automoto.ee foorumid

Täisversioon: ZAZ 968M ja selle erinevad variandid.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6
"Sapikad" on mulle alati meeldinud, mõnus paroodia ikka valmis tehtud... Big Grin

Üldandmed toonorist:
Väljalaske aasta 1989
Mark ZAZ 968M
Mootori töömaht 1200 cm3
Täismass 1160
Kandevõime 320
Istekohti koos juhiga 5

Kerepoolest tegu suht kobeda masinaga, eesti numbrit pole masinal kunagi küljes olnudki. Viimane ülevaatus aga teh. passi järgi on 2000a... ?  Võibolla tõesti... Wink

Hetkel käsil pikk ja aeganõudev arvele võtmise protsess, politsei tegeleb auto ajaloo uurimisega ja kui kõik ok, väljastavad sellekohase tõendi, millega juba arki poole saab sammud seada...

Aja jooksul olen neid ümber ehitanud igat erinevat moodi, militaar variant, kabrio jne.  Kuna hetkel on üks masin 100% orginaal ja kahte samasugust masinat pole mõtet pidada siis tuligi mõte teha järgmine edasiarendus sapikast. Seekord siis diiselmootoriga isend. Eelnevalt olen sapika käigukastile 1.8L Golf GTI mootori otsa istutanud, kestis üllatavalt hästi. Miks mitte sama teha siis diisemootoriga. Wink  Hetkel torkas esimesena pähe "pommikindel" Golf II 1.6l diisel, 40kw. Suuremat ei saa kahjuks kasutada, ark seab omad piirangud. Sellegi 40kw pärast on probleeme juba kuhjaga... Wink Rolleyes


Nüüd jõudsimegi sinnamaale et miks ma selle teema üldse tegin, 1.6l VW diislit oleks vaja jällegi. Veel parem kui neid oleks 2 Wink (Kulub ikka marjaks ära) Kui ühtegi mootorit ei leia siis tuleb osta lihtsalt terve auto ja ülejäänud utiili saata...


Sapikas ise jõudis minuni seoses mootori otsinguga, oli vaja mõnda  mootoriplokki doonoriks. Kuna kere juhtus selle täitsa heas korras olema siis kohe mitte ei raatsi seda pressi alla saata, las sõidab veel natuke.
Küljepeale on küll väikse matsu saanud kui mitte midagi tõsist. Karbid ja põhi on tugevad.


Pildimaterjali:

Masina kojutoomine

[Pilt: DSC_0116.JPG]


Auto ise... või siis auto eelkäija või paroodia, kuidas keegi nimetab...


[Pilt: DSC_0118.JPG]


[Pilt: DSC_0122.JPG]

[Pilt: DSC_0123.JPG]

korralikumad uksed ka masinale...  

[Pilt: DSC_0126.JPG]
Kas alt tagapõlle juurest on läbi roostetanud? Palju masinal ültse roosteauke on?
Tüüpkohtades leidub ikka roostet, aga mitte midagi hullu... Wink
1,6D mootorit raske leida. Tuttav lasi enda oma ribadeks ja palus mul otsida. Kuulutus oli 3 kuud üleval vist, selle ajaga tuli 2 pakkumist, mõlemad koos autoga...
1.6D defitsiitsuse korral mina vaataks pigem vabalthingavat VW 1.9 diislit. Nt. sellise rape pealt:

http://www.auto24.ee/used/1463861

Enda kogemuse järgi tegemist maailma uimaseima mootoriga masinaga. See eest maanteel sai 3.5 l ja linnas 4-5 l sajale. Sõitis nagu sapakas originaalmootoriga- max. kiirendus on tavaline linnasõit norm. autoga.

Üks võimalus 1.9-le 1.6 mootori kood v. birka külge pookida, välimus peaks neil ju suht 1:1-le olema.
Keegi vöiks siia teha mingi ligikaudse tabeli vanematest volkari diislitest, kuna mul nende suhtes pilt väga segane. Et palju siis sellel 1.6d kw on, osad räägivad 54kw, kas see on turboga variant?
On endalgi möte pobeedat diisliga kaunistada, ark aga lubab sellele vaid kuni 48kw, missiis et praegu on peal 52kw Zuki mootorSmile ja passis ilusti sees.
Aga sapikaprojekt on vägev, ega ta sitemaks ikka minna saa kui tehasest antiSmile
(19-07-2013, 18:28 PM)90Deville Kirjutas: [ -> ]Keegi vöiks siia teha mingi ligikaudse tabeli vanematest volkari diislitest, kuna mul nende suhtes pilt väga segane. Et palju siis sellel 1.6d kw on, osad räägivad 54kw, kas see on turboga variant?
On endalgi möte pobeedat diisliga kaunistada, ark aga lubab sellele vaid kuni 48kw, missiis et praegu on peal 52kw Zuki mootorSmile ja passis ilusti sees.
Aga sapikaprojekt on vägev, ega ta sitemaks ikka minna saa kui tehasest antiSmile
vabalthingav 40kw, turboga võibolla punnitab 54 välja. seal vist mingeid modifikatsioone,et milleküljest moto pärit
Uurisin, kahjuks ei ole teise, kasutamata jäänud pakkumise andmed säilinud. Sorry!
(19-07-2013, 16:42 PM)mlsluik Kirjutas: [ -> ].........
Kui ühtegi mootorit ei leia siis tuleb osta lihtsalt terve auto ja ülejäänud utiili saata...

