automoto.ee foorumid

Täisversioon: MTZ 52 generaator
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Tervist,
Mure nimelt laadimisega, alguses laadimis probleem esines aeg ajalt madalate pööretega. Nüüd enam üldse ei lae. Ma isegi ei tea kuhu testri klemmid panna, kuna generaatoril 5 juhet küljes. Mootori poole 2 ja teisel pool 3. Testriga sai proovitud erinevaid kombinatsioone. Näidu sain siis ainult seal poole pealt kus kolm juhet ( alumine ja ülemine) Näit oli 12.3 - 12.6 , kuid minu arusaama järgi peaks olema 14 ? Arvasin et harjased läbi, võtsin maha katusin siis ja sealt, aga lahti seda ei saanud, siis öeldi et seal polegi harjaseid?
Igasugune nõu teretulnud
Tahad iga hinna eest originaali säilitada?
Siis otsi mõni vanem veneaegne traktoriraamat (selline, kus sees ka mikropingeregulaatorieelsed genekad) ja loe sealt. Veaotsing ilma pingita on tülikas, kuid võimalik. Minagi teen seda iga kord raamat näpus...Big Grin

Odavaim ja lihtsaim on võtta suvaline lääne genekas ja see paigaldada. Skeemi ümberehitus on lihtne, mõned juhtmed jäävad üle. Võimsuses võimalikult puudujääva teeb tasa töökindlus.

Natuke tuleb nuputada konkreetse geneka õige kinnituse ja rihmaseibi vajalikule tasapinnale saamisega, kuid see on kerge näpuharjutus.

Minu saskal toimib Fordi genekas kuuendat aastat ja hübriidrussil Mazda oma teist. Mõlemad olid autolt häälitsevana parema vastu vahetatud...Big Grin
Kui Sul on MTZ-52 peal 5 juhtmega genekas siis see originaal pole. Originaal on 3 juhtmega ja alalisvoolu genekas. See aga kõigi eelduste järgi juba vahelduvvoolu tootev induktsioonvoolu generaator, mis alaldab voolu läbi releeregulaatori PP-362. Need olid omal ajal üpris levinud genekad enne kui tablettide peale üle mindi. Väga kapriissed riistad.
Kas AVdünamo mitte poole valmistamise pealt ei kadunud juba?
Tegemist on siis sellise generaatoriga
[Pilt: 6901597786.jpg]
(16-01-2013, 20:36 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]...Võimsuses võimalikult puudujääva teeb tasa töökindlus...
52 originaal generaator Г304 teeb raamatu andmetel 250w ja 20A, isegi Žiguli generaatori toodab poole suuremaid numbreid. Nii et lahjemaks justkui tuunida ei annagiWink
Siin on üht-teist selle generaatori kohta kirjutatud. Ka seda, kui kaua ja missuguste masinete peale pandi. Ka paari teise generaatori kohta. Samuti leiab ka MTZ-i elektriskeemi, mida keegi just otsis. Boonusena ka Jumz-i oma.
Ise sellist generaatorit näperdanud ei ole. Idee järgi peaks olema igavene, kuna harju ja kollektorit ei ole. Teades nõukogude aparaatide kvaliteeti, ei ole mõiste "igavene" siinjuures eriti pikk aeg. Harjadest loobumine vähendab tõenäoliselt elektrimasina kasutegurit, miks muidu on loobutud nii lihtsast konstruktsioonist. Need kolm klemmi ühel pool on välja toodud vahelduvvoolu otsad. (Kellele krt neid küll vaja peaks olema?) Ergutus ja väljuv + teisel pool. Tähised peaks peal olema, kui kultuurikiht maha nühkida. "+" on tõenäoliselt tähistatud "B" -ga ja ergutus "Ш" -ga. Kui käega ringiajamisel mingit kõrvalist häält ei ole, võib isegi asja saada. Vaataks kõigepeal järele, milline pinge tuleb + ja Ш -le.
Päris hea viide vene tehnika elektriseadmetele. Vahelduvvooluotsi kasutati blokeerrelee tarbeks kui see masinal peal oli.
Harjadepaarist ei pääse enamus vahelduvvoolugeneraatoreidki, ainult jooksevad pideval rõngal, mitte lamellidel. Ja seetõttu igavesed (enne laguneb laager). Jookseb neid pidi vaid rootoris magnetvälja tekitav vool. Alaldab voolu G 304 jt ikka sama generaatori otsa sisse ehitatud 3-faasiline dioodiplokk(1 kw G-309 on juba viiefaasiline). PP 362 või "tablett" ergutusvoolu tüürimisega hoiab väljundpinge 14 voldi lähedal. Töökindel värk.
Majandiaeg PP-362 defitsiitne, vahel sai nädalapäevad töötatud, plussi ja ergutuse vahel suunatule pirn.
(17-01-2013, 02:04 AM)pen.skar Kirjutas: [ -> ]Harjadepaarist ei pääse vahelduvvoolugeneraatorgi, ainult jooksevad pideval rõngal, mitte lamellidel. Ja seetõttu igavesed. Jookseb neid pidi vaid rootoris magnetvälja tekitav vool. Alaldab voolu G 304 jt ikka sama generaatori otsa sisse ehitatud 3-faasiline dioodiplokk. PP 362 või "tablett" ergutusvoolu tüürimisega hoiab väljundpinge 14 voldi lähedal. Töökindel värk.
Г304 ja Г306 ei ole üldse mitte mingisuguseid harju ega kontaktrõngaid.

