automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kas ostaksid endale elektriauto?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
(19-08-2015, 09:40 AM)aeroplano Kirjutas: [ -> ]Kuidas reageerib inimene autos sellisele väljale? Nagu kass mikrouunis?
 
Miks ta peaks? süsteem on efektiivne siis, kui see väli läheks ikka akusse, mitte ei kiirgaks igalepoole mujale. Üldiselt auto on päris hea Faraday puur, nii et seal sees on päris ohutu olla. Kes on autoga välgutabamuse üle elanud, teavad sellest rääkida Big Grin
(19-08-2015, 09:40 AM)aeroplano Kirjutas: [ -> ]Kuidas reageerib inimene autos sellisele väljale? Nagu kass mikrouunis?
Südamestimulaator peaks pöörded üles võtma küll...  Rolleyes
(19-08-2015, 14:17 PM)Basilio Kirjutas: [ -> ]aeroplano
Südamestimulaator peaks pöörded üles võtma küll...  Rolleyes
Pole kuulnud, et elektri porandakute voi korgepingeliin oleks stimulaatorit rikkunud.
 Kull voetakse inimese surma puhul stimulaator tagasi. Äkki hakkab surnu muidu liigutama, nagu konna jalg bioloogia tunnis.
Ega see põrandaküte ka mudelautot vist liikuma pane Smile 
Keegi, kes selle elektriteemaga rohkem kodus, võiks õelda kas see olema üldse võimalik. Ja mis mahus kaablit peab, tonni liigutamiseks 100km/h, sinna teealla panema ja kui suur nn. vastumähis peab olema autos(kaal ja ruum kaob selle alla). 

Esmapilgul tundub see suurematsorti raha raiskamisena. 
loomulikult on see võimalik, paljud tänapäeva mobiilid laevad ennast täiesti juhtmevabalt juba. Nikolai Tesla mõtles süstemi välja (vaata youtubest nt tesla coil), trafod töötavad sama põhimõttega. Aga see juhtmepaksus ja jämedus ja mass sõltub suuresti sellest, kui palju energiat tahetakse üle kanda. Vaevalt et nad sinna lineaarmootorit ehitavad, siis peaks autos olema kõhu all ainult magnet, ei midagi muud Smile või siis tee sisse NSNSNSNS poolustega magnetid järjest, siis autos on aku ja mootoriks on väike hunnik traati kõhu all, aga see pole eriti mõistlik.
(üli)koolipingist on meeles, et magnetväli käib kaasas vooluga. Mitte lihtsalt pingega. Kui nii, siis kuidas see mõistlikult saavutada - matta maasse osa (st kas ainult null või faas - muidu väljad kompenseeruvad) tava-elektriliini? Samas just väiksema voolutugevuse saavutamiseks ju ülekandevõrgud kõrgepingel ongi...
http://epl.delfi.ee/news/forte/bmw-muuda...d=72328233

pakun, et aina enam ja enam selliseid uudiseid tuleb ja umbes 50 aastaga on elektriauto samatavaline, kui sisepõlemisega auto 20 aastat tagasi ning sisepõlemisega auto on samatavaline kui hobused 20 aastat tagasi
mõnuus...uuuuuu
(02-09-2015, 09:00 AM)taavi Kirjutas: [ -> ]http://epl.delfi.ee/news/forte/bmw-muuda...d=72328233

pakun, et aina enam ja enam selliseid uudiseid tuleb ja umbes 50 aastaga on elektriauto samatavaline, kui sisepõlemisega auto 20 aastat tagasi ning sisepõlemisega auto on samatavaline kui hobused 20 aastat tagasi

Kahtlemata saab pakkuda igasugu asju. Ma ainult tahaksin kaht pakkumist veel:

1) kuskohast võetakse elektrienergia salvesti, mille energiatihedus oleks kas või samas suurusjärgus orgaaniliste kütuste energiatihedusega,
ja kui 1) on lahendatud või ka siis, kui ei ole,
2) missugust energiat kasutades hakatakse sadadele miljonitele elektriautodele elektrit hõõruma (eriti arvestades vohavat rohelust, näiteks seda, et pr. Merkel valijate häälte püüdmise otstarbel paneb kõik Saksa tuumaelektrijaamad kinni).

?

