automoto.ee foorumid

Täisversioon: Zündapp KS 80 Touring
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Näppude sügelemisele järele andes sai Audi pagasnikusse topitud üks üsna näruses seisus uuema aja vanamopeed Smile Et ehk saab suunurgast mõnuniresid väljutada talve/kevade/suveõhtutel ja peale selle kunagi ka mõned kiiremad tiirud teha. Asjakohaselt etteruttavalt mainitagu siinkohal, et praeguseks on esimest üksjagu tehtud ja teistki natuke. Nagu alati, osutus remondimõnu lubavate õhtute arv suuremaks, kui esialgu arvatud Smile Jaanuari lõpus see jama algas ja nüüd mingisuguse vahejaamani jõudnud. Ehk käivitamine, kahel rattal veeretamine ja lõpuks tema enda mootori jõul koos sõitjaga mõnedsajad meetrid sõitu tänaseks tehtud.
Algseis: NO COMMENTS
Vahetamist vajavad jupid:



Pluss siduritross, suunatuled, suunatulede hoidjad, esituli, tagaratta sisekumm.

Neil siin vale värv seljas:



Väike nitrolahusti kompress:



Hiljem...
kena kõrbe-camo oli ju enne nendel vidinatel, nagu nii mõnelgi Zündappil aastat 70 tagasiSmile. Aga muidu huvitav võrr, mis sellise väljalaskeaasta võiks olla?
Eks ta originaalis on ka kollaste rummude ja ratastega, aint säravam, nimelt kuldne Smile Väljalase 1981 a.
Suvel sai Pisi-Zündapp liikumisvõimeliseks ja liikus ikka üllatavalt reipalt. Komplektsus on 99,9%-line, pildil on piduriketas valel pool veel, koostamise apsakas...

Et mitte ainult sõnad:
Zündappi kõrvalproduktina sai uue elu selline asi:

