automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kas ostaksid endale elektriauto?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
(03-02-2017, 13:25 PM)ZIL 131 Kirjutas: [ -> ]790 000 pealt 179 000 Big Grin

Rootsi taksod, mida mina olen kontrollinud, on enamuses tehasegaasikad (CNG) olnud ja peale esinduse sihukestele keegi hooldust ei tee.
Seega, ajalugu on olnud jälgitav. Ja sellised ilusad ja mõistliku hinnaga eksemplarid muidugi kaua müügis ei seisa.
(paar tk on muidugi keritud ka olnud)

Ja kui mingi jama juhtub (ala mingi ventiil ei toimi vms), siis ollakse valmis maksma mida iganes, et seda gaasivärki uuesti tööle saada... Toungue
Bentsu läheb ju palju - oma 8L linnas kindlasti; aga gaasiga sõidad 4€/100km

(03-02-2017, 00:03 AM)Marko Kirjutas: [ -> ]Sõbralikus naaberfoorumis on keegi kasutaja "arnis" kirjuranud järgmised read, täitsa huvitav:

arnis
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO

Väga mugav meelde jätta: ELEKTRIAUTO KÜTUSE RAHAKULU 1L/100KM.


Kui siin foorumis keegi sellist juttu tuleb ajama, lendab kohale kari "tarku" autospetse, kes deklareerivad su lolliks, idioodiks ja hullumaja kandidaadiks.... Toungue

Aga kannatage pisut veel - ühel heal päeval tekib ka vend, kes tuleb oma mingi uut tüüpi akuga välja ja keda naftafirmad ei suuda maha lüüa ega üles osta ega patenti omandada ning asi läheb töösse.
Ja siis saame bensukate ja naftakatega vaid hobiasja edasi ajada.


.
tark ma ei ole, autospets ka mitte. heal juhul ehk annan "targa" mõõdu välja. aga küsida tahaks ikka.
vaatsi üht hetkel näppu hakanud arvet. elektri eest on küsitud 13 raha kopikatega. arve kogusumma on 41 raha.
väike vahe on justkui.
kas selles sõbralikust naaberfoorumist võetud rehnutis on kõik makstavad rahad arvesse võetud?
Vot ei tea. Sisetunne ütleb, et see on ainult kütuse hind.
Kallim auto ja kallid akud võivad seda rõõmu muidugi lahjendada...
Selgelt ju kirjas, et see on kütuse kulu. Cool
(03-02-2017, 21:10 PM)diesel Kirjutas: [ -> ]tark ma ei ole, autospets ka mitte. heal juhul ehk annan "targa" mõõdu välja. aga küsida tahaks ikka.
vaatsi üht hetkel näppu hakanud arvet. elektri eest on küsitud 13 raha kopikatega. arve kogusumma on 41 raha.
väike vahe on justkui.
kas selles sõbralikust naaberfoorumist võetud rehnutis on kõik makstavad rahad arvesse võetud?

Sa uuri kWh hinda. 8s öösel keskmiselt on hind koos igasugu aktsiside ja muude asjadega. Isiklikult on mul aasta kWh keskmine 11,62€s kõik kulud kokku ja elektri hind sellest on keskmiselt 4,03 €s/kWh. 8 sendise elektrihinna puhul tuleb alarm mulle ja naisele ja kodus valitseb kohe totaalne pimedus Big Grin
just sellel nädalal sai telekast Saksa autotööstuse nutulaulu vaadatud. Kui täna paneb 6 inimest auto mootorit kokku siis elektri mootori puhul on see 1. lootust on et üks neist 6 saab tööd aku paigaldamisel aga 5 on töötud. Ehk tänase seisuga pakkus riigitelevisioon et umbes 200000 jääks Saksamaal töötuks 860000-st kui ainult elektriautosid toota. Nii et kindlasti ei ole siin nafta firmad(riigid) ainukesed kes proovivad elktriautondusele takistusi seada. Ka ARD ja arvatavasti ametiühingute abiga ehk käib ikka kõrgetasemeline mäng.
(03-02-2017, 21:28 PM)taavi Kirjutas: [ -> ]... elektri hind sellest on keskmiselt 4,03 €s/kWh. 8 sendise elektrihinna puhul tuleb alarm ...

