automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kas ostaksid endale elektriauto?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Elektri auto on vist vara veel seoses akude kaalu ja mahtuvuse ja hinna suhtega. Muu on tegelikult tore.

Ise energiat tootvate masiante põhimõtte skeem.
[attachment=40698]
pärit http://www.trollscientist.com
(07-11-2012, 17:58 PM)karvik Kirjutas: [ -> ]Ise energiat tootvate masiante põhimõtte skeem.

Kahetsusväärselt tahaplaanile jäänud tehnoloogia! Süüalustena kahtlustan siin minagi Kartelle, Vabamüürlasi, Eesti Vabariigi valitsust ning kõiki neid teisi.
Siin näide samamoodi "Instantside" poolt lämmatatud, kuid läbiproovitud ning täielikult töötavast tehnoloogiast (Allikas: Baron Münchhausen, 11 May 1720 – 22 February 1797) :

[Pilt: Baron-Munchausen-Remarkable-Leap.jpg]

Fight the Power!
(07-11-2012, 11:19 AM)E303 Kirjutas: [ -> ]See elektriautode laadimisprobleem saab lahenduse ning tehnoloogia arenedamine selles vallas on kiire. Ma arvan et paari aasta pärast võib osta ka selise elektriauto mis suudab juba tõeliselt konkureerida bensiini või diiselmootoritega autodega.
Mitte kunagi ei saa elektriauto konkureerima vedelkütusel autoga. Jah, teatud kindlas kasutuskeskkonnas küll ja sõiduomadutelt ületavad juba tänasedki elektrimootori näitajad klassikat aga peaaegu alatiseks jääb lahendamata elektri lisamise küsimus. Kunagi väga kauges tulevikus võib tõesti olla akutehnoloogia ja laadimise vahendid sealmaal, et "tangid" sõidu ajal valguspaneelidega, mis on samal ajal värvkatteks jne. Aga siis saavad sellised autod sõita edukalt suvisel ajal a'la KAnada, Skandinaavia ja Venemaa polaaralad, kus on polaarpäev. Seal ,kus on soe aga 12/12 valget/pimedat, seal ei taha uskuda, et 12-tunniseks järjestiksõiduks siiski voolu jagub. Siiski kõlab see nii, kuis et "maakera sees on veel teine maakera, mis on välimisest suurem". Massi liigutamiseks on vaja teha igal juhul teatud hulk tööd ja selelks on vaja teatud kulk energiat.

Aga küsimusele vastates: ei ostaks, sest nende hind ja omadused pole mitte vaid paigast ära aga suisa arusaamatud! Samas kasutaks küll, sest abikaasa tööe-tagasi sõitmine kulutab keskmiselt 15 minutit ots + niisama linnapeal lühemad otsad. Sellist kasutamist kannatab tänanengi elektriauto uhkelt välja isegi talvel suure külmaga, sest Tal oleks teoorias võimalus ka tööl juhe seina toppida.
Aga ma küll ei kujuta ette, kuidas me teeks tänase elektriautoga Talveralli rada? Kütusekulu on ju orgunni sees oluline suurus, siis nii "ahvatlev" oleks peaaegu ilma rahata need mõned tuhanded maha sõita. Aga reelasuses ei jõuaks me stardist lõunalegi. Ja siis on juba pime, kui akud saaks mingis teadmata kohas jälle täis laetud.
Elektriautol oleks mõte vaid siis, kui seda jagataks elanikele tasuta, nagu kunagi tõelist legendi EV-1 ja sedagi linnaliikluseks. Tõesti lätlased sõitsid läbi elektrimootoritega 4WD OsCariga Dakari (küll töötas kogu aeg diisligenekas pardal!) aga puhta elektriautoga siledalt asfaldilt kõrvale keerata on enesetapp.

