automoto.ee foorumid

Täisversioon: Uaz süüde
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Mure siis Uazile kontaktivaba süütega. Sai ostetud kõik uued ja õiged jubinad. Monteeritud mootorile. Mooter käivitub.
Aga lisatakisti kuumeneb ja mitte vähe. Seda lihtsalt siis kui süüde sees aga mootor ei tööta. Ei usu, et midagi muutuks ka töötava mootori korral. Proovida seda hetkel veel ei saa kuna jahutusvedelikku pole mootoris.
Vahetasin täna takisti teise vastu aga ei muutunud sellest midagi. Kuumaks ei lähe ainult siis kui süütepooli juhe lahti ühendada.

Takistil kolm klemmi
+ 12v sisse
C starteri releelt 12V. Sellega jääb esimene takisti käivitus hetkel vahelt välja.
K süütepoolile
Pinged + 12V-takisti-C 7V-takisti-K 3,5V
http://pilt.delfi.ee/picture/15236309/

Ideid???
Äkki ei olegi probleemi. Kui süüteplokk on selline, mis ei oska mittekäivitamise korral ahelat katkestada, läbib vool katkematult süütepooli ja sellega jadamisi olevat takistit. Töötava mootori korral ei ole vool pidev, vaid impulsiti, seega on takistil aega, et jahtuda. Mina ei pabistaks ette, ennem kui mootorit korralikult saab käima jätta.
Ajaloost. Küll oli kobakäppadest juhtidel süüde sisse jäetud ja kui jagaja kontaktid juhtusid suletud olema, läks pikapeale süütepool läbivast voolust nii kuumaks, et asi lõppes pauguga. Puht füüsilises mõttes. Süütepool puruks ja terve kapotialune peenikest traati täis.
Tervist!
Ma ei saa küll päris täpselt aru,miks peb hoidma süüdet sees mittetööötaval mootoril.Iseenesest on selle jubina pihul tegemist sama asjaga nagu oli vanematel mootoritel masinatel süütepooli all olev variaator.Seal oli küll 2 otsa,siin aga küll kolm.Sama vidin oli peal ka 53,Zil-il( isegi viimase otsa 157-l)Kui see vidin oli õhtul siis mootor ei jää peale starteri väljalülitamist tööle.Otsad peab siis sildama.Ka sel viguril pidi kaks otsa sildama.Millised,seda enam ei mäleta.Aga proovi lihtsalt teine samasugune panna.Iseenesest on see ju lisatakistus.Sisu meenutab pisut vana triikraua kütteelementi.
Edu soovides,
Flanagan
Variaator e lisatakisti ülesanne on: 1. käivitamisel ta lühistatakse, et süütepooli läbiks võimalikult suur vool ja mootor saaks käivituda, 2. kui mootor käib, lisatakse vooluahelasse see takisti, et piirata voolutugevust süütepoolis. Et asi töötaks, peabki osa pingelangu tekkima variaatoril ja selle tõttu ta kuumeneb, järelikult töötab. Kui ei kuumeneks, oleks mingit viga vaja otsida ühendustes.
Variaator ja lisatakisti toimivad erinevalt.
Ega normaalolukorras ei peagi süüdet kogu aeg sees hoidma. Aga ega mootori töötamisega ei muutu ju midagi sest takistil toide kogu aeg peal. Eks ta ülesanne ongi alandada süütepoolile minevat voolu.
Samas mis juhtub kui süütepool 12V pidevalt saaks?
(22-01-2013, 11:35 AM)taxopets Kirjutas: [ -> ]Variaator ja lisatakisti toimivad erinevalt.
Ega normaalolukorras ei peagi süüdet kogu aeg sees hoidma. Aga ega mootori töötamisega ei muutu ju midagi sest takistil toide kogu aeg peal. Eks ta ülesanne ongi alandada süütepoolile minevat voolu.
Samas mis juhtub kui süütepool 12V pidevalt saaks?

Siis ju sädet ei tekigi
(22-01-2013, 11:35 AM)taxopets Kirjutas: [ -> ]Variaator ja lisatakisti toimivad erinevalt.
Ega normaalolukorras ei peagi süüdet kogu aeg sees hoidma. Aga ega mootori töötamisega ei muutu ju midagi sest takistil toide kogu aeg peal. Eks ta ülesanne ongi alandada süütepoolile minevat voolu.
Samas mis juhtub kui süütepool 12V pidevalt saaks?
1) Kusagilt ei ole järgi vaadata, kui palju UAZ lisatakisti variaatorina toimib. Või kui palju variaator lisatakistina. Nikroom traat (millest on lisatakisti arvatavasti valmistatud) takistus tõuseb temperatuuri tõusuga. Samast materjalist on valmistatud ka variaatorite spiraalid. Mis graafiku järgi, pagan seda teab. Aga süsteem toimib ja ju siis nõnda on hea.
2) Mootori töötamisega siiski olukord muutub. Kui seisval mootoril läbib süütepooli , noh, ütleme 6A. pidevalt, siis töötaval mootoril katkendlikult. Jääb piisavalt aega jahtumistsükliteks. See, et pinge on pidevalt takistil peal, ei aja teda veel kuumaks, voolutugevus kuumutab seda detaili.
3) Ajalooliselt on antud süütepoolidele läbi takisti vähem voolu kätte, kui ta ise oleks võimeline läbi laskma. Selleks on kaks põhjust: nii on alati võimalik käivitamisel, kui starter suure osa aku võimsusest endasse imeb, lisatakisti sildamisega süütepooli jaoks tavaline reziim sädeme tekitamiseks taastada. Ja teiseks - täispinge korral peaks olema primaarmähisel teatud arv keerde rohkem, mis aga suurendab mähise induktiivsust. See on mehhaanikaga paralleele tuues nagu lisaraskus, mida peab kogu aeg peatama või pidurdama, kui kontakte avatakse-suletakse. Viimase otsa intelligentsed kummutaatorid ei vaja enam lisatakisteid, vaid suudavad ise voolutugevust optimeerida.
4) Kui pidevalt 12 volti ehk ilma lisatakistita tööle panna? Midagi annab lõpuks järgi. Kas kuumeneb ennem üle pool või kummutaatori jõutransistor, seda võib ainult oletada.
Kunagi sai akusüütega motorollerile pandud Uazi pool peale. Algul ilma lisatakistita, pärast koos. Ilma takistita läks pool tulikuumaks töötamisel. Takistiga vbolla leigeks, niiet ilma asjata ta seal pole.
Kuskilt aegade hämarusest oli ka mällu jäänud, et kuumenemine on tugev just siis kui mootor ei tööta. Ega midagi teen masina lõpuni ja vaatame mis saab. Kabiinist istme tagant viin aga takisti igaks petteks kapoti alla.
(22-01-2013, 23:48 PM)taxopets Kirjutas: [ -> ]Kuskilt aegade hämarusest oli ka mällu jäänud, et kuumenemine on tugev just siis kui mootor ei tööta. Ega midagi teen masina lõpuni ja vaatame mis saab. Kabiinist istme tagant viin aga takisti igaks petteks kapoti alla.

Ära vii seda bensuvooliku juurde. Mida vähem elekter ja bensiin kokku saavad, seda ohutum.