automoto.ee foorumid

Täisversioon: Generaatori laadimis tule töötamine?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere.

Jutt käib ühe 24V ekskavaatori laadimisest millel ei ole orginaal generaator ja kuna mina ise pole orginaali näinud, siis ei teagi kuidas ta orginaalis peaks töötama.
Igatahes on masinal selline signaal lamp, mis kustub armatuuris siis, kui ühele otsale generaatori juures olevast kimbust + signaal anda , pole oluline kas sinna läheb 18V või 28V ära kustub ta ikkagi. Peal olev generaator on aga selline vanakooli tükk, millel siis üks ots kuhu ühendatakse aku ja kogu süsteem, ehk ots millel generaatori poolt toodetud elektrit võtta. Teine ots on ergutuse jaoks, sinna vaja siis anda voolu,et ergutus mähised tekitaksid magnetvälja ja tootmine võiks alata, juba laadides ta sinna enam voolu ei vaja.

Nüüd ongi selline mure,et kuidas panna signaallamp laadimist näitama ? Ja kuidas see süsteem võis orginaalis välja näha? Lisan,et generaatori juhtmete pundis on veel üks peenike juhe,millel ma mingit voolu pole tuvastanud. Juhtmete järgi armatuurini minek ja uurimine on raskendatud ja mahukas töö.
Ma ei tea kuidas ekskavaatoritel on aga MB608 bussil oli mul sama mure et laadimese tuli ei toimetanud. Ja samamoodi rippus üks peenike juhe. Geneka korpusese küljes oleva poldikese külge ühendades hakkas toimetama.
(10-11-2012, 17:34 PM)kalacompany Kirjutas: [ -> ]Ma ei tea kuidas ekskavaatoritel on aga MB608 bussil oli mul sama mure et laadimese tuli ei toimetanud. Ja samamoodi rippus üks peenike juhe. Geneka korpusese küljes oleva poldikese külge ühendades hakkas toimetama.

Vahet tegelikult ei ole millises kuuris seda elektrit toota. Mina ei oska seda üleolevat juhet kuhugi riputada. Lootsin isegi,et see üleolev juhe annab hetke voolu starteri käivitamisel ja siis kõik, et siis oleks saanud tule juhtme ja selle hetkevoolu juhtme kokku ergutuse külge ühendada ja peakski ju asi toimima, aga sinna kahjuks millalgi mingit voolu ei tule.
Kui nüüd keegi kinnitaks,et see asi käibki nii,et süütelukust tuleb starterit andes pluss ergutusele, siis asukski seda viga otsima!

(10-11-2012, 17:35 PM)mellpoiss Kirjutas: [ -> ]Kui vanakooli genekas, siis vast peaks tema ja aku ja lambikese vahel mingitsorti laadimisrelee olema, mille küljest siis ka lambikesele ühenduse saab?
Tegemist selle nö tabletiga versiooniga, ehk välist releed ei ole. Ja vaatasin,et ergutus voolu juhitakse miinuse poolt, muidu saaks sealt väljavõtte teha.

Lihtsaim viis oleks vist läbi dioodi voolu starteri tõmbereleelt ergutusotsale viia, aga kas sellega mingeid muid anomaaliaid ei esine?
Andke nõu,olen elektroonikas päris äpu.
Tabletiga laadimised töötavadki sõidukatel nii et läbi pirni antakse + tabletile peale. Niikaua kui gene veel ei lae, võtab tablett voolu läbi pirni, kui genekas hakkab laadima saab tablett pinget juba oma pisikestest dioodidest ja tuli kustub ära.
(10-11-2012, 18:46 PM)Tegelane5 Kirjutas: [ -> ]Tabletiga laadimised töötavadki sõidukatel nii et läbi pirni antakse + tabletile peale. Niikaua kui gene veel ei lae, võtab tablett voolu läbi pirni, kui genekas hakkab laadima saab tablett pinget juba oma pisikestest dioodidest ja tuli kustub ära.


