automoto.ee foorumid

Täisversioon: Mida kujutab endast VTEC
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Arvan, et kõik meie lugejakonnast on kuulnud auto teemadel mõistet VTEC, aga ehk on mõnel tagasihoidlikumal lugejal asja põhimõte mitte päris selge. Sestap lisaksin ühe tutvustava eestikeelse lingi

http://www.kehtna.edu.ee/~arvuti/Tarmo/vtec.html

seega, sisuliselt on tegemist gaasijaotusmehhanismiga, mis suudab mootori tööd optimeerida erinevalt vanamoodsa, \"jäiga\" nukkvõlliga mootorist hoopis optimaalsemana, hoides gaasijaotust \"sobivana\" madalatest pööretest kuni kõrgete pööreteni välja. Muidu on vanemad, mitte - VTEC mootorid selles mõttes kompromiss madalate ja kõrgete pöörete vahemikus. Seega, on kaks nukki, üks madalatele-, teine kõrgetele pööretele ning need lülituvad vastavalt vajadusele sujuvalt ümber.
minuteada selle asja nimi zetec ikka (vähemalt mondeot on üx sellise mootoriga versioon, olen täica kiirendanud) põhierinevus selles et tegu nagu DOHC mootoriga (2 nukka) aga klappe avavad hüdrotõukurid mis kindlate pöörete juures rohkem klappe avavad

xTc

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: jeff01
minuteada selle asja nimi zetec ikka (vähemalt mondeot on üx sellise mootoriga versioon, olen täica kiirendanud) põhierinevus selles et tegu nagu DOHC mootoriga (2 nukka) aga klappe avavad hüdrotõukurid mis kindlate pöörete juures rohkem klappe avavad
Hondal on VTEC
ja toyotal peaks olema VVT-i

JB

Opelil on mingi variant nimega ecotec. Sellel pidi ülihea gaasijaotus olema, kuid hüdrotõukurite kohta ei oska midagi öelda.
Tsitaat:Niimoodi kirjutas: JB
Opelil on mingi variant nimega ecotec
...kas \"ecotec\" mitte puhtamaid väljalaskegaase ei tähista - võimsuse arvelt siis... Miskipärast selline mulje jäänud. Nimelt kõigil \"ecotec\"idel on väiksem võimsus, kui baasmootoril (näitena minu moto \"ecotec\"-versioon on 10kW lahjem).
Tsitaat:Niimoodi kirjutas: 13piisab
Tsitaat:Niimoodi kirjutas: JB
Opelil on mingi variant nimega ecotec
...kas \"ecotec\" mitte puhtamaid väljalaskegaase ei tähista - võimsuse arvelt siis... Miskipärast selline mulje jäänud. Nimelt kõigil \"ecotec\"idel on väiksem võimsus, kui baasmootoril (näitena minu moto \"ecotec\"-versioon on 10kW lahjem).
Kuulge. VTEC tähendab ikka muutuvat gaasijaotust - et vastavalt pööretele avanevad klapid erineva nurga ajal. ET nagu isereguleeruv nukiratas või hüdrotõukurid.
Ei viici uurida, aga kahtlen, et zetec\'il midagi sellega pistmist on.

To 13piiasab.
Ära tee ECOTEC\'i maha. Kuulsin, et sõidad üle 4000RPM haruharva. Nimelt ECOTECi X20XEV võimsus on alla 4000RPM suurem, kui C20XE. Kiirenduses tekib C20XE kasu alles siis kui käike vahetad üle 5000RPM. St, et kui mõlemaga vaid 5K\'ni lasta, siis kiirendus sama.

ECOTECil muud vahet vist pole, kui see muutuva pikkusega sisselaskekollektor. Mingi klapp seal vahel reguleerib vastavalt pööretele, kas õhk liigub lühemast või pikemast torust.
v-tec on Honda versioon muutuvast gaasijaotusest. Honda tuli sellega esimesena välja ning tema ehitus on mõningal määral keerulisem kui enamuses teistel autodel kasutatav variant. Ei ole Hondadega väga palju pidanud kokku puutuma, kuid põhimõtteliselt tema ühel nukkvõllil oli minu teada 2 profiiliga nukkasid. Vastavalt pööretele siis ühendatakse tööle 1 või teine profiil. Enamus automarkisid kasutab veic lihtsamat süsteemi. Seal lihtsalt keeratakse sisselaske nukka väntvõlli suhtes. Selline süsteem on kasutuses Mersudel, toikaritel, fordidel, mazdadel jne..

