automoto.ee foorumid

Täisversioon: Puurooli tegemine.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Mõtlen seda, kui raske on Eestis leida kedagi, kes teeks väike (ca 15 tk) partii puitroole.

Materjaliks väärispuit, alumiiniumkarkassid oleks tellija poolt.

[Pilt: !BdK2ht!BGk~%24(KGrHqYH-E!Equ2N-9,lBK3umZcY1g~~_12.JPG]

[Pilt: !BdK2d)w!2k~%24(KGrHqYH-CQEq)un6mUlBK3um!(Rqw~~_12.JPG]

[Pilt: !BdK2bZ!!Wk~%24(KGrHqUH-D0EqujnHITfBK3ul)tHm!~~_12.JPG]

Kas on kedagi soovitada?
Meiliaadress denis@kloostrimetsa.ee
Kui keegi suudab asja ära teha ja suurem hulk läheb tegemisse siis oleks isegi ühest huvitatud Wink
See ei käiks mu cnc pingile üle jõu, kahjuks pole praegu aga uut garaazi omale otsinud, sest proovin kooli prioriteetsemaks teha. Kuid paari kuu pärast ehk nokitseks juba millegi kallal, sest on mullegi selline roolide pakkumine tulnud, küllgi läbi teise isiku. Ja pigem kaatritele. But what's the big difference! Big Grin
Kel tööriistad, tahtmine ja tisleri oskused olemas, võib muidugi ka puhtalt käsitööna neid teha.

Minu mõlemale uunikumile ja ühele sõbra autole tulevad kindlasti sellised analoogid.
Lihtsalt huvipärast. Kas selline rool on ka seaduslik Wink? Kuidas politsei, ülevaatus sellesse suhtub?
(03-01-2013, 17:05 PM)North Kirjutas: [ -> ]Lihtsalt huvipärast. Kas selline rool on ka seaduslik Wink? Kuidas politsei, ülevaatus sellesse suhtub?
Väga hästi suhtub (eeldusel, et ei kruvita nt paar aastat vana poetabureti õhkpadjastatud lenksu asemele). Ma arvan, et ainuüksi selle rooli katsumiseks hakatakse kinni pidama Smile Ja ülevaataja on ju suisa õnnega koos: saab sellist rooli silitada isegi ilma küsimata Smile

Ehk siis, kui vastab 30+ aastase auto puhul tehasenõuetele (mille puhul on pea võimatu tõestada, et EI vasta), siis anna minna.
(03-01-2013, 18:10 PM)41Degree Kirjutas: [ -> ]Ehk siis, kui vastab 30+ aastase auto puhul tehasenõuetele (mille puhul on pea võimatu tõestada, et EI vasta), siis anna minna.
No kui sellise politseiniku otsa sattuda nagu siin alates 7:34
http://www.reporter.ee/2012/11/07/motopo...b-teiseni/
Siis nagu näha saab korduvülevaatuse, kuigi VAZ 2106 põhimõtselt toodetakse 1976. aastast ja võib 30 aastat vana olla küll, kuigi antud isend ei pruugi seda olla. Samas 06 originaalrool sama ja samadele nõuetele, mis 2103 ja seega veelgi vanem.
Ei haaku küll teemaga, aga ennastki huvitaks, kas siis üle 30 aastastele autodele võiks 100% kindlalt teist rooli panna?
Teadmine aitaks jama ära hoida tulevikus v. siis sellisele politseinikule miskit tõest vastu väita.
Möned aastat tagasi, pidi üks vanema BMW omanik oma autol rooli ümber vahetama. Rooliks siis originaal BMW sportrool. Kuidas asjalood nüüd on ei tea.
Teades, et eestis on auto modifitseerimine våga limiteeritud, siis 20-25 aasta pårast vast oleme sellises olukorras nagu Soome 20(30) aasta eest. Vöibolla toimub ime ja see juhtub veidi varem. Smile

Ahja meelde tuli Rex R-12-nel peaks üsna sarnane rool kasutusel olema.
Sügaval vene ajal tahtsid JAWAle sportlenksu panna, pidi valmistajatehase tempel lenksu sees olema. Et poleks isetehtu.
(03-01-2013, 18:10 PM)41Degree Kirjutas: [ -> ]
(03-01-2013, 17:05 PM)North Kirjutas: [ -> ]Lihtsalt huvipärast. Kas selline rool on ka seaduslik Wink? Kuidas politsei, ülevaatus sellesse suhtub?
Väga hästi suhtub (eeldusel, et ei kruvita nt paar aastat vana poetabureti õhkpadjastatud lenksu asemele). Ma arvan, et ainuüksi selle rooli katsumiseks hakatakse kinni pidama Smile Ja ülevaataja on ju suisa õnnega koos: saab sellist rooli silitada isegi ilma küsimata Smile

