automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kas ostaksid endale elektriauto?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
(31-01-2014, 16:15 PM)Coger Kirjutas: [ -> ]Ent mõte selles, et kui me poleks CO2-e eest neid elektrikaid saanud, jäänuks see üleliigne kvoot ilmselt kasutamata ning Jaapan pidanud muul moel oma patte lunastama- õhu reostamine oleks nagunii toimunud.
Aga kui oleks autode asemel Mitsult soojuspumpi ostnud ... ? Wink

(31-01-2014, 21:45 PM)aeroplano Kirjutas: [ -> ]Saime "tasuta" (kui tasuta siis ikkagi, teab keegi?) laadimisvõrgu ja 500+ sinist imet. Tegelikult võib seda võtta ka kui tasuta eksperimeteerimisvõimalust Mitsu korporatsioonile. No kuidas muidu saaks teha "real life field test"-i .... terve riigiga? Laborirottideks autokasutajad ja data autode kasutamisest jookseb otse "nakatomi keiretsusse" Sellise info väärtus võib oluliselt suurem olla kui need 500 käkki ja 100 laadimispunkti.
Kas laadimisvõrk on ainult Mitsudele?
(04-02-2014, 07:19 AM)Rokikas Kirjutas: [ -> ]Aga kui oleks autode asemel Mitsult soojuspumpi ostnud ... ? Wink
Tsitaat:Kas laadimisvõrk on ainult Mitsudele?
Esimene on väga hea küsimus, sest Mitsu pumbad on ju üldtuntud kvaliteetkaup (COP kuni 5,5. õhk-vesil 4,9)! Ma arvan, et seda arvutust oleks väga ebapopulaarne riiklikult teha, sest sellega vähenenuks otsene saastainete ilmaruumi paiskamine üle Eesti märgatavalt, samas saanuks riik elektriaktsiisist ise jälle raha! Meie oleks kohe raudselt mõelnud õhk-õhk pumba peale, radiaatoritega majade omanikud aga õhk-vesi koos tarbeveeboileriga. Aga mida ei ole vaat et võimalik üldse välja arvutada, oleks sellest majade kütmise ja nüüd ka osaliselt ventileerimsie teemast tulenev hingamisteede haiguste ja allergiate (tolm, halitusseente eosed etc) oluline vähenemine ja nende ravikulud! Olgugi et need seadmed võtavad otsest elektrit ja kas absoluutnumbrilt küttekulu ikkagi väheneb, siis Eesti kliimas, kus konditsioneerida peaaegu et pole vaja (Päikeseenergia ehk TASUTA asja "minema viskamine" on raiskamine), on tasuta energia mistahes kujul ärakasutamine kütteks alati õigustatud. Komfort tõuseb metsikult! See ongi naljakas, et seesinane kliima muudab tavalise (mitte überkalli Tesla) elektriauto täiesti mõtetuks ja samasugune elektrit tarbiv soojuspump küttel on jälle ülimõtekas. Üks teeb mingi "asja" (auto kui kliiklusvahendi) kasutamise oluliselt ebamugavamaks ja ka ebatervislikuks teatud temp.juures, teine aga KODU tarbimise ülipalju mugavamaks ja tervislikumaks - IGA ilmaga.

Mis aga laadimisvõrgu puudutab: nende mõnede sadade kuni tuhatkonna käula jaoks tehtud investeering on ikka julm number! Aga noh, meie poliitbroilerid saavad jälle omale mingi medali rinda panna ja üleilmselt kaagutada, et munesid kuldmuna...
(04-02-2014, 07:19 AM)Rokikas Kirjutas: [ -> ]Kas laadimisvõrk on ainult Mitsudele?

Hetkel pole vist jah muid autosid võimalik laadida standardlahendusena, peab ülemineku hankima (aga leafi kohta ei teagi, keegi targem võiks kommenteerida). Saksa autosid laadida ei saa, tesla jaoks on lähiajal üleminek turule tulemas.
Olen neis kiirlaadjates ka Leafe näinud, saba seinas. On neil siis endal mingi vaheadapter selleks- ei tea. Laadida igatahes saavad.
Mis puutub õhksoojuspumpadesse, siis eks paljud riiklikud asutused said ju müüdud kvoodist ka suured remondid tehtud, tean, et selle käigus paigaldati küttelahenduseks ka neidsamu õhksoojuspumpasid. Ehkki muidugi mitte otse Jaapanist.
Küllap olid ka mingid piirangud, mida sai Jaapan selle kvoodi vastu vahetada, mida mitte. Ei tea täpsemalt kommenteerida.
Aga läheb juba liiga OT-ks äraSmile
Leafi saab igatahes ilma mingi adapterita laadida.

