automoto.ee foorumid

Täisversioon: Vanade velgede mis ja kuidas
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Tervitus! Oleks vaja veidi abi teadjamatelt meestelt - nimelt leidsin kuuri alt kaks ilusat velge, mis tekitasid kohe tahtmise nendega midagi peale hakata. Küsimus on aga selline, et mille velgedega on tegu?

[Pilt: 010333533511bd4.jpg]

Ja missuguse süsteemiga seesugused veljed kinnituvad? Ei osanud ise välja mõelda. Panen ka rummudest mõned pildid:
1. velg

[Pilt: 01033354054843d.jpg]

[Pilt: 010333544528ff3.jpg]

2. velg

[Pilt: 0103335487a2644.jpg]

[Pilt: 01033355294030e.jpg]

Tean, et võhiklikud küsimused, aga küsija suu pihta ei lööda Big Grin
Ette tänades
Minski tehase 125-ne.

Üks on esi ja teine tagaratas. laagritest käib läbi võll, selle otstes on mutrid. Need kinnitavad nad mootorratta külge.

A.
Aitäh! Kust ma võiksin leida võllid ja kuidas kinnitub tagumisele rattale hammasratas? Rummud näivad olevat üldiselt kuidagi puudulikud (pole kunagi sellist tüüpi laagreid näinud) ja esiratta rummus koliseb ka midagi pealekauba. Ei ole kunagi varem selliste rummudega kokku puutunud. Plaanis on velgi kasutada jalgratta projektiks.
vana sa oled muidu?
Kui vana ma olen? 18, kuidas see asjasse puutub? Kas ma olen midagi lolli öelnud või teinud?
Minski tehase M-103, 104, 105 vist ka... nagu ksf! Aspelund juba teatas. Tagaratta rummule kinnitub ketiratas koos piduritrumliga (üks detail) 6 needi abil, augud on rummus olemas. Väga loodan, et ikka neetide abil, ise pole sellist asja lähemalt uurinud, eelkäijatel mudelitel igatahes olid neetühendused. (põgusalt asja uurinud, pean nentima, et vist siiski M6 poltidega, mitte neetidega). Puudulikud on nad jah, puuduvad rummude kaaned ja eelnimet ketiratas, võllid. Mis seal koliseb, tõesti ei tea! Kus kohast võlle saaks priipärast kamaluga krahmata, ka ei tea. Kõige lihtsam on lasta treida uued võllid aga tehasetükke tuleb nagu ikka mööda inimesi taga ajada, kusagilt kaubandusest neid ei leia, kui, siis ainult komisjonimüügist vb kusagil mõni üksikeksemplar vb on aga seda ei leia kunagi.
Jalgrattaprojektile muidugi väga rumal mõte neid kasutada aga siin foorumis on viimasel ajal nähtud-kuuldud hullematki ja ega enamus plaane ei saagi kunagi ellu viidud, loodame paremat! Toungue
Aitäh põhjaliku vastuse eest. Aga miks siis rumal mõte? Kuna veljed on kuuri all vedelenud niisama juba aastaid ja niikuinii jalgratta ehitus seisab ees, siis mõtlesin, et selliste velgedega ratas oleks omapärane.
Omapärane oleks kindlasti aga rattad on rasked ning saavutatavad kiirused jäävad niruks. Ka ei vedruta nendele velgedele sobivad kummid! eriti midagi, jäik värk!
Aga niisama ehitada ja katsetada muidugi võib, kummid! 2,5" x 19" maksavad ka kena kopika nagu tsikli kummid! ikka.
Kui siiski ehitamiseks läheb, siis võiks ka siin jalgratta alafoorumis kajastada! Wink
Selle kõige peale olen mõelnud - ratast ehitades ei ajagi taga ei kiirust ega mugavust, vaid efektiivset välimust. Rehvidki on kuuri all olemas ja mitte 2.5-19 vaid 3.0-19. Jalgratta all näeks ju päris badass välja! Ja kui mingi ime läbi jõuangi ehitamiseni, siis kajastan hea meelega.
Mul klassivend ehitas vanal vene ajal Jawa raami ja ratastele tuginedes jalgratta ja sõitis sellega päris edukalt külavahel ringi - erilist minekut küll polnud (üldse liikuma saamiseks oli vaja kombineerida aeglane ja jõulisem ülekanne) aga tähelepanu ja naisi pidavat sellega küll saama. Hooaja lõpuks ka tugevad jalalihased.
Efektiivne välimus - väga hea sõnastus! Cool Ilmselt sama, mis efffektne välimus?! Toungue
Aga keegi pole mind korrale kutsunud...täna arvan juba, et ketiratas/piduritrummel kinnitub rummu külge siiski 6 M6 poldi abil, veidi kahtlustasin seda ka juba eile.
3 x 19 rehvid on hea valik, minu lemmikud, st enamus mu olematutest tulevikutsiklitest nõuavad seda mõõtu rehvi.
Lihasmassi suurendajana on selliste ratastega jalgrattal kindlasti lööki ja tulevikku! Anna tuld! Cool
Mulle tunduvad antud veljed kasutamata ehk uued olema. Neile tuleks minu tagasihoidliku arvamuse kohaselt leida rakendust seal, kuhu nad on algselt ette nähtud.
Lisaks puudulikule minema saamisele pead mõtlema ka piduritele. Jalgrattale jalgratta süsteem jätta on problemaatiline, sest velje ääres pole tasast pinda, millele piduriklotsid toetuda saaks. Lisaks tänu suurele pöörlevale massile ei pidurdaks need pidurid ka mitte kõige tõhusamalt. Mootorratta pidur on jällegi suur kobakas.