P.S. Elektriauto on kahtlemata igavesti tore asi, ja on seda olnud kõva 130 aastat. Ja samad 130 aastat on tal olnud "ainus puudus, mille kõrvaldamiseni jõuame lähema 10-20 aasta jooksul".
(25-10-2015, 01:44 AM)olevtoom Kirjutas: [ -> ]P.S. Elektriauto on kahtlemata igavesti tore asi, ja on seda olnud kõva 130 aastat. Ja samad 130 aastat on tal olnud "ainus puudus, mille kõrvaldamiseni jõuame lähema 10-20 aasta jooksul".

Kogu aeg Sa virised.

Sellle asemel võta ja proovi ära, kõik asjad ei ole alati nii pahad, kui Sulle näib....

Mina olen küll hetkel rahul: 

- maksis ta uuena miski 12+ tuhat (160€ on kuumakse)
- akude garantii on 7a
- saan teda nii kodus kui tööjuures 230V võrgust laadida; loomulikult ka avalikus laadimispunktis, kus asi käib tunduvalt kiiremini. Aga öösel nagunii ei sõida, siis pole vahet.
- laadima võin panna alati; ei pea ootama, et akud oleksid tühjad
- "kütusekulu" on kuus 2€ (jah, loe uuesti: kaks eurot). 
- mingit hirmkallist hooldust see plönn ka väga ei taha.
- foori tagant startides teen enamusele bemmidele kiiirenduses ära...Smile))

Sama raha eest oleks saanud 7 aastat vana Audi, mille väärtus liisingu lõppedes oleks olnud umbes kuus korda väiksem. (s.o. paar tuhat). (ei tähenda, et Audi oleks halb auto, muidugi; mul on Audi ka)

Ok, tal on ka omad puuduseid 
- maal vanaema juures, kus pinge pisut normist madalam, ei saa laadida, sest laadimissüsteem hakkab pirtsutama.
Aga maale vanaema juuurde sõidan nagunii suure autoga. (mis võtab paaalju kütust..Smile)
- remontida oskab teda ainult esindus. Ja ega nemadki sel teemal veel hullult targad ei ole; alles koolitavad endki. Aga vähemalt tehasetugi on olemas. Ja kui mingi inventer peaks lendama, siiis koostöös Siemensiga ikka mõtlevad vea välja ja teevad korda.
- tagaluuk, mis on üleni klaasist, on ühe koha pealt pisut "lömmis". Kui vaadata oskad. Kui tehasest uus luuk tellida, on ikka lömmis. Kõik on sellised....Smile)
- "paagitäiega" saab sõita vaid 150-160km. Ehk siis sobib ainult linnas kärutamiseks.
- seest ja väljast näeb natukene "ufo" välja, aga sellega harjub.
- mitte mingeid kehaosi ta ei pikenda. 


Mida ma enne elektrikate kohta ei teadnud: 

- et akude madalam pinge aetakse võimsa inventeriga 400 Voldini ja seda pinget siis mootor kasutabki.
- see muundamine eraldab ka soojust, mida "korjatakse" üles tavalise jahutusvedelikuga ja soojendab edukalt talvel salongi.

Sellest, et Merkel oma tuumajaamad kinni paneb, on mul sügavalt savi.
Aga sellest, et ma kuus selle autoga 100 kuni 200€ bensujaama raha viimata jätan, on mul hea meel.

P.S. Autoinimesena said kindlasti juba aru, mis margist jutt käis.... Cool
(25-10-2015, 07:44 AM)stihl Kirjutas: [ -> ]
(25-10-2015, 01:44 AM)olevtoom Kirjutas: [ -> ]P.S. Elektriauto on kahtlemata igavesti tore asi, ja on seda olnud kõva 130 aastat. Ja samad 130 aastat on tal olnud "ainus puudus, mille kõrvaldamiseni jõuame lähema 10-20 aasta jooksul".

Kogu aeg Sa virised.

Sellle asemel võta ja proovi ära, kõik asjad ei ole alati nii pahad, kui Sulle näib....