Taastaja

VTEC tähendab maakeeli muutuv-gaasijaotus mehanismi. Vot Smile
AGA SIIN väidetakse taas, et VTEC tähendab lisanukkvõlli (sisselase!) kõrgete pöörete tarbeks. Käitub nagu sportnukk (optimeeritud kõrgetele pööretele) - sisse- ja väljalase on suht pikalt üheaegselt avatud (ehh, kahetaktiline!).
\"muutuv gaasijaotus\" peaks olema samas artiklis \"advanced valve timing\".
VOTT.

\"astrona\" - ei olnudki plaanis ecoteci maha teha (pole ausaltöelda ühegagi sõitnudki!) - sinu jaoks on vist puhtam väljalase sõimusõnaSmile Ning ainult lõppvõimsust ma küll ei kummarda - ideaalseimad mootorid ongi tegelikult elektrimootorid (peavoolumootorid - nagu troll, millel on tegelikult vaid üks käik - ja vaata, kus tõmbab! Samas diisleid ma ei fänna - \"traktor\", krt!).
aga sütitasid minus (vaidlemis-)huvi: on sul mõni dyno-pilt Ecoteci kohta? Kui uskuda pöördemomendi kummardajate artiklit, siis järgib kiirendus momendikõverat - ning seda tunnen minagi oma taguotsaga (oskamata seletada, miks asi nii on - minu loogika ütleb siiski kah, et rohkem võimsust=>parem minek). C20XE max moment on aga \"juba\" @4800rpm - 196Nm. Kui Ecotecil sinnamaani enam võimsust, on tal ka kõvem moment. Kas siis C20XE-ga on võimalik temast paremini kiirendada VAID siis, kui mõlemad hoiavad pöördeid 5000-6000rpm? NB! ma ei tea isegi ecotecide kiirendus-spece - võib-olla ongi parem?
Tsitaat:C20XE max moment on aga \"juba\" @4800rpm - 196Nm. Kui Ecotecil sinnamaani enam võimsust, on tal ka kõvem moment. Kas siis C20XE-ga on võimalik temast paremini kiirendada VAID siis, kui mõlemad hoiavad pöördeid 5000-6000rpm? NB! ma ei tea isegi ecotecide kiirendus-spece - võib-olla ongi parem?
Veic veel OffTopicut.
X20XEV\'l on 188Nm@3200RPM. St tõmbab väga magusalt madalatel pööretel. Sellise ilma isegi ohtlik - kurvis 3. käiguga on mitu korda talverehvi liiga palju ringi tõmmanud.
4800RPM on kõrge maksimaalne pöörde moment sõiduauto jaoks.
Mina olen Nm ja hj asjast järgmiselt aru saanud:
Hea väändega pööretevahemikus kasvab võimsus kiiremini. Peale maxNm pöördeid hakkab võimsuse KASV vähenema kuni maxHJ pööreteni, ja siis hakkab võimsus vähenema. Nimelt võimsus on peale MaxHJ pöördeid mõnda aega isegi kõrgem kui maxNm punktis - seepärast on \"kasulik/kiirenduvam\" käiku vahetada peale maxHJ punkti. Minek sõltub pigem võimsusest - aga hj ja nm numbrid on teine teisega tihedalt seotud. Max kiirus sõltub otseselt võimsusest.
HJ = (Nm x RPM) / 7143
Ntx su C20XE puhul HJ@maxNm = (196 x 4800)/7143 = 131.7HJ@4800RPM.
mo ecol (188x3200)/7143 = 84.2hj - see on sama tõmme kui 1.6S mootoriga lasta 4500RPM\'ini - aga sama ülekande juures jõuab x20xev enne 3200pöördeni kui 16S 4500ni Big Grin
Jälgi pruuni ja rohekassinist graafikut.