automoto.ee foorumid

Täisversioon: Suurem küttekulu ja mittekäivitumine: bmw m43b16
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
1)
Jah tuleb minna diagnostikasse, aga meil siin pole kohe võtta. On siin ka vendasid, kes 10€ eest juhtme taha viskavad, aga eks vea diagnoosimisel ja veakoodide lugemisel ole suur vahe.

Auto ise läheb käima ilusti külmalt ja ilusti soojalt. Külmalt käima pannes käib umbes 30 sekundit kuni minut ja siis on miski reshiimi muutus. Jonksti kukuvad pöörded peaaegu nulli ja siis lonkab hetkeks. Peale seda gaasi andes on tunda , et ei saa bansiini kätte. Tuleb meelitada pöördeid. Suuremas pöördes sõidab.

Selles staadiumis mootor ei taha ka käivituda , peab mitu korda proovima ja laskma siis tyhikäigul puterdada , muidu tõmbab kohe nagu õhku vahele.

Nõks soem on mootor, siis käib ilusti.

Sai vahetatud küünlad ja filter, aga kahtlustasin lambda andurit. Täna siis prooviks keerasin lambdal pistiku tagant ära ja proovides selgus , et auto ei taha käivituda enam normaalselt ja gaasi andes korraks mõtleb.

Seega järeldus: Lambda ilmselt töötab, aga eelenvast kogemusest tean , et lahti ühendatud lambdaga analoogsed masinad töötavad kõrva järgi ilusti.
Nii et miski näitaja, mida kasutatakse pritsekoguse arvutamisel on metsa , aga mis?


Alles jäävad asjad :Vända andur , õhulugeja, tempandur , gaasasendiandur. Mille veale minu sümptomid kõikse lähemale on? Nuka anduri välistaks, kuna tänu sellele ei pidavat käivituma.

2)

Mis otstarve on sel autol siibril kllektori sees ? Asja nimi on :dual-path intake manifold või called Individual Control Intake Manifold by BMW.

Tolle liigutamise vaakumid olid puruks, aga need ma panin uued ja see peaks olema töökorras. Aga milleks see vajalik on?
Mis nägu olid eelmised küünlad?
Palju on kütuserõhk? Kas rõhk kukub, kui mootor "jõnksu" teeb?
Pistikud-juhtmed-voolikud on ikka olemas ja terved?
Kas lambda pinge jookseb kenasti?

Tolle siibri mõte on parandada mootori sooritusvõimet läbi pöördevahemiku (muudetakse kollektori "pikkust", mis optimeerib mootori hingamist).
Küünlad olid ilmselt väga vanad. Küünlad ise olid pruunid täiesti , aga keermed mustad. Ilmselt sellepärast, et nad olid peal suht lahti. Sumpsist nagu tuleks aimatavalt musta suitsu, aga õlikulu ei ole.
(29-11-2012, 16:45 PM)Killer666 Kirjutas: [ -> ]On siin ka vendasid, kes 10€ eest juhtme taha viskavad, aga eks vea diagnoosimisel ja veakoodide lugemisel ole suur vahe.

Ma seda veakoodide lugemist nii ei alahindaks, eriti võrreldes foorumi kaudu diagnoosimise-remontimisega.
No neti diagnostika ongi siuke ajurünnak, kuid sinu pakutud arvamuste kohaselt oled sa seda juba teinud.

Hetkel ei paku sulle lahendusi, vaid toon sinu valed arvamused välja:

Lambda hakkab tööle alles soojana (tulistan puusalt ca 700 kraadi - otseselt tõele see NUMBER ei pretendeeri) - seega külmalt käivitades ei oma see mingit tähtsust.

Lambda töötamist diagnoosida külma mootoriga on ääretult vale.
Vända andur - kui nüüd mäletan seda mootorit õigesti, siis tuksis väntvõlliandur = sädeme puudumine. Saad ju kontrollida. Pistik lahti - kas säde on või mitte...
Nuka andur - selle konkreetse mootoritüübikohta ei tea, kuid käivitub ja töötab ilma nukaandurita (andur eksole ühe küünlajuhtme küljes) M20 ja M30 moto eduliselt...

See nn teine segusiiber peaks (jällegi tõele ei pretendeeri, kuid võid ise guugeldada) korrigeerima segusiibri väärtusi - just külma mootori korral.

T.
Eip.

Mina väidangi ,et see hetk kui auto on minuti käinud ja jama peale hakkab, siis ongi see hetk kui aju arvab , et gaasid on piisavalt kuumad äkki ja lülib miskisele muule reshiimile. Külmkäivitus ju on hea.