Kui tehakse valmis sama hinnaga toimiv elektriauto Road Train Austraalia keskmaa läbimiseks 130-tonnise koormaga, siis saame hakata rääkima reaalsest elektriauto mõtekusest fossiilkütuste ees. See on ju maailma üks ideaalsemaid paiku klimaatiliselt elektriautode kasutamiseks!
Teine masin, mis võiks ju ammu ja täiesti vabalt täiselektriline ja autonoomne olla, on teraviljakombain. Ta on niigi väga kallis ehk hinnalisa ei oleks nii suur protsent; ta töötab valgel ajal ilusa ilmaga, kus võiks olla olemas laadimine Päikeselt; temas on ruumi, kuhu panna elektrimootorid ja akud jne. Pole sellist kohanud aga ega pole ka otsinud. Samas võiks see olla viljakasvatajale väga atraktiivne, sest kütuse hind on täitsa märgatav osa viljalõikusest. Saaks veel kuivati kui suurima fossiilkütuse raiskaja ka sellise moodsa akutehnoloogiaga ja taastuvelektriga tööle, läheks leiva hind väga alla.
(12-11-2012, 14:39 PM)PlyVal64 Kirjutas: [ -> ]Mitte kunagi ei saa elektriauto konkureerima vedelkütusel autoga.
Jätame selle meelde. Ma kaldun arvama, et peatselt astub see lause kuulsasse klubisse, kus on ees arvamused maailma jaoks piisavast viiest arvutist jms.

Big Grin

Kuigi, üldiselt on õige, et kuniks elektripurk on nigel, sel laia levikut ei teki.
(12-11-2012, 14:55 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(12-11-2012, 14:39 PM)PlyVal64 Kirjutas: [ -> ]Mitte kunagi ei saa elektriauto konkureerima vedelkütusel autoga.
Jätame selle meelde. Ma kaldun arvama, et peatselt astub see lause kuulsasse klubisse, kus on ees arvamused maailma jaoks piisavast viiest arvutist jms.
Kuigi, üldiselt on õige, et kuniks elektripurk on nigel, sel laia levikut ei teki.
Võsa, kui rääkida meie endi personaalse perse lohistamise kontekstis lühikese maa peale, on juba tänanegi niipalju arenenud, et toimib. Hetkel pole lihtsalt hind konkurentsis. Ja päris "tegelikult" piisab personaalperse vedamiseks elektri-jalgrattast.
Aga elektriautode või üldse elektritranspordi võidust fossiilkütuste üle saame rääkida siis, kui ka kogu maailma transport on selle peal. Sealhulgas mitte vaid maismaa"rekkad" ning põllumajandustehnika aga ka laevad ja lennukid! Kuid hetkel mina ei näe sellist akutehnoloogiat, mis seda üldse võimaldaks. Eriti õhus lendamiseks...
Massi liigutamiseks on siiski tohutut energiat vaja!!! Rääkimata suurest massist väga suurel kiirusel ehk lennukist. Sõiduautod võib suisa sunduslikult elektrile viia aga elektrilennukiga ei taha kohe kindlasti lennata mitte üks brüsseli pede ega mürkroheline puukallistaja!
Niipea kui sa aknast välja vaatad, siis personaalperse lohistamiseks ükski lahtine sõiduriist ei taha hästi sobida (mul siin kallab vihma). Aga elektrimasina levik algab niipea kui
a) luuakse laadimisvõrk
b) hind jõuab mõistlikuks
ja eestlase jaoks
c) esimesed entusjastid tõestavad et asi töötab. Võta alternatiiviks kasvõi bensiiniauto gaasiseade. Enamus inimesi pole IIALGI sõitnud gaasiga aga arvamusi et "gaas on jama" tuleb igas foorumis uksest ja aknast.
ply ja teised odavusest rääkijad.
tehke nüüd ilusasti uuesti arvutused ja siis tulge odavusest rääkima.
jätame auto ostuhinna ja akude amortisatsiooni ka rehnutist välja.
paljas laadimisvoolu maksumus annab reaalse läbisõidu kilomeetri hinnaks rohkem kui mõistliku diisliga sama asi maksaks.
punkt.
(12-11-2012, 21:21 PM)diesel Kirjutas: [ -> ]ply ja teised odavusest rääkijad.
tehke nüüd ilusasti uuesti arvutused ja siis tulge odavusest rääkima.
jätame auto ostuhinna ja akude amortisatsiooni ka rehnutist välja.
paljas laadimisvoolu maksumus annab reaalse läbisõidu kilomeetri hinnaks rohkem kui mõistliku diisliga sama asi maksaks.
punkt.

