automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kas ostaksid endale elektriauto?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Aasta või paar tagasi arvutasin huvipärast välja, et kui osta mingi pisiauto nt. Mitsubishi Colt siis jääb väikese elektriauto hinnaga võrreldes bensiiniraha ca. 300+ K km jagu ning lisaks võime sõite üle 150 km ja vajadusel 150 km/h, käru saaks ka vast vedada.

Aga kuna tänapäeva põhiteema on siiski keskkonnasäästlikus siis CO2 emissiooni tõttu peab keskkonnasäästlik tarbija valima jällegi bensumootoriga "punn"auto, sest tagurlikus Eestis toodetakse elektrit ju põlevkivist ning selle tõttu on CO2 g/km kohta elektriautol suurem kui bensukal.

Aga tegelikult tava igapäevaautosõitjatele tuleb soovitada, et ostke elektriautosid ja eelistage neid tavaautodele niipalju kui võimalik, sest siis jääb autohuvilistele rohkem ja kauem bensiini alles.
(06-04-2014, 12:48 PM)mossepower Kirjutas: [ -> ]Aga tegelikult tava igapäevaautosõitjatele tuleb soovitada, et ostke elektriautosid ja eelistage neid tavaautodele niipalju kui võimalik, sest siis jääb autohuvilistele rohkem ja kauem bensiini alles.

Nuh, päriselus jääb see algloomade mahl ikke iseloomuvabade kulgurite omanike kulutada. Peamiselt. Juhindudes statistikast.
(05-04-2014, 15:49 PM)PlyVal64 Kirjutas: [ -> ]Põhjusmõtteliselt õige: heas korras vanatehnika on odavaim võimalus oma tagumenti liigutada.
......
....Paned kõik vajadused, omadused ja HINNA omavahel võrdlusesse ning elektriauto on igal juhul mõttetus. Kui seda kasutada nii, milelks ta ju mõeldud on ja kuidas nüüd 2 kuud me Sitikat ka esimest korda 13 aasta jooksul kasutasime, on kordi odavam iga päev taksoga sõita.

Vaata, kodanik Plyval, paljudel ei ole HIND üldse esimene tähtsuse järjekorras. Vahel on lausa viimane.
Osadel on tagumendi liigutamise tehnilises pooles eespool mugavus, vaikus, turvalisus jms "pehmode" väärtused. Odavam ei ole mingi argument.
Vanatehnika käitamise kepp ei kuulu ka paljude päevarutiini.
Nii, et lähtekohti on erinevaid. Sellesinase mini-Sitikaga olen minagi sõitnud, anna peksa, aga vabatahtlikult ma rohkem sellesse autolaadsesse tootesse ei roni Smile Ja mind üldse ei huvita, et ma säästaks rasvased "1,5 senti" kilomeetrihinnast. Võrreldes autoga.
Või, et "rahva takso ltd" tuleks kuu lõikes odavam.
Val unustab ära, et keegi peab arendustoo kinni maksma. Seda teevad praegused elektriautode ostjad. Selle lõputu tänitamise asemel võiksid neile aitäh öelda. Kuuldavasti pidi isegi akurelladel ja ketassaagidel mõned ostjad olema....
Põlevkivist "roheline" liiklemine on teema omaette.
Elektriautod ostavad indulgentsi ehk rohesertifikaati. Otseselt roheenergiat ei pea tarbima. Samas mina kasutan rohepaketti kuna selle hind võrreldes tavapaketiga on <2€ rohkem kuus ning leian, et on väärt seda toetada.

