automoto.ee foorumid

Täisversioon: M401 - mõned küsimused
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kuna mul on rida küsimusi, siis prooviks kõigile ühes teemas vastuse saada. Taustaks siis nii palju, et ca 15 aastat tagasi ostsin ühelt vanahärralt 1955 tehasest välja veerenud M401. Ma ei mäleta miks aga paberimajandusega pidime tegelema hiljem. Paraku läks vanahärra üsna pea manalateed ja nii need paberid jäidki tegemata. Umbes 10 aastat tagasi sai auto käima ka pandud. Küünlaid sai üle vaadatud, kontaktid liivapaberiga puhtaks ja auto käivitus probleemideta.

Küsimused on järgmised:

1) Kui mul ei ole endise omaniku nime ega ka auto numbrit, kas siis on üldse võimalik auto kuidagi uuesti arvele saada?
2) Millist mootoriõli antud auto mootorisse tänapäeval valatakse?
3) Hetkel on paagis ca 20 aastat seal olnud kütus, see tuleks välja lasta aga mida sinna tänapäeval asemele panna?
4) Kuidas varuosade saadavusega sellisele autole on, hetkel on radikas kuhugi jalutama läinud ja oleks uut vaja?
Tere, mul projekt umbes samas seisus, siis minu ülevaade antud küsimustes on:
1. arvele võtmine ilma dokumentideta ja eelmise omanikuta - on mingi udune võimalus esitada avaldus ARK-i. Eeldusel, kui sul on ette näidata korralik, töökorras auto ning mingi uurimustöö mudeli tootmisaasta jms. kohta võetakse arvele võtmine arutlusse. Tundub sõltuvat suuresti ARK-i töötajate heast tahtest, ka tutvused oleks kasuks. Samas on mind julgustatud, et väärt asjad saavad kuidagi ikka arvele võetud.
2. õlide suhtes mootorisse ja käigukasti uurisin kohalikust õlipoest ja leiti lahendused aga täpsemalt marke ei mäleta.
3. bensiiniga valikud oleks muretseda venemaalt aga sealgi vist 83 oktaanarvuga müügilt kõrvaldatud juba. Teiseks ja reaalsem ikka kohaliku kütusega põletada. Ise mõtlesin proovida surveastet suurendada kas siis plokikaant madalamaks lihvides või teinekord on plokikaane vahel topelt tihendid, et siis üks jätta ja proovida. Mingid pliilisandid veel teemaks olnud.
4. varuosade saadavus nõukaaja teiste autodega võrreldes üldse kõige sitem minu arust. Osavad mehed on vana radika raami sisse uue kärje aretanud. Ise leidsin paar aastat tagasi väga korraliku radika ning mitte odav ei olnud. Vahest ujub midagi müügi portaalides pinnale ja tasub veel lähemalt uurida vanu iseehitatud traktoreid.
Kokku võttes taastamine originaaliks väga kallis ja aega nõudev ning väärtus pigem emotsionaalne kui materjaalne. Aga jõudu tööle.
NB. see jutt on ainult minu nägemus hetke olukorrast ja ei pea puhta kullana võtma.
Tom.
3. Kütuse teemat vanaltüüpi mootoritele on foorumis ka varem arutatud Ise kasutan tavalist 95 bensiini kuid lisan pliiasendajat juurde ,et tagada klappide määrimine . Mootoriks on 1941 Chrysler 6rida analoog gaz 51 mootoriga.