automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kas ostaksid endale elektriauto?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
13 senti kwh on elektrienergia hind ühetariifse mõõtesüsteemiga üldteenuse korras. Mis valemiga on võimalik see number stabiilselt 8ni kangutada, olgu pealegi siis vaid öösel ja nädalavahetustel?
(05-02-2017, 22:20 PM)Laurts Kirjutas: [ -> ]13 senti kwh on elektrienergia hind ühetariifse mõõtesüsteemiga üldteenuse korras. Mis valemiga on võimalik see number stabiilselt 8ni kangutada, olgu pealegi siis vaid  öösel ja nädalavahetustel?

Umbes nii see ongi, tegin arvutused.

Võtsin oma detsembri arved ette, kõigepealt Elektrilevi, need hinnad peaks vist kõigil enam-vähem ühesugused olema.
Elektri edastamine: öö 0,0377 €/kWh
Taastuvenergia tasu 0,0096 €/kWh
Elektriaktsiis 0,00447 €/kWh

Kokku: 0.05177 €/kWh

Nüüd elektriarve, kuu keskmine (tarbimine on üsna 50:50 päev/öö)
Elekter: 0,03432 €/kWh (soojad tervitused siinkohal neile, kes fikseeritud tasu ~0.06 eur/kWh maksabad Big Grin )
Müügimarginaal: 0,00158 €/kWh

kokku:  0,0359 €/kWh

Kaks arvet kokku: 0,05177 + 0,0359 = 0,08767 €/kWh (8,767 senti).

Aga siiskohal tuleb arvestada, et elektri hind (0,03432) on minu tarbimise järgi arvutatud kuu keskmine. Ainult öine tarbimine on sellest veel tulblisti soodsam ja seega öine koguhind tulebki 8 senti/kWh kanti.
(05-02-2017, 22:54 PM)olli Kirjutas: [ -> ]Kaks arvet kokku: 0,05177 + 0,0359 = 0,08767 €/kWh (8,767 senti).

Aga siiskohal tuleb arvestada, et elektri hind (0,03432) on minu tarbimise järgi arvutatud kuu keskmine. Ainult öine tarbimine on sellest veel tulblisti soodsam ja seega öine koguhind tulebki 8 senti/kWh kanti.

Kas see on käibega lõppsumma arve peal? Palju su elektriarvel lõppsumma koos kõigega (kaasa arvatud käibekas) on ja palju sa kokku oled KW tarbinud?
8,7 senti in my ass... need numbrid on raudselt ilma km-ta. Cool
Kurat, see on küll piinlik lugu nüüd!! Big Grin 
Teil on täiesti õigus, see pisiasi nagu KM jäi märkamata, ma nii alla välja ei kerunud. Õnneks saan süüdistada unist pühapäevaõhtut ja ise rahuliku südametunnistusega ära magama kobida. Usutavasti onu sõbralikus naaberfoorumis siis minuga samasse orki lendaski (või jättis teadlikult KM välja).
Kui nüüd arve lõppsummad läbi jagada, siis tuleb kogu kuu peale tõepoolest 12,1 senti/kWh, öö osa jääb ~10 sendi kanti.
Mul kindla aastase paketiga tuleb keskmiselt 12,3. Rolleyes
8,7 tsendist ei tule mingi väevõimuga 12,1 tsenti, isegi kui km lisada. midagi jääb ikka ridade vahele peitu. pole ka mingi ime, kui ma juhuslikult ükskord elektriarvet vaatasin, siis ei saanud sealt ka suurt midagi aru, nagu mingi kvantmatemaatika, kus muutujad suvaliselt ja üksteisele panustavad.
sõbralikus naaberfoorumis on asi üsna kuumaks muutunud, elektriauto omaniku ja realistide vahel on ideoloogilised vastuolud teravnemas : )
suvel nägin pealinnast eemaldudes prantsuse numbrimärgiga teslat, mis sinna suunda igastahes liikus, ilmselt tagasi siis. mõtisklesin endamisi, et mitu korda see tore härra nende tuhandete kilomeetrite läbimiseks 60-90min peatusi tegema peab? kahju hakkas inimesest.
Elektriarve esimeselt lehelt rida kuulub tasumisele jagada teiselt lehelt leitava ostetud kwh arvuga ja saab teada palju elekter tegelikult maksab
(06-02-2017, 00:21 AM)alfredo Kirjutas: [ -> ]8,7 tsendist ei tule mingi väevõimuga 12,1 tsenti, isegi kui km lisada. 