Minu teada peab elektiauto tarbima rohelist elektrit, siit ka kallim hind. Aga ikkagi on väga odav sõita.
Ainult siis, kui ostu toetas Kredex. Kes oma (või varastatud) raha eest selle soetas, võib suvalist sodi juhtmest autosse lasta.
Kas see kajastub ka arvel? Elektriauto laadimine ainult rohelise energiaga.
vot ma ei teagi. toodud näites on räägitud 8 kopkasest öisest hinnast.
minul kontrahti monopoliga pole ja eri tariife ka mitte, aga kilovati hind samast suurusjärgust.
ilma lisamaksudeta.
nüüd võhikuna võib kahte moodi täitsa arvata.
kui öötariif ja arvatavasti olemas olev leping vaid sümboolse protsendi hinda madaldab, siis võib toodud näide olla ilma lisamaksudeta. aga kui tegelikult öine hind palju odavam on ja hea leping ka ja võib-olla piirkonniti ehk ka odavama ülekande tasude ala juhtub olema, siis võib ju see rehkenduse hind olla ka koos muude maksudega.
viimasel juhul peab rehnut pärisrahas kenasti paika ja särtsuauto ongi vägagi magusa kilomeetrihinnaga.
a kui rehnut oli ilma lisadeta, siis ... nojah, siis tahab asi uuesti rehkendamist.

mudu aga, tont selle hinnaga, aga kui keik sõidaks särtsuga, siis oleks kõrvadel küll oluliselt mõnusam.
(03-02-2017, 23:34 PM)diesel Kirjutas: [ -> ]mudu aga, tont selle hinnaga, aga kui keik sõidaks särtsuga, siis oleks kõrvadel küll oluliselt mõnusam.

Momeelest on see pisut liiga optimistlik väide. Jalakäijana tänava ääres seistes -- või ka Elektritaksos kaassõitjana -- kuulen ma 50 km/h sõitvatelt autodelt ainult rehvimüra. Ja kui äkki-kukub-kivi-pähe-ettevaatlikud naastrehvidega inimesed liiklevad, siis kaob mootorimüra rehvidesse juba kuskil 30 km/h juures.
Tõsi, esineb erandeid. Aga ausalt öeldes minu kõrvadele ei mõju küll kuidagi halvasti mõne ameeriklase V8, või mõne järeleaidatud summutiga reas-kuuese bemmi hääl hilisõhtuses linnas. Ega mõne keskealise Impreza out-of-key plödin, mis mulle nii armsasti mu noorpõlve ja ZAZ-968-t meenutab.
Mis kasu on 4 sendisest elektri maksumusest kui reaalselt maksad ikka kogu kupatuse eest. Kui ma jagan oma elektri arve peal oleva lõppsumma kasutatud kilovattidega, tuleb mulle 1kw/h koju 13 sendi eest. Ja see ongi reaalne hind mida ma elektri eest maksan. Minu jaoks ei ole ju tähtis, et arvel kajastub roheline ja liinitasud ja käive ja aktsiis, mina pean oma arve ära maksma ja kw/h hind on see mis lõppsummas kajastub koos saba ja karvadega.
Huvitav oleks teada võrdlust samades tingimustes sõitvate taksode kohta. Esimene bensiini või diisliga, teine elektriga. Soetamismaksumus+kindlustused+hooldused+kütus+juhi töötasu+kõik muu, mis viie aastaga rahakotist välja antud. Kumb on kasulikum firmale? See jutt odavast elektrist ei kehti mitte kui arvestada soetusmaksumust. Või vähemalt hakkab kehtima alles teatud läbisõidust alates. Kui el-autoga nädalas kaks korda poes käia a 10 km, siis ilmselt ei tasu 100 aastaga ka ära.
Minu küsimus nende tartu elektritaksode mahakandmisega oli see, et elektriautode puhul on olnud jutt sellest, kuidas masin ise nii lihtne, et aku kestes/vahetades ja vahetades tavapäraseid kuluosi, on tema ressurss tavaautodest kõvasti suurem. See, mida ülalolevalt näha on, nagu ei toeta seda teooriat.

Elektri hind vs. ülekande hind. On kogemusi amprite jurdeostmisega erinevatele objektidele ja see on:
- Kallis
- Peaaegu võimatu (vaja kogu alajaama ja ülekandevõrgu ümberehitamist ja on seeläbi juba ulmemaksumusega.)

