automoto.ee foorumid

Täisversioon: Vene alaldi-trafo BP 12/10 probleem
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Selline probleem, et 12 V väljundist tuleb nõrk vool. Nimelt kui ühendada ta 12 V elektrimootoriga, siis ta ajab seda väga vaevaliselt ringi. Aga pirni mis on 12 V ei pane üldse põlema. Pisikese armatuuri pirni küll paneb põlema. Ei tea küll mis probleem võiks olla. Muidu koguaeg ta mul töötanud.Sad

http://www.upload.ee/image/3217503/SDC10125.JPG
http://www.upload.ee/image/3217505/SDC10126.JPG
Endal ka kunagi hakkas see alaldi jupsima. Ise aretasin talle sisse LM7805 kõrgema pinge peale takistitega reguleerituna. Sul soovitan Lm7812 (või kloon) panna.
http://www.oomipood.ee/product/ua7812-mbr/ua7812-12v-1a-to220-7812&ac=1
[Pilt: 1267224409.png]
See suur konde 50V/2000uF jääb alles koos dioodidega aga tolle trükkplaadi asemele ja radika külge läheb veel see 7812, koos kahe kondega. Kõik.
Markeeringu järgi samal aparaadil on kaks korda ära kuivanud väiksed elektrolüütkondekad. Lihtsalt nii vanaks on masin elanud.
Kui elektroonika ei kuulu huvialade sisse, on targem pöörduda oskaja poole, saab kindlama/kiirema tulemuse.
Kui skeemi on tarvis, võin skanneerida.
Aparaadi võimsus on 10w, nagu näitab ka markeering. Võimsamaid tarbijaid eiratakse ja rakendub ülekoormuskaitse.
(09-04-2013, 10:13 AM)Tegelane5 Kirjutas: [ -> ]Endal ka kunagi hakkas see alaldi jupsima. Ise aretasin talle sisse LM7805 kõrgema pinge peale takistitega reguleerituna. Sul soovitan Lm7812 (või kloon) panna.
http://www.oomipood.ee/product/ua7812-mbr/ua7812-12v-1a-to220-7812&ac=1
[Pilt: 1267224409.png]
See suur konde 50V/2000uF jääb alles koos dioodidega aga tolle trükkplaadi asemele ja radika külge läheb veel see 7812, koos kahe kondega. Kõik.
Lisasin siia ka oma toiteplokist pildid. Kui ma aru saan siis läheb see takisti LM 7812 radika ja plaadi külge, nagu kirjutati. Aga kuidas seda LM 7812 paigaldada. Võin ka lasta kellelgi targemal seda teha. Kas siis selle taga ongi kõik see probleem.
http://www.upload.ee/image/3217785/trafo.png
http://www.upload.ee/image/3217788/SDC10130.JPG
http://www.upload.ee/image/3217792/SDC10129.JPG
Kui võimas see mootor oli? Lm7812ga saab sealt ka u 1A. Peale seda paneb asi pildi kotti. Ntks suunatule pirn on kindlalt liig. Automaki paneb käima aga suurema lärmiga lülitab välja.
Kui on vaja aretama hakata siis läheb too Lm7812 radika külge, tolle koibade otsa tuleks ka need konded joota+sisend ja väljund juhtmed ning trükkplaat jääb üldse ära.
Ja too "sisendjuhe" on ikka tolle suure kondeka pealt 19V või misiganes seal oli, mitte 220 Big Grin Wiki432 soovitus ka mõistlik, mul tookord skeemi polnud.
Ma ei tea kas selline ka sobiks. Nimelt kodus leidsin sellise takisti kus on peale kirjutatud:
KT805AM 8706. Mul neid mitu tükki.
http://www.upload.ee/image/3217997/SDC10132.JPG
Pildi kvaliteet natuke kehva, aga kuju on sama nigu LM 7812.
(09-04-2013, 14:25 PM)deeremees Kirjutas: [ -> ]Ma ei tea kas selline ka sobiks. Nimelt kodus leidsin sellise takisti kus on peale kirjutatud:
KT805AM 8706. Mul neid mitu tükki.
KT 805 on transistor. LM 7812 on stabilisaator. S.t. ta on sama asi, nagu terve toiteploki trükiplaat koos vidinatega. Puudu on ainult suured kondensaatorid. Tolle toiteploki väljatöötamise ajal polnud selliseid mikroskeem-tüüpi stabilisaatoreid veel olemas. Vähemalt venemaal mitte. Aeg on läinud niipalju edasi, et kogu värgi saab ära mahutada jõutransistori korpuse suurusse kuubikusse.
Stabilisaator-kivisid on ka suurema väljundvõimsusega, kui LM 7812. Ainult, et kas nad omavad ka ülekoormus/lühise kaitset, sellest pole mul aimugi. (Loe: ei viitsi otsida)
Ega siis muud üle ei jää, et pean ikka õige asja ostma.
Sai siis täna see alaldi- trafo jällegi lahti võetud, ning uuritud, puuritud, katsetatud.
Niisiis proovin võimalikult arusaadavalt seletada. Panin trafo vooluvõrku. Kõik ilusti. Väljundjuhtmetest (12v) ei midagi. Hästi nõrgalt jõudis kasettraadio mootorit ringi ajada. Seejärel tegutsesin teisiti. Pildil olev punase ringiga märgistatud. (Häbi on tunnistada, aga ei tea kuidas seda nimetada). Võtsin väikese armatuur valgusti pirni, panin tema pluss otsa vastu punase ringiga märgitud asjale, miinuse võtsin ühelt väljundjuhtmelt 12V ja seejärel pirn läks põlema. Sama tegin ka mootoriga ja töötas nii kui vaja. Sealt punase ringiga (ehk keegi siis ütleb kuidas teda nimetatakse) tuleb kolm
juhet ja suunduvad rohelise ringiga mikroskeemi.
[Pilt: trafo_alaldi.jpg]
Oh jessuke. Kutsu keegi appi!
http://www.rw6ase.narod.ru/000/rez2/bp12_5otkr.jpg
Sinu pilt ei avane, kas on sama, mis lingil?
Mis kohas pole voolu ja kus on?
Mina väga suur elektroonikasõber ei ole ja loodan et väga lolliks ei tee ennast siin tarkade elektroonikute ees, kuid ise olen kasutanud arvuti toiteplokki 12V tekitamiseks. Võimsust peaks piisavalt kätte saama nendest, paarsada vatti ikka annavad välja. Vanu arvuteid kust toiteplokki välja võtta ikka leidub.
Palja lambikesega ei tee elektroonika juures midagi.
Hangi endale kasvõi odavama otsa multimeeter. Siis saab skeemi appi võttes kasvõi eemalt juhendada.
http://www.serigo.eu/tools/measuring-ins...meter.html