8,7 oli ilma km ja öise võrgutasuga, aga 12,1 kuu keskmine. Öö/päeva võrgutasudel päris suur erinevus.
(06-02-2017, 00:50 AM)Laurts Kirjutas: [ -> ]Elektriarve esimeselt lehelt rida kuulub tasumisele jagada teiselt lehelt leitava ostetud kwh arvuga ja saab teada palju elekter tegelikult maksab

Saab küll teada, aga sellest pole suurt abi et targalt tarbida. Eriti kui tegu suuremate tarbijatega, mida võimalik kellaajaliselt sättida nagu nt elektriauto laadimine, mõjutab teadlik aja valik lõpparve keskmist kWh hinda täitsa tuntavalt.
(06-02-2017, 08:28 AM)olli Kirjutas: [ -> ]
(06-02-2017, 00:21 AM)alfredo Kirjutas: [ -> ]8,7 tsendist ei tule mingi väevõimuga 12,1 tsenti, isegi kui km lisada. 

8,7 oli ilma km ja öise võrgutasuga, aga 12,1 kuu keskmine. Öö/päeva võrgutasudel päris suur erinevus.

Kadunud komponent oli siis öine võrgutasu, mis muud. Ometi tuli sul ka selle eest tasuda. Järelikult pole mõtet ennast lohutada mõttega, et küll sain odavalt, pigem ikka selline keskmine hind, mida kõik maksavad. Ära kulub ikka täpselt nii palju, kui vaja. Kalla siis seda pesumasinasse või tangi elektriautot.

Lihtsalt huvitav oleks teada, kas kellelgi, eriti mõnel targemal tarbijal, on pärast kaugloetavat arvestit enda isiklik paigaldatud ja kas numbrid jooksevad suures piiris kokku või kisub sinnapoole, nagu "valemeedia" libauudised meile jutlustavad?
(03-02-2017, 23:34 PM)diesel Kirjutas: [ -> ]vot ma ei teagi. toodud näites on räägitud 8 kopkasest öisest hinnast.
minul kontrahti monopoliga pole ja eri tariife ka mitte, aga kilovati hind samast suurusjärgust.
ilma lisamaksudeta.
nüüd võhikuna võib kahte moodi täitsa arvata.
kui öötariif ja arvatavasti olemas olev leping vaid sümboolse protsendi hinda madaldab, siis võib toodud näide olla ilma lisamaksudeta. aga kui tegelikult öine hind palju odavam on ja hea leping ka ja võib-olla piirkonniti ehk ka odavama ülekande tasude ala juhtub olema, siis võib ju see rehkenduse hind olla ka koos muude maksudega.
viimasel juhul peab rehnut pärisrahas kenasti paika ja särtsuauto ongi vägagi magusa kilomeetrihinnaga.
a kui rehnut oli ilma lisadeta, siis ... nojah, siis tahab asi uuesti rehkendamist.

mudu aga, tont selle hinnaga, aga kui keik sõidaks särtsuga, siis oleks kõrvadel küll oluliselt mõnusam.

(04-02-2017, 16:37 PM)viplala Kirjutas: [ -> ]Mis kasu on 4 sendisest elektri maksumusest kui reaalselt maksad ikka kogu kupatuse eest. Kui ma jagan oma elektri arve peal oleva lõppsumma kasutatud kilovattidega, tuleb mulle 1kw/h koju 13 sendi eest. Ja see ongi reaalne hind mida ma elektri eest maksan. Minu jaoks ei ole ju tähtis, et arvel kajastub roheline ja liinitasud ja käive ja aktsiis, mina pean oma arve ära maksma ja kw/h hind on see mis lõppsummas kajastub koos saba ja karvadega.