Ise ei tohi enam autot lammutada, ei teadnud siis vä?
Viia saab ainult lammutusse ja siis ei tohi näiteks kasvõi genekas või starter vms puudu olla (need tuleb poest sel juhul enne uued osta), rääkimata puuduvast mootorist! Wink

(19-07-2013, 18:28 PM)90Deville Kirjutas: [ -> ]Keegi vöiks siia teha mingi ligikaudse tabeli vanematest volkari diislitest, kuna mul nende suhtes pilt väga segane. Et palju siis sellel 1.6d kw on, osad räägivad 54kw, kas see on turboga variant?
..........

Polo:
1,4D - MN - 33kw

Golfid:
1,5D - CK - 37kw
1,6D - CR JK, JP ME - 40kw
1,6TD - 1V - 44kw
1,6TD - CY JR - 51kw
1,6TDI - SB - 59kw
1,9D - 1Y - 47kw, Passatil - 48kw, Audil - 50kw
1,9TD - AAZ - 55kw
1,9 TDI - 1Z, AHH, AHU - 66kw

Transporter:
1,6D - CS - 37kw
1,6TD - JX - 51kw
1,7D - KY - 42kw
1,9D - 1X - 45kw
1,9TD - ABL - 50kw

jne

(19-07-2013, 17:41 PM)mossepower Kirjutas: [ -> ]1.6D defitsiitsuse korral mina vaataks pigem vabalthingavat VW 1.9 diislit. Nt. sellise rape pealt:

http://www.auto24.ee/used/1463861

Enda kogemuse järgi tegemist maailma uimaseima mootoriga masinaga. See eest maanteel sai 3.5 l ja linnas 4-5 l sajale. Sõitis nagu sapakas originaalmootoriga- max. kiirendus on tavaline linnasõit norm. autoga.

Üks võimalus 1.9-le 1.6 mootori kood v. birka külge pookida, välimus peaks neil ju suht 1:1-le olema.

Vaidleks vastu. Endal praegu igapäevakasutuses Audil 1,9D 50kw läheb edasi nagu loom, minek tundub parem olema, kui samasugusel 1,8 bensukal.
Seda "3,5" juttu ma ka väga ei usu. Ise olen 1,6D 40kw masinast meelitanud välja miinimum 3,9L/100km. Praegusest 1,9-st pole alla 4,6 veel õnnestunud, suvel linnas ikka selline 5,4-5,5 tuleb kulu, a võibolla sõltub ka konkreetsest isendist (minu numbrid pole võetud laest, pean täpset kulupäevikut).
(19-07-2013, 19:37 PM)Romka Kirjutas: [ -> ]...Seda "3,5" juttu ma ka väga ei usu...
mul on samal päeval konveierilt tulnud ja viimse seibini identsed trabandid 66kw agr mootoritega. üks neist uuest saati minu käes ja reibas 15 ringi kerale peale tehtud. läbi aegade keskmine kulu alla nelja ja poole. teine on minu käes teise ringi masinana. igatpidi uuem ja kobedam näeb välja. sõitnud ka poole vähem. aga kulu pea liiter suurem.
ot off.

aga 1.6 ja 1.9 vabalthingavaid olen pikka aega otsinud. ei ole jopanud. ainult tagantjärgi kuulen, kuis keegi jälle emexisse just viinud.
seega kui lugupeetud ksf! mlsluigele peaks konesid liiga palju pakutama, siis pretendeeriksin võimalusel ülejääkidele.
Eks mul endalgi läks üks suht kobe 1.6 diisel just käest paar nädalat tagasi.

Hetkel on üks MK2 1.6D silmapiiril, tuleb vist koju ära vedada... Wink

Uurin enne vähe neid uuemaid polo diisleid aga suure tõenäosusega läheb ikka 1.6l D loosi. Enam lihtsamat diislit on raske leida.