Ehk siis, kui vastab 30+ aastase auto puhul tehasenõuetele (mille puhul on pea võimatu tõestada, et EI vasta), siis anna minna.
Tohoh! Kas vahepeal on kõik üle 30 aastaste autode manuaalid kadunud?Tänapäeval peaks olema küll lihtne leida milline antud isend tehasest tulles oli.Teel ei hakka keegi seda uurima ,aga kordusülevaatusel tegeletakse sellega küll.
Veneajal oli selline kirjutamattareegel:Juhtimisseadmeid ja pidureid ei võind keevitada,muuta.Nn. Vihuri roole hakkas iga tuunija ise keevitama ja isoleerist mätsima.Nende kinnitusi ja ehitusi oli IMELISI!Vigasiseid kopse ja murtud luid tekitasid antud asjad kindlasti.
Mingi hetk oli ka puurooli vaimustus.Ja see tabureti näide on omal kohal!Peale puusepanekut olid töökaaslase käed väga katki ja pinnulised.
Ametnike on igasuguseid!Oma iivanit arvele võttes mõõtis ARK kõik lindiga .Probleemiks oli uste,suunatulede puudumine.manuaali lugedes polnud uksed,suunad teemaks ,aga mõõdud jäid lindi omad!
Lätlane ei lase siiani Gaz 67B d ilma suunatuledetta ülevaatuselt läbi.
Seda tulede kilede pe..... t aitaks ohjeldada nõukaegne miilits.Ladal olid lisatuledeks prozektorid.Miilits küsib mis need on.Panen kotid peale vastan mina.EI! Tõmban juhtmed lahti. EIIIII!KRUVI MAHA! Ei tule lahti.
Siis käis sauaga koks ja teine tuli välgukiirusel lahti.Big Grin
Lühidalt öeldes, tegemist on Jaguar E-type tehase originaal[/u]rooliga.
(05-01-2013, 01:04 AM)denis23 Kirjutas: [ -> ]Lühidalt öeldes, tegemist on Jaguar E-type tehase originaal[/u]rooliga.

Aga palun toestage. Ytles miilits.
Miilits võis niimoodi öelda. Justnimelt miilits!
Hetkel on meie maal veel asjad sedamoodi, et mitte mina ei pea oma süütust tõestama, vaid politseinik või täidesaatev instants peab minu süüd tõestama.
Teine asi on veel.
See, et "äkki on ebaseaduslik, äkki küsitakse spets. dokumenti e. rooli passi?".
Teate, mehed! Ja kui ei tea, siis võtke teadmiseks...
...et kui hunti karta, siis metsa asja pole. Nii ongi.
Ainult inimene ise seab neid raame. Mitte keegi teine. Ise on see vangla siin ehitatud. Endale.
(05-01-2013, 15:19 PM)mellpoiss Kirjutas: [ -> ]
(05-01-2013, 14:39 PM)Janka Kirjutas: [ -> ]Miilits võis niimoodi öelda. Justnimelt miilits!
Hetkel on meie maal veel asjad sedamoodi, et mitte mina ei pea oma süütust tõestama, vaid politseinik või täidesaatev instants peab minu süüd tõestama.

Sellel puhul paned hetkel küll puusse.
Roolil kas on sert või ei ole, tõestama ei pea politseinik küll miskit.
Aga julge hundina ei keela keegi rinnaga haavleid püüda.

Rooli asendamist nimetatakse ymberehituseks ja sellekohta tehaks vastav märge teh.passi. Sina pead minema vastava sertifikatsiooniga ARK i ja toestama, et see rool on turvaline ja läbinud vastavad TuV katsetused.

Jah politsei ei saa sulle teha trahvi kuid saab saata korduvylevaatusele.

Ja mis puudutab syy töestamist siis kahjuks peab Eestis iga kodanik oma syytust töestama. Sest ametnikel on alati öigus.