Ja sädet ma igaks juhuks kontrollima ei hakka, kuna olen kuulnud kuskilt poole kõrvaga, et miski väike eksimus - küünla puudumine lõppeb katkise süüteplokiga.

Nuka andur on sel mootoril plokikaane eesotsas ja vända andur all rihmarattal. Pistikuid lahti võtta ei saa , kuna asuvad kahe sisselaske kollektori vahel. Minu teada sel mootoril on vaja ikkagi sädeme jaoks nuka andurit? Sest puudub sel juba jagaja näiteks.

Igastahes täna juhtus see pull , et panin auto ilusti käima ja hommikul sõitsin tanklasse tankima, ning kuna seier asendit ei muuda kui vahepeal süüdet välja ei keera, siis kuskil teeääres keerasin korra süüte välja. No ja peale seda enam auto käima ei läinud. Pika käivitamise peale läks hirmsa bensiinihaisuga.

Igaks juhuks proovisin mis ta lahtise õhulugeja pistikuga teeb , aga ei käivitunud siis ka paremini.

No ja siis järsku lihtsalt viskas pöörded täiesti põhja. Kuskil 5000 peale ja sealt siis sujuvalt hakksid pöörded t6usma juba punase peale kuni ma lihtsalt välja suretasin. Proovisin kuidagi niiviisi koju saada , et proovisin pidureid peal hoida, aga ega tänase ilmaga nii kohalt ära ei saa.

Gaasi siiber kinni ja pöörded täiesti põhjas? Ei aidanud muu, kui kangutasin tyhikäiguklapi vooliku lahti ja panin sinna kilekotio vahele ja siis sain ilma tyhikäiguta edasi sõita. Käisin siis igaks juhuks teises tanklas veel ja lasin kütet peale. Igaks juhuks proovisin kilekoti ära v6tta ja tyhikäik taastus ilusti. Sõitsin veel vähe ja auto läheb ilusti käima ka - nagu polekski midagi viga olnud. Vägisi tahaks kahtlustada , et too esimene tankla siinses kohalikus tanklas on hoopis süüdlane.


Teab keegi , miks on vajalikud eraldi nuka ja vända andur ja mis võib olla viga.

Ise ma mõtlesin , et ju käivitumisel antakse õhku läbi tühikäigu klapi (ja selgub et sealt tuleb õhku piisavalt , et pöörded põhjas oleks) ja mingil põhjusel ei tuvastanud auto ära , et mootor on käima läinud , et pöörded on kiiremad kui starteril. Samas kui gaas põhja vajutada , siis on seal punase servas piiraja , et ei lase pöördeid kõrgemale minna, kuid nüüd kui see jama oli siis oleks ilmselt pöörded nii põhja läinud , et pilpad taga.

Ma ise kahtlustaks väntvõlli andurit , kuna lugesin teemasid ja väidetavalt ilma nuka andurita see auto ei käivitu.
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=40655
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=39958
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=39355
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=37952
Need on Killer666 poolt algatatud BMW remondi, tuunimise , vigade diagnoosimise ja killimise teemad. Nagu näha, siis on see vaene mees juba mitme viimase aasta jooksul suutnud osta väga suurte tehniliste probleemidega BMW marki sõidukeid, (mida keegi remontida ei suuda). Võibolla oleks aeg soetada endale mõni vastupidavam auto. Mõned autoomanikud muidugi ei tahagi autoga sõita - nad tahavadki ainult remontida.
Ära turtsu.
Ma ei hakka ütlema, et pole raha uut osta, vaid ma olen vanatehnika huviline. Too auto on juba pea 19 aastat vana ja tootma hakati selliseid juba 22aastat tagasi.

Aga et mitte kuiva juttu ajada , siis tegin teile joonise sellest salapärasest siibrist , mis peaks siis aru ma ei saa mida tegema. (naljaga pooeks).
Aga mis kasu temast on?
[Pilt: 12982397.png]
Väntvõlli anduri pealt loeb aju mootori pöördeid - seega töötamiseks ja käivitumiseks vajalik