Mis on elektriautode eeliseks on see, et mida puhtamaks muutub võrk, seda puhtamaks muutub elektriauto. Ehk suure tõenäosusega ajas tema puhtus kasvab. Bensukate ja diislitega on vastupidi. Kuna efektiivsus on maksimaalne suhteliselt eluea alguses hakkavad nad oma puhtust aja jooksul kaotama muutudes järjest mustemateks.
(07-04-2014, 18:10 PM)Sten Kirjutas: [ -> ]Elektriautod peavad enamasti kasutama rohelist (tuule)elektrit.
http://www.220energia.ee/taastuvenergia-...rtifikaat/
http://elmo.ee/elektriautode-taastuvener...energialt/
...mis on kena PR-jutt, sest:
1) kaablis ei ole "taastuvenergia-elektronid" ja "fossiilse päritoluga elektronid"
2) kaablites oleva pinge genereerimine kujuneb tegelikult (mu teada - vaielge, kui ei ole nii) vastavalt "roheenergiale pealemaksmisele" ning taastuvenergia-elekter ei jääks el autodeta "tarbimata". St el autode tarbimine ei ole "added on top of that"
3) "roheline energia" ei ole fossiilsest ilmselt rohelisem. Tuulikute tootmiseks(+transpordiks), püstipanekuks ja käigushoidmiseks kulub rohkem energiat, kui nad oma eeldatava eluea jooksul toodavad. Ilma esimese 12 aasta jooksul makstava subsiidiumita (mis on suurem, kui enegia ehk toodangu hind) ei tasu tuulikud end 20-aastase eluea jooksul kuidagi ära. See on nii, võttes nn pöidlareegliks, et raha on energia ekvivalent. Küll on roheline energia hea äri. Paraku ka "väga suurte rahakottide" äri.
Ma ise eelistaks päiksepaneele, nende efektiivsus ja kulu on viimaste aastatega väga kiirelt paranenud ja hinnad kukkunud. EU on kehtestanud tollimaksud mis panevad piirhinnad väljast toodud paneelidele mis panid hinnalangusele piiri aga seal on juba täiesti arvestatav tehnoloogiline areng toimunud kus on vägagi korralikke tootjaid kellel üle 20% efektiivsed paneelid garanteeritud tootlikkusega üle 87% ka 25 aasta pärast ning ennustuslik kasulik eluiga ~40 aastat.

Tõsi, nende poolt toodetav elekter on peamiselt päeval ja suvel ehk kütmist nad ei asenda, kuid päevane tarbimine on alati suurem kui öine mistõttu nad muudavad kogu kWh tootmise rohelisemaks võimaldades tööstuse jms kasvu ajal vältida mitte roheliste meetodite lisamist kui vähegi võimalik. Ja see kui roheline võrk on sõltub mis osa jaamadest toodavad ning kuidas saab jaamasid reguleerida. Seega elektriautode lisandumine kes nõuavad rohepaketti suurendab rohetarbimist ja tootmist suurendades vastavalt ka osakaalu jne. Eks see mis täpse elektroni sa saad ei ole jah deterministlik, kuid sellegi poolest on vale ka väita, et kõik elektronid on põlevkivist saadud.
Taastuvenergia ei ole ainult tuul, vt http://www.eramets.ee/uudised-1/sa-erame..._vahenes_/

Mis puudutab tasuvust, siis raha ei ole energia ekvivalent, välja arvatud juhul kui sa raha ahju ajad Smile Fossiilne energia on oma olemuselt turumoonutus, sisuliselt nagu kinnisvarabuumi ajal osteti kõik asjad pangalaenu arvelt, elame me oma odava energia mullis maapõuest võetava laenu arvelt.
Jah tegelikult on Eesti nautinud suhteliselt head odavat elektrit. Ma ei tea kaua meil neid varusid on ning kuidas meie CO2 kvoodid jne on (peame äkki varsti ise hakkama seda ostma, mitte müüma) aga pikalt seda lõbu pole. Kui tuumajaama ei ehitata, siis oleme suht purgis omadega kuna maagaasil baseeruvad jaamad teevad meeletu venemaa sõltuvuse ja sütt ometi ei tahaks ahju ajama hakata. Hüdrot meil pole seega jääbki alles suht vähe valikuid. Päike koos akupakkidega kui nende hinnad alla lähevad on üks variant majapidamistele...
Äkki keegi annab lingi ka, et kuhu uus teema läks Wink
Kiire ülevaate saamiseks on parim "tänased postitused" ülaribas.
(08-04-2014, 10:13 AM)Mario Kadastik Kirjutas: [ -> ]Äkki keegi annab lingi ka, et kuhu uus teema läks Wink

