automoto.ee foorumid

Täisversioon: Gaz 66-01 1977.a
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3
Selline sõiduriist sai koju toodud. Põhiline vajadus: kahe pere küttepuud metsast välja vedada. Kuna korralikud pillid nüüd juba hea hinnaga, otsustasin võtta ühe rappe ja täielikult üle käia.
Esimene valik oli kabiini taga asetseva kraanaga mida ka siin foorumis pakuti. Aga oli kaks suurt puudust- polnud dokumente ja mootor ajas ka hullusti sinist välja.
Siis sai Pärnumaale kihutatud. Välimus mind ei heidutanud, käima läks ja töötas korralikult, rehvid pea uued. Hind muutus ka peale väikest kauplemist magusaks ja tehing sai tehtud.
Esimese asjana sai Pärnu sõidetud (muidugi mitte Šišigaga) ja uus veepump ostetud. Selle vahetasime koha peal ära ja sõit kodu poole võis alata. Ette rutates võin öelda, et sinna (125 km) see ka jõudis ilma probleemideta.
Piltidel siis veepumba vahetus ja väike vahepeatus kontrolliks.

Kodus hakkas nokitsemine pihta. Radikas tilkus. Hullu ei midagi, poldid-lõdvikud lahti, radikas üle mootori maha ja lõikasin metallist raami lahti. Alumises vannis piiisike auguke. Jootsin siis täis. Siiamaani juua täis, sest ei tilgu.Smile
Roolikarp. Koju sõites poeg helistas saateautost ja küsis mis ma vingerdan. Mis sa siin ikka vingerdad kui käes pole mitte rool vaid vibusaag.Ikka saed pool ringi vasakule ja kohe pool ringi paremale, et kuidagi joonte vahel püsida.
Roolikarp osadeks, muda seest välja, pesu, uued laagrid ja simmerid. Korras. Külge sai ka uus varras mis juhib roolivõimu silindri tööd.
Ka silinder tilkus. Osadeks. Vana tüübi silinder, mansett kõva ja tükid väljas, tolmukatet polnud ja vars ka kõver, kiilus vähe kinni. Otsus: uus tükk asemele. Korras.
Uudis minu jaoks oli see, et silindri kolvi rõngad metallist. Vene Gaz foorumis soovitavad need kummimansettidega aendada, pidi hea efekti andma.

Nii, vasak esiratas viltu all. Alguses arvasin, et laager õhtal. Tutkit brat. Hoopis ratas oli kusagil kunagi hea laksu saanud ja pöördrusikas (ha, otsetõlge, kes pakub parema nimetuse, käändtelg?) alt kõver-kandiline. Otsus: uus jupp külge. Laagrid ka uued. Korras.
Esisilda lahti kakkudes selgus, et piduritrumlid nagu uued, klotsid ka. Käändtelje kinnituspoldid läikisid. Otsus: esisild vahetatud, ei saa mitte 36 aastat vana sild nii heas korras olla.
Kuna võtan maha kõik rummud siis tõin poest ka uued õhuvoolikud kummipumpamis süsteemile mis rummude taha kinnituvad.
Kuna Šišiga velg kolmest osast siis on väga kerge neid laiaks teha. Ja ratas on see mis autost Auto teeb. Nii, velgede jahile. Ühe sain kohe tagavara rattalt, asemele läks sajaviiekümneseitsme velg, see kahest osast ja toll laiem kui 66. oma. Aga alla mahub kenasti. Teise velje sain kuulutuse kaudu Pärnumaalt ja veel kaks Harjumaalt. Monteerisin rehvid kuvalda, heeblite ja vinklitüki abil maha. Võtsin ka lohvid välja kontrolliks. Need ju ikka paksust kummist ja õhk ei taha ka välja tulla. Abiks kompressor ja pisike liivaprits mis sai kummivooliku abil lohviga ühendatud ja mõne minuti pärast lohv kortsus niikui vana k....ss. Rattamutrite keeramiseks tegin ka väikese abimehe. Mugav.
Seda liivapritsi püstolit kasutan ka igasuguste vedelike välja imemiseks aukudest ja õnarustest. Muidugi autoremondi valdkonnas.Smile
See liivapritsi süsteem on küll geniaalne Smile 5+
Tagasild. Vot see on küll originaal, sest piduritrumlid auklikuks roostetanud. Kuulutuse kaudu sain Vooremaalt kaks tavoti sees trumlit ja uued klotsid. Vahetusse läks ka üks piduri silinder. Uus BSK ka sisse. See käis lihtsalt, peapumba kaanel nippel mille abil hea suruõhuga uus vedelik süsteemi lasta.
Sildadesse, vahekasti uus õli, kardaanidele uued ristid. Uus spido tross, vana nagu tavaliselt vastu summutit olnud ja pooleks. Tagasild vähe õline,uus simmer teovõlli otsa, uus simmer ka vahekasti esisilla väljundile.
Seisupidur korralik, vajas ainult regulli.

