automoto.ee foorumid

Täisversioon: Projekt: MTZ80L 1987a. ---> Mtz82 Turbo Luxury
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6
Tere,

Panen siis siia ülesse oma traktori väiksed tegemised, ning kavatsen jooksvalt ka uuendada.

Igaks juhuks mainin, et see pole nali Smile

Lühike jutt, mis varem tehtud:

2007a. sai toodud väikse kabiiniga Mtz80L mis pärines aastat 1987.
Pole sama, kuid identne
[Pilt: 29553914.jpg]

2008a.. Koheselt sai peale pandud starter(käivitusmootor ei õigusta ennast). Masin sai omale täiesti uue suure kabiini. Kabiiniga nägin kõvasti vaeva, ning Kõik metall osad on kaetud paksu ja tugeva kunst nahaga, ning kus võimalik on all ka 10mm paksune porolooni kiht. Põhja ja küljed koorisn paljaks. Plekil vibratsiooni vähendamiseks läks paks pigimatt(4mm), selle peale 5mm spets summutus kumm, ning lõpuks siis poroloon kuhu sai. Põhi kus jalgadega otsas on kolmekorde vilt veel lisaks.

  Jagaja ümber olev kopsik on otsast lõpuni ise valmistatud ja samuti pigimati, poroloni, kummi mati ja nahaga kaetud. Kohad mida tihti jalg hõõrub, on kaetud roostevaba rihvel plaadiga. Traktor on sees vaiksem kui 90 keskpaigiga läänekad.
  Veidi edevust lisab heleda kunst nahaga kaetud armatuuri ülemine osa. Kõik on tehtud korralikult ja nii, et on praktuline ja ilus.

  2009a. Vedava esisilla(kasti sai jupid lisatud juba varem), ning uue värvkatte otsast lõpuni. Saolngi läks ka Lällar(raadiosaatja). Tihti koos teise kahe masinaga põllul.
Peagi lisandus ka KUN, mis tuli suuremas osas taastada.
   2010a. sai veel salongi täiustatud, ning sisse läke neli korralikku kõlarit+"väike" lisa bassikõlar, ning korralik sony makk. Kõik kvaliteetsed ja uued jupid. Heli on hea! Lisaks sai taha ja külje klaasidele toon kiled. Sisse-ehitatud inverter(näiteks tel. laadumiseks). Korra sai pullipärast ka ekraan sisse pandud, kuid see ei õigustanud ennast.  Big Grin  See aasta ehk panen väikse(5-6-7") ekraani ja paar kaamerat.
 Kuna haakes on suure osa ajast raske niiduk, siis tuli kogu hakkesüsteem tugevdada. Täpselt keeruline kirjeldada, kuid kõik rippsüsteemi osad on pm. poole paksemaks tehtud. Lisaks siis uus jäme silinder, vähe tootlikum uus pump ja Joystikuga jagaja.
Lisatud on mõned lisatuled.
   Tehtud on tegelt VÄGA palju(uus iste, uus rool, korralik rooli võim, uus kardaanipukk, uus starter, akud jne jne) aga jääksi sellest siin kirjutama.  Smile
Eelmisel aastal sai alla kruvitud ka uued rehvid. Taha originaal veljele 18,4 R38 ja ette Btr-i rehv mis on pandud Gas66-e veljele.
Nüüdseks on kindel, et läheb peale ka konditioneer. Kõik olemas ja vaikselt ka ette valmistatud. Ennem suve võiks asi peal olla ja toimida.

Slle aasta kevadel sai alustatud mootori uuendusega. Algselt ainult turbotamise plaan muutus sujuvalt mootori kapitaal remondiks. Kõik peale väntvõlli, paari hammasratta ja ploki sai uus. Ka kaan sai uued pesad, klapid, puksid jne.
 Nõ. Uus mootor on võrreldes vanaga pea-jagu võimekam. Originaalis 45kw ja 230nm, ning praegu uue sisu, Tkr6 turbo ja Supra intercoleriga võiks olla umbes 90-105Kw ja 400-500Nm. Oleneb mis asendisse pump seada.