sorri - jäi viitamata. Tuumaenergia-jutt läks sinna:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=48021
(07-04-2014, 18:27 PM)13piisab Kirjutas: [ -> ]
(07-04-2014, 18:10 PM)Sten Kirjutas: [ -> ]Elektriautod peavad enamasti kasutama rohelist (tuule)elektrit.
http://www.220energia.ee/taastuvenergia-...rtifikaat/
http://elmo.ee/elektriautode-taastuvener...energialt/
...mis on kena PR-jutt, sest:
1) kaablis ei ole "taastuvenergia-elektronid" ja "fossiilse päritoluga elektronid"
2) kaablites oleva pinge genereerimine kujuneb tegelikult (mu teada - vaielge, kui ei ole nii) vastavalt "roheenergiale pealemaksmisele" ning taastuvenergia-elekter ei jääks el autodeta "tarbimata". St el autode tarbimine ei ole "added on top of that"
3) "roheline energia" ei ole fossiilsest ilmselt rohelisem. Tuulikute tootmiseks(+transpordiks), püstipanekuks ja käigushoidmiseks kulub rohkem energiat, kui nad oma eeldatava eluea jooksul toodavad. Ilma esimese 12 aasta jooksul makstava subsiidiumita (mis on suurem, kui enegia ehk toodangu hind) ei tasu tuulikud end 20-aastase eluea jooksul kuidagi ära. See on nii, võttes nn pöidlareegliks, et raha on energia ekvivalent. Küll on roheline energia hea äri. Paraku ka "väga suurte rahakottide" äri.

Teet, Sa ka ju täiesti "paha inimene", kes igasugust sisutut müügimeeste ila ei usu Wink

Mis aga elektrit, elektriautot, tarbimist, tuuma-või tuulejaama jne puudutab, siis ainus reaalne roheline elamine on off-grid ja üks kahest meie pere elamisest on just selline. Me ei tarbi mitte ühte elektroni, me ei tarbi mitte ühte elektriseadet jne ehk meie pärast ei ole olnud vaja grammigi metalle maaseest kaevata, naftat või gaasi põletada jne. Kütmiseks kasutame suures enamuses kas tööstusjääke ehk jäätmeid (liimpuidu tootmisjäägid elik oksakohad ja tuulepraod) ja oma metsade hooldusraie tulemust. Napakaid elektrit kulutavaid seadmeid pole ka talvises elamsies peale ainsa mugavusvahendi boileri. See kõik kajastub siiski ka RAHAS, meeldib see Jesperile või mitte. See on ekvivalent.
Järmine ja eriti idiootne jutt on see, kuidas puidu põletamine ja lehmade peeretamine jms Emakest Maad "reostab". Veel üks sulaselge vale, mis ei allu mitte ühele loodusseadusele. Nii lööngi kokku kõik meie elu aspektid ja kohe mitte kuidagi ei saa ma samu tulemusi meie pere "mitterohelisusest" kui lolli möla ajavad müügimehed ja juutide rahalõa otsas istuvad "teadlased". Mitte kuidagi: ei elamises ega elektriauto omamises, rääkimata tuuleenergiast...

Kui, siis Maa ja Päikese geotermilisse energiasse võiks uskuda ja seda roheliseks pidada ning seda off-grid elamisena! Teoorias on see Eestis piisavat maalappi omades täiesti võimalik, sest aastane "tasuta" Päikesest tuleveva energiaga rohelise massi juurdekasv toidaks ära pimeda/külma aja sooja ja elektritekitamise vajadused. Maa geotermilise energiaga on meil pisut kehvemad lood, kahjuks pole me ei kamtšatka, island ega muu sarnane paik. Maasoojuspump tänasel moel on aga jällegi raiskamine ja meeletu reostus - kuskil mujal. Aga off-grid elamine eeldab enamuse jaoks täiesti vastuvõetamatut "mugavustest" loobumist, näiteks ka bemmi-risust! 400-ruudune koloss tuleb välja vahetada ~40-ruuduse köetava pinnaga majakese vastu; sooja ja valguse saamiseks peab füüsilist tööd tegema näiteks vikati, käsisae ja kirvega etc. Selge, et mingi reostamine on tulnud et jääda: ei saa me enam läbi paljude seadmeteta, akud on vajalikud, metalle tuleb omajagu kasutada jne aga reostusjalajälge saab meeletus koguses vähendada. Kuid seda ei ole järjekordse uue "moodsa" maja ehitamine, järjekordse uue elektrijunni soetamine, järjekordse rõvetuuliku püstitamine etc.
Kurb küll aga see on vaid "lollidelt raha ära võtmine", väga kitsa seltskonna totaalkontrolli ihalus läbi rahaorjuse, reostuse suunamine kaugemale ja rohelisusega pole siin mingit pistmist! Ringiratast käiv ja pumpasid-genekaid ringi ajav eesel, kes sööb kohalikku rohtu, on roheline. Aga see eesel, kes käib ringiratast töö-pank-pood-töö-pank-surnuaed ja arvab ennast rohelise olevat on lihtsalt loll...
(08-04-2014, 13:52 PM)PlyVal64 Kirjutas: [ -> ]Ringiratast käiv ja pumpasid-genekaid ringi ajav eesel, kes sööb kohalikku rohtu, on roheline. Aga see eesel, kes käib ringiratast töö-pank-pood-töö-pank-surnuaed ja arvab ennast rohelise olevat on lihtsalt loll...