Üks minu sotsiaalvaldkonnas tegev kolleeg, kes elektriautot kasutab, sai näiteks oktoobrikuus 13 euri eest sõita 650 kilti, see teeb ca 2 euri 100 kildi kohta. Kõik ühikud täpselt mõõdetud ja fikseeritud. Tegemist oli linnasõitudega.
See diiselauto peaks sel juhul ikka üliöko olema, mis säärase tulemuse üle lööb.

Eks see elektriautonduse teema hetkel suuresti maailmavaate ja emotsioonide küsimus ole- kellele ema, kellele tütar. Olles ise Mitsu i-Mievi igapäevane kasutaja, siis no ei kipu ülevoolavalt kiitma seda. Suvel oli teine teema, suveautona vahva putukas. Aga endale isiklikuks autoks ei ostaks.
Kas mitte mingid serbia või oli see horvaatia särtsupoiss ei ehitanud e30 BMW d mille laadimisaeg oli 20 minutit ja läbisõit ühe laadimisega 180 km. Kiirendusest rääkimatta maha jäid nii Tesla, M6 ja 911.
(13-11-2012, 10:26 AM)kalacompany Kirjutas: [ -> ]Kas mitte mingid serbia või oli see horvaatia särtsupoiss ei ehitanud e30 BMW d mille laadimisaeg oli 20 minutit ja läbisõit ühe laadimisega 180 km. Kiirendusest rääkimatta maha jäid nii Tesla, M6 ja 911.

Mis allikast tead?
Elektriauto suurim häda on aku. Isegi kui saab olema kusagil olemas meeletu kiirusega täituv aku siis tähendab ka see seda, et laadimisjaama peab tulema kaabel mis muidu toidaks terve küla aga nüüd saad laadida terve auto. Liikumiseks on vaja energiat ja kui sa üritad sekunditega täita akut mis suudab sulle anda järgmised 8h järjest u. 5-7kw(mingitel andmetel auto liikumas hoidmiseks vajalik võimsus(allikat ei mäleta)) siis ma isegi ei oska enam edasi mõtlema selle kaabli jämedust mille otsas hakkavad istuma näiteks 8 autot.

Pääsetee on akudest vabanemine ja toota elekter mingil muul moel autos. Seda siis muidugi mitte sisepõlemis mootoriga, vaid mingit laadi kütuse elemendi või mõne muu sarnase tehnoloogiaga.

Vesiniku autodes seda kasutatakse.

Lühisõitudeks on ju olemas ka õhuga töötavad autod mis näevad sammuti välja nagu peldikud millegipärast. Sellisel juhul ole tankimine enam nii pikaldane ja tankla ei peaks andma meeletuid hetke võimsuseid.
Meie kliimasse sobivus on muidugi jälle keeruline. Ilmselt gaasiküte aitaks.
(12-11-2012, 21:21 PM)diesel Kirjutas: [ -> ]ply ja teised odavusest rääkijad.
tehke nüüd ilusasti uuesti arvutused ja siis tulge odavusest rääkima.
jätame auto ostuhinna ja akude amortisatsiooni ka rehnutist välja.
paljas laadimisvoolu maksumus annab reaalse läbisõidu kilomeetri hinnaks rohkem kui mõistliku diisliga sama asi maksaks.
punkt.
Kui me jätame tõesti autode ostuhinna ja akude amordi arvestamata, siis võime teha ka järgmise teoreetilise konstruktsiooni: nimelt saab elektrit ise toota ilma erilubade ja räige maksustamiseta, vedelkütust aga mitte. Loomulikult on oma majapidamisele sellise voolu tootmine, millest veel elektriautot ka tuima näoga laadida, väga kallis aga siiski. See on teoreetiline võimalus Wink
Hetkel, nagu kirjutasin, et kui mulle kingitaks elektriauto, siis ma seda prügimäele ei viiks vaid leiaks talle täiesti otstarbe- ja keskkonnakohase tarbimise. Ostmise muudab mõttetuks esiteks hind ja teiseks, kui ka elektri- ja odav öko väikeauto oleks täpselt samas ostuhinnas, tema totaalne kasutuspiiratus. Kuna mul pole ka suvilas üldse elektrit, välistab see igasuguse elektriautoga suvekodus käimise. Lähim laadimisjaam on Ristil, see on pool teed.

