automoto.ee foorumid

Täisversioon: Reduktorid riknevad seistes?!
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Sai siis üks päev, poole kõrvaga kuuldud, kuidas vanad mehaanikud räägivad kuidas neil nii ZIL, Lada ja veel paljude teist automarkide reduktorid on peale seismist seest roostes. Ma oleks selle jutu lasknud kõrvust mööda. Aga midagi selle jutu juures tundus vastuolus. Olen ka X.a seisnud Lada ja GAZ 53 reduktoreid lahti võtnud ja seest roosteseid pole ette tulnud. Seega tekib küsimus ,kas 2.a väljas seisnud Ladal saavad minna reduktoris olevad laagrid rooste, puhtalt õhuniiskusest? Nagu üks tuttav mulle iga kord rõhutab, kui ladast juttu tuleb.
Või on mõni asjapulk porilompides sõitnud ja siis läbi tuulutuse pääsenud vesi sisse? Ma ise arvan,et viimane on kõige reaalsem. Samuti ka see,et kui aastakümneid õli vahetamata siis toimuvad juba teistlaadi keemilised protsessid.Big Grin
Aga avaldage siis ka arvamust, kus see tõde siis olla võib?
(05-04-2013, 20:25 PM)MAZ Kirjutas: [ -> ]...Aga avaldage siis ka arvamust, kus see tõde siis olla võib?
Eks igaühel oma tõde, sest tingimused on erinevad.
Iga asi seistes rikneb, kui pole võetud tarvitusele vastavaid kaitsemeetmeid. Laagrid lähevad kindlasti pika seismisega tuksi, ilmselt ka siis reduktorid. Enamus praegu kasutusel olevaid reduktoreid on ju hüpoid ülekandega. Need ülekanded on tohutu suure täpsusklassiga ja isegi kerge rooste hakkab juba häälitsema seal vahel.
Laagritel jääb pika seismisega kuuli koht saale peale ja hiljem tööga sööb seismise kohale augu. Sellepärast keeran oma tagavardes seisvaid mehhanisme aeg ajalt pisut edasi, kui meeles on.
Asi võib olla ka tagasilla õli enda kvaliteedis? Imelik on see,et mõni auto, mis seisnud aasta kümneid, töötab ka hiljem laitmatult. Tagasilla laagrid ei unda ega pole roostes. Ning mõni teine auto, mis seisnud paar aastat. Sellel hakkavad siis järsku laagritega erinevad probleemid.
Rooste on ju õhu(hapniku) ja metalli omavahelise tüli tulemus. Loogika ütleb, et kui õli ikka pinna peal püsib siis ei juhtu midagi. Kui õli sees on näiteks metallipuru siis ka see võib roostetada. Isiklikult kaldun arvama, et sellised juhtumid on ikka halvast õli kvaliteedist põhjustatud.
Ma ise arvan ka,et seal peab mingi muu põhjus olema. Olen ka reduktoreid lahti võtnud ja roostesi peaaegu pole ette tulnud. Õli halb kvaliteet ja metallipuru võivad kohe kindlasti olla, peamiseks põhjuseks.