No nii rängalt ma ei ütleks. Lihtsalt kellel rohkem pappi, saab endale ja perele rohkem lubada ja enamus neist lollid küll pole.
Muide üks rohelisem kogukond on vissarionovlased, vist. Kindel pole aga kuuldavasti nad ka raha ei tarvita eriti. Rohkem natuuras ja talgutega. No mitte selles natuuras, mida sa nüüd kujutlesid.
Kardan et ka rahumeelne rohusööja ei ole paduroheliste jaoks issanda poolt loodud elajaloomade nimekirja kantud. Mäletate veel seda lehmade kõhugaasi hüsteeriat? Pidavat osoonikihi ära lõhkuma või kliimat soojendama, täpselt ei mäletagi... Nii et ka rohtu sööv eesel ohustab elu maakeral.
Ajakirjanikud ajavad asjad teravaks, muidu ei müü. Kas need rohelised ise lehmade vastu ongi, piima tahavad kõik.
(08-04-2014, 13:52 PM)PlyVal64 Kirjutas: [ -> ]...
Päikese geotermilisse energiasse võiks uskuda ja seda roheliseks pidada
...

Misasi see on?

Rääkides off-grid elamisest 1850 tasemel: umbes kaks maakera jääb puudu. Või teisipidi: 4,5 miljardit inimest on üle. Pole enam võimalik kõigile, vaid valitutele. Eestlased kuuluvad sääraste valitute hulka: meil on igaühele rammus 3 hektarit maad olemas. Iseasi, et sellest metsamaad on hektar ja põllumaad vaid pool, ülejäänu on üsnasti kehvasti kasutatav maa (lodud, rabad, tööstuslik jäätmaa)...

Mina paksu ja laisa inimesena ei tahaks küll loobuda kruvidest ega selle keeramiseks akult käivast priboorist... Need aga paraku kah nii särtsu (OK, seda saab päevasel ajal taevast püüda ja tuulisel ajal ööpäevaringselt purki toppida) kui materjali vajavad. Materjali harjumuspärasesse vormi valamine nõuab samuti üksjagu energiat (või selle ekvivalenti rahas).

(08-04-2014, 16:10 PM)Basilio Kirjutas: [ -> ]Kardan et ka rahumeelne rohusööja ei ole paduroheliste jaoks issanda poolt loodud elajaloomade nimekirja kantud. Mäletate veel seda lehmade kõhugaasi hüsteeriat? Pidavat osoonikihi ära lõhkuma või kliimat soojendama, täpselt ei mäletagi... Nii et ka rohtu sööv eesel ohustab elu maakeral.

Üks eesel ei ohusta. Kaks ka mitte. Aga arvestades praeguseks 7 miljardi piiri ületanud maakera elanike arvu ja Aasias jõukuse kasvuga tekkinud soovi süüa paremini (sealhulgas liha) võib tekkida küll olukord, kus varasemast kordades arvukamaks paisunud mäletsejaliste kogukond sõna otseses mõttes peeretab atmosfääri täis. Puuksu koostisosadest on praegu enim pahameelt põhjustamas metaan. Metaan on aga üksjagu vastik kasvuhoonegaas, kordades ägedam paljuparjatud tseeookahest.
(08-04-2014, 16:17 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Üks eesel ei ohusta. Kaks ka mitte. Aga arvestades praeguseks 7 miljardi piiri ületanud maakera elanike arvu ja Aasias jõukuse kasvuga tekkinud soovi süüa paremini (sealhulgas liha) võib tekkida küll olukord, kus varasemast kordades arvukamaks paisunud mäletsejaliste kogukond sõna otseses mõttes peeretab atmosfääri täis.
Pigem jääb osa elanikkonnast nälga, sest nõudlus turul tõstab hinda. Aga kuna maakera niigi üle rahvastatud, siis on tegemist paratamatusega. Jooge puhast vett ja sööge õuna otse puu otsast võttes, nii kaua kui seda saada on...
(08-04-2014, 16:17 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]...Mina paksu ja laisa inimesena ei tahaks küll loobuda kruvidest ega selle keeramiseks akult käivast priboorist... Need aga paraku kah nii särtsu (OK, seda saab päevasel ajal taevast püüda ja tuulisel ajal ööpäevaringselt purki toppida) kui materjali vajavad. Materjali harjumuspärasesse vormi valamine nõuab samuti üksjagu energiat (või selle ekvivalenti rahas).