Toon yhe väga lolli näite.Kunagi oli ametnikel kombeks soiduauto esimeste uste toonklaasidele votmega rist tömmata. MB 600 sel tehase pakett toonklaas ja ametnik kukkus seda vötmega kriipima. Peale seda juhtumit muudeti käitumist ja lubati inimestel vabatahtlikult kile eemalada kohapeal ametniku järelvalve all .

See, et me elame Politsei riigis pole mingi saladus.
Ma ei laida nende tööd vaid seadusi mis meie maal kirjutatud on ebapädevate inimeste poolt.
Need inimesed täidavad oma igapäevast ja seaduses ettenähtud kohustusi.
Kuigi mönikord ka eksivad ja eksimine pidi ju inimlik olema.
Seda, et meil on miilitsariik, teame. Aga vaikselt-vaikselt on seegi kaader hakanud vahetuma ja õigusriigile omaseid käitumisjooni võtma.
Vanade autodega ei pea omanik küll midagi tõestama ning kasvõi 1976 Lada puhul ei maksa mingi ülevaataja arvamus ka midagi. Asi peab vastama auto sünniajal kehtinud nõuetele ja neid nõudeid saab, kui väga otsida, ka leida kuid...
Seesinane Lada sportrool oli igati legaalselt müüdav vidin ja alles kusagil 80´te keskel hakkas mingi jama. Siis hakkasid tulema kooperatiivide "tundmatud" roolid. Aga sinnamaani olid need tehaseroolid, seejuures nii mõnigi "kosmose"tehase laiatarbekaup. Lisaks see, et näiteks Poolas installiti kohalikele Fiatitele ka otse tehases sportroole. Me võime siin oamkeskis "Teada" täpselt NLiidu aegseid autosid aga Läänest ei tea ei meie ega veel vähem miilitsad suurt sittagi. Tavaliselt on tegu labase ülbitsemise ja võimu näitamisega ja seda väga rumalal kombel.

Aga kõik, mis jääb "enne 1980", oli saada ja enamasti suisa "tehaseoptionina" lisavarustusena Nardi, Momo jms puitroole. Itaalia ja Briti autod niisamagi, Alfa puuroolid on igaühele tuttavad. Aga ka BMW, Mersu, isegi Opel, pakkusid sportikematele versioonidele optionina selliseid. Näiteks tuttaval oli 1973 aasta karpaga W116 280S, millel oli just sellise optionina justnimelt Nardi kolme kodaraga puurool, käigukangi nupp ja sellega kooskõlaline puidutrimm armatuuril/ustel. Rääkimata sama ajastu kupeedest ja kabriotest.
Nii et aastani 1980 on isegi vanatehnikahuvilisena tihtipeale ilmvõimatu öelda mõne pisut erilisema mudeli puhul, MIS seal täpselt poeuksest välja veeredes küljes oli või mitte. Selge, et Sierrat puurooliga ei tulnud aga Taunuse puhul ma ei oleks selles üldse kindel.

See nüüd küll vist inglaste/ausside auto aga täitsa samasugune oli.
[Pilt: 231737d1239237568-where-can-i-get-classic-mb-7480_1.jpg]

Veel edit: leidsin õige asja ka üles. Et pean hakkama kellegi suva tahtsi rooli maha võtma ja tõestama, et ma pole kaamel??? Veel parem: BMW puurool. Kuna on puidust, siis tähendab, et ise tegid??? Loomulikult suudab mõni ajudeta miilits sellise idee verbaalselt välja käia ja kedagi kordusülevaatusele saata vms. Kuid ajupuudulikkus ei ole vabandus Wink
Sellest ajastust ei pea puurool isegi Nardi olema...
Kui juba närimiseks läks, siis mainin ära, et ka mendid on inimesed ning isegi ark. registri spetsialistid loevad foorumeid.
Tagatoas jutul käies oli ükskord parasjagu automoto foorum ekraanil. Big Grin
Kindlasti on siin ka inimesi, kelle päevatööks on sõidukite teh. ülevaatus.

Miks nad siinkohal sõna ei võta, seda ei tea.

Kui antud rool on mõeldud vaid näituse autole külge, siis ei keela keegi.
Ei oska ma öelda, enda arust, tegemist on ikkagi pastaka otsast välja imetud probleemiga. Alustades sellest, et 20 aasta jooksul pole ühtegi korda minul olnud, et politseinik või miilits hakkaks auto tehnoseisu või komplektsust kontrollima, seda nii Eestis, kui ka kõikides muudes riikides, k.a. Vene ja Ukraina.

