsemiseks põhjust nendel autodel mille praegune akupakk tutikana on selline mis põhjustab distantsi meelehärmi. Nende puhul 20-50% mahtuvuse langemine on palju suurema mõjuga kui 400-500km läbisõiduga autol kus 20% kaotamine tähendab, et 500 asemel saab 400km ja 400km asemel saab 320km sõita. Selleks hetkeks on kiirlaadimise võimalused kindlasti veelgi paranenud niiet see Tallinn-Tartu-Tallinn puuduv 60-80km saad 10-15 minutiga tagasi suht suvalises kohas ja pole kasutusel kui sellisel midagi häda.
Mulle "meeldib", et kui võrreldakse Teslat uute sisepõlemismootoritega autodega, siis tuuakse näited, et need saab kätte juba palju odavamalt ja km hind tuleb ikka odavam.

Võrdlema peaks Teslaga samas klassis olevaid masinaid. Näiteks Audi, BMW, ja MB toodang, mille analoogsete mudelite hind on sama või kallim. See, et Honda Civicut müüakse 15k baashinnaga ei tähenda, et neid saaks võrrelda. Ühes on Sul mugav istuda, teises istud sa taburetil jne.

Mina olen seda meelt, et Tesla TCO on sama mugavusklassi masinate hulgas kindlasti väikseim.
Kaua akudrelli aku kestab? 4-5 aastat! Samadest pulkadest paistis ka Tesla põrandalune laotud.