"Mario Kadastik Mina olen üks kelle Tesla kohale jõuab Detsembris ning kellele on ELMO toetuse määranud. Tesla laadimine on Type-II pesa kaudu ning ELMO laadijatel on kõigil Type-II pesa olemas. CHAdeMO adapter mis on ELMO kiirlaadijates olemas alalisvooluge kiireks laadimiseks peaks Teslale tulema kevadel." https://et-ee.facebook.com/Elektriautod/...0420818374
(04-02-2014, 11:15 AM)Coger Kirjutas: [ -> ]Mis puutub õhksoojuspumpadesse, siis eks paljud riiklikud asutused said ju müüdud kvoodist ka suured remondid tehtud, tean, et selle käigus paigaldati küttelahenduseks ka neidsamu õhksoojuspumpasid. Ehkki muidugi mitte otse Jaapanist.
Ei pole see ühti OT, eks see kõik üks ja seesama mull ju on! Kuna novembrini on elektriauto ostmise jutu mõte eelkõige needsinased toetused, siis võib selle sama ümber ka muud juttu vesta. Minu arust. Kas keegi mõne muu elektriauto peale Tesla ilma toetuseta ka ostaks - kahtlane. 1-2 ülirikast peast rohelist või niisama wannabe-hipsterit ja kõik.

See kvoodiraha jagamine oli igati õigustatud ja vist tõesti said terve suur hulk hädavjalikke asutisi ja hooneid oluliselt kaasajastatud. Aga küsimus jääbki kuni 18 000 eur per auto toetused, millega saaks nii firmad kui eraisikud ikkagi kordi suuremas mahus ja efektiivsemalt päriselt ökonoomsemad olla. Ega siis meie (jur. ja füüs.isik) maksukulu ametite vähenenud ülalpidamiskuludest ei vähenenud Wink Aga Riik koosneb vähemalt riigiteooria põhjal inimestest, mitte ametitest-ametnikest (mis küll meil tundub sedapidi olevat...), seega ei saanud selle riigi "omanikud" kõik koos inimeste-massina mitte mingit kasu!
Ühisvara müügi tulu jaotatakse väljavalitutele: mitmelapseline ja napilt toime tulev vanas talumajas elav pere ei jaksa kunagi uut elektriautot osta ja seega osa saada sellest toetusest. Ainult Kodutunne aitab... tihtipeale just soojuspumbaga! Liites kokku kõik toetussummad ja jagades need ära kasvõi tavaliseimate (alla 1000 eur koos paigaldusega) soojuspumpade hinnaga saame hirmuäratava numbri, mis "oleks" selle Riigi paljude vähemkindlustatud "omanike" elu inimväärsemaks muutnud. edit: Siin pean jälle täiesti ebapopulaarne olema isklike kogemuste ja ka üldise masendava sotsiaalsfääri ebainimlikkuse taustal: see oleks olnud reaalne kasulik töö neile elektrijunnidega vuravatele aga üldjoontes täiesti kasututele KOVide sotsiaaltöötajatele selgeks teha soojuspumpade väärilised (abi)vajajad! Siis oleks isegi nendest kasututest autodest enamjaolt kasutute ametnike käes mingit tolku olnud Wink
Kes jaksab omale elektrijunni liisida, jaksab ka selle soojuspumba osta. Kasvõi siis 50% hinnaalandusega Big Grin Ka meie mõtleks kohe oluliselt rohkem, kui kulu pere-eelarvest oleks 1000 asemel 500 eur. Siis juba hakkaks väga tõsiselt kalkuleerima, mis tuleb odavam, sest komfort ja mugavus (loe: laiskus) on enam kui selge võrreldes igapäevase ahjude kütmisega ja/või jahedate ruumidega.

