automoto.ee foorumid

Täisversioon: mis rattaga on tegemist
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kui väntadel oleva kirja järgi otsustada, siis on tegemist Adleriga, aga raami järgi pakuks 1909 Rudge-Whitworth Crescent Ladies Roadster või 1903 Bicyclette Terrot de Dame Modele No 1. No ega ma ei tea sellest asjast suurt midagi.
Ajan ka pidevalt pedaalid ja vändad segi...aga manitseks veidi ksf! Sassi, midagi sellist, et mida Sassis ei õpi, seda Sass ei tea vms! On tõesti vändale kirjutatud "Adler" aga ega iga normaalne inimene ei pea teadma, mida see sõna tähendab, vb mingi võõrkeelne roppus või veel miskit hullemat, kiri halvasti näha ka.
Aga tõesti, saksa Adleri tehase jalgratas on see olnud, pealegi vististi üsna vanast ajast, 20-ndate esimesest poolest? On juhtumisi omal sarnane ratas, üsna komplektne, rummu järgi vist aastast 1930, puudu sadul, raamisilt, esipiduri mäng, pedaalid ka vist valed ja vedav ketiratas sama moodi koledasti hambust kulunud...
Küsiks vastu - miks küsimus raami kohta tekkis? Niisama, mehelik uudishimu!
Kas tegemist on levinud või haruldase raamiga?
(16-06-2013, 22:46 PM)sassis Kirjutas: [ -> ]Kas tegemist on levinud või haruldase raamiga?

Hea küsimus. Tegu on 1920. aastate alguse tüüprattaga, st suur tuntud tootja ja mitte mingi erimudel, vaid masstoortmise mudel. Teisalt on tootmisest ikka nii mõnigi aasta juba möödas, mistõttu neid ülearu just säilinud ei ole. Kolmandaks tuleb muidugi arvestada, et tegu on üsna tühja raamiga - pole silti, pole rattaid, pole pisiosi... Ehk sellest toorikust midagi tegema hakata on jõukohane vaid tõsiste "hullude" ehk entusiastide jaoks...
Minule kättesaadavates jalgrattakataloogides ei ole ühtegi sellise raamiga Adlerit (üks ühendustoru kõverate raamitorude vahel).Aga on olemas selline raam Dürkopil (Dürkop vist ühines Adleriga või vastupidi) Eks neid katalooge tuli muidugi iga paari aasta tagant ja midagi võis muutuda. Kassil on mitu kataloogi, ehk seal on selline raam kusagil.

http://www.fahrradsammler.de/index.php?article_id=165
sellelt lehelt on näha , et 1931. a Adleril kasutati sarnast ketiratast

http://www.flickr.com/photos/nickelbike/...7016478998 -ja ka siin on Adleril sarnane ketiratas, kuid kinnitus võllile on erinev

http://ddr-fahrradwiki.de/index.php?titl...erform.JPG
Umbes analoogne ketiratas oli kasutusel ka märksa uuemal Diamantil (Modell 101 ja 102 aastatest 1955 ja 1956) aga nimetatakse sellist hammasratast Kettenblatt 5-Punkt Adlerform. Eks targemad kommenteerivad, tundub, et Adlerform on seda tüüpi hammasratta üldnimetus ja võidi kasutada ka teistel ratastel.
(16-06-2013, 23:12 PM)valdo Kirjutas: [ -> ]
(16-06-2013, 22:46 PM)sassis Kirjutas: [ -> ]Kas tegemist on levinud või haruldase raamiga?

Hea küsimus. Tegu on 1920. aastate alguse tüüprattaga, st suur tuntud tootja ja mitte mingi erimudel, vaid masstoortmise mudel. Teisalt on tootmisest ikka nii mõnigi aasta juba möödas, mistõttu neid ülearu just säilinud ei ole. Kolmandaks tuleb muidugi arvestada, et tegu on üsna tühja raamiga - pole silti, pole rattaid, pole pisiosi... Ehk sellest toorikust midagi tegema hakata on jõukohane vaid tõsiste "hullude" ehk entusiastide jaoks...

Hea küsimus ja hea vastus! Küsimus peaks vist olema tõlgitav umbes nii - kas antud raami eest saab palju raha küsida või vähevõitu?
Meil Eestis on kindlasi tegu üsna haruldase raamiga - kellel peale minu ja teema raami veel selline Adleri raam on, tõstke käsi! Ei ole kellegil, Valdol ka ei ole! (On tal küll komplektne sama aastakäigu kanti jääv meeste Adler). Nüüd tõstke käsi, kellel on antud raami hädasti vaja! Ah soo, pole kellegil raske ilma selle Adleri raamita edasi vegeteerida...
Ksf! Sassile - on mul üks Adleri katalood 30-ndate teisest poolest, soetatud afekti ja erutusseisundis seoses sõber Ilmari 3-käigulise Adleri teemaga. Aga, nagu kirjutsin eelnevalt, on minul olemas sõiduvõimeline samasuguse raamiga Adleri jalgratas aastast ca 1930. Lisaks ketiratta ja väntade teemasse - olid Adleril (nagu ka näiteks Opelil jt saksa tootjatel) kasutusel nii kiiluga kui kant-tapiga vändakinnitused kurblivõllile.

Peale sõda Saksamaal ühineti kõvasti, paraku ei jõudnud kokku Dürkopp ja Adler, Dürkopp ja Ardie segunesid 1955 ja 1956 Adler, Hercules ja Triumph lõid kaubandusliku liidu.
(17-06-2013, 13:13 PM)kass Kirjutas: [ -> ]Peale sõda Saksamaal ühineti kõvasti, paraku ei jõudnud kokku Dürkopp ja Adler, Dürkopp ja Ardie segunesid 1955 ja 1956 Adler, Hercules ja Triumph lõid kaubandusliku liidu.

http://www.duerkopp-adler.com/de/main/co...ronic.html
Mõnekümne aastaga ma panin nüüd mööda jah, aga ikkagi ühinesid need Dürkopp ja Adler. Ega ma sellest Saksa keelest kah aru ei saa, võibolla tõesti eksin ikkagi...
Adler: 1865 Umwandlung in H. Koch & Co. Das Unternehmen beschäftigt N. Dürkopp.
1931 Koch's Adler übernimmt zeitweise die Produktion von Dürkopp Haushaltsnähmaschinen
1990 Vollzug der 1987 beschlossenen Fusion zur DÜRKOPP ADLER AG
Täna raami puhastades tulid välja mingid tähised tagaratta kinnitus kohtades ( + ja BB) mis piltidel näha ehk on targematel abi ratta margi tuvastamisel Wink

http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?...rhash=5df0

Hr Kass mind ei huvita palju selle raami eest raha saaks sest see raam ei ole müügiks.Oleks hea ja huvitav teada mis aastast ja mis firma selle ratta kunagi on tootnud.
Ma ei ole eriti visa ja ilmselt lähen siin ka varsti sassi, aga esialgu ma jaksan siiski veel (kolmat korda) korrata, et tegu on saksa tehase Adler toodanguga 1920-ndate esimesest poolest (raami nr järgi otsustades)
http://www.tilman-wagenknecht.de/nummern/adler.pdf
Sõber Sassiga pole aega hetkel väidelda, vaja mul enne veidi saksa keelt uurida, et seda Dürkopp - Adleri jama klaarida.