automoto.ee foorumid

Täisversioon: Jawa 350-Mida peaks peale pikka seismist kontrollima?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

dzeek

Lugu siis selline et sain endale Jawa 350-e (vist on 65´ masin) ja sellega sõideti viimati ca.4 a tagasi.Mida peaks peale nii pikka seismist kontrollima,mootor on iseenesest korras?Ahjaa kas sellel masinal on elektron süüde?Vasakul küljekarbis oli aku aga klemmid on oksüdeerunud-niisiis süüdet ei saanud proovida.Elektron süütega on ju vänt kah aga Jawal ei midagi,küsisin siis sõbralt ja ta ütles,et käiguhoovast!?

kolmpool

Käiguhooba lükkad mootori poole umbes pool sentimeetrit, samal ajal tõmbad teda üles poole. Siis tõuseb ta üles ning hakkab käivituspedaali ülesanet täitma. Pärast lükkad alla tagasi ning on jälle käigupedaal.
Kontaktsüütega on asi raudselt. Ja veel: ära elektrisüsteemi maha põleta. Vanal jawal on aku + klemm MASS.

Ma ise sain samuti 10a seisnud Jawa. Pumpasin kummid täis, aku peale, kontrollisin käigukastis õlit ja käima. Kolm laksu ette, süüde sisse ja esimese laksuga käima. Minu omasse oli enne seismajätmist silindrisse õli valatud, et rooste ei läheks.

Nüüd, peale 2000km läbimist hakkab seismine kummijullade töölepingu lõpetamise näol tunda andma. Väntvõlli simmerid läbi...vasak summuti suitseb päris rohkelt koormusel ja surtel pööretel-tõmbab käigukastist õli sisse. Sidurikettad lähevad ka kohe vahetusse. Kogu selle 2k km vältetl ei pidand midagi olulist näppima. Bensiinikraani ja karburaatori puhastus ja reguleerimine 1x. Teele jättis ühe korra: gaasitross purunes.
Enne kui ise leiutama hakkad, vii masin inimese kätte, kes elektrist midagi mäletab ja Jawa elektrisüstemi kohta aimu/kirjandust omab. Ise võid lollusi ja rohkem kahju teha kui asi väärt.

Teiseks: Jawal pole elektron vaid tavaline kontaktsüüde.

Kolmandaks. Seismise järel on parem, kui teed saastast puhtaks karburaatori ja paagi. Muidu on pidevalt häda sellega, et karburaatoris on mingi saast, mis ei lase mootoril käia. Filter on karburaatori ja paagi vahele ka kohustuslik.

Lisaks loomulikult kontrolli õlitaset käigukastis ning ära unusta kontrollimast küünla olukorda. PS Suvaline saastküünal riiulist Jawale ei sobi, vaata ikka selline, mis on oma andmetelt Jawale mõeldud.

Asp

kolmpool

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Aspelund

Filter on karburaatori ja paagi vahele ka kohustuslik.

Lisaks loomulikult kontrolli õlitaset käigukastis ning ära unusta kontrollimast küünla olukorda. PS Suvaline saastküünal riiulist Jawale ei sobi, vaata ikka selline, mis on oma andmetelt Jawale mõeldud.

Asp

Sõelfilter on ju bensiinikraani sees. Paberfiltritest on ju ka külllat juttu old, et 2t on rohkem kahju, kui kasu.

Küünalde kohta nii palju, et Jawa originaal on Pal Super N8.

dzeek

Sorry ajasin elektron ja kontakt süüte sassi:keersilm
Aga põhimõtteliselt siis elemenataarsed asjad teha!
See filter on kraanis on kräpp. Üldjuhul ei hoia selle augud kinni peenet roostet, mis kaburaatori kõige paremini umbe ajab.

Torule vahel olevate filtritega on mul vaid häid kogemusi, erinevalt raketikütusest, mida meil bensiinina müüakse.

Asp
\"NGK\" kataloogi järgi \"Jawale\" sobivad süüteküünlad näiteks:
NGK B8HS või B8HV
BOSCH W3A, W3AC W3AP
CHAMPION L3G
EYQUEM 100M, 1000MOTO
MOTORCRAFT AV1X
to dzeek
Kust sul see jawa õnnestus hankida?Palju läbisõit on?Võiksid ka mõne pildi üles panna.

dzeek

Sain selle sugulaselt tasuta kes tahtis lihtsalt kuuri natuke ruumi juurde saada.Asja raam on muide väga heas korras.
Läbisõit on tal ainult 55000km aga kahjuks piltidega läheb aega kuna digikas varastati ära ja nüüd pean ootama kuni kellegilt laenata saan:mad:

siims

kui palju on jawa350 max kiirus???:keersilm

kolmpool

130 km/h kanti. Oleneb sellest ka, kas istub sngas 70kg või 120kg tüüp.

Ja imo 55000km pole midagi \"ainult\".
ega jah 55 000 on vist tsikli kohta juba suht palju
nt. rõngad peavad juba selle aja jooksul olema vahetatud jne

dzeek

to kolmpool
Usu mind,55 000 pole veel mingi läbisõit,olen sõitnud masinatega mis on sõitnud nii 3-4x rohkem.
Tsitaat:Niimoodi kirjutas: dzeek
to kolmpool
Usu mind,55 000 pole veel mingi läbisõit,olen sõitnud masinatega mis on sõitnud nii 3-4x rohkem.

mis margiga siis selline uskumatu tegu ära tehti?

dzeek

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: klaabu
Tsitaat:Niimoodi kirjutas: dzeek
to kolmpool
Usu mind,55 000 pole veel mingi läbisõit,olen sõitnud masinatega mis on sõitnud nii 3-4x rohkem.

mis margiga siis selline uskumatu tegu ära tehti?

Eks ikka vana hea jawagaSmile
Jawa 250 läbisõit oli omaniku jutu kohaselt nii 140 000 kanti ja Jawa 350 ca 180 000.
nojah see on ju autogi jaoks juba päris jõhker läbisõit

kolmpool

Nojah, võib ju olla, kuid siis sellel masinal originaalist vaid heal juhul raam ning plekid järgi. Silindrid ka võibolla, kuis juba kolmandasse remontmõõtu puuritud.
olgem ausad, et mootorist pidi originaalist ainult karteripooled alles olema. näiteks kolvirõngaid pidi sellise läbisõidu juures juba vähemalt 10 korda vahetama.

dzeek

jah ega mootorist palju järgi polnud aga siiski.....
Selle 250-e omanik oli masina saanud oma kalurist isalt kes päevas sõitis 60km randa ja tagasi ja seda pea iga ilmaga.Kuna see oli mehe ainuke sõiduriist siis ta vist hooldas seda nagu mõned vanema generatsiooni mehed ikka a´la pärast igat sõitu lapiga üle jne.
Aga sain oma 350 tööle eile nii et tänud kõigile kes vastasid.