Täitsa jube isend


huvitava tagajooksuga


vana värv tuli raskelt maha, lahustitele ei allunud


lõpuks sai ikka selliseks:
(MITU LAST SELLEGA SÕITMA ÕPPINUD)
Hakkab lähenema liiklusvoogu liitumine Smile
Eks natuke rotikas on, aga sellisena võeti arvele. Kõpitsus käib, veljed saavad õige värvi. Polekski värvinud aga esimesel oli värv kõvasti kahjustatud ja alumiiniumiuss sees. Tähelepanelik vaataja märkab valet paagi kujundust. Originaal oli liiga terava mõlgiga ja uut õiget ei raatsinud osta.
Kas vanemad pildid ka kuidagi ellu saaks äratada?
(26-07-2022, 13:48 PM)Walter Kirjutas: [ -> ]Kas vanemad pildid ka kuidagi ellu saaks äratada?
Otsin kõvakettalt üles ja taastan. Oli plaanis küll. TEHTUD Smile
Ükspäev sai siis konsumi (või oli see koop) tagant tarkade nägudega võrriomanikelt küsitud, et ei tea kust mu mopeedi karburaatorile võiks uut nõela saada. Vot ei teadnud keegi. Vist oli vale koht kust küsida... (mida muidugi ei tahaks uskuda!) Võtsin siis oma kasina aru kokku ja suundusin ülemaailmsesse võrku. Novot, seal oli tarku palju, enamusest kasu ka. Nüüd on uus nõel ja pealekauba uus pidurivoolik olemas. Jah, see Zündapp pidurdab vooliku abil. Peale selle on veel muid veidrusi ka. Nendest praegu ei räägi. Et tuldaks hiljem ka siia lugema. Ja seda ka mis uuest nõelast sai ja mida voolikuga teen.
Kohusetundliku foorumlasena paigaldan lähitulevikus käesolevale mopeedile "seksitapja", paisatb olevat mainekas lisavarustus 40+ aasta vanustel sõidukitel. Kust sain? Ise tegin. Nagu ka vahetüki, mille abil saab kõnealuse seadme sõiduki külge kinnitada.
Tänu sellisele plastikule kaotasin oma Jawa numbri ära. Hiljem leidsin muidugi ülesse ja kuna auto oli numbrist üle sõitnud siis polnud kahju sinna auke puurida ja poldiga kinnitada nagu tootja ette näeb.
(01-08-2022, 00:10 AM)tõnn Kirjutas: [ -> ]Tänu sellisele plastikule kaotasin oma Jawa numbri ära. Hiljem leidsin muidugi ülesse ja kuna auto oli numbrist üle sõitnud siis polnud kahju sinna auke puurida ja poldiga kinnitada nagu tootja ette näeb.
Panin igaks juhuks kahepoolse kleeplindi hoidja ja numbri vahele, muidu plärises ka inetult.
Rattad kibelevad ka sõitma Smile
Praeguse, 30.08.2022 seisuga tegelane selline. Sõitu sai proovitud. Esimesel katsel sõitis ujukikambri tühjaks ja jäi seisma 500 m stardikohast eemal. Eks siis käekõrval tagasi. Selgus, et kütuse kraani väljuva eva sisse oli mingi asi ette läinud. Aru ei saanudki kas mõni putukas tegi sel ajal kui karburaatorit polnud masina küljes sinna kookoni või tassis mingi seemne, igatahes 99% umbes. Teisel katsel sai tiirutatud mööda lähiteid, proovitud piduite toimimist jms. umbes 6 km jooksul. Kõik toimis. Saab rahul olla. Nüüd ülevaatusele. Ja siis teele. Mõni soovitus, mida enne ülevaatust veel vaadata? Pole kunagi mootorrattaga käinud.
Pidurid tuleks üle vaadata.
Kiirusel 30km/h liikudes peab seisma saama 7 meetri kaugusel.
Tagumine pidur võiks võtta ratta blokki ning esimest vajutades suruks esiamorti kokku.
Kui ei toimi nii siis määri trossid ja puhasta trumlid, klotsid liivapaberiga.

Esi amordis ja tagumises kiiges ei tohiks olla loksu sees.
Õli ei tohi lekkida amortidest ega mootorist. Kui lekib siis puhasta lapiga ära, et näha poleks.

Tulede vilede toimimine on loomulik.
Jõudsin tulede-viledeni. Tuled toimivad, aga viled mitte. See tähendab, et signaal ei tööta. Akulaadijaga 6V peale andes teeb küll täitsa pädevat jorinat, aga kui elekter tuleb motika enda süsteemist, siis ainult plõksub. Milles võib asi olla? Releed vaja? Elektriskeemis on signaali toode näidatud otse, ilma mingi vahetükita. Kas kellelgi mõtteid?
Pinget on aga voolu mitte.
Elektrit on ratastel kahte sorti - vahelduvvool ja alalisvool. Kui elektrisüsteem töötab alalisvooluga, siis kasutatakse signaalis releed, kui aga vahelduvool, siis hakkab membraan selle toimel ise plärisema. Komistasin enda mopot remontides sellise probleemi otsa ja mõistsin, et vahel on kasulik A. Palu õpikusse piiluda.
Üks versioon siis, et signaali käitav geneka osa ei anna piisavalt võimsust.
Teine, et signaalile peab olema sisse ehitatud relee, kui on alalisvool. Signaal on ostetud nn autoriseeritud poest Smile aga ma ei tea kas sain õige. 
Kuna akulaadijaga töötas, siis on signaal õige, akulaadija teeb ju alalisvoolu. 
Saan aru, et signaali elekter tuleb samast geneka osast kui valgustus, see igatahes töötab nagu vaja. 
Mis edasi? 
Väiksema vooluga toimiv signaal? Kust saab?
Kontrolli palju pinge kukub signaali rakendumisel - võib ka mingi üldine laadimise või geneka  probleemi teema olla.