Mina olen küll hetkel rahul: 

- maksis ta uuena miski 12+ tuhat (160€ on kuumakse)
- akude garantii on 7a
- saan teda nii kodus kui tööjuures 230V võrgust laadida; loomulikult ka avalikus laadimispunktis, kus asi käib tunduvalt kiiremini. Aga öösel nagunii ei sõida, siis pole vahet.
- laadima võin panna alati; ei pea ootama, et akud oleksid tühjad
- "kütusekulu" on kuus 2€ (jah, loe uuesti: kaks eurot). 
- mingit hirmkallist hooldust see plönn ka väga ei taha.
- foori tagant startides teen enamusele bemmidele kiiirenduses ära...Smile))

Sama raha eest oleks saanud 7 aastat vana Audi, mille väärtus liisingu lõppedes oleks olnud umbes kuus korda väiksem. (s.o. paar tuhat). (ei tähenda, et Audi oleks halb auto, muidugi; mul on Audi ka)

Ok, tal on ka omad puuduseid 
- maal vanaema juures, kus pinge pisut normist madalam, ei saa laadida, sest laadimissüsteem hakkab pirtsutama.
Aga maale vanaema juuurde sõidan nagunii suure autoga. (mis võtab paaalju kütust..Smile)
- remontida oskab teda ainult esindus. Ja ega nemadki sel teemal veel hullult targad ei ole; alles koolitavad endki. Aga vähemalt tehasetugi on olemas. Ja kui mingi inventer peaks lendama, siiis koostöös Siemensiga ikka mõtlevad vea välja ja teevad korda.
- tagaluuk, mis on üleni klaasist, on ühe koha pealt pisut "lömmis". Kui vaadata oskad. Kui tehasest uus luuk tellida, on ikka lömmis. Kõik on sellised....Smile)
- "paagitäiega" saab sõita vaid 150-160km. Ehk siis sobib ainult linnas kärutamiseks.
- seest ja väljast näeb natukene "ufo" välja, aga sellega harjub.
- mitte mingeid kehaosi ta ei pikenda. 


Mida ma enne elektrikate kohta ei teadnud: 

- et akude madalam pinge aetakse võimsa inventeriga 400 Voldini ja seda pinget siis mootor kasutabki.
- see muundamine eraldab ka soojust, mida "korjatakse" üles tavalise jahutusvedelikuga ja soojendab edukalt talvel salongi.

Sellest, et Merkel oma tuumajaamad kinni paneb, on mul sügavalt savi.
Aga sellest, et ma kuus selle autoga 100 kuni 200€ bensujaama raha viimata jätan, on mul hea meel.

P.S. Autoinimesena said kindlasti juba aru, mis margist jutt käis.... Cool

Lõpuks taas ùks inime, kes reaalselt ise igapäevaselt kasutab. Väga kõva!
interneti targad väidava et kui bensiini toornaftast ei tehtaks jätkuks kõikide autode elektriga käitamiseks ja jääks ülegi.

Elektriautod tulevad ja mida rohkem neid on seda kiiremini hakkavad linnad autovabu tsoone rajama ja suurendama (oslo 2019) ja siis hakkavad linnainimesed kes seal elavad veel kiiremini ostma elektriautosid ja ongi lumepall veerema pandud. Maainimeed peavad oma diisli(bensu)põletajad P&R märgi alla jätma ja linnas ühistranspordiga õnne proovima.

Linnad on täna täis elektrikaableid ja BWM ning mingi ülikooli tegelased näitasid võimalust laternapostidest laadida. Tesla on näidanud automaatikat laadimiseks. 

Tulevik on helge Big Grin vabandus et saan paagi 3 minutiga on varsti ajalugu. Elektrimees ei tea tankimisest midagi vaid auto teeb seda ise laternaposti all seistes ja kui teised tulevad kah 400km ulatusega autodega välja piisab sellest enamustele.
Kui oleks võimalik juba homme elektripostide all öösel akusid laadida , siis ei peaks Narva kivipõletamisjaamad enam sel ajal nii palju särtsu ülejääki havide soojendamiseks vette laskma. Kokkuvõttes siis võiks elekteri omahind odavamaks muutuda, ehk efektiivsus kasvaks. Iseasi palju see lõpptarbija seda muidugi tunnetaks, aga ühe miljondiku omanikuna ei oleks mul selle vastu ka suurt miskit.
Paha on muidugi see, et oskusteave, kuidas rattad raami ja mootor inverteriga ühendada, kupatuse ümber mingi plekist kast moodustada jne. on 99% protsendil murumaa elanikest kadunud, vastasel korral poleks võimatu seegi, et keegi kuskil kasvõi allhanke korras midagi sarnast siin tootma ei võiks hakata. Saan muidugi aru, et suuresti oli tegu utoopilise ideega aga noh jutu jätkuks.