Mõned mõõdunud suve pildid
[Pilt: DSC_1405.jpg]
[Pilt: DSC_5389.jpg]
[Pilt: DSC01390.JPG]
[Pilt: DSC_5407.jpg]
[Pilt: 1.jpg]
[Pilt: DSC01386.JPG]
[Pilt: DSC_0746.jpg]
[Pilt: DSC_0751.jpg]


Kui kellelgi huvi, et mis ja kuidas(palju pilte mootorist):
http://www.upload.ee/gallery/10218/Mtz_8...Turbo.html


Ning ka väike video eelmisest aastats.
http://www.youtube.com/watch?v=m0KvI8ntW...jT5gQzYzZA


Peale mootori ehitsut, esimene käivitus
http://www.youtube.com/watch?v=SokM_La50...jT5gQzYzZA


Väike video mootori ehituse käigust. Tegelt veel palju teha.
http://www.youtube.com/watch?v=q70yl3tva...ZA&index=1

Praeguseks on traktor taas täiesti koplektne.
Vaja veel kont peale panna, ning taha suured rattad tagasi panna.
Kevadel plaanis veel osaliselt üle värvida.
Väga suur töö ära tehtud, hea kohe vaadata.
Ja muusikaline maitse on ka hea... ZZTop Wink


Kabiinil käisid ise järel või ostsid eestist ning kus eestimaa nurgas seda masinat kohata võib? Wink
Hehe, vanaisa pärandkirves...Big Grin Kas on mingi tükk, mis modifitseerimata kujul veel kasutusel on?

Ei, ära vasta - ka tehnokontrolli tegijad võivad seda lugeda. Kuniks keegi ei inise, on asi ju hästi.

Tehtud on mehemoodi tööd ja tulemus on kena vaadata.

Käigukangi inimväärsesse kohta viimist ei ole kaalunud?
Hea töö. Ja kõik sai alguse vanast mtz 80 nest. Selline vist Eestis ainulaadne.Smile
Kuigi ma olen rohkem vanamalli asjade austaja, siis selle projekt puhul ei saa öelda ainsatki halba sõna. Väga eeskujulik töö.
Töö on eeskujulik, tore, et asju tehakse.
Mulle jääb vaid kõikuma pähe mõte, et kaaludes aja - ja vaevakulu, siis kas see projekt end reaalses elus ka mingil moel ära tasub?
Asja tasuvusest rääkida antud projekti puhul pole vist sünnis. Mina tõmbaks siin paraleeli pigem mõne uunikum autoga mida taastades taotakse sisse kuhjade viisi pappi, teades, et peale tänulike pilkude ja kiidusõnade see masin midagi sisse ei too. See on hobi ja ravimatu haigus, ilma milleta lihtsalt mõni mees ei saa elada ja tore on vaadata tema suhtumist tehnikasse ning millise entusiasmiga seda masinat on ehitatud. Ainuüksi need kiidusõnad ja uhkus tehtu üle on suur tasu.
Edu edaspidiseks.
Väga ilus. Kuidas uuematel käigukang "inimväärses" kohas on? Kangi sisend ikka sama koha peal, lihtsalt hunnik hoobasid ja pukse vahepeal, mis logisema hakkavad ja varsti ühtegi käiku üles ei leia?
(18-03-2013, 21:35 PM)hannest Kirjutas: [ -> ]Väga ilus. Kuidas uuematel käigukang "inimväärses" kohas on? Kangi sisend ikka sama koha peal, lihtsalt hunnik hoobasid ja pukse vahepeal, mis logisema hakkavad ja varsti ühtegi käiku üles ei leia?

Olen näinud ühte eksport varianti, millel tol hetkel toimis asi küll ilusti. Täpsemalt ei süvenenud, kuidas asi lahendatud oli.
(18-03-2013, 22:22 PM)saarrand Kirjutas: [ -> ]
(18-03-2013, 21:35 PM)hannest Kirjutas: [ -> ]Väga ilus. Kuidas uuematel käigukang "inimväärses" kohas on? Kangi sisend ikka sama koha peal, lihtsalt hunnik hoobasid ja pukse vahepeal, mis logisema hakkavad ja varsti ühtegi käiku üles ei leia?

Olen näinud ühte eksport varianti, millel tol hetkel toimis asi küll ilusti. Täpsemalt ei süvenenud, kuidas asi lahendatud oli.

Talus on mtz 952 millel on see kang nõ. inimlikus kohas. Eks see veidi mugavam ole küll, aga minu jaks pigem harjumatu. Paraku maksab uus kaan mõtetult palju ja seal inimlikus kohas on joystik.

(18-03-2013, 09:04 AM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]Väga suur töö ära tehtud, hea kohe vaadata.
Ja muusikaline maitse on ka hea... ZZTop Wink


Kabiinil käisid ise järel või ostsid eestist ning kus eestimaa nurgas seda masinat kohata võib? Wink

Kabiin on ostetud agromarketist. Oli vist miski lao jääk, ning saime veidi soodsamalt kui muidu hinnad olid.