Seega, kui tekib juurde hulga el. autosid, siis on tõsine probleem ja rahaveski see ülekandemajandus.
(04-02-2017, 22:12 PM)aavu Kirjutas: [ -> ]Huvitav oleks teada võrdlust samades tingimustes sõitvate taksode kohta...
Taksoks pole elektrikas just parim variant. Tartu elektritakso juhid kurdavad selle üle et tihtipeale linnast välja/kaugele ei saa kliente teinekord viia. Teoorias see 150 km sõiduraadiust muidugi võimaldaks seda, aga reaalne tööd tegev takso ei ole ju kogu  aeg 24/7 täislaetud ja ootamas kaugelesõidu klienti. Taksona ju otseloomulikult kasulikum võimalikult kiiresti ühelt sõidult otse teisele minek (bensukas/disla seda ka võimaldab), samas kui elektrikat peab ikka laadima vahepeal. Eriti andvat tunda talvel kui võimalik sõidetav maa lühem on.
Inimestel, kes Tartust kaugemal elavad (nt. Elva, Roiu, Puhja) on juba teadmine et ei tasu elektritaksot tellida kuna on suur tõenäosus et ei saa nii pikka otsa sõita. No kohale üldjuhul jõuaks aga taksojuhil vaja ju tagasi ka tulla. Big Grin
TEEMAST: elektriauto ostu hetkel küll ette kujuta, sest autoga sõites meeldib kuulda mootori häält, elektrimootoril seda paraku eriti pole. Sad Rolleyes
Ma ei tea küll, kui paljud siinsed asjahuvilised tavalise elektriauto(näiteks lehekese) kapoti alla vaadanud on, palju ma nüüd isegi, aga paari olen ikka uurinud võimalusel. Pole seal mingit tühjust ja lihtsust, ruum on igasugu jublakaid-jurakaid sama täis kui tavalisel pooleteistliitrisel bensukal. Vähemalt. Teoorias jah lihtne lugu, aga teslalt on neil ülejäänutel perfoomansi osas kõvasti õppida. Nende kompaktne veolahendus ja akupurk ikka täiesti omas segmendis. Ja mis imenipiga nad sellest pisikesest mootorist sadu kilovatte välja võtavad, jääb lihtsale pealtvaatajale suisa arusaamatuks. Tööstusdisainerid on nende lahendustega kõvasti vaeva näinud kunagi, tubli töö.
(04-02-2017, 23:53 PM)alfredo Kirjutas: [ -> ]...
Ja mis imenipiga nad sellest pisikesest mootorist sadu kilovatte välja võtavad, jääb lihtsale pealtvaatajale suisa arusaamatuks. Tööstusdisainerid on nende lahendustega kõvasti vaeva näinud kunagi, tubli töö.

Tuletame siinkohal meelde, et võimsus=pöördemoment korda nurkkiirus. Elektrimootor ei pöörle vahemikus 1400-3200 rpm Big Grin

Lisaks on elektrimootori väändemoment saadaval pea nullist. Cool

Aga ikkagi - tasuta lõunaid ei ole olemas. Ühe võidu maksad alati teise kaotusega tagasi.
(04-02-2017, 23:41 PM)veix__ Kirjutas: [ -> ]TEEMAST: elektriauto ostu hetkel küll ette kujuta, sest autoga sõites meeldib kuulda mootori häält, elektrimootoril seda paraku eriti pole. Sad Rolleyes

hallooooo ...
makid-plaadimängijad on ammu leiutatud.
paned omale kasvõi jossi hääle sõidu ajaks taustale tiksuma.
(04-02-2017, 16:37 PM)viplala Kirjutas: [ -> ]Kui ma jagan oma elektri arve peal oleva lõppsumma kasutatud kilovattidega, tuleb mulle 1kw/h koju 13 sendi eest.

Fikseeritud hinnaga pakett? Big Grin pidin päris ära ehmatama kui viimane kord neid fikseeritud hinnapakette vaatasin. Börsihinnaga tarbides tuleb kuu keskmine ikka stabiilselt vähemalt 10-30 eur võrra MWh odavam. Ja keskmine majapidamine vast 5-10 MWh ikka aastas ära kulutab. Täitsa tuntav vahe. Eks kui üldse milleski kindel saab olla, siis selles et elektrimüüja käest börsihinnast odavamalt naguii midagi kätte saada ei õnnestu. Aga kuni on tahtjaid, eks seni ka pakutakse..