automoto.ee foorumid

Täisversioon: Küsimused iz 49 kohta
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere, oleks vaja abi oma kaherattalisega.

Varsti tahaks kokku panna kuid ennem tahaks teada mõnda asja.

1. Mis õli/määre käib taha ja ette amortidesse?
2. Kas on väga keeruline teha elektri süsteem iz 56 omaga? Rahakott pole kahjuks piisavalt paks et ''must karp'' osta.
3. Kust saaks uued leegitorud ja kas summuteid pahteldada on mõistlik tegu?

Lisan siia siis ühe pildi kah, juhuks kui kedagi peaks huvitama:
http://www.upload.ee/image/3218262/100_9150.JPG

Hetkel jupid krundi all, välja näevad sellised:
http://www.upload.ee/image/3218793/P4070021.JPG
Esiamortidesse, juhendi järgi, suvistel temperatuuridel mootori õli.
Hei,

49 juhendi leiad siit, venekeelne muidugi:
http://www.overlocker.narod.ru/ij-49/manual.htm

kuid ma ei võtaks neid 50 aasta taguseid õlisoovitusi nii tõsiselt. seal on soovitatud segada trafoõli avtooliga (M8) vahekorras 75/25, võis siis palaval perioodil lihtsalt avtooli.
kasuta parem kaasaegset paksemat mineraal-amordiõli, nt. SAE-15W. ja läbipesemiseks on mõistlikum kasutada juhendis antud pidurivedeliku asemel bensiini Smile kahtlustan, et juhendis on üldse mõeldud tol ajal levinud puupiirituse baasil pidurivedelikku (punast värvi).
Kui saad amordid üldse õli pidama ei ole vahet mis õli sinna paned,peaasi et natuke määrimiseks paned.Amordi töö kui selline on väga küsitav.Jämedam õli peaks effekti rohkem tekitama,aga vaevalt sa sellest üldse aru saad.
Kunagi , kui oma IZ-49a töökõlbulikuks seadsin, panin esiamortisaatoritesse raamatus soovitatud segu mootoriõlist ja äkki oli värtnaõlist? Igatahes retsepti järgi, nii komponendid, kui vahekorra. Amortisaatorid ei olnud uued ka, muidugi, aga tekkis efekt, et hetkel, kui ratas langes kuhugi auku/lohku, käis esihargist läbi kolks. Tundub, et õli-kolb-silinder ei saanud enam vedru töö hoo pidurdamisega hakkama, sest, kui valasin harki puhta (seega siis paksema) mootoriõli, oli see kolks kadunud. Võimalik, et vähem kulunud amortisaatoriga seda probleemi ei oleks.
amordi mõte on veermiku aukudes käitumist stabiliseerida. kolksude esinemist õlivalikuga parandada viitab katkisele ja niikuinii mittetoimivale amordile.
Õigem oleks alustada sellest, et võtad amordi laiali, vahetad või lased treialil kõik puksid ja loksud korda teha ning õliga reguleerid hiljem seda, kas soovid amordi tööd jäigemaks (paksem õli, kõrgem SAE) või lõdvemaks (vedelam, madalam SAE).
Värtnaõli või selle segu mootoriõliga oli samuti levinud soovitus. 49 juhendis on kirjas "transformatornoje maslo". 50 aastat tagasi Vene ajal polnud neidki saada. Mina soovitaks küll amordid korda teha ja valada neisse õige kogus kaasaegset amordiõli ja mineraali muidugi. Viskoossus oleneb sellest, kui tihedaks on amort remondiga saadud.
Tänud vastamast.

Tagumised amordid olen kolmest paarist kokku pannud ja esimeste jaoks lammutasin ühe iz 56 hargi ära, kuna üks puks oli katki läinud.
Enda algaja silmale tundusid iz 49 ja iz 56 esimesed amordid seest täpselt samasugused. Parandage, kui ma eksin.
Et siis kui kellegil peaks huvi olema:
http://www.upload.ee/image/3272303/IMG_5345.jpg
Selline ta mul hetkel välja näeb.
Minu jaoks huvitav varjant porilaudade suhtes.
Selliseid "laienditega" porilaudu näen kolmandal rattal, ühte olen kohanud ka kuskil poolakate piltide kogus, huvitav, palju sarnaseid varjante veel liikvel on.Sad
Ei taha teemat üle võtta, kuid oleks samuti huvitatud IZ 56 elektrisüsteemi võimalikkusest IZ49 peal, kuna endalgi puudu ''must karp'' ja ei tahaks veel esialgu selle eest hingehinda välja käia, kui isegi oleks kuskilt seda leida.
Üritan paigaldada IZ49 mootorit, IZ56 raamile ja pean tunnistama, et ei saa hakkama.
Inseneerid on selle võimatuks teinud tänu laiemale tagakiigele, mis 49'l on eestpoolt oluliselt kitsam ning võll jääb sidurikaane või karteri taha.
IZ 56 karterilt on seal tükk teistmoodi ja ongi p****

Kui kellegil on üleliigne IZ56 mootor või kõlbulik väntvõll siis tunnen huvi.
[Pilt: IMG_20210617_231407.jpg]