Ostes näiteks selle autokese (vanus, hind, varustus ja läbisõit!!!) oled mistahes elektri- ja muu kallima autoga võrreldes igavesti plussis, pole mingit traktorit vajagi! Selline auto on ökonoomsust ja olematut rahakulu taga ajades konkurentsitult parim valik isegi uuena poest ostes, kui Mees on Munnni külge kasvanud (mitte munnn munnni külge, munnn mehe külge tahab "punast sportautot" ohjeldamatuks võõraste keppimiseks) ja ei "häbene" seda, et ta ei taha omaenda tagumendi vedamiseks palju kulutada.
ma ei tea, kellele misasi külge kasvand on ja ma ei tea, mis hinnaga te elektrit ostate ja ma ei tea veel paljusid asju.
võtsin vaid aluseks siin eespool toodud reaalse kasutuse andmed ja sooritasin veel mõned tehted tuginedes oma kodusele elektriarvele ja saingi sellise tulemuse, et oma igapäevase diiseltrabandiga läbin kilomeetri odavamalt.
võib-olla teil on teise hinnaga särts käes. mina sain eelmise kuu eest 34 eurose arve ja särtsu osa selles oli seitse kopikatega. a muu mudru on ju ka ikka vaja arvestada hinna sisse.
Nüüd jäi PlyVali metafoor mulle tabamatuks. Aga siiani olen ma veendunud et paljalt raha arvestades on kõige odavam liikumisvõimalus osta sisuliselt vanametalli hinnaga sõiduauto, kasutada seda aasta jooksul põhimõtteliselt hoidudes igasugusest remondist, ülevaatuse lõppedes ja selle taastegemise võimatuse korral müüa auto kevadel emexile ja osta järgmine samasugune. Ja selle kasutusmudeli korral on selle valge ristimärgiga asja enda külge kasvatamine lausa raha hanguga aknast välja ajamine.
Ma ei saa dieseli jutust aru. Sõitsin vahepeal ühe ööpäeva elektriautoga, siis sõitsin terve nädala sellisega ning aegajalt sõidan ka tööautodega, milledest üks on elektriga.

Mul on see vidin, mille paned pistiku ja tarbija vahele ning mõõdab sulle tarbitud elektrit. Ei mäleta kilovatte, aga isa arvutas kohe välja, et täitsa tühja (6 km alles) aku ööga täis laadimine tekitas elektriarvele 3,5 EUR juurde. Võrdlus, diiselfabia hommikul Defa elektriga soojemaks laskmine maksab 0,6 EUR. Selle 3,5 eur eest sõitsin ma 110 km. Sama diiselfaabia suudab linnas võtta kütust 4,5...5 sajale sõltuvalt sõidustiilist. Reaalne on 5,5...6. Seega on tänase kütusehinnaga diiselfaabia vähemalt 2 x kallim kui elektri Ion või Miev. Sinna juurde see, et Mieviga pargin ma linnas tasuta, Fabiaga on kõige odavamad jalutuskäigukaugused parklad 4 EUR / 24h. Seega hinnavahe juba 3 kordne.