Kontaktrõngasega generaatorit ei saa nimetada igaveseks. Rõngad kuluvad ikkagi läbi. Huvitaval kombel vene tehnikal ei mäleta sellist haigust, küll aga lääne generaatoritel. Tea, kas vene generaator suri ennem niisama ära, või käis ennem kap. remondis, aga ei mäleta, et kontaktrõngas oleks lõpuni läbi kulunud, nagu lääne generaatoritel olen korduvalt näinud.

Dioodide ja regulaatorite kohapealt olen jutuga päri.
Need genekad olid esimesed induktsioonvoolu generaatorid, mis põllumajanduses kasutusele võeti. Nendel pole mingeid harju aga vaatamata sellele on nad õrnad. Nende tüüpviga oli just laadimise kadumine. Meil kolhoosi elektrik ehitas neid ringi. Tõi eest otsast 3 juhet välja ja taha pookis mingi teist sorti geneka šokolaadi. Mul ühel vanal russil selline aretus peal.
Ma olen näinud seda genekat margiks g 306B ja on 6 klemmiga.Dioodid on esikaanes ehk kohe rihmaseibi taga ja ergutusmähis on tagakaane küljes. 3 ühejämedust klemmi on vahelduvvoolu klemmid ehk faasid ja teised 3 on mass , pluss ja ergutus. Pane trakats käima ja pane pluss klemm ergutusega kokku ja vaata kas hakkab laadima.pinge peaks olema kohe 15 ja 20 voldi vahele,sest siis pole pingeregulaatorit pinget korrigeerimas. Kui sellise katsega tekib laadimine,siis on genekas korras. Pluss klemm on teistest jämedam ja keskmine,eespool oli ka juttu nende juures olevatest slaavikeelsetest tähistest.Antud generaator ei sisalda kindlasti harjasid ja kontaktrõngaid!
Seisva mootoriga (mass sisse lülitatus "aku peab ka olema") peaks "kolmesel klemirivil" keskmisel klemmil (6 polt) "B" olema akupinge (12....13 V) ja selle all oleval (5 polt) "Ш" ergutusmähise otsal ehk 1V jagu madalam pinge (regulaatori takistus).
Kui see enamvähem analoogne, siis juhe kleemilt "Ш" lahti (regulaatori tervise huvides) ja mootor tööle. Keskmiste pööretejuures ühendades kruvikeerajaga kokku klemmi "B" ja "Ш" peaks klemmil "B" pinge kasvama algsest akupingest vajaliku 14V juurde ja sealt edasi. Kui nii, siis generaator korras ja viga pingeregulaatoris, vastaseljuhul generaator ise tuksis.
Igaksjuhuks kontrolli ka generaatori rihma pingsust.
Edu katsetamisel.
(16-01-2013, 20:36 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Tahad iga hinna eest originaali säilitada?
Siis otsi mõni vanem veneaegne traktoriraamat (selline, kus sees ka mikropingeregulaatorieelsed genekad) ja loe sealt. Veaotsing ilma pingita on tülikas, kuid võimalik. Minagi teen seda iga kord raamat näpus...Big Grin

Odavaim ja lihtsaim on võtta suvaline lääne genekas ja see paigaldada. Skeemi ümberehitus on lihtne, mõned juhtmed jäävad üle. Võimsuses võimalikult puudujääva teeb tasa töökindlus.

Natuke tuleb nuputada konkreetse geneka õige kinnituse ja rihmaseibi vajalikule tasapinnale saamisega, kuid see on kerge näpuharjutus.

Minu saskal toimib Fordi genekas kuuendat aastat ja hübriidrussil Mazda oma teist. Mõlemad olid autolt häälitsevana parema vastu vahetatud...Big Grin
Samal genekal lendas suvel laager,vahetasin ära ja hiljuti kadus laadimine ära.Poldid roostes ja oksürerunud ja lahti ei saanud.Viskasin minema,asemele mingi prantslane,kinnitus tuli ise teha.Prantslasel lai rihm põksul peenike ja seetõttu tuli põksu gene rihmaseib kitsamaks treida ja toimetab kenasti.
(16-01-2013, 19:36 PM)Tmees Kirjutas: [ -> ]Tervist,
Mure nimelt laadimisega, alguses laadimis probleem esines aeg ajalt madalate pööretega. Nüüd enam üldse ei lae. Ma isegi ei tea kuhu testri klemmid panna, kuna generaatoril 5 juhet küljes. Mootori poole 2 ja teisel pool 3. Testriga sai proovitud erinevaid kombinatsioone. Näidu sain siis ainult seal poole pealt kus kolm juhet ( alumine ja ülemine) Näit oli 12.3 - 12.6 , kuid minu arusaama järgi peaks olema 14 ? Arvasin et harjased läbi, võtsin maha katusin siis ja sealt, aga lahti seda ei saanud, siis öeldi et seal polegi harjaseid?
Igasugune nõu teretulnud