Mis puutub EV tehnoülevaatust, siis ka see on meil üsna algeline võrreldes Euroopaga. Näiteks, Euroopas sa ei saa ei ülevaatust, ega kindlustust, kui sinul autol on all rehvid, mille kiiruseindeks on väiksem maksimaalkiirusest ja mõõt ei vasta passile Reaalsuses, see tähendab seda, et kui sinul on auto mille maksimumkiirus 241 km/h, siis peabki olema rehv Z-tähisega, sõltumata sellest, kui kiiresti sa kavatsed sõita, probleem aga selles, et nii Jaguar E-type kui ka paljude muude autode puhul, originaalmõõduks on 205/70/R15 , või 185/80/15, ning seda ei toodeta V või Z tähisega, muidu kui paar tootjat, näiteks Vredestein Spring Classic, ning need maksavad väga palju.

Inglismaal ei lähe auto tehnoülevaatusest, kui sellel on leitud rooste kere kandval pinnal. See tähendab, sisuliselt, kõik v.a. uksed ja tiivad, kapott ja pagasnik.
Kui juba algsest teemast kõrvale kalduti, siis võtaks ka veits sõna.
Olen kuulnud igasugu jutte ülevaatusel toimuvast ja politsei kiusamistest.
Olles ise ka ühte autot välimuse osas veits "kaasa aidanud", siis mina neid jutte ei usu. Oma Golfil vahetasin ära tuled, paigaldasin spoileri ja lisaks vehetasin veljed, mis olid originaalidest suuremad. Mainin ära, et esitulede E tähised jäid kulmu alla ja nende legaalsust ilma lammutamiseta ei saanud tõestada. Lisaks avanes tagaluuk salongist elektriliselt, sest luugil oleva lingi võtsin ära ja keevitasin augu kinni. Autol oli ka tehase poolt roheka tooniga klaasid.
Mina sõitsin selle autoga Eestis 6 aastat ja ülevaatustel käisin erinevates kohtades. Praegu sõidab see auto teist aastat Soomes ja ei ole ma veel kuulnud, et oleks probleeme olnud.
Samas tean juhtumit 15 aastat tagasi, kus sugulane saadeti ülevaatuselt minema, kuna pidurituled olid dubleeritud, ehk siis autol oli lisapidurituli.
Rehvide kohapealt, Saksas kui rehvi kiirusindeks on väiksem kui auto maksimum kiirus siis peab auto spidomeetril olema vastav kleebis. Tavaautodel see küll talverehvide 160 kmh piirangu pärast.
Kuna see rehvide teema on jahutatud üsna kaua Jensen omanike foorumis, kelle jaoks Pirelli 4000 tootmisest mahavõtt kujunes suureks probleemiks, siis ma täpsustan - kleebis kiiruspiiranguga läheb läbi ainult talverehvide puhul, suverehvid peavad auto maksimumkiirusele vastama, ning seda on mitu-mitu sealset kodaniku kinnitanud.
Veel roolist ja nn. paberitest.
Kunagi oli mul žigull ja sellel siis umbes säärane paberiteta rool:

[Pilt: m-SP-15L750AR.jpg]

Ei inisenud selle üle mitte kunagi mitte ükski mind teel kontrollinud politseiametnik. Kuigi olin tol ajal noor ja vägagi sõnakas tegelane, aga ju ma siis ei andnud neile tüli tõstmiseks põhjust.
Ülevaatusel olid natuke teised lood.
Hr. Lippust peaksid Viljandi inimesed teadma.
"Ohhooo, kas keerata ka jõuab?", olid tema esimesed sõnad, kui autosse istus. Jõudis, vabalt, kohapeal. Sest kõik liigendid olid määritud, vajalikud rattakalded-nurgad paigas. Pöörangute lõppudes jooksis rooliratas ise otseks, kui tal vabalt liikuda lasin.
Kolmandal aastal aga ütles too ülevaatajahärra, et ma rohkem selle rooliga ülevaatusele ei tuleks. Põhjus väga lihtne - üks kodar olid roolirõnga küljest lahti tulnud ja loksuma hakanud.
Vaat nii on lood. Tegelikult.
Ja pole see Lippus mulle mingi onu, hea õllekamraad ega keegi kolmas, kes "hea tutvuse poolest" mingeid järeleandmisi teeks. Lihtsalt mees, kes teeb oma tööd ja minu arvates ta tegi seda tol hoiatuse andmise korral hästi.
Lehti: 1 2