automoto.ee foorumid

Täisversioon: Citroen BX14 1988
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Tervist.
Hiljuti omandasin ühe vana sidruni.Olen proovinud küll palju teise kohta infot leida kuid tundub, et sääraseid isendeid enam palju pole, vähemalt Eestis mitte.
otsustasin teema teha siia, et jagada auto käekäiku ning ühtlasi lootes, et leidub inimesi kes oskavad osadele küsimustele vastused leida.

natuke siis autost:
Leidsin motors24st kuulutuse kus pakuti seda autot, kuna hind oli suhteliselt okei, ning dokumendid korras ja kere ka, väidetavalt, siis saigi kokku lepitud vaatamine.
hinda anti veel pea 100 euri alla, kerel on kaks läbiva rooste kohta,põhjaalt vägagi korralik, rroostet oli minimaalselt karbi alläärtes.Käis ja töötas ühtlaselt, vedrustus paistis ka toimima.Ainsaks miinuseks oli purunenud tagaklaas, puuduv ülevaatus ja kindlustus.Kaasa sain veel talverehvid, orginaal tungraua ning paar väiksemat osa.
Õhtul saabusin tollega koju, jah, Tallinnast Kuusallu sõitis täitsa omal jalal

mõningad pildid:
[Pilt: 010474521735000.jpg]
ostmise päeva õhtul, ilm oli tõeliselt rõve, kuid üks kojamees oli ülesannete kõrgusel ning nähtavuse üle ei saanud nuriseda
[Pilt: 010474523119e27.jpg]
[Pilt: 01047452816f2d2.jpg]

Tagaklaasi kohta uurisin ka, täitsa leiab veel, koos paigalduse ja juttudega küsiti 150 euri

[Pilt: 0104745309ab407.jpg]

Taga on selline silt, kuid peal on väidetavalt 1,4 mootor 5se kastiga, ja kirjas on passis et tegu bx14ga.

[Pilt: 0104745325ac9c9.jpg]

sisu on vägagi korralik, kuskilt rebenenud ega puru ei ole.
[Pilt: 0104745361dd194.jpg]

rohkem pilte leiab:
http://fotoalbum.ee/photos/randoA/sets/1390479

selline ta on, proovin teda vaikselt üles vuntsida ning stiilseks suveliikuriks saada...

Paar küsimust, ehk oskab keegi vastata
1.kas võin maanteel sõita ka nii, et vedrustus on kõige madalamas astmes?(4 astet, 1 astmega madal ja rattad üsna koopas, kliirens tsirka 8-10cm
2.kõige kõrgemasse astmesse tõstes hakkab põlema STOP ja piduri veateate tuli, muus astmes seda viga ei ole.Kas võib tuleneda sellest, et õlitase on madal?
Ohoh, vaatasin juba, et KKK mehed on hakanud rauda väljapoole müüma, aga see on täitsa teine isend ikka.

See peaks olema vähemalt kolmas taoline masin siin foorumis, üks punane jooksis ka DevilDeVille teemast läbi.

Jõudu veiderauto elustamisel!
Ei noo järgmine ummamuudu... Toungue

Viimasel ajal on selliste "nunnude" omamine nii moodi läinud et muretse kasvõi endale ka üks. Wink


Aga sidrun on aus, ootan huviga järgmisi postitusi.
Kuna Devilil on ka doonorauto olemas, siis ma pakuks et saad temalt tagaluugi koos klaasiga vähe soodsamalt, kui tal isu on hangeldada.
Vaatasime seda kuulutust kah vist streetrace foorumist, a ei viitsind keegi vaatama minnaSmile
Aga önnitlused ja edu autoga!

Ps, minuteada vöid maanteel söita vaid selles vedrustuse keskmises asendis, ülejäänud on möeldud vaikselt roomamiseks, sest neil körgustel ju vedrustus kui selline ei tööta.
Eks ta üks omamoodi liikur ole jah, sellepärast sai