Ehk kogu see elektriautonduse ja saasteraha kasutamise mull on olnud samamoodi ilge raiskamine ja väljavalitute "poputamine", kuigi 99,9% nendest väljavalitutest on minu jaoks heas mõttes "lollid". Maksavad peale, et oma elu keerulisemalt elada...
PS. Tegelikult on üks koht, kus isegi mina tunnen selle saasteraha reaalset ja kasulikku toimet: TLT kvoodiraha-MANid ja tasuta ühistransport. Mina ei osta piletit ja sõidan tasuta uute soojade bussidega (ja rongidega). Täitsa tunnetan seda oma rahakotis, näiteks koolis käin kodust Koplisse rongi ja trammiga ning tagasi bussiga. Ei kulu üldse närve sõiduoskamatutega tipptunnil võideldes ja raha oma tagumiku liigutamiseks. Ajavahe, muuseas, korduvalt mõõdetuna door-to-door parimal juhul 5 minutit koos LE-rikkumistega auto kasuks.
(05-02-2014, 09:34 AM)Alts Kirjutas: [ -> ]Kolga-Jaani vald ostab elektri­autode kõrvale bensiiniauto
Aru ma ei saa, miks saadeti linnasõiduks mõeldud pisikesed elektripunnid maale pikki otsi sõitma? Oma maakonnast näide Koonga vallast, kust maakonna keskusesse on ca 45 km. Koos soojendusega ei sõida see punn ühte otsagi ära. Linnas aga ei tohiks probleemi olla, vahemaad väikesed ja pistikupesa alati läheduses.
(05-02-2014, 10:50 AM)Basilio Kirjutas: [ -> ]
(05-02-2014, 09:34 AM)Alts Kirjutas: [ -> ]Kolga-Jaani vald ostab elektri­autode kõrvale bensiiniauto
Aru ma ei saa, miks saadeti linnasõiduks mõeldud pisikesed elektripunnid maale pikki otsi sõitma? Oma maakonnast näide Koonga vallast, kust maakonna keskusesse on ca 45 km. Koos soojendusega ei sõida see punn ühte otsagi ära. Linnas aga ei tohiks probleemi olla, vahemaad väikesed ja pistikupesa alati läheduses.

Hea et veel Tallinnas ülejäävaid trolle sinna ei saadeta Big Grin
Tsitaat artiklist:

«Elektriauto aku kestab kolm kuni viis aastat ning seepärast pole me lepingu jätkamisest väga huvitatud. Eriti siis, kui meile lisanduvad mingid kohustused,» selgitas Kalevi Kaur.

Hakkab vaikselt tõde kooruma? Või on japsid nii rumalad, et ei oska akusid hallata?
(05-02-2014, 15:32 PM)Marko Kirjutas: [ -> ]Tsitaat artiklist:

«Elektriauto aku kestab kolm kuni viis aastat ning seepärast pole me lepingu jätkamisest väga huvitatud. Eriti siis, kui meile lisanduvad mingid kohustused,» selgitas Kalevi Kaur.

Hakkab vaikselt tõde kooruma? Või on japsid nii rumalad, et ei oska akusid hallata?

Kuna MiEV on nii pisikese akuga ja neid laetakse suure vooluga kogu aeg 0-100% vahet, siis tõepoolest surevad need akud palju kiiremini. Pealegi ei kannata juba lühikese sõiduulatuse korral need autod just väga palju range kadu. Kui su 100km suvel saab 50km talvel ja siis degradeerumine vähendab selle 30km peale, siis nagu mõttetu juba. Kui Teslal on tsüklite arv väiksem tulema kuna akupakk nii palju suurem, siis lisaks ka veel 450 km talvel 350km kanti ning degradeerumisega 250-300km on endiselt väga korralik auto. Skaalad on erinevad. Lisaks minuteada ei ole ka ühelgi teisel tootjal nii korraliku akuhaldussüsteemi nagu Teslal mis suudaks eluiga suurendada. Suure aku plussid tulevad iga nurga alt välja juba puhtalt oma suurusest sest keskmine aeg mis kulub ühe full tsükli jaoks on pikem. Kui MiEV oletame on see 100%-0% distants 80km, siis on see 1-2 keskmist päeva sõitmist. Teslal on 450km korral see aga 10-11 keskmist päeva. Seega Peaks lihtsalt samasuguse sõidu ja laadimise harjumuse juures Tesla vastu pidama 5-10x kauem sest enamus akusid on degradeerumine täistsüklite arvu järgi (poolikud tsüklid on kasulikumad ja neid saab kokku liita, teoorias isegi kui jääda 20-80% vahemikku peaks tsüklite arv suurem olema kui 100%-0% tsüklite ekvivalent). Seega mida suurem akupakk, seda kauem läheb aega ühe full charge tsükli peale ja seda pikem eluiga.
Mario poolt käib siin kõva promo kuid nüüd küsiks ise vastu, kuidas talvel siis sõita on elektriautoga? fekaal või mis?
Minu kokkupuuted on Leaf-iga mis neist kõige rohkem auto moodi, suvel Tartust-Pärnu ca 6h koos vahepealse laadimisega. Talvel ei pruugi viljandissegi jõuda...
-20ga on kaks varianti, kas külmetad või sõidad...natuke.
Pole mõtet rääkida iba et see ongi rohkem linnas sõitmiseks, sellist autot pole ju vaja millega normaalselt sõita ei saa. Elektriauto kilomeetri kulu EI tule KOHE MITTE odavam kui mistahes sama kategooria sisepõlemismootoriga auto oma. Kasutatud elektrika järelturg on nagunii olematu, sellist lolli ei leia kuskilt kes vana elektriauto endale soetaks. Räägi palju uus akupakett keskmiselt maksab? 10 000-20 000€ ?