Selle koduse lammari kohta ei oska tõesti enam midagi öelda, eks igal asjal on kuskil piir ning siinkohal ei hakka oma pead üldse vaevama, need on teiste meeste kirjutatud seadused ning meie kui rahva käest pole keegi nõu küsinud, seega leian et ei pea ka neid teiste kirjutatud seadusi järgima.


[Pilt: P3l7WXE.gif]
(20-07-2013, 00:24 AM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]Selle koduse lammari kohta ei oska tõesti enam midagi öelda, eks igal asjal on kuskil piir ning siinkohal ei hakka oma pead üldse vaevama, need on teiste meeste kirjutatud seadused ning meie kui rahva käest pole keegi nõu küsinud, seega leian et ei pea ka neid teiste kirjutatud seadusi järgima.

+1, ei huvita mindgi need seadused - teen oma varaga seda mis just täpselt ise soovin.
Jaksu leiutamises! Wink
Sapikale võiks ju kõige paremini sobida tagamootoriga Transporter T3-e suht külili asetsev 1,6 diiselmootor.
(20-07-2013, 07:09 AM)Romka Kirjutas: [ -> ]Sapikale võiks ju kõige paremini sobida tagamootoriga Transporter T3-e suht külili asetsev 1,6 diiselmootor.

Erinevalt bussist, on sapikul seal kõrguses ruumi küll. Seega on moto valik üsna vaba.

1,9 klonksvaageni diisel on päris raske kobakas... Nagu ka mersu kaheliitrine OM601 - see kaalub pea 200 kilo kuivalt.

Asenduseks võiks sobida ka 1,7 Isuzu diisel - kah lihtsad ja lollikindlad ning mitte eriti rasked. Kahene Nissan tõstab vist esirattad lahti ja keerab käigukastile kaks sõlme peale...

Kui muidugi on plaan liikur legaliseerida, siis peab mootoril olema õige kood peal. Rõhk sõnal "õige kood"...Wink
(20-07-2013, 09:36 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]...
Asenduseks võiks sobida ka 1,7 Isuzu diisel - kah lihtsad ja lollikindlad ...
Siis ju ka 1,5D Isuzu, mis on vaid väiksema kubatuuriga. Ise olen sellisega viimase kuue aasta jooksul sõitnud 100000+ km. Õlitase ei lange, mingit sekkumist ei vaja. Selle aja sees vaid paar eelsüüteküünalt ja veepump (väljaspool hammasrihma) vahetatud. Väga töökindel ja tähelepanu mittenõudev mootor.



[attachment=44077]
(20-07-2013, 10:18 AM)Romka Kirjutas: [ -> ]Siis ju ka 1,5D Isuzu, mis on vaid väiksema kubatuuriga. Ise olen sellisega viimase kuue aasta jooksul sõitnud 100000+ km. Õlitase ei lange, mingit sekkumist ei vaja. Selle aja sees vaid paar eelsüüteküünalt ja veepump (väljaspool hammasrihma) vahetatud. Väga töökindel ja tähelepanu mittenõudev mootor.

Sellel izuzul oli vist natuke alla 40 kw?
Sellepoolest nagu sobiks... Big Grin

Kahjuks on nii et mida vähem kw seda parem Smile Eks saab isegi arvele siis masina. Wink

(20-07-2013, 09:36 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Kahene Nissan tõstab vist esirattad lahti ja keerab käigukastile kaks sõlme peale...

Rattad tõstis lahti ka renault 5 mootor, kui teise käiguga kohalt minema panna.... Nagu filmis Wink

Renault 5 mootrit saab koos käigukastiga sapikale peale panna kuna käigukast paikneb mootorist eespool... Aga see pole hetkel oluline Wink

Hetke eesmärk on masuudipress..
(20-07-2013, 10:31 AM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]
(20-07-2013, 10:18 AM)Romka Kirjutas: [ -> ]Siis ju ka 1,5D Isuzu, mis on vaid väiksema kubatuuriga....

Sellel izuzul oli vist natuke alla 40 kw?
Sellepoolest nagu sobiks... Big Grin

37kw on võimsus, mootori kood 4EC1. Ei ole uimane, läheb pöördesse nagu bensukas, käib mahedamini kui 1,9 volkar.
Mazda dokkideta ja diisel ok summa eest!

Üldiselt on japside diislid ka kergemad, pehmema käiguga ja erksamad kui eurooplased.
Meil jääb üle nii 1,5diisel golf 1 pealt kui seisab ka 1,6TD - 1V - 44kw turbodiisel garaasis mis on müügiks
nii et kellel huvi tehke pakkumised erasõnumiga Wink
Lehti: 1 2 3 4 5 6