Tere.
Harjasid sellelt genekalt ei leia. See induktorgeneraator, mis tehtud spetsiaalselt traktoritele ja püütud kuluvdetaile vähem kasutada.
See 12 koma pinge nende klemmide vahel näitab, et pingeregulaator ei ole surnud. St. viga tuleks otsida generaatorist endast.
304-A
[Pilt: risunok304-a.jpg]
306-B
[Pilt: sunt.JPG]
[Pilt: 306g.jpg]
Korpusel ikka on märgid
Pingeregulaator vahele.

ilmselt sa mõõdad akuvoolu hetkel mitte laadimisvoolu.
13.0-14.2 norm

Ühendus peavad olema õiged, aku vahel ja mass sees kui traktor käib.

Генератор переменного тока Г304 уста­навливался на тракторах ЮМЗ-6 и МТЗ – 80,МТЗ-82 до 1976 года. Генератор состоит из статора 1 (рис. 5.2), крышек 3 и 9 ротора 2 и выпрямителя с выводом 10. Статор собран из тонких листов электромеханической стали, изолированных одна от другой лаком, что уменьшает нагревание статора вихревыми токами. Он имеет девять полюсов с катушка­ми обмотки.

Каждая фаза обмотки состоит из трех катушек, концы которых соединены с выпрямителем. На задней крышке 9 находят­ся две колодки: одна с зажимами постоянного тока, обозначенная буквами «Ш» (шунт); «В» (выпрямитель), «М» (масса), другая – с зажимом (переменный ток). Ротор 2 набран из листов электротехнической стали в виде шестилучевой звезды и напрессован на вал, который вращается в двух шариковых под­шипниках 6, передней 3 и задней 9 крышек. Катуш­ка возбуждения 4 представляет собой втулки с об­мотками из медной проволоки, напрессованными на вал.

Начало каждой обмотки припаяно к втулке, а концы выведены к клемме «Ш».

Hetk, risuunok 5.2 oma formaadi tõttu ei mahtunud foorumisse
Lp moto555. Kas saaks selle joonise 5.2 ka üles panna. Jutust: Ergutusmähs 4 on pressitud rootoriga samale võllile, otsad puksidele. Ilmselt lidub ringi. Kuidas selle otsad Š alla jõuavad?
[Pilt: risuunok.jpg]

(20-01-2013, 19:58 PM)pen.skar Kirjutas: [ -> ]Lp moto555. Kas saaks selle joonise 5.2 ka üles panna. Jutust: Ergutusmähs 4 on pressitud rootoriga samale võllile, otsad puksidele. Ilmselt lidub ringi. Kuidas selle otsad Š alla jõuavad?
[attachment=42116]Lp moto555. Kas saaks selle joonise 5.2 ka üles panna. Jutust: Ergutusmähs 4 on pressitud rootoriga samale võllile, otsad puksidele. Ilmselt lidub ringi. Kuidas selle otsad Š alla jõuavad?
[/quote]

304-A
Ilmselt näpukas , nimelt sõna ''напрессованными'' ei sobi siia. Peaks olema asendatud sõnaga, mis osutaks mähise asukohale võlli kohal, vms. Nimelt poolid on koostatud mähisest4,puksist 5 mis omakorda moodustab terviku seibiga. Pool tervikuna on tõmmatud seibi kaudu poltidega otsakaane külge. Mähise üks ots ongi joodetud poolialuse ehk puksi külge (massiots) ja teine siis «Ш». Need poolid ''ei lidu ringi'' mitte iialgi!
Lähipäevil tuleb 306 marki generaatori lahkamine, katsun sellest mõne pildi ka teha.

G306-G seestpoolt
Asi veelgi selgemaks. Skanneritud raamatust "Ratastraktorid", trükitud kirjastus "valgus" poolt 1978.
[attachment=41779][attachment=41780]
Sisemise ilu teeb selgemaks ka skannering raamatust "Traktorite elektiseadmed", kirjastus "Valgus" 1976.
[attachment=41781]
Kahjuks tõesti ei tohi alati pimesi uskuda, mis kuskil kirjas on. Nii oli see näiteks eelpool toodud venekeelses artiklis pressimise koha. See kõlas peaaegu nagu rahvavaenlaste sabotaaž.
Lehti: 1 2