automoto.ee foorumid

Täisversioon: Gauja värvimine
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Nüüd siis plaan oma gauja ära värvida.
Värviks siis originaal matt must. Kas saaksite mingeid nõuandeid jne anda? Kuna püstolit ei ole, siis teen spray'ga. Eelmine kord tekkisid sprayga mingid mullid ka, kuidas neid vältida jne. Igasugune abi on teretulnud.
korralik matistamine+ksüleeni/lahusti pesu(lapiga)+krunt+ sinu valitud matt värv/värv+mattlakk (sinu valik)
Kui järgid lisaks veel pakendil olevat infolehte, siis ei tohiks tühistusi olla asjaosas, muidugi katsu mitte värvida vihmaga ja õues jne... Smile
Ise värvisin ka Devorist ostetud sprayga.Pääsesin õnneks ilma mullideta.Enda kogemustest olen mullid ära saanud nii ,et kui nad tekivad, lase see koht ära kuivada ,pese aviobensiiniga koht üle ja lase kerge kiht värvi uuesti peale.Korda seda protsessi 2-3 korda.Kindlasti peab koht vahepeal korralilult kuivama muidu ronivad mullid uuesti välja.
(22-07-2013, 20:13 PM)Tehn1k Kirjutas: [ -> ]Nüüd siis plaan oma gauja ära värvida.
Värviks siis originaal matt must.

Gauja värv oli originaalis siiski läikiv - matiks pole neid tehases kunagi värvitud. Kaasajal annab ligilähedase tulemuse mingi veoautovärvi kasutamine.
Kas ei oleks kõige lihtsam ja parima tulemusega kasutada Liivapritsi ja pulbervärvi.
(25-07-2013, 09:17 AM)Susi Kirjutas: [ -> ]Kas ei oleks kõige lihtsam ja parima tulemusega kasutada Liivapritsi ja pulbervärvi.

Liivaprits on rooste eemaldamiseks ja pulbervärv pole kõige lihtsam variant.
Nii ostsin täna mustvkrundi ning matt musta spray ka. Öelge kui tähtis see ksüleen on?

Kui vana värvi maha võtmiseks läheb, siis parim liivapaberiga? Liivapritsist palun mitte rääkida, seda ei kasuta.
Ei tea kui tähtis see ksüleen on,aga kui sa originaalsust silmas pead,siis see on küll tähtis, et sa teda matiks ei värviks.Usu ühtegi matti eksemplari pole sealt tehasest küll välja veerend.Just täna keerasin ühe väga matt musta porilaua küljest helkurit ära ja helkuri all olev värv oli ikka päris korraliku läikega.Sorri kui targutamisena tundub ja sa tahadki midagi omapärast teha,lihtsalt ei taha,et sa ämbrisse astuks.
PS. Kui ei usu,tee katse ja keera omal ka tagumine refleks ära ja vaata mis seal all toimub Wink Edu.
(28-07-2013, 16:39 PM)Tehn1k Kirjutas: [ -> ]Öelge kui tähtis see ksüleen on?
Lihtsalt suruöhu või kuiva kaltsuga sa kõike tolmu ja mustust maha ei saa värvimiseelsetelt pindadelt !
Näiteks näpujäljest võib jääda pinnale 1:1le koopia tänu kergele rasvale. Igasugused määrded ja kahetaktilise küttesegu jätavad jälje värvile samuti. Värv lihtsalt ei nakku antud regioonis. Seega korralik rasva ja silikoniärastus on A ja O. Peenikese tolmu pinnalt kogub samuti kokku.
Kuigi tagasihoidlikud kogemused spray värvidega näitavad et nad nii pirtsakad pole kui näiteks vesibaasil autovärvid.

Edit- Teenin leiba autode värvimisega.
Kahjuks ostsin värvi ära juba. Kuid ksüleen ennem krundi panemist või hiljem? Pole ennem väga sellise asjaga tegelenud.
ksüleen on nagu lahusti, millega võiksid ennem kõige algust tükid üle käia. Samuti ka peale matistamist. Ja kui kasutad mõnd täievkrunti siis võiksid ka peale krunditud pindade siledaks "lihvimist" tükid uuesti ksüleenise lapiga üle käia.
Ja nagu eelpool mainitud, siis enamasti tollaaegsed raamid korraliku õli/rasva kihi all ja eneselegi mõistetavalt, õli peal värvil perforance puudub.
Kuid millega parim vana värvi eemaldada?
(30-07-2013, 12:24 PM)Tehn1k Kirjutas: [ -> ]Kuid millega parim vana värvi eemaldada?

Soodaprits,liivaprits,rellekas ja traatharjad jne.
(30-07-2013, 12:27 PM)heits Kirjutas: [ -> ]
(30-07-2013, 12:24 PM)Tehn1k Kirjutas: [ -> ]Kuid millega parim vana värvi eemaldada?

Soodaprits,liivaprits,rellekas ja traatharjad jne.
On ka metallile mitte nii ohtlikke materjale, müüakse ka sprey purkides, ehk värvieemaldaja ja isiklikel kogemustel võin väita, et asi isegi toimib
Asi toimib AGA pind tahaks deaktiveerimist, millega, ei tea. Enda Kombil katsetasin. Väga kiire ja tõhus kuid paari päeva pärast oli metall ikka väga roostes, sain nii 3 korda katust ja piilareid üle nühkida traatharjaga enne kui ebanormaalne ussitamine kadus.

Milleks üldse kõik vana värv maha võtta? Seda enam et sa teed asju spraykrundiga (eks?), millel puuduvad täitvad omadused.
Katsu kasvõi rulliga ja vedela värviga mingi asi üle teha, jääb üpriski hea, kuid nõuab väikest vilumust ja kogemusi.
Kogemuste saamiseks tuleb ju ennem asja teha, kui ei tee siis kogemusi ka ei saa.

Kuidas kõlab idee teha liivapaberiga värv matiks ning sinna peale värvid ja asjad?

Ning ussitamise kohta seda, et kui sa võtad värvid ja asjad nii maha, et on vaid puhas metall, siis lähebki väga kergelt roostetama. Öhtul on puhas metall hommikul on roostes.
Jah, näpujälg näiteks on ilusti hommikuks peal. Samas rippusid nii 60 jämedusega käiatud Mosse uksed rahumeeli 4 aastat haljana niiskes garaažis, polnud ussipoegagi miskipärast.

Haljale kohale pane kindlasti krunti. Matistada soovitan punase karukeelega (näiteks 3M Scotch Brite) või alates 500sest jämedusest poroloonpõhjaga käsiliivapaberist. Kui ei taha või ei viitsi investeerida nii spetsiifilistesse abrasiividesse, kõlbab ka täiesti tavaline liivapaber väga hästi. Tulemus peab jääma matt, et tekiks nake. Matistamata pinnale jääb värv kah kinni (kuidagi) kuid tuleb maha pikapeale.

Rullist vist peaks valima porolooni.

Pigem oleks soovitanud sulle siiski kahekomponentset autovärvi, ei maksa see mõnisada milliliitrit sinna raamile midagi.
//Kustutatud.