Muusikamaitse on jah selline. Sobib suvise heinamaaga Wink

(18-03-2013, 13:39 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Hehe, vanaisa pärandkirves...Big Grin Kas on mingi tükk, mis modifitseerimata kujul veel kasutusel on?

Ei, ära vasta - ka tehnokontrolli tegijad võivad seda lugeda. Kuniks keegi ei inise, on asi ju hästi.

Tehtud on mehemoodi tööd ja tulemus on kena vaadata.

Käigukangi inimväärsesse kohta viimist ei ole kaalunud?

Eks ülevaatuse tegija on ikka nii mõnedki korrad arvanud, et see pole ju see traktor. Aga õnneks on ikka kõik ok. Tehniliselt alati korras.

Originaal osasi ikka leidub. Aga jah, vähe Big Grin



(18-03-2013, 17:37 PM)deeremees Kirjutas: [ -> ]Hea töö. Ja kõik sai alguse vanast mtz 80 nest. Selline vist Eestis ainulaadne.Smile


Tahaks loota, et on ainulaadne. Smile


(18-03-2013, 21:17 PM)Daff Kirjutas: [ -> ]Asja tasuvusest rääkida antud projekti puhul pole vist sünnis. Mina tõmbaks siin paraleeli pigem mõne uunikum autoga mida taastades taotakse sisse kuhjade viisi pappi, teades, et peale tänulike pilkude ja kiidusõnade see masin midagi sisse ei too. See on hobi ja ravimatu haigus, ilma milleta lihtsalt mõni mees ei saa elada ja tore on vaadata tema suhtumist tehnikasse ning millise entusiasmiga seda masinat on ehitatud. Ainuüksi need kiidusõnad ja uhkus tehtu üle on suur tasu.
Edu edaspidiseks.


Tänud Smile Eks ikka olen uhke selle masina üle.

Aga tasuvus....Tasub ikka ära. Mugavus on üli oluline ja olen teinud kõik endast oleneva, et asi oleks inimlik. Istun suure osa suvest ju seal roolitaga.
Kena välimus on boonus. Samas, eks see traktor ole ka väike hobi. Ning ega ülal kirjutatud/paraleel uuniku vale, ka vale pole.

Üldiselt on masin oluliselt võimekam kui originaal, oluliselt mugavam, vaiksem ja ehk ka õkom. Tegelt on igas aspektis oluliselt parem Smile

Panen veel paar pilti:

Mainiks ka seda, et uus summuti on loomulikult käsitöö, ning valmistatud on see happekindlast roostevaba terasest, mille deameeter on 70mm --- ~3" Päris kena heli on nüüd ka masinal.

[Pilt: 2.jpg]

Tegu on siis Toyota Supra turbo Intercooleriga.
[Pilt: 3.jpg]

[Pilt: 4.jpg]

Mootori värvist pole paraku enam midagi järgi peale remonti. Seda tuleb kevadel kohendada.


Ning siis väike näide müra summutuse tõsidusest. Tegu on jagaja ümber oleva koja suurema plaadiga. Kõik kus võimalik on sedasi tehtud. Ning jalge alusel on lisaks 4mm pigimatt ja mõned kihind vilti. Smile
[Pilt: 5.jpg]



Vahepeal sai paigaldatud turbo mootorile ettenähtud vaakumi andur, ning õlirõhu andur(tulukesed mis uutel kohe sees)
Nii vanatüübi masinal see nõ. massi tuli on süsteemi pinge pealt, 90a.+ on õli rõhu pealt. Mu masinal nüüd mõlemad. Ehk siis kui masin seisab, näitab, et õlirühk maas ja pinge pole piisav(laadumis pinge umbes 14v)ning armatuuris põlevad kaks tulukest. esimene Tuluke süttib ka siis kui generaatori rihm peaks purunema vms, ning teine õli tuli siis, kui õli surve peaks alla kukkuma. Seda ma ei tea, kas ülerõhu korral andur muudab oma juhtivust või mitte.

Käivitades kustuvad mõlemad nagu peab. Vaakumi andusr toimetab ka kenasti, ning kui õhupuhasti veidi kinni jääb/turbo nälgas, viskab kohe oranzi tule põlema.

Lisavad veidi ohutust, ning kindlustunnet.


