automoto.ee foorumid

Täisversioon: Pleksiklaas
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere! Hetkel taastamisel oleva Iz mootorratta külgkorvi tuuleklaas on veidi tuhmunud ja uuriks seltsimeestelt, kuidas antud pleksiklaasi taastada ja mis on töövõtted? Kas aitab poleerimine ja millega seda teha?

Tänud,
Henrik
(29-04-2013, 12:57 PM)henrikhe Kirjutas: [ -> ]Tere! Hetkel taastamisel oleva Iz mootorratta külgkorvi tuuleklaas on veidi tuhmunud ja uuriks seltsimeestelt, kuidas antud pleksiklaasi taastada ja mis on töövõtted? Kas aitab poleerimine ja millega seda teha?

See materjal vananeb tegelikult üsna kiiresti. Mina kaaluks võimalust see välja vahetada.
See klaas ei ole tegelikult seesmiselt tuhmunud (valgeks tõmbunud), vaid pigem on pinnapealsed kriimud ja kahjustused. Ehk aitaks poleerimine, kuid millega?
Ja kui keegi oskaks öelda, kus saab soovitud kujuga pleksiklaasi tellida ja et see miljoneid ei maksaks, oleks tänulik.
Pindmised kriimud saab edukalt liivapaberiga (400 ja peenematega)välja lihvida ja seejärel poleerimispastaga läikima töödelda.

Järgiproovitud nipp pleksist mudelite valmistamisel.
(29-04-2013, 13:36 PM)henrikhe Kirjutas: [ -> ]Ja kui keegi oskaks öelda, kus saab soovitud kujuga pleksiklaasi tellida ja et see miljoneid ei maksaks, oleks tänulik.
Pleksiklaasi peaks saama aknaklaasiga tegelevatest töökodadest. Kui kuumaõhupuhuriga piisavalt kuuma anda, peaks saama sobivasse kujusse painutada küll ja miljoneid maksab see juhul, kui kavatsed nt. Zimbabwe dollarites maksta Big Grin.
Poleerida saab viltkäiaga, hea kui on rohelist nn goi pastat. Peab ainult pidevalt liigutama, kui sama koha peal ketas natuke nühib, hakkab sulama.
(29-04-2013, 14:43 PM)Mossemees Kirjutas: [ -> ]
(29-04-2013, 13:36 PM)henrikhe Kirjutas: [ -> ]Ja kui keegi oskaks öelda, kus saab soovitud kujuga pleksiklaasi tellida ja et see miljoneid ei maksaks, oleks tänulik.
Pleksiklaasi peaks saama aknaklaasiga tegelevatest töökodadest. Kui kuumaõhupuhuriga piisavalt kuuma anda, peaks saama sobivasse kujusse painutada küll ja miljoneid maksab see juhul, kui kavatsed nt. Zimbabwe dollarites maksta Big Grin.

Ei ole vaja tühja mõtteid loopida - kui tahe on pleksi kuuma puhuri abil painutada, siis pleks paindub ainult ühel temperatuuril hästi - kui on liiga külm ei paindu normaalselt - kui on liiga kuum läheb mullitama... enda kogemusest võin öelda, et see ei ole nii lihtne kui sõnadega kirjeldades tundub.

Kraadi vahemik on jube väike millal on pleks hästi töödeldav. Kui on võimalik - siis lasta teha nendel kes sellega tegelevad - ise on see jamamine raske.
Keeva vette mõneks ajaks ja paindub täpselt nii, nagu vaja.
Vana klaasi võid kasutada vormina.
Pleksiklaas on sellisel kohal saatanast - fekaal töödelda, habras ja annab purunedes travaid kilde.
Kasuta polükarbonaati.
krt ja prgu. kirjutasin pika jutu ja keik kadus.
no igatahes peaks see klaas olema ju ainult ühtepidi paindes vististi?
sel juhul pole mingit vormimist ja soojendamist vaja. seuke mõne milli paksune monoliitne polükarbonaat paindub toasoojas ju näpujõul.
kui ülemine ots silma riivavalt ennast hoiab, siis saab talle ka "trenni" teha.
Ei aita ka poleerimine ega liivapaber, kui juba kriimud on, siis nad jäävad. Järgi proovitud Ikaruse munaga klaasi peal.
(30-04-2013, 11:37 AM)diesel Kirjutas: [ -> ]seuke mõne milli paksune monoliitne polükarbonaat paindub toasoojas ju näpujõul.

Mis ta siis suvekuumas & tuulejõul tegema hakkab?
(01-05-2013, 11:23 AM)tõnn Kirjutas: [ -> ]
(30-04-2013, 11:37 AM)diesel Kirjutas: [ -> ]seuke mõne milli paksune monoliitne polükarbonaat paindub toasoojas ju näpujõul.

Mis ta siis suvekuumas & tuulejõul tegema hakkab?

Ole ei ta nii pehme nüüd ka!

Kõikidel ralli pillidel on aknad 3 millisest pleksist/polükarbonaadist - dragi pillidel on isegi esi klaas tehtud 4 millisest pleksist.

Nende inimestega konsulteerides ei ole mitte keegi hakanud taastama vana pleksi (ehk siis poleerima ja lihvima) ei olevat mõtet ja tulemus ei jää sama mis uue pleksi paigaldades - kui masina saab korralikult hagu siis iga aasta tuleb uued pleksi klaasid panna.

Plastik on plastik - päike ja muud füüsilised tegurid kahjustavad seda maru lihtsalt. Või siis tähte närides - plastik on tugev, mitte kõva - klaasiga on vastu pidi. (kuigi tänapäeva tehnoloogiaga on klaas üllatavalt tugev ka juba)
(01-05-2013, 11:23 AM)tõnn Kirjutas: [ -> ]Mis ta siis suvekuumas & tuulejõul tegema hakkab?
a mida samas kohas algupärane orgklaas teeb?
polükarbonaat on kordades parem materjal selliseks otstarbeks.

näpujõu all pidasin silmas, et suurt lehte saab vaevata rulli keerata. niimoodi ma neid enamasti ka omale tööjuurde toon. kahtepidi painutamine on juba hoopis teine teema. a teemaks olev klaas käib ju alt servast kenasti kaares raua külge kinni ja kausiks pole teda kuskilt vaja väänata. seega tehtav ilma soojuse ja abivahenditeta. ja kui ta sääl juba ühtepidi paindes on, siis ükski sõidu- ega tormituul teda teisipidi enam ei painuta.

kui materjal võõras ja umbusk vaevab, siis võta võrdluseks kasvõi plekileht või kartong.
Natuke offtopicut ka.
Endalgi vaja mingit sellist pleksi/polükarbonaatklaasi .mul vaja u.2mX2msuuruseid tükke Kus kohast kõige soodsam osta???
http://www.proplastik.ee/ehitus

Edasi müüjaid on veel, kui viitsid googliga natuke vaeva näha.

Hind - minu kogemus näitab seda, et see oleneb kogusest/tutvusest ja kümnest muust asjast veel.