Mina isiklikult ostaksin küll. Mulle väga meeldib selle tegelasega sõita. Kui auto on sõiduriist ja mitte riistapikendus, ajab see elektritegelane 99% igapäevatoimetusi ära. Eriti kui kodus on ka alternatiivne "pereauto" või riistapikendus.

Tuleb võrrelda võrreldavaid asju. Smart ei kõlba maanteele või pereautoks, aga ta ei peagi, sest pole mõeldud selleks. need elektri Mievid ei ole kah mõeldud offroadimiseks või kiirteerelvadeks. Niikuinii on peredes keskmiselt 2 autot. Olgu siis üks diisliga ruumikas pereauto ja teine see elektrikas. Igapäevaselt linnas ei ole mul vaja kaasa vedada ei nelivedu, suurt pagasiruumi ega mingit universaalkere vms. enamasti sõidan kaksi, toidukottidega või muu olmekraamiga. Selle rolli täidab elektrimiev väga edukalt ära. Ma sõidan üsna palju - kilomeetreid tuleb tallinnas ca 50 päevas ja seda nö tavalistel tööpäevadel. Nädalavahetusel, reisidel, maal käies tuleb muidugi sadu kilomeetreid.

Ja ega nüüd selle kredexi toetusega ei ole ka see elektrijunn väga hirmus. Põhimõtteliselt ei ole vahet, kas osta diiselfabia või elektrimiev. Kui elektriauto maksaks 10 000 EUR, ma läheks seda homme ostma. Isegi kui valikus oleks ainult Miev, sest välimus on teisejärguline.

Ja meil on ju ka ilusaid elektriautosid!
(14-11-2012, 23:07 PM)usku Kirjutas: [ -> ]Mieviga pargin ma linnas tasuta,
Selle tasuta parkimise peale ei saa lootma jääda. Seda lõbu pikaks ajaks ei ole. Hübriidautodega sai ka seni tasuta parkida, kuni neid liiga palju tekkis ja sellest soodustusest loobuti.
lgp ksf! usku ja kõik teised ka. see laadija vahele pandav voolumõõtja on tore. ja kahtlemata näitab ka õigeid numbreid.
aga, see mõõdab ainult kilovatttunde. kui igaüks oma elektriarvet aluseks võttes liidab neile kilovattidele otsa aktsiisid ja ülekandetasud ja taastuvenergiad ja käibekad ja misiganes asjad sääl arvel veel on, siis tuleb 3,5 euro asemel midagi hoopis erinevat. minu viimse arve järgi on elektri osa arve summast ainult viiendik. selle malli järgi saaks juba tosin liitrit naftat osta ja sellega sõidan oma trabandiga soojas kabiinis vähemalt veerandtuhat versta, maanteel rohkemgi. kui kaugele kõnealune särtsumasin selle laadimisega ka sõidab?
ehk siis ma julgen ikka oma väite juurde jääda, et isegi kui elektrimasin oleks tasuta käes, on tavalise autoga kilomeetri rahaline kulu palju väiksem.
dieseliga nõus, et asi päris õige oleks tuleks võrrelda mitte diislikütusega vaid ahjukütusega sõitvaid sõidukeid ja elektrisõidukeid. Seda pole vajagi et riik pool ahjukütusega sõitva sõiduki hinnast kinni maksaks Big Grin
Sai siin vesteldud ühe euroopa brändi automüügi juhiga elektriautode teemadel. Mees teadis, et ka nende brändil on elektriautode seeria olemas. Ja peagi tulevad need ka turule. Kuid mitte Eestis, ka mitte Soomes vaid meile lähim koht saab olema Rootsi. Ja veel, et tehase nõue on elektriaotole oma müügisalong, kusjuures eraldi majas. Mitte koos tavaautodega. Ja tõenäoliselt ei saagi elektriautot endale osta vaid ainult rentida. Põhjendati seda masinate kõrge hinnaga, akude utiliseerimisega jne.
Kogu see jutt meenutas mulle hirmsasti seda dokki: http://www.youtube.com/watch?v=nsJAlrYjGz8 Mitte s...agi pole muutunud. Sad