Aga ega sellistest algmaterjalidest sõitmise ratast vast saagi, aga showratta kindlasti. Võiks ju kaaluda taha näiteks auto ratta panemist -veel suurem, raskem, laiem - aga ka tuusam. Velochopper võiks isegi edev välja näha.
tee need rattad vedelaks(müü maha), saadud raha eest tee kandiliste ratastega, või tsentrist välja viidud võllidega (sõidu)vahend, vot see on efffektiivse välimusega ja võibolla saad ka naisi.
vabanda ,et sind kümneaastaseks pidasin, see elementaar kuullagrite mitteäratundmine ajas pisut segadusse.
Walter - tõsi, kui naisi ei saa, saab tugevad jalalihased (muidugi icemani pakutud kandiliste ratastega oleks tulemus veel muljetavaldavam...)! Big Grin

kass - mõtlesin jah efektset välimust. Big Grin Aitäh positiivse tagasiside eest!

Kadari - olen sinuga täiesti nõus, kuid usun, et seesugused veljed pole niisugune haruldus, et ainuõige tegutsemisviis oleks nad puutumata jätta. Või on?

Mahno - jõudsin ka selle probleemini. Nõustun sinuga, üheks võimaluseks olen mõelnud ainult tagapiduri kasutamist ja seda jalgpiduri kujul, aga kogu see krempel ei taha vist ära mahtuda rummu. Vähemalt selline tunne on... Aga eks see idee tuli tõesti velochopperist, töötasin jalgrattatöökojas eelmisel suvel ja seal seisis üks Eestis oma kätega valmistatud betoonivarrastest chopper, millel puudus igasugune mugavus ja praktilisus, aga sõidumõnu ja pilgupüüdmine on garanteeritud! Eks need sellise ratta eesmärgid olegi...

iceman - päris ulmeliseks ka ei tasu nüüd minna... Saan aru, et minu idee on ka mõnevõrra ulmeline, aga siiski teostatav. Nende kuullaagrite koha pealt, olen kuullaagreid küllaga näinud ja miskipärast ei tundnud neid ära, on nad siis kuidagi erinevad väheke uuemast tehnikast või ei vaadanud ma terava pilguga. Vabandan omakorda lolli mulje jätmise pärast Big Grin
[Pilt: orig_27675753_u5ai.jpg][Pilt: orig_27675757_vysb.jpg]

Minski mootorrattad 125 kuubikulised M-103 kuni M-106 kasutasid sellised rattaid. Ka mul oleks just neid rattaid oma M-104 alla tarvis. Rolleyes
Nende rataste kasutamine sellise projekti jaoks on ilmselge raiskamine. Kindlasti leiad midagi muud, ma näiteks suurendaksin tagartta laiust vähemalt 3x.
(03-07-2013, 00:25 AM)urmet48 Kirjutas: [ -> ]Minski mootorrattad 125 kuubikulised M-103 kuni M-106 kasutasid sellised rattaid. Ka mul oleks just neid rattaid oma M-104 alla tarvis. Rolleyes
Lugupeetud teemaalgataja, müü jah need rattad kellelegi sihipäraseks kasutamiseks maha ja tee ikka mingi tõsisem tegija-jalgratas!
Näiteks midagi sellist:
http://www.youtube.com/watch?v=vGGlODF7_RY
Rummu võiks tsentrist välja viia, saaks veel ägedam ja veel raskem vändata
Andestage, kui video juba foorumist läbi käinud on!
Kui kellelgi neid selliseid rattaid tarvis tuleks vaadata Pärnu Tolmets-isse, seal oli eile veel minski vms mootorita veermik, samad rattad all. Velgede kroom nigu uus.
(06-07-2013, 12:24 PM)fiolio Kirjutas: [ -> ]Kui kellelgi neid selliseid rattaid tarvis tuleks vaadata Pärnu Tolmets-isse, seal oli eile veel minski vms mootorita veermik, samad rattad all. Velgede kroom nigu uus.

Kroomitud kujul ei tulnud vanematel Minskitel isegi juubelimudeli veljed. Ilmselt tolmetis mingi teise motika veljed.
Lehti: 1 2