Ma enda andmed 4 eur puhas energia koos käibemaksuga ja 11 senti tõin koos käibemaksuga, aktsiisiga, ülekandetasudega ja kõikide muude asjadega. Rohelist ei tarbi. Viimase 2 aasta keskmiseks on mul kujunenud öise elektri osakaaluks 57,5%, ehk tegelikult kui veel tarbimist optimeerida mõned protsendid rohkem öise peale, saaks kuu keskmise kWh hinna veel madalamaks. Alates kaugloetava arvesti tulekust kuni börsipaketi (kõige odavam, mis turul on, vaadatud http://elektrihind.ee/ pealt) ja kõrvutades hindu näiteks nende hindadega siin: http://electrify.stiigo.com/ ja vaadates eelmise päeva tarbimiskõveraid, näen täpselt, millal olin kodus, millal keetsin vett, millal pesi pesumasin. Ja kui nüüd pesumasina pesemine lükata kellaajaliselt neile langusaegadele, põrandaküte lülitada kell viis kuni kell 7 õhtul välja ja autot laadida kella kaheteistkümnest kella kuueni öösel, siis on täiesti reaalne saavutada 8 senti koos käibemaksuga hinnaks. Tuttavatega siin pidevalt võrdleme kuu keskmisi hindasid, et mis kujunesid. aga kui jah tarbida üldteenust ja maksta tuima näoga eesti energiale raha, siis tõesti pole neist jälgimistest muud kasu, kui see, et tead, et teistel on odavam Big Grin
Rohelist maksavad kõik tarbijad. Ei kujuta ette mis leping sul on. võrguteenus, taastuvenergia tasu ja elektriaktsiis arvutatakse edastatud kilovattide pealt ja ei sõltu börsihinnast. Siin on minu arve.

Elektrienergia börsihinnaga 0,0367€/kWh, kogus 1 445,469 kWh 53.05 €
Elektri edastamine 0,054€/kWh, kogus 1 445,469 kWh 78.06 € 
Taastuvenergia tasu 0,0096€/kWh, kogus 1 445,469 kWh 13.88 € 
Elektriaktsiis 0,00447€/kWh, kogus 1 445,469 kWh 6.46 €

KÕIK KOKKU

Elektrienergia 53.05 € 
Võrguteenus 78.06 € 
Taastuvenergia tasu ja elektriaktsiis 20.34 € 

Summa käibemaksuta: 151.45 € 
Käibemaks 20%: 30.29 € 
Viivis: 0.83 € 
Arve summa: 182.57 € 


Jagame 182.57 kilovattidega 1445.469, saame 12,6 senti kwh eest

Nüüd üks vägivaldne näide kuidas viia elektrimaksumus 8 sendi peale. Kustutame valemist ära Elektrienergia 53.05 € ja jätame ainult lepinguga kaasnevad kulud nagu võrguteenus 78.06 € ja taastuvenergia tasu ning elektriaktsiis 20.34 € .

(78.06+20.34) X käibekas20% saame ümmarguselt 118 euri. Nüüd jagame 118 kilovattidega 1445 ja voilaa, 8 senti ongi olemas. Ainus häda on selles valemis, et ma pole ühtegi kwh elektrit kasutanud. 

Ma tahan ka 8 senti kwh eest maksta kuu lõpus, palun õpetage kuidas seda saavutada.
(06-02-2017, 17:10 PM)viplala Kirjutas: [ -> ]...

(78.06+20.34) X käibekas20% saame ümmarguselt 118 euri. Nüüd jagame 118 kilovattidega 1445 ja voilaa, 8 senti ongi olemas. Ainus häda on selles valemis, et ma pole ühtegi kwh elektrit kasutanud. 

