automoto.ee foorumid

Täisversioon: Jawa 353 ja 559 mootori detailide erinevused.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere,

Huvitaks selline teema, et kui palju erinevad omavahel 353 ja 559 mootorid. Ning millised detailid on küll erinevad, kuid sellegi poolest omavahel vahetatavad.

Ise olen aru saanud, et erinevad on:

Karteri pooled. Ütleme nii, et need ongi need, mis teevad mootorist 353 või 559 mootori.

Silinder, kolb ja silindripea. Näevad erinevad välja, aga kas on omavahel vahetatavad või mitte?

Väntvõll? See ongi tegelikult kõige enam huvi pakkuv küsimus.
Kui kellelgi on korralikku 353 väntvõlli pakkuda, võib teada anda. Aga kas sobiks ka 559 oma?

Käigukast peaks olema sama?

Sidur, siduri lülitus, genekas, käiviti samad, mis sama ajastu 354/360 ning võimalik ka uuema tüübi omad peale panna.

Tänan.
(05-11-2012, 14:57 PM)jawa354 Kirjutas: [ -> ]Tere,

Huvitaks selline teema, et kui palju erinevad omavahel 353 ja 559 mootorid. Ning millised detailid on küll erinevad, kuid sellegi poolest omavahel vahetatavad.

Ise olen aru saanud, et erinevad on:

Karteri pooled. Ütleme nii, et need ongi need, mis teevad mootorist 353 või 559 mootori.
Jah, lisaks sisu.

Silinder, kolb ja silindripea. Näevad erinevad välja, aga kas on omavahel vahetatavad või mitte?

Ei ole

Väntvõll? See ongi tegelikult kõige enam huvi pakkuv küsimus.
Kui kellelgi on korralikku 353 väntvõlli pakkuda, võib teada anda. Aga kas sobiks ka 559 oma?

Ei.
Käigukast peaks olema sama?
Ei ole, omavahel saab küll vahetada.
Sidur, siduri lülitus, genekas, käiviti samad, mis sama ajastu 354/360 ning võimalik ka uuema tüübi omad peale panna.

360-l ei ole sama sidurit, sidurilülitust, releed. Uuema omad saab panna.
Käivitussektor ja pedaalivõll jätan lahtiseks praegu - peast ka kõike pedantselt ei mäleta. 353-l või vähemalt vanematel käib käivitussektor kolme kuuese poldiga kinni, seeläbi on ka süsteem erinev. Uuema terve krempel läheb sisse. Rolleyes

Tänan.

Vastatud värviliselt tsitaadi sees.
Mille poolest väntvõllid erinevad? Kuidas õiget ära tunda?

Mis käigukastidel vahet on?
Üks olulistest parameetritest, mis ka silma karjub on... kolvisõrme läbimõõt alustuseks...
Hammasrataste hammaste arvude erinevus käigupaaridel...
Mul pakkuda 353 komplektne mootor - kahjuks seismisest kinni ning lisaks kasutuskõlblik kasutatud väntvõll koos uue rem. mõõdu kolviga.
Minu kontaktid peaks Sul olemas olema.

Ats.
Kas vända ja kepsu pikkused on samad?
Kas on võimalik paigaldada 353 karterile 353 silinder, aga 559 vänt ja kolb?

Aga 353 karter + 559 vänt, kolb silinder, silindripea?

Mitte et oleks plaanis mingit hübriidi aretama hakata. Lihtsalt silmaringi laiendamiseks huvitav teada.
(05-11-2012, 19:35 PM)jawa354 Kirjutas: [ -> ]Aga 353 karter + 559 vänt, kolb silinder, silindripea?

Vaata kasvõi netist pilte mõlema mootori kohta... Siis hakkab äkki kohale jõudma?!

http://static3.album.ee/files/1073/16/la...5_egK8.jpg

ja siis võrdle sellega, kui sa ennem kirjutatust aru ei saanud:
https://www.osta.ee/i/auctions/large/c9/...3ec9c9.jpg

näed?
Nüüd näen jah. Enne ei olnud tõesti tähele pannud, kust maalt see silinder karteriks üle läheb. Esimene 250cc jawa mootor sattus hiljuti käppade vahele.

Paistab siis, et 353 puhul kinnitub karbuss karterile, 559 puhul silindrile. Nii et vale silindrit ei anna kuidagi peale panna.

Tänud, Bennet!
353 ja 559 kepsud on erineva pikkusega, muud mõõdud on väntvõllidel samad (välja arvatud hoorataste paksus). Kepsu vahetusega on 559 vändast võimalik teha 353 oma ja vastupidi.
Mis käigukasti puutub, siis see on neil sisuliselt sama, ainult et 2. ja 3. käigu hammasrataste paarid on vahetuses. Vabakäigu signaaltule kontakt on ka erinev, aga see asub teatavasti käigulülitusplaadil.