stihlile oleks muidugi küsimus, et mis masin see ikkagi on...nimelt "kütusekulu" kuus 2€ jagu tundub utoopiliselt väike. ehk ikkagi 2€/sajale või midagi sinnakanti, tunduks vähe loogilisem?
(25-10-2015, 08:34 AM)nootsii Kirjutas: [ -> ]Tulevik on helge Big Grin vabandus et saan paagi 3 minutiga on varsti ajalugu. Elektrimees ei tea tankimisest midagi vaid auto teeb seda ise laternaposti all seistes ja kui teised tulevad kah 400km ulatusega autodega välja piisab sellest enamustele.
ma küsisin ülal, kuidas nn kontaktivaba laadimine ilma suurte energiakadudeta välja näeb. Ülikoolipingis ei saanud mulle magnetväljad ja seonduv just ülemäära selgeks - sai vaid sel tasemel, et auto kontaktivaba laadimine teekattest tundub midagi, mis vajab ilmatujämedaid kaableid ilmatusuurte voolude (ja kadudega). Ehk siis midagi, mida praktikas pole otstarbekas realiseerida.
Sa puudutad sama teemat - kas teed seda füüsikale põhinedes või lihtsalt sõnade abil ilusat tulevikku maalides? Kui füüsika toel, siis väike ilmapildi jagamine laiendaks ka teiste maailmapilti Wink
Teslal on mingi selline "robot käsi" nt olemas mis pistab juhtme sappa ega siis teisedki saa istuma jääda küll nad midagi sarnast välja mõtlevad. Kindel on see et sinna automatiseeritud laadimise poole liiguvad. Ja laternapostide juurest laadmine , küll tavalise pistikuga on täna nt saksa pilootprojektina olemas ning BMW näitas ideekavandit. Ja kuna BMW tahab kogu mudelirivi elektriga kah sõitma panna küll nad siis suruvad peale nt euroopas leviv pistik on ju BMW oma(on siuke teadmine jäänud). 

Need pistikud. Igaüks teeb endale oma ja siis tulevikus hakatakse ühtlustama nagu mobiililaadijatega läks ja veel paljude standarditega. Võibolla on see asjatu rahakulutamine, võibolla kasulik selleks, et selguks parim lahendus.
Miilid ja kilomeetrid, jalad ja meetrid pole siiani ühte lahendust saanud. Eesti lennundus läks sujuvalt meetrisüsteemilt üle jalgadele. Lihtsalt lennukid tulid selliste mõõteriistadega.
Tulles tagasi algse küsimuse juurde, siis üks aparaat on tekkinud, mille soetamist isegi võiks kaaluda: Twizy. Ma olen neid jälginud nüüd siis Euroopas ringi purjetades ja sellisel PTV'l elik PersonaalTagumikuVedajal on isegi mingi mõte olemas. Teiseks näeb see jube lahe välja! Kuna me enamus kulgeme valdavalt üksinda, siis selline neljarattaline katusega elektrirollu, kuhu saab mingil moel isegi teise kodaniku hädapärast sisse toppida, on täitsa kõva idee Reanult't. 
Aga kohe tuleb teha majanduslik analüüs: liisingi sissemaksuks läheb korraliku kabeda luksusliku kasutet auto jagu raha, mis kulutab linnas näiteks 10 toopi. Sellele lisandub igakuine liisingmakse a'la 130-150 euri. See juba ise on aga 130-150 liitrit bensiini!!!! Ja ongi kõik: mitte mingit majandulikku efekti elektriauto ei anna! See, et sellisega on kütuse"kulu" rahaliselt olematu ei muuda mitte midagi - kulu on kulu ja elektriauto kulutab kuus ikkagi kordi rohkem, kui normaalne bensiinikas! Ja kui on olemas ka sularaha elektrikäru koheseks väljaostmiseks, siis sama raha eest saab jällegi nii palju kordi universaalsemaid ja ka olematu rahakuluga kütusele aparaate, et paha hakkab! Näiteks surugaasiga autosid...