Ma tahan ka 8 senti kwh eest maksta kuu lõpus, palun õpetage kuidas seda saavutada.

Aga mille eest sa maksad ülekandetasu siis, kui pole kasutanud? Heast südamest? Big Grin

Jutt läks lahti elektriauto laadimisest öise odava elektriga.  Milleks siin vehkida keskmiste numbritega? Sama hästi võiks keegi teha rehnungi tippaja hinnaga ja öelda, et "tegelt on nii...". Elektri hinna vahe peaks tulema jämedalt kolmekordne, ülejäänud lisakulude jäädes samaks. Ehk ongi see kolmandik, mida te siin nii veriselt taga ajate Toungue

Muide, ELMO raames endale elektriauto ostnu oli kohustatud peale elektri ostma ka roheindulgentsi. Aga see jälle rehkendati kilomeetri, mite kilovattunni alusel.
(06-02-2017, 16:01 PM)taavi Kirjutas: [ -> ].... Viimase 2 aasta keskmiseks on mul kujunenud öise elektri osakaaluks 57,5%, ehk tegelikult kui veel tarbimist optimeerida mõned protsendid rohkem öise peale, saaks kuu keskmise kWh hinna veel madalamaks. ...Ja kui nüüd pesumasina pesemine lükata kellaajaliselt neile langusaegadele, põrandaküte lülitada kell viis kuni kell 7 õhtul välja ja autot laadida kella kaheteistkümnest kella kuueni öösel, siis on täiesti reaalne saavutada 8 senti koos käibemaksuga hinnaks. ...
Kõiki neid imelikke kehaliigutusi jälgides tekib küsimus, et kas elektrit ei võetud kasutusele inimese mugavuseks? Odavamalt saan ma ikkagi ahju küttes ja puupliidil süüa tehes.
* Tegelikult on mul päevase elektri osakaal üle 60% ja ei näe ka võimalusi seda muuta ilma nahast välja pugemata.
1. Põrandakütte ja boileri väljalülitamisel kallitel aegadel pole mõtet, kuna on juba ammu selgeks saanud, et jõnksutamise tulemusena tõuseb tunduvalt elektritarbimine (ehkki odavamal ajal). Lisaks pole sugugi mõnus käia õhtul enne magamaminekut dušši all leige veega ja külmal põrandal.
2. pesumasina saaks ju küll ööseks tööle panna, aga kes selle  pesu öösel kuivama paneb? Hommikul ju kiire tööle minekuga, kortsus pesuga pole aega toimetada ja ega see masinas seismine ka pesule hea pole. Samas pole mul küll õnnestunud leida viitkäivitusega programmi, mis lõpetab lubatud ajal, ikka kas varem või mis tavalisem hiljem Big Grin  .
3. Kohvi ja teevett keedan ikka hommikul ja õhtul, st tippajal.
4. Põhiosa el. tarbimisest annavad ikka el. pliit ja külmikud (sh sügavkülmikud). Külmikute pideva sisse-väljalülitamise mõju masinate tervisele ja toiduainete säilivusele vajaks veel uurimist.
* Seega on mul ikka ilma öise elektrita pakett, mille summa oli jaanuaris ca 34% koguarvest, st et 66% on EE minev võrguteenus jms, mis ei sõltu minu teada ajast.
(06-02-2017, 17:29 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Jutt läks lahti elektriauto laadimisest öise odava elektriga.  Milleks siin vehkida keskmiste numbritega? ...

Vähemalt tänaste autode puhul küll ainult öise laadimisega ei saa piirduda, sellest jagub hääl juhul tööle saamiseks, minusuguse näitel kel tuleb selleks läbida kuni 60 km. Tagasisaamiseks tuleb laadida uuesti (kuidas ostes mingist tasulisest laadijast kui on, tööandja elektri najal???), koju jõudes poeringile minekuks laadida  veelkord natuke päris tippajal  Sad .
(06-02-2017, 17:29 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(06-02-2017, 17:10 PM)viplala Kirjutas: [ -> ]...