Masin asub Harjumaal, Padisel.
(18-03-2013, 23:41 PM)AhtoP Kirjutas: [ -> ]Ning siis väike näide müra summutuse tõsidusest. Tegu on jagaja ümber oleva koja suurema plaadiga. Kõik kus võimalik on sedasi tehtud. Ning jalge alusel on lisaks 4mm pigimatt ja mõned kihind vilti. Smile

Vildi sisse vee sattumisel nt. akna kaudu, hakkavad seal vaglad arenema. Nähtud asi. Ja see mürasummutus, ole ettevaatlik põlevate materjalidega. Pragu sumbuti torustikus võib palju paha teha.
Meeldiv töö masina kallal tehtud ja palju edu edaspidiseks.
(18-03-2013, 23:41 PM)AhtoP Kirjutas: [ -> ]...
uus summuti on loomulikult käsitöö, ning valmistatud on see happekindlast roostevaba terasest, mille deameeter on 70mm --- ~3" Päris kena heli on nüüd ka masinal.
...

Kui täpne olla, siis summutit sellel ei ole ju. Pelk tuletoru turbost edasi. Mistõttu ka muhedad hääled.
Kas painduv sukk tuli kohe pähe või alles teises versioonis?
Sukk tuli ikka kohe. Veits kogemust selles alas. Küll siis turbo bensukatega.
Ilma sukata oleks praod üsna kiired tulema :-)

Aga vildi sisse ussid? Need vildid on vist kolmandat aastat. Pole nagu elu märganud. Ning kuumadest osadest on põlev materjal ikka ohutus kauguses :-D
Kas ülerõhuklapp on ka lisatud ning palju TKR6 üldse MTZ peal rõhku annab?
Ülerõhu klappi pole, sest tkr6 ei tohiks selle mootori peal liigsest rõhku toota :-D
Kuigi turbol võiks sisene klapp olla. Rõhu kella pole veel pannud. Juttude järgi puhub see turbo 0.4-0.8 bari. Kindlalt ei tea öelda.
(19-03-2013, 15:33 PM)AhtoP Kirjutas: [ -> ]Ülerõhu klappi pole, sest tkr6 ei tohiks selle mootori peal liigsest rõhku toota :-D
Kuigi turbol võiks sisene klapp olla. Rõhu kella pole veel pannud. Juttude järgi puhub see turbo 0.4-0.8 bari. Kindlalt ei tea öelda.

Väljalasketemperatuuri ei ole mõõtnud? Palju etteannet on suurendatud?
Mootoris vist paksemad kolvid sees? Orginaalid on õhemad ja kipuvad turboga läbi põlema..?
Etteannet/kütuse kogust pole suurendanud. Veendusin ainult pihustite headuses. Kütusekoguse saaks paika panna alles siis kui saab põllule katsetama minna. Praegu üsna keeruline. Liiga külm, ning pole head võimalust ühtlast koormust tekitada. Pump käitub üldse veidi kummaliselt, laseks nagu kütte tagasi, ning peale 2-3 päeva seismist ei taha hästi käivituda. Eks kevadel paistab. Võimalik, et see on -13c temp ja suvine kütus...

Väljalaske gaase pole mõõtnud. Põhjused samad mis kütuse koguse suurendamise juures Smile

Võibolla vajab masin üldse uut pumpa, ning kui nii, siis võtab juba turbo rõhu kompensaatoriga pumba.

Kolvid jah paksemad. Kogu sisu, peale vända ja mõne hammaka on D245-e oma. Ehk siis turbo mootori sisu. Võiks nagu toimetada Big Grin
Traktoril oli probleemiks käivitus. Uue mootori sisuga läks asi hullemaks, kuna kompresioon on suurem ja mootor tihedam.
Peale on ostetud uued varta akud, aga niikui veidi jahedam on(0-ist allapoole), oleks nagu akudes jõudu vähe. Üle +5c, siis pole nagu väga viga.
Korduvalt kõik ühendused üle vaadanud ja kõik ok. Eelmine nädalavehtus sai starterile minev ~25mm2 kaabel asendatud 50mm2 kaabeliga. Täna oli taas 0C ja masin oli nädala seisnud. Asustin ligi, keerasin võtit ja käivitus. Keegi oli nagu uued akud, või uue starteri pannud. Ühesõnaga sai ammusele murele lahendus Smile

Lisaks sai kapoti alus pinnale pandud mürasummutus matt. Pärit ühe vanema bmw kapoti alt(seega pole väga süttivast materjalist). Üllatuseks on sellest palju kasu. Nii salong, kui ka väljast palju vaiksem.
Sõber käis täna masinat vaatamas ja salongi müra taseme kohta naeris, et ta vanem diisel maastur pidi rohkem häält tegema salongi Big Grin
Naiss!!! Eks sihukese tuuningupilliga sujub tööpäev ka kõvasti lõbusamalt kui vana tatise-tavotise russiga.
Lehti: 1 2 3 4 5 6