Akud EI kesta mitte iilalgi 10-15 aastat, peale 1.5a kasutusel olemist on ilmnenud selged vananemise tunnused, hädapärast vast garantiiaja peab vastu.

Elektriauto on hetkel igatahes rumalus kuubis, nagunii peab "normaalne" ka lisaks olema millega siis tööd saab teha ka sõita sinna kuhu sina soovid, mitte sinna kuhu auto jõuab minna.


Ksg Playval64 on kenasti välja toonud enamuse aspekte mida tasuks enne akukasti soetamist kaaluda.
Riigi poolne toetus saasta ostmiseks on tegelikult täiesti kriminaalne raha põletamine.
(05-02-2014, 16:23 PM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]Mario poolt käib siin kõva promo kuid nüüd küsiks ise vastu, kuidas talvel siis sõita on elektriautoga? fekaal või mis?
...

Teslaga pole ilmselt olulist vahetBig Grin Imev poel auto ega saa seda kunagi olema. Leaf jms. säärased on poekotina asised, linnadevahelise kruiserina jääb paak väikeseks.
(05-02-2014, 16:23 PM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]Mario poolt käib siin kõva promo kuid nüüd küsiks ise vastu, kuidas talvel siis sõita on elektriautoga? fekaal või mis?

siin leheküljel on Mario kirjeldanud krõbedamate külmadega sõitmist Smile
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=41082&page=12
Kui sa FB kasutaja oled, siis https://www.facebook.com/TesladEestis on piisavalt materjali kasutamise kohta.

-21C juures auto kasutamine nagu tavaline auto, seejuures salongis mõnus +20C: http://www.youtube.com/watch?v=FMOA67B2AHM

-18C juures sõitsin 175km alustades ca 80% akust ning lõpetades ca 25% aku laetuse juures. Selle 175km peal oli 2 peatust, igas auto seisis õues 2-3h ning kasutasin eelsoendust ja kütet iga kord auto soojendamiseks, et sõitma asudes oli alati autos +15..+20 vahemikus temperatuur.

[Pilt: 1606379_473677202766077_1365756061_o.jpg]

Väike arvutus näitab, et -18 juures kui peatusi poleks teinud oli tarbimine ca 230-250Wh/km, võttes konservatiivselt 250Wh/km ja 80kWh saab 320km sõiduulatuse.

-5C juures käisin edasi tagasi Tartus ära kordagi lisaks laadimata. St Sõitsin kodunt Tallinna, et naine ära viia ning sõitsin seejärel otse Tartu. Seal peatusin 1.5-2h (lambikas parklas ilma laadimisvõimaluseta) ning sõitsin tagasi. Kokku 383km.

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/h...7228_o.jpg

USAs on Model S-e küllaga mis on sõitnud 20-40k miili ehk 30-65k km. Aku mahtuvus on endiselt 95-98% algsest. Roadsteritega on sõidetud sadu tuhandeid km ning mahtuvuse langus on ilusti kooskõlas ennustatuga.