(78.06+20.34) X käibekas20% saame ümmarguselt 118 euri. Nüüd jagame 118 kilovattidega 1445 ja voilaa, 8 senti ongi olemas. Ainus häda on selles valemis, et ma pole ühtegi kwh elektrit kasutanud. 

Ma tahan ka 8 senti kwh eest maksta kuu lõpus, palun õpetage kuidas seda saavutada.

Aga mille eest sa maksad ülekandetasu siis, kui pole kasutanud? Heast südamest? Big Grin

1445 kwh hinnaks võib valemisse märkida ka sümboolse 1 sent. Point jääb samaks , 8 senti ei tule kuskilt otsast, isegi öösel mitte Smile
(06-02-2017, 19:34 PM)Maanteemuuseum Kirjutas: [ -> ]
(06-02-2017, 17:29 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Jutt läks lahti elektriauto laadimisest öise odava elektriga.  Milleks siin vehkida keskmiste numbritega? ...

Vähemalt tänaste autode puhul küll ainult öise laadimisega ei saa piirduda, sellest jagub hääl juhul tööle saamiseks, minusuguse näitel kel tuleb selleks läbida kuni 60 km. Tagasisaamiseks tuleb laadida uuesti (kuidas ostes mingist tasulisest laadijast kui on, tööandja elektri najal???), koju jõudes poeringile minekuks laadida  veelkord natuke päris tippajal  Sad .

Jah, ja teisest küljest - minusugune sõidab tööle 10km (isegi palju), nädalas korra veel maal käia 60km/ots, (mitte iga nädal). Aastane läbisõit 7-8k km. Piisaks öisest laadimisest igapäevakasutuseks, kasutaks öist elektrit ja näiliselt oleks kilomeetrihind jubemaru odav aga... kui arvestada auto hinna langus sinna juurde, kas siis ikka oleks ka odav? Ei ole ju mõtet osta kallist asja lihtsalt kontori või kodu akna all seisma.

Ehk siis mulle tundub, et need elektriautod ei kõlba ei suureks läbisõiduks, ega ka igapäevaselt lühikest maad tööl käia, igatpidi on kas ebamugav, ebapraktiline või arutult kallis.
(06-02-2017, 19:34 PM)Maanteemuuseum Kirjutas: [ -> ]
(06-02-2017, 17:29 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Jutt läks lahti elektriauto laadimisest öise odava elektriga.  Milleks siin vehkida keskmiste numbritega? ...

Vähemalt tänaste autode puhul küll ainult öise laadimisega ei saa piirduda, sellest jagub hääl juhul tööle saamiseks, minusuguse näitel kel tuleb selleks läbida kuni 60 km. Tagasisaamiseks tuleb laadida uuesti (kuidas ostes mingist tasulisest laadijast kui on, tööandja elektri najal???), koju jõudes poeringile minekuks laadida  veelkord natuke päris tippajal  Sad .

Kuipalju  sinu arvates tänapäevane elektrimobiil siis 100km peale kulutada jõuab?

Arvuta natuke. Kui laadida öise (8h) hinnaga näiteks 10kW laadijaga, siis saab selle ajaga kuni 80kWh akupaki täiesti täis. Päris täis ei saa, sest viimane ots läheb aeglasemalt ja kaod laadijas ning akus võtavad ka oma osa. Aga laadima pannes ei ole aku ka täiesti tühi tavaliselt.  Selle energiakogusega saab üsna palju kilomeetreid läbida.
Ja kuipaljudel autodel on üldse nii suure mahutavusega akupakk?
Maja peakaitse peab ka vastav olema, et oleks võimalik üldse normaalselt laadida ja samal ajal ka koduseid töid ja tegemisi toimetada. Igasugu pumbad, katlad, boilerid, pesumasinad, valgustus, telekad, põrandasoojendused, jne jne,  võtavad päris palju ära. Kui nüüd majas on ainult 3x16 amprit või veelgi vähem, võib sellest selgelt väheks jääda.