automoto.ee foorumid

Täisversioon: Iz 56 sumbutajate värvimine
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Uurin targematelt, kellel kogemusi sumbutite värvimisega.

Nimelt soovin värvida Iz56'l sumbutid kerega ühte värvi nagu see olema peab, aga kust saada täpset soovitud tooni kuumakindlat värvi? Või ei lähe need niivõrd kuumaks, et peaks spets värv olema?

Suure hurraaga katsin peale liivapritsi ka sumbutid koheselt nn. happekrundiga, hiljem hakkasin mõtlema ega see mullitama ei hakka?

Ja millega ma peaks summutitel eeltöö tegema ennem värvimist? Miski kuumakindel pahtel/täitekrunt?

Tänud Seltsimehed!
(24-03-2013, 23:27 PM)henrikhe Kirjutas: [ -> ]Uurin targematelt, kellel kogemusi sumbutite värvimisega.

Nimelt soovin värvida Iz56'l sumbutid kerega ühte värvi nagu see olema peab, aga kust saada täpset soovitud tooni kuumakindlat värvi? Või ei lähe need niivõrd kuumaks, et peaks spets värv olema?

Suure hurraaga katsin peale liivapritsi ka sumbutid koheselt nn. happekrundiga, hiljem hakkasin mõtlema ega see mullitama ei hakka?

Ja millega ma peaks summutitel eeltöö tegema ennem värvimist? Miski kuumakindel pahtel/täitekrunt?

Tänud Seltsimehed!

Selline täpsustav küsimus, et kas sul on masin garaaži nurgas vaatamiseks, või tahad masinale kuuma ka anda - kui kuuma tahad anda siis järgmine küsimus - kas masin peab olema "ilueedi", või mitte?

Kui tahad masinat, mis oleks ilus ja kannataks ka valu (kuuma) ,siis esimese laksuna pakuks välja sellise variandi, et lase teise metalliga üle katta (kroomida) - selle taktika viga on see, et seest hakkab roostetama.

Põhimõtteliselt võid teha musta metalliga mida iganes, aga seest hakkab ikka roostetama - ühesõnaga tühi töö.

Musta metalli saad katta igasuguste keraamiliste asjadega, aga kui kõike (totaalselt 101 protsent) ära ei kata, siis hakkab ikka roostetama.

Kõige parem mõte üldse, summuti puhul, on teha kohe vastavast materjalist, mis näeb välja hea, kannatab kuuma, ei roosteta jne. (kui tahad, et asi oleks sitaks ilus.

Teine, ja arvatavasti tähtsam küsimus, on hind. Kõik spetsiifilise asjad maksavad mõnusalt, ja kes seda tööd eestis veel teeb on veel keerulisem küsimus.

Minu silmis on küsimus asja mõtekuses.
Taastamise eesmärk on ikka, et masin ei jääks silma kriipima ja kannataks ka kuuma, muidu poleks asjal ju väga mõtet.

Kroomimise peale ei hakka mõtlemagi. Eesmärk on teha summutid kerevärvi, nagu need ka originaalis olid.

Mustaks värvimisega saaks hakkama, aga suur küsimus ongi, et kuidas neid värvida ja millega, saavutamaks soovitud värvitooni?

Nõukogude ajal ju neid värviti mootorrattaga ühte tooni, kuidas see asi sel ajal siis käis? Vaevalt seal raketiteadust rakendati.
ML- tüüpi värv ajaks asja ära, tänapäevaste kohta peate uurima värvipoest.
Mina värvisin kunagi oma Iz Jupiteri sumbutajad veoauto pinnavärviga üle. Eelnevalt olid nad liivapritsiga puhastatud. Suuremad pinnadefektid sai tavalise autopahtliga siledaks tehtud ja täitevkrunditud. Ca 2 aasta jooksul said kuuma küll, kuid maha ei koorunud midagi ja krimpsu ning mõradesse ei tõmmanud ka midagi.
Summuti ise ei tohiks nii kuumaks minna, et autovärv seal peal ei püsi.
Leegitoru silindripoolne osa on küll selline koht, mis tahab kuumakindlat värvi, aga 2-taktilise summuteid on kunagi ammu igasuguste imevärvidega värvitud ja maha ei tulnud midagi. Ehk siis veoka pinnavärv võiks sobiv olla küll.
Subjektiivse hinnanguna ütleks, et enda Planeta summuti võiks umbes sama kuumaks minna, kui musta värvi auto plekk päikeselisel suvepäeval. Huvitav oleks muidugi IR-termomeetriga mõõta Smile
Tänud info eest, otsus langetatud, eksperimenteerin veokivärviga, hullemaks ikka minna ei saa kui hetkel.