Ütled, et Leaf on kõige rohkem auto moodi, sellest saab järeldada, et sa kas ei tea Tesla Model S-st või sinu jaoks sedaanid nagu Audi A6-A8 ja BMW 5. ja 7. seeria ei ole auto moodi Wink

Jah ka mina ei ostaks ühtegi teist elektrikat peale Tesla kuna nad ei kvalifitseeru täisauto mõõtu ning eriti ei tee nad seda talvel. Tesla on aga täiesti adekvaatne auto ainsaks autoks. 3500km olen sõitnud ja seda alates Detsembrist seega ainult Talvel. Seejuures ka korraliku talvega ehk need 2-3 nädalat Jaanuaris kus oli -19..-22 hommikuti. Auto on 24x7 õues (ei oma garaazi). Töötas väga ilusti ning kasutades alati eelsoendust sõitsin kogu perioodi teksade ja sügisjopega ning ei saanud aru miks inimesed on paksult riides. Mingi kord pidin korra jalutama 500m lõunapausi ajal ja sain aru miks inimesed rohkem riideid kasutavad.

Näitena kaasas ka auto salongi temperatuuri areng eelsoenduse sisse lülitamisel kahel erineval päeval (ühel oli välistemp -16C ja teisel -19C kui õigesti mäletan).

https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-...7095_n.png
Kui nüüd ainult tesla hinda ka nüüd keegi täpselt välja tooks...

Aga praktika on ikka selline, et kas nüüd ostan 60K euri maksva elektri auto, või ostan 20K euri eest bensiini auto.

Ehk saad ise ka Mairo aru, et miks on arvamus lihtrahval ikka selline, et pole sellel elektri punnil erilist mõtet.

See 40K euri mis hoiad auto soetamise kohapealt kokku, selle eest saad 31 000 L bena ja selle benaga saad sõita 615 000 km. Selle km-si läbib tavaliselt nii 10-15 aastaga ja olgem ausad, siis on aeg auto juba maha müüa ja uus osta.

Tesla hakkab ennast ma-ei-tea-millal tagasi teenima. Kui elekter oleks tasuta käes - siis on tasuvus piir lähedamal, aga seni, kuni me maksame nii 0,12 euri kW/t eest, on tasuvuspiir kaugel-kaugel. (teades juba eesti poliitikuid, siis arvatavasti elektri hind hakkab varsti tõusma ka jälle)

Bena hind kasvab nii-ehk nii. Aga sellega on kõik inimesed arvestanud. Kui bena liiter maksaks nii 5 euri liiter ja elekter jätkuvalt 0,12 euri/kWt, siis on ka elektri auto jälle kasulik.

Kuid hetkel on MÕTETU raha kulutamine. (nagu juba eespool on korduvalt mainitud)
Aga kes on rääkinud, et Teslat peaks võrdlema 20k maksva bensukaga??? Tavaliikluses on neid 40+k maksvaid autosid Tallinnas meeletu kogus, nendega oleks täiesti adekvaatne võrrelda Teslat ilma, et peaks iga jumala kord välja tooma argumendi, et minu 20k maksev bensukas tuleb odavam.

Ma ei plaaniks ka vaadata neid 20k maksvaid Forde ja Toyotasid kui ma lähen uut autot ostma. Sorry, aga erinevad market segmendid. Ma ei osta ka Aston Martinit ja Laborghinit aga ma ostaksin keskklassi vähe korralikuma auto küll ehk A6, 5. seeria, E/S klassi MB jne. Ja nendest on ta odavam ülal pidada, isegi performance mudel mis mul on.

Ma ei saa siiani aru miks peab alati kookima välja võrdluse riisiraketiga mida sa saad võrrelda ainult üksikutes aspektides. Selle võrdluse võtame ette kui Model E välja tuleb kuna tema on see kes peaks konkureerima nende 20-30k maksvate autode segemendis. Sinu argumendi järgi ei ole ka kunagi mõtet Audit, BMW-d, MB ja teisi kunagi osta aga ometi inimesed ostavad seda massiliselt.
(05-02-2014, 17:30 PM)phyl Kirjutas: [ -> ]Kui nüüd ainult tesla hinda ka nüüd keegi täpselt välja tooks...

Aga praktika on ikka selline, et kas nüüd ostan 60K euri maksva elektri auto, või ostan 20K euri eest bensiini auto.
...