Aga kuradi COOL on see Twizy ikkagi!!!
[Pilt: 220-Renault-Twizy.jpg]
Val arutluses on põhimõtteline viga: võrrelda saab uute autode hindasid. Või siis samavanade autode hindasid. Ma olen ka enamus elust "milliste" autodega ringi sõitnud, samas soetamismaksumus on jäänud alati päeva- või kuuteenistuse juurde, seega kütusekulu suht pohh. Elektriautode levik sõltub ikka uute autode ostjate valikutest, mitte sellest kas vana Sierra kulu kuus (summa summaarum) äkki väiksem ei ole Big Grin
(26-10-2015, 13:51 PM)Marko Kirjutas: [ -> ]Val arutluses on põhimõtteline viga: võrrelda saab uute autode hindasid. Või siis samavanade autode hindasid. Ma olen ka enamus elust "milliste" autodega ringi sõitnud, samas soetamismaksumus on jäänud alati päeva- või kuuteenistuse juurde, seega kütusekulu suht pohh. Elektriautode levik sõltub ikka uute autode ostjate valikutest, mitte sellest kas vana Sierra kulu kuus (summa summaarum) äkki väiksem ei ole Big Grin

Tegelikult siiski on! Ainus Inimesele mõeldud mugavusega on ju Tesla, kõik muud on pehmelt öeldes pargipinkidega külmakapid. KOHE lisanduvad ka auole hädavajalikud muud omadused, eelkõige haagisekonks ja sõiduulatus. Ehk kõik peale Tesla jäävad minu mõiste PTV alla linnas ja selle lähiümbruses eriliselt ebamugavalt poes-tööl-trennis käimiseks. Jälle ma saan ju "rääkida" meie perest ja meile kõlbaks täiesti Twizy! Sisuliselt rahuldaks see lahe putukas Tiina tööl- ja poeskäigu vajadused ning saab ka hädapärast kahekesti kuhugi minna. Ehk kilulinna sisesed sõidud saaks tehtud. Aga nüüd ma ei kujuta ette, MIS ja kui KALLIKS peaks minema mingid maksud a'la tavakütusega autokesele, et seesinane 10K investeering ja kohustuse võtmine ennast ära tasuks vs totaalne sõidupiiratus! Reaalselt võttes on meil ju koduukse ees ka elektritransport Porgandite näol, kuskohast saab Tondil ja Baltas kohe ka trammile ümber istuda. Kesklinna minnes on ummikud ikkagi ka elektriautodele, isegi kitsale-väikesele Twizy'le. Aga meil ei ole sinna üldse asja, vajadus on mööda vabasid kõrvaluulitsaid pidi 6 kilomeetriseks otsaks, päevas a'la 15, mõnikord 20 kilti sõita äärelinnas. Kusjurues see autoke pole ka ei soe ega "turvaline" klassikalises mõttes + ma ei taha teada, mis selle talverehvid maksavad etc!

Ja panedki kohe kõrvale Logani 0,9 TCe LPG oma 90 hobuse jõu ja 10K hinnasildiga, mis annab soojuse, mahu, sõiduulatuse jne ja kogu asja mõte kaob uttu! Ühstaspuha, kuidas arvutad, on elektriauto mõttetu junntükk ja Tesla on lihtsalt täiesti idiootse hinnaga, millises hinnaklassis mistahes autot ei ole ajudega Inimesel mitte kunagi "vaja" isegi siis, kui papp üleääre voolab... Eesti oludes peab "ma ei tea mida tegema", maksudega jõhkralt Riigi ja selle kodanikkonna hävitama, kogu teeliikluse lihtsalt persse keerama eraldi elektriautode radade ehitamisega jne, et see junn ennast ÄRA TASUKS! Lisaks peaks absoluutselt kõikjal olema elektrijunnidel TASUTA parkimine k.a. kinode, teatrite jne maa-alused sise-eraparklad ja Vanalinn, muudel ulmelised aastamaksud (ja mida vanem, seda julmem), isegi liikluskindlustuse ja kasko hind peaks olema junnil nullilähedane number, et koleda külmkapiga enesepiinamine kuidagigi rahalises mõttes "kasulik" oleks. Kui jääme sama korporatsiooni sisse, siis järgmine elektrijunn oleks Zoe aga anna andeks, hind on juba 22+k eurikut... Sellisesse hinda ei saa panna ka kõige-kõige uut "tavalist" vaguniga kliiot, see on Clio R.S.'i hind!!!

See, et elektrijunnid suudavad mingil moel sõita -see on selge. Ja et mina-meie tarbiks ka, kui see oleks majanduslikult kuidagigi mõttekas! Aga ei ole. Isegi kõige odavam on siiski "saast" autona, kuigi cool ja lahe. Eesti ega Tallinn ei ole (õnneks) kaltsupeadest ülerahvastatud lõuna-euroopa suurlinnad...
Ehh, Val, miks sa poliitikasse ei lähe? Big Grin