See tähendab siis, et signaallamp saab oma miinuse läbi ergutus mähise ja seega süttib lamp alles siis kui ta ühendada vastava otsaga.Ehk lambi üks ots on plussis ja teine läheb ergutusotsale.
Sellel asjal on aga nii, et signaallamp põleb koguaeg - ka siis kui generaatori juurde tulev ots on lahti. Ära kustub ta siis kui sellele otsale anda peale pluss proovitult vähemalt 18 V alates. Sellele otsale ei tule genekani piisavalt voolu,et käivitada ergutusvool?
(10-11-2012, 18:46 PM)Tegelane5 Kirjutas: [ -> ]Tabletiga laadimised töötavadki sõidukatel nii et läbi pirni antakse + tabletile peale. Niikaua kui gene veel ei lae, võtab tablett voolu läbi pirni, kui genekas hakkab laadima saab tablett pinget juba oma pisikestest dioodidest ja tuli kustub ära.
Tõde, kuid mittetäistõde. Tableti olemasolu ei tähenda seda, et algergutus vool läheks läbi pirni. Võib olla nii, et on küll tablett, kuid algergutusvoolu pole üldse vaja, vaid tarvis on korralikku akuvoolu mis on süüteta olekus katkestatud. Ja on võimalik, et vajatakse algergutust, kuid tabletti ei ole, vaid on väline karp- regulaator. Seda viimast varianti olen küll ainult paaril korral näinud. Esimest on küll ja küll nähtud.
Tsitaadis kirjeldatud olukord tähendab seda, et generaator on üheksadioodine (ärge hakake norima, et võib olla ka rohkem, kui kolmefaasilisi generaatoreid ja siis on ka dioode rohkem. Neid aparaate on vähe. Väga vähe. Mina olen jällegi ainult ühte näinud), kus ergutusvool toodetakse generaatori siseselt läbi eraldi dioodide. See "vanakooli" generaator, millel on ainult kaks otsa: ergutus ja "+", on kuue dioodiga ja vajab ergutuseks korralikku akupinget. Taolistel generaatoritel on laadimise kontroll-lambi tarvis tavaliselt välja toodud veel üks klemm - mähiste nullpunkt. Selles punktis tekib pool generaatori pingest, mis saadetakse tuld lülivasse releesse. Järsku see peenike juhe ongi selleks? Pole aimugi ja kirjelduste järgi aru ka ei saa.
(10-11-2012, 23:53 PM)Wiki432 Kirjutas: [ -> ]Järsku see peenike juhe ongi selleks? Pole aimugi ja kirjelduste järgi aru ka ei saa.

Üks peenike juhe ei tee midagi, pole temal pinget,et käivitada ergutusvoolu ja ei mõju ta kuidagi signaallambile - vähemasti minu katsetuste ja mõõtmiste tulemusel.
Signaallambi juhe kustutab lambi siis, kui temale ühendada mingi pinge, sai proovitud alates 18 voldist - ehk kui juhtmele läheb vool kustub armatuuris laadimis tuli. Sellel juhtmel aga ei ole piisavat pinget,et käivitada ergutust.

Ehk sai selgemalt.
(11-11-2012, 00:22 AM)janek555 Kirjutas: [ -> ]Üks peenike juhe ei tee midagi, pole temal pinget,et käivitada ergutusvoolu ja ei mõju ta kuidagi signaallambile - vähemasti minu katsetuste ja mõõtmiste tulemusel.
Signaallambi juhe kustutab lambi siis, kui temale ühendada mingi pinge, sai proovitud alates 18 voldist - ehk kui juhtmele läheb vool kustub armatuuris laadimis tuli. Sellel juhtmel aga ei ole piisavat pinget,et käivitada ergutust.
Jah püüan aru saada, kuid infot on ikkagi vähe.
See üks, peenike millel ei ole mingit pinget. Kuhugi peab ta ju minema. Just seda ma kirjelduste puudulikkuse probleemina mõtlesin. Kui ei tea, siis ei tea, ega kirjeldus ka seda selgeks ei tee. Teise juhtmega ka sama lugu. Võib-olla on ta nullpunkti juhe (80% tõenäosusega ka on) aga võib-olla ka ei ole. Kui pole skeemi, või lahkamisandmeid, ei mõtle välja kah. Kui ta 13 voldi puhul ka tule armatuuris ära kustutab, on tõenäosus veelgi suurem.
See esimene, ilma pingeta juhe võiks olla näiteks tahhomeetri oma? Või starteri blokeerimise oma?
Mis seal asja juures kõige rohkem häirib? See, et pirn põleb armatuuris, pole kontrolli laadimise üle, või peaks asi põhimõtteliselt lihtsalt korras olema?
(11-11-2012, 00:35 AM)Wiki432 Kirjutas: [ -> ]Võib-olla on ta nullpunkti juhe (80% tõenäosusega ka on) aga võib-olla ka ei ole. Kui pole skeemi, või lahkamisandmeid, ei mõtle välja kah. Kui ta 13 voldi puhul ka tule armatuuris ära kustutab, on tõenäosus veelgi suurem.
See esimene, ilma pingeta juhe võiks olla näiteks tahhomeetri oma? Või starteri blokeerimise oma?
Mis seal asja juures kõige rohkem häirib? See, et pirn põleb armatuuris, pole kontrolli laadimise üle, või peaks asi põhimõtteliselt lihtsalt korras olema?

Vot see tahhomeeter võib ta tõesti olla, see pole masina minu käes olekul kunagi töötanud! Mis loogikaga see töötab? Kuidas saada tahhokale sobivat signaali?
Skeeme tõesti ei ole ja isegi see on väga raske välja uurida, et kuhu täpselt need kaks juhet armatuuri lähevad, selleks peaksin väga palju masinat lammutama.
Meeldiks kui laadimistuli ikka oma tööd teeb praegu oligi selline juhus, et üks diood lõpetas töö ja enne ei saanud aru kui akud tühjad.

Mida see 0 punkt tähendab? 13 V saan proovida ja kui ka sellega lamp kustub,siis mida see ütleb? Siin minu teadmised lõppevad.
Väike selgituspilt:
[Pilt: 05019.png]
Kolm mähist on ühendatud tähekujuliselt. Nende ühenduskoht ongi nullpunkt.
Selle ühe surnud dioodi kohta... Ega laadimise lamp ei pruugi siin tõest vastust anda. Näiteks võib dioodi kaudu tühjeneda ka siis, kui mootor ei tööta ja töömees kodus. Tuli, muide siis ei põle ikkagi. Mis ta teeb, kui diood on lühises ja mootor töötab? Ma jään vastuse võlgu. Nullpunkti kasutav süsteem ei tohiks häiretuld tööle panna, aga ega mul tegelikult selle koha pealt elukogemust ei ole.
(11-11-2012, 00:56 AM)janek555 Kirjutas: [ -> ]...
Siin minu teadmised lõppevad.

Äkki avalikustaks selle salapärase masina nime? Ning umbmäärane tootmisaeg, kui on tegu ajatu mudeliga...

Muidu jäävadki need, kes tõepoolst asju teavad (neid ikka leidub, nagu siitki nähaCool), siin huupi lahendusi pakkuma.

Muide, huupi katsetades võib selle sajandi masinal midagi üsna kallist loojakarja saata.
Daewoo ja aastast 1995 , kui sellest mingit abi on.
[attachment=40727]
(10-11-2012, 16:58 PM)janek555 Kirjutas: [ -> ]Jutt käib ühe 24V ekskavaatori laadimisest millel ei ole orginaal generaator ja kuna mina ise pole orginaali näinud, siis ei teagi kuidas ta orginaalis peaks töötama.

Kasu oleks ikka generaatori margist. Nagu ise ütled pole originaal. Järelikult pole keegi võimeline oma arvuti tagant sinna kapoti alla vaatama.