Ja ära end ära tapa, see huumlamp seal on tõenäoliselt otse võrgujuhtmega ühendatud.
(31-01-2014, 18:54 PM)Mart Laanelepp Kirjutas: [ -> ]Mina väga suur elektroonikasõber ei ole ja loodan et väga lolliks ei tee ennast siin tarkade elektroonikute ees, kuid ise olen kasutanud arvuti toiteplokki 12V tekitamiseks. Võimsust peaks piisavalt kätte saama nendest, paarsada vatti ikka annavad välja. Vanu arvuteid kust toiteplokki välja võtta ikka leidub.

Mul juhuslikult vana arvuti olemas kus saab toiteploki. Tuleb ära proovida kas asi töötab, nii saab edasi tegutseda.
Äitäh, kes sattusid vaatama minu muret ning vastasid minu küsimusele. Smile
Arvuti toiteplokk võib tahta 5v sildamist jne. Asjaga ilmselt kodus pole, telli ksf Kalleb`lt Türimaalt üks või mitu erinevat toitekat(12 v ikka, ainult voolu annab rohkem või vähem). Ise elus ja apastraadid ka ei lase viimast sinist tossu välja.
Tuletan kõikeoskajatele meelde, et elektroonika töötab "suitsu põhimõttel".
See tähendab, et igasse elektroonika komponenti on doseeritud t ä p n e kogus suitsu.... kui see suits komponendist välja lasta, siis lakkab ka selle komponendi töö.
Nii lihtne see ongi. Big Grin
Arvuti toidet suure voolu juures kasutades tuleks teha üks lisa vidin. Vana AT toitel seda vist ei olnud vaja, aga uueal ATX-idel tuleb koormata 5V osakonda umbes 10W(võib olla mingi pirn[12V 40W], takisti jne) tarbijaga kui kasutad 12V peal koormust. Põhjus on selles, et kontroll ahel ei suuda aru saada kuidas saab arvuti tarbida ainult 12V ja mitte 5V ja pinged lähevad paigast ning toide lülitatakse välja.

AT ja ATX toite vahel on lihtne teha vahet selle järgi, et AT-l läheb konkreetne lülitiga kaabe plokki sisse või siis selle jäänused. ATX-il tuleb tööle saamiseks ühendada kokku 4 ots massiga pikas pistikus. Neljanda otsa leiad sedasi, et vaatad pistikut selle poole pealt kus on see konks mis teda pesas kinni peaks hoidma ja niimoodi, et juhtmed on endast eemal ja siis loed vasakult paremale neljanda otsani. Mass on viies(vist oli kolmas ka). Need kaks kokku pannes läheb ATX toide ilusti käima. Valesti ühendades ei tohiks midagi juhtuda.

Väljundid nelja otsalistes pistikutes lihtne saada ja on tavaliselt 12V kollane ja 5V on punane. Need on äärmised juhtmed. Nende vahele jääb kaks juhet mis on üldjuhul mustad kui mõni vikerkaarlane ei ole ligi käinud. Massid on naad igaljuhul.
Selline siis minu vana arvuti toiteplokk, millest tahaks teha, kui on võimalik.
[Pilt: x3isea.jpg]

[Pilt: 33eo76v.jpg]
[Pilt: 2r4sadz.jpg]
[Pilt: ofukm.jpg]
Too peaks olema vanem, AT-toide, mis peaks ilma trikitamiseta käima minema, kui vaid töökorras on. Too must kaabel, mis sealt toitepistikute juurest tuleb ja läbi korpuseseina teiselt poolt välja, sinna otsa käib lüliti. Kahepooluseline, st. lülitab nii neutraali, kui faasi eraldi, ja peab kannatama võrgupinget ning paari amprit voolu.
12V saab kollasest (+) ja mustast (-) juhtmest.

Ja üks asi, mida nende arvutitoitekate kasutamisel peaks jälgima: toita tuleks sellist kindlasti korraliku maandusega võrgust ja kolmesoonelise kaabliga. Nimelt on võrgupoolel häirete mahasurumiseks filter, mis lihtsamal juhul koosneb kahest kondensaatorist, vahel on muid komponente ka. Point on selles, et need konded moodustavad pingejaguri, mille kese on ühendatud ploki maandusklemmi ja korpusega.
Maanduse puudumisel on korpusel ja madalpingepoole üldjuhtmel maa suhtes ca 115V pinge.
Propeller on kadunud.... Ilma selleta tuleb detailidest kiiresti nendes vajalik element -suits, kiiresti välja.
Miskipärast on antud toide ju üleliigseks saanud. Kas ta üldse töökorras on?
Lehti: 1 2