Tesla võistlejat ei saa 20 k eest. Pigem 40 eest. Ning selles hinnaklassis kaaluvad vähe teised argumendid, kui säästetud kütuseliiter või sõiduulatuse lisakilomeeter. Tihti pole need argumendid ka meetriga mõõdetavad või kiloga kaalutavad.

Tesla on nii teisest lauluraamatust tulev lugu, et neid ei saa samasse lausesse panna.

Kuigi õige on see, et kuniks akud on nii kehvad, pole elektriautol massidesse asja. Aga kui tekib võimalus mahutada viiekümnesse liitrisse ära elektrit 300+ km jagu nii, et see jääb palgasaaja liisinguvõimekusse, siis on seis hoopis teine.Cool Seniks aga jäävad viinamarjad hapuks...Sad
(05-02-2014, 17:35 PM)Mario Kadastik Kirjutas: [ -> ]Aga kes on rääkinud, et Teslat peaks võrdlema 20k maksva bensukaga??? Tavaliikluses on neid 40+k maksvaid autosid Tallinnas meeletu kogus, nendega oleks täiesti adekvaatne võrrelda Teslat ilma, et peaks iga jumala kord välja tooma argumendi, et minu 20k maksev bensukas tuleb odavam.

Ma ei plaaniks ka vaadata neid 20k maksvaid Forde ja Toyotasid kui ma lähen uut autot ostma. Sorry, aga erinevad market segmendid. Ma ei osta ka Aston Martinit ja Laborghinit aga ma ostaksin keskklassi vähe korralikuma auto küll ehk A6, 5. seeria, E/S klassi MB jne. Ja nendest on ta odavam ülal pidada, isegi performance mudel mis mul on.

Ma ei saa siiani aru miks peab alati kookima välja võrdluse riisiraketiga mida sa saad võrrelda ainult üksikutes aspektides. Selle võrdluse võtame ette kui Model E välja tuleb kuna tema on see kes peaks konkureerima nende 20-30k maksvate autode segemendis. Sinu argumendi järgi ei ole ka kunagi mõtet Audit, BMW-d, MB ja teisi kunagi osta aga ometi inimesed ostavad seda massiliselt.

Need kes ostavad tänapäeval uusi audisid, bemme ja mersusid, saavad ainult persest pügada. Pole need masinad ei vastupidavad, mugavad, ega töökindlad ega ka ökonoomsed. Lihtsalt oma M-i pikendamiseks ostetakse ja hiljem hädaldatakse, et ei kesta! Big Grin See on minu arvamus.
Selles suhtes on Mariol täiesti õigus et ega peale Tesla polegi mõtet üldse elektriautot vaadata, siinkohal on jällegi hind mis mõru maigu suhu jätab.

Selle raha eest saab mitu korralikku uut autot või siis tervele perele paar aastat kasutatud masinad, näiteks hetkel kasutusel olev 2006a 5 seeria maksab 8000-9000€, uut käisin vaatamas ning seljuhul tuleb kukrut kergendada ca 50 000 võrra... Aga selle raha eest saab juba AUTO.. Wink
Tesla kasutusmugavus vist ei ole päris samal pulgal? Kogemused Teslaga absoluutselt puuduvad.

Küttekulu on ligi 200hp turbodiislil 5 liitri kanti, 3liitrisel tuleb arvestada 6liitriga. Minu 2.5l 2006a baier põletab keskmiselt 6.5l sajale, mis on igati ok. Selle eest saad sõida suht mahuka universaaliga millel kõik lisad alates roolisoojendusest lõpetades kümnete turvapatjade, kärukonksu ja muude pudinatega... Ei propageeri fosiilsete kütuste põletamist, samas ei propageeri ka raha põletamist, eriti rahva raha...

(05-02-2014, 17:43 PM)phyl Kirjutas: [ -> ]Need kes ostavad tänapäeval uusi audisid, bemme ja mersusid, saavad ainult persest pügada. Pole need masinad ei vastupidavad, mugavad, ega töökindlad ega ka ökonoomsed. Lihtsalt oma M-i pikendamiseks ostetakse ja hiljem hädaldatakse, et ei kesta! Big Grin See on minu arvamus.

Usu mind, kestab, väga hästi kestab. Wink Mugavad? Peale E61 ostmist ei taha vana e39 enam nähagi... Usun et järgmisega sama lugu...