Kui kruvide keerutamiseks mõeldud "pribor" toodetaks igikestvaks ehk oleks saada ka väikseimat varuosa. Mis ka kodusel teel vahetatav oleks. Ning akud oleks sama kvaliteediga mis sõjatööstusele (maksumaksja raha eest) arendatud on. Siis oleks juba suur samm roheluse poole astutud. Aga seni kui tööriistu tervikuks liimitakse ja uusi peab ostma, kaugeneme rohelusest.
(08-04-2014, 15:46 PM)aavu Kirjutas: [ -> ]
(08-04-2014, 13:52 PM)PlyVal64 Kirjutas: [ -> ]Ringiratast käiv ja pumpasid-genekaid ringi ajav eesel, kes sööb kohalikku rohtu, on roheline. Aga see eesel, kes käib ringiratast töö-pank-pood-töö-pank-surnuaed ja arvab ennast rohelise olevat on lihtsalt loll...

No nii rängalt ma ei ütleks. Lihtsalt kellel rohkem pappi, saab endale ja perele rohkem lubada ja enamus neist lollid küll pole.
Muide üks rohelisem kogukond on vissarionovlased, vist. Kindel pole aga kuuldavasti nad ka raha ei tarvita eriti. Rohkem natuuras ja talgutega. No mitte selles natuuras, mida sa nüüd kujutlesid.
Absoluutselt! Me oleme peaaegu kõik (need paar-teist suguharu maailmas pole eriline protsent Wink ) lollid ja kummalisel kombel on kuitahes targa inimese poolt omandatud suurema rahaga tegutsemine veel lollim ehk enamus meist tahaks ise ka veel lollim olla! Paradoks...
Aga ka seal on nii, et alati ei tähenda palju raha automaatset arutut raiskamist või mitterohelisust. Päriselt suure hulga raha omamine ja raiskamine ei ole üldse samad asjad. Uskuge, ka siin foorumis võtab mõnikord sõna ja sõidab talvel vana autoga "rallit" üks sellise ellusuhtumisega tiim... ja neid võib rohkemgi olla, kõiki ju selles plaanis ei tunne. Aga mis on nende inimeste tarkuse (selle päris tarkuse!) esimene "nähe": rahaga saab osta AEGA - aega elada, olla, teha seda mis meeldib ja see võib olla ka vanade akudrellide remont kodustes tingimustes Wink Osad lähevad "maast lahti" ja hakkavad igasugu "hinge"värgi ja "-ismidega" tegelema aga ka see on OK, kui neile meeldib.

Vaene on lihtne olla ja siis ei saagi liiga lolliks muutudaWink Aga tõsine probleem on selle nn."keskklassiga", kel nagu on rahalisi võimalusi... natuke... aga tahavad siis iga hinna eest NÄIDA väga "edukatena". Ja see kipubki olema see eeslikari. Vaeseid ja rikkaid meie kultuuriruumis ja arengukeskkonnas (arenenud maad) niiväga ju ei "püütagi", püütakse seda eeslimassi, kes siis kõik "pakutava" ära ostavad, selleks veel rohkem laenavad ja veel rohkem orjastuvad! Mitte Soome/Rootsi laevad pole orjalaevad, tõelised ORJAD käivad lennukitega pakettreisidega soojadel maadel... sest vaid rikkal, olgu siis vaid hingelt, on aega jalgrattaga vändata, jalutada, laeva või purjekaga sõita, lihtsalt looduses olla, mõelda, "mittemidagit" teha jne. See, kes ei taha olla see ringiratast tammuv orjastatud eesel, teeb oma ellusuhtumistes korrektuurid Wink