Nukkvõlli anduri pealt loetakse esimese(või neljanda) silindri nn. "tööasendit" - selleks et aju teaks millisel hetkel on vaja sädet. Ülejäänud silindrid paneb elektroonika paika - seega samuti vajalik
Palju arvamusi, mis minu arvates õiged ei ole ja seega tahaks parandada mõned.
Esiteks see siiber kollektoris.Mida pikem on kollektori toru seda suurem on õhuvoolu inerts ja seda rohkem jõuab seda sulguva klapi vahelt sisse pressida ja parandada madalate pöörete monenti.
Kuna kõrgematel pööretel ei jõua see õhk nii kiiresti liikuma hakata, et täita silinder enne klapi sulgumist lühendatakse selle avamisega torude pikkust ja see võimaldab suurtel pööretel paremat täiteastet.
Selle toimimisest mootori töö ei olene kuidagi vaid ainult algjõud on vähem kuna klapp lahti.
Vändaanduri järgi teab aju millal süüde peab olema ja ilma selleta või selle veaga ei käivitu mootor kuidagi kuna pole ei pritset ega sädet.Kehva kontakti korral aga jätab räigelt vahele ja paugub.
Nukkvõlliandur on aga selleks, et aju teaks, mis pöörde peal vänt on nuki suhtes ja seda kasutatakse sequential pritse jaoks (pihustab kui klapp on avatud ja süüde on kindlas silindris).
Selle tagant ühendamisel antakse 2 silindrisse korraga säde ja pritsitakse 2 silindrisse kütet korraga.
Niimoodi on edukalt võimalik sõita ja peale mootoritule ei näita seda ka miski.Lihtsalt küünlad kuluvad kiiremini ja vaevumärgatavalt muutub mootor tuimemaks madalatel pööretel kuna kütus tuleb pihustist ja jaõuab kanali seinale sadestuda.Suurematel pööretel aga pole see määrav.
Mina soovitan nii paljude anomaaliate korral prooviks aju ära vahetada ja kui selles asi pole siis edasi mõtelda.
Paha ei tee ka veenduda, et see näiteks ära pole uppunud ja seest kuiv on.
No aga kuskohast see aju võetakse kui 10 euri veakoodide lugemise eest on hirmkallis? Sad
(01-12-2012, 11:02 AM)Tegelane5 Kirjutas: [ -> ]No aga kuskohast see aju võetakse kui 10 euri veakoodide lugemise eest on hirmkallis? Sad

Ma selletan uuesti , mis ma saan selle 10€ eest. Loetakse ära veakoodid , aga kuna mul on juba pooled asjad niikuinii lahti olnud, siis ilmselt igas asjas juba veakood.Ja tuleb välja, et aju ise ei tuvasta viga ära, et mootor ei käi.
Olekski vaja vaadata käiva mootoriga jooksvaid andmeid ja sellest järeldus teha. Ega need china usb seadmed ja vennad enamat ei suuda.

Lähed ikka korraliku diagnostiku juurrde, siis ta juba tavaliselt ütleb vea ära ennem, kui juhtme taha jõuab panna.
(30-11-2012, 20:03 PM)2715 Kirjutas: [ -> ]Nukkvõlliandur on aga selleks, et aju teaks, mis pöörde peal vänt on nuki suhtes ja seda kasutatakse sequential pritse jaoks (pihustab kui klapp on avatud ja süüde on kindlas silindris).
Selle tagant ühendamisel antakse 2 silindrisse korraga säde ja pritsitakse 2 silindrisse kütet korraga.
Niimoodi on edukalt võimalik sõita ja peale mootoritule ei näita seda ka miski.Lihtsalt küünlad kuluvad kiiremini ja vaevumärgatavalt muutub mootor tuimemaks madalatel pööretel kuna kütus tuleb pihustist ja jaõuab kanali seinale sadestuda.Suurematel pööretel aga pole see määrav.

Aga jah, tundub et ongi selle topeltpritsimise viga, sest bensiini tuleb liiast peale .
Ostan prooviks kuskilt yhe nuka anduri siis.

Eile tegin yhe tähelepaneku ka. Varem kui mootor oli soe , siis käivitumise ja madala otsa puterdamist ei olnud , aga nüüd kui ilmad on paar kraadi külmemad , siis maantee sõidust tulles on kohe jama. Samas aga peale lumes müttamist töötas ilusti. Ja kütusekulu on peale ilmade jahenemist tõusnud seitsmest-kaheksast maanteel (palju?) juba ligi 15+ l/100km.

Ilus punane auto on .
Aga sa temp. andurit ei taha vahetada?
Kas sa kütuse rõhuregulaatorit oled kontrollinud?
Analoogne käitumine minu fiatiga. Minu autol oli häda ajus, mingi mass klemm oli ära mädanenud või oksudeerunud ajust seest.
Auto käis läbi häda kuidagi avariireziimil, kord pihustasid pihustid 3 millisekundit kord aga 15 ja uputas üle ja nii see jebla oli, diagnostikud mässasid vahelduva eduga 2 kuud ennem kui pihta said milles häda =)
Ei mäleta, kas teemaalgataja mainis mis kere peal see mootor on? E36 mootori juhtaju on küll lihtne ära uppuma. Piisab vaid drenaazi umbe jäämisest.
Selle teema lõpetuseks sobib hästi vanasõna: targem annab järele.

Tänud abistajatele, ehk on kellegil veel sellest teemast tolku.