Mootor. Töötab normaalselt, originaal kuna bikal ja plokil olevad numbrid samad. Süütejagaja kontaktidega ja väsinud. Vahetasin kontaktivaba vastu. Säde ikka hulka parem ja mootori töö paranes veelgi. Muidugi uus õli sisse. Tsentrifuugi lahti tehes avanes masendav pilt. See eest nüüd vuriseb rõõmsasti. Uued küünlad-juhtmed. Roolivõimu panin ATF-i. Uutest juppidest lisandusid starter, generaator ja bensupump.

Kabiin. Lipitud-lapitud, istmete tagused läbi roostetanud, pleki asemel suured kummilapakad. Egas midagi, tükike nelikant toru, plekki, keevitust ja relakat. Väheke värvi ka. Nüüd pilt vähe parem kui enne. Teiselt poolt sama töö. Kabiini tagaseinas 52 auku. Toppisin need lapikpea polttidega kinni. Istmed räbalad ja mitte originaalid. Asendatud biiemmdabljuu nahkistmetega. Istumine muutus kõrgemaks ja rooli asend palju mugavam. Lakke uus mürasummutus. Ennem pidin pea ära pöörama kui sidurit vajutasin. Muidu oleks põlvega vastu lõuga saanud.Smile

Vahetatud üks tagumine aken mis oli mõraline. Väikest küljeakent ei saanud vahetada kuna kaasas olnud ei sobinud. Auto küljes sümmeetriline aga varu klaas selline jõnksuga ja hinged ka väheke teise kujuga. Ei tea millele see võiks kuuluda?
Täna jõudis järg kastini. Vana võtsin maha. Sellelt pole muud võtta kui põhi mis on uus pandud. Minu õnneks vana peale paari poldiga. Ja ratta kohal olevad kaared. Ja mõõdud.Smile
Uus kast tuleb vanaga sarnane selle vahega , et hakkab ka kallutama. Autotalli nurgas ootavad külge panekut viiekümne kolme kasti tõstesilinder ja käigukasti külge hüdropump. Siit ka väike palve, et kas keegi viitsib ära mõõta Gaz 53-e kasti silindri ülemise kinnituse ja kasti tagumise kinnituse vahemaa. Esialgu jääb pumba sisselülitus originaal 53-e oma, perspektiivis tuleb jagaja kuna lisanduvad hüdrovints ja talveks ka lumesahk ette. Pildil hetk enne raami pesu survekaga.
Huvitav, et taga amortide katted plastikust. Kas amordid vahetatud või aastal 77 oli plastik juba kasutusel?

Kõhu alt paagid viskasin minema, asendasin Lada paagiga kabiini taha. Lada bensutaseme näitaja ka vähe täpsem.
Aku kolis kolakasti.

Vahepeal sai Pärnus käidud. Eelmine auto peremees andis veel kolm rehvi. Olin just Oopeli Isuzu diiselmootorile kapremondi lõpetanud, oligi paras sissesõit. Turbast sain kolmanda silma Šišigale, prozektori.
Tundub igati kõva pill olevat. Eriti hea mulje jätavad istmed...
Kabiini tagaseinas 52 auku Smile Paras sõelapõhi. Pildilt poldipead hästi näha. Huvitav miks neid sinna niipalju puuritud oli? Poldipead võiks kabiiniga koos üle värvida Smile Edu! Kabe masin Smile
Sellist sentrifugaali nägin viimati, kui belarussile sai hooldust tehtud.
Aga auto on päris räige. Edu edaspidiseks Big Grin
(23-09-2013, 10:10 AM)Necro Kirjutas: [ -> ]Sellist sentrifugaali nägin viimati, kui belarussile sai hooldust tehtud.
Aga auto on päris räige. Edu edaspidiseks Big Grin

Kui kaua aega siis hooldust tehtud polnud, et asi nii hull oli? Ma võtan tsentrifuugi lahti ca 2-3 aasta tagant ja siis on seal ikka sellega võrreldes suht vähe kraami....
ot.

Kunagi nägin korralikult hooldatud, kuid kehvapoolse õliga sõitnud scania mootorit, millel kittis tsentrifuugi peale õlivahetust normaalsele õlile (BP) paari tuhande km-ga kinni, sõna otseses mõttes kinni, nii et rootor enam liikuma ei mahtunud. Sees oli tagi kiht võllini, mis turbo filtris võis toimuda, ei kujuta ette. Õlilekkeid tekkis kui seeni pealt vihma, mitmed tihendid said uued, kuniks enamus sodi lahti sai pestud mootorist.
Midagi jälle tehtud. Kasti kallutatav raam valmis ja kuna ilm lubas siis ajasin tallist välja peale Tagadil käimist ja tõmbasin värvikihi ka peale.
(22-09-2013, 09:24 AM)hellrix Kirjutas: [ -> ]... pöördrusikas (ha, otsetõlge, kes pakub parema nimetuse, käändtelg?)

päris hea ... ma siiani nimetasin: "see suur munakas sääl esisillal", pöördrusikas sobib paremini.

(22-09-2013, 10:32 AM)hellrix Kirjutas: [ -> ]Rattamutrite keeramiseks tegin ka väikese abimehe. Mugav.

Hea idee, peab ka sellise valmis nikerdama, et mugavam oleks. Siiani nusserdasin paku ja lauajuppidega.

(22-09-2013, 10:32 AM)hellrix Kirjutas: [ -> ]Seda liivapritsi püstolit kasutan ka igasuguste vedelike välja imemiseks aukudest ja õnarustest. Muidugi autoremondi valdkonnas.Smile

Kus kohast selliseid otsikuid saada on, Saarel pole tähendanud ja mandril ei satu sellistesse poodidesse ?

(22-09-2013, 21:38 PM)hellrix Kirjutas: [ -> ]Tsentrifuugi lahti tehes avanes masendav pilt. See eest nüüd vuriseb rõõmsasti.

Mult töökaaslased küsisid ka, et kuda tsentrifuug oli. Tegin imestunud silmad, et millest te räägite ... sain ka nüüd targemaks, et vanematel mudelitel oli ikkagit tsentrifuug.

(22-09-2013, 21:38 PM)hellrix Kirjutas: [ -> ]Ennem pidin pea ära pöörama kui sidurit vajutasin. Muidu oleks põlvega vastu lõuga saanud Smile

Mul oli ostes sama tunne, siis aga avastasin, et originaalistmed on poltidega, tahapoole reguleeritavad.
Kas körgemate BeeemMWee istmetega pea vasta lage käima ei hakka? Ma panin mitterull-turvarihmad ka sellepärast, et metsas kihutades toolil püsiks, muidu käis vasta lage ikka ära pea.

(22-09-2013, 21:38 PM)hellrix Kirjutas: [ -> ]Lakke uus mürasummutus.

Pressitud papp-plaat nagu originaal, vöi miskit muud ? Mis müra säält ülalt ikka tuleb Toungue Muu agregatuur allpool teeb piisavat mürglit, et söidu ajal (maanteel 85 km/h ) mobiiliga rääkimine komplitseeritud.

Masin on vägev, söita veel vägevam Big Grin
Edu ehitamisel.
--Kus kohast selliseid otsikuid saada on, Saarel pole tähendanud ja mandril ei satu sellistesse poodidesse ?--

Kui sa mõtled seda keermestatud otsa püstoli külge, siis sellega on selline lugu, et ma puurisin ava suuremaks, vist 9,9mm peale ja siis lihtsalt pressisin sinna sisse 10mm vasktoru jupi. Kui ära kulus, pressisin järgmise. Kusjuures pehme materjal peab kauem vastu, olen kasutanud ka plasttoru juppi, saab väga hästi hakkama.


--Mul oli ostes sama tunne, siis aga avastasin, et originaalistmed on poltidega, tahapoole reguleeritavad.
Kas körgemate BeeemMWee istmetega pea vasta lage käima ei hakka? Ma panin mitterull-turvarihmad ka sellepärast, et metsas kihutades toolil püsiks, muidu käis vasta lage ikka ära pea.--

Sellel originaalistmed olid välja juba vahetatud mingite suvaliste istmete vastu. Ja eks väike kahtlus on, et peanupp valu hakkab saama. Eks näis. Kui muidu ei saa siis mul on paar ralli trakse-turvavöid. Panen need külge.Wink


--Pressitud papp-plaat nagu originaal, vöi miskit muud ? Mis müra säält ülalt ikka tuleb Toungue Muu agregatuur allpool teeb piisavat mürglit, et söidu ajal (maanteel 85 km/h ) mobiiliga rääkimine komplitseeritud.--

Orginaal oli vanadusest hullult laines. Asemele läks õhuke poroloon mis on lõigatud suure poroloonikuubiku pealt ehk siis kõva koorikuga. Eks see vist niiskust ka kogub aga mul Bedfordi laes ka mitu aastat juba, pole häda. OK, müra ei summuta aga selline kumisev hääl mis tekib palja plekk-katusega, selle neelab ilusasti ära.

Täna oli plaan hüdropump autole külge pookida. Aga polnudki nii lihtne, 66-e ja 53-e tuletorud erineva kujuga s.t. pidin 66-e parempoolse tuletoru väheke ringi keevitama, natukene kõrgemalt viima ja tuli üks põlv lisaks keevitada. Aga tehtud sai, ruumi õnneks oli. Pumba lülitushoob vaja ka väheke ringi teha.
Kas So 77. aasta masinal on ka tehasepoolt turvarihmade kinnitus-kohad (keermed) juba olemas ?
Soovitan soojalt siis panna kahepunkti rihmad ... just selle pea kaitseks lae eest maastikul, väga valus oli peale, kui ootamatult üle kännu söitsin.

http://forum.automoto.ee/showthread.php?...#pid251042
Kui soovid seda liivapritsi püstolit koos alumise potsikuga,siis laupäeval Orikülas ralli tehnilises pargis võid saada,mul seisab see kasutult.Pudel saare õlut ja otsi sealt hooldealalt kirsipunane Vito üles ja küsi julgelt.
Eile-täna tehtud töödest: hüdropump korraks maha ja uue tihendiga külge tagasi, kabiini minavale hoova väljundile kott ümber tehtud, ühendatud voolikud, kasti raamile ja auto raamile hüdrosilindri kinnitused. Ja lõpuks kui päike oli silmapiiri taha vajunud sai ka kasti püsti. Eks valges teeb pilti ka.
Viimastel päevadel olnud häda käivitamisega. Turtsub ja plärtsub ja ei töötanud korralikult mis lõppes sellega, et eile üldse ei käivitunud. Gaz66.ru foorumis laidetakse vene küünlaid mis ei pea vastu kontaktivaba süütemänguga. Täna tõin vanematele autodele mõeldud NGK BPR6HS-id. Enne vahetamist proovikäivitus tulemust ei andnud. NGK-d peale ja poolest pöördest auto nurrus.
Ega ei pruugi olla küünalde viga. Pigem on tuksis küünlad tagajärg ja natukese aja pärast on NGK ka tuksis.
Pigem on viga liiga rikkas segus ja väheses sõitmises.
(19-10-2013, 22:46 PM)motamees Kirjutas: [ -> ]Ega ei pruugi olla küünalde viga. Pigem on tuksis küünlad tagajärg ja natukese aja pärast on NGK ka tuksis.
Pigem on viga liiga rikkas segus ja väheses sõitmises.
Olen nõus. On ju teada, et kui juba käivitad siis aja ka soojaks mootor. Ega see õue peal manööverdamine head tee.
Sellegipoolest on Ngk -de pealeostmine suht vältimatu samm gaz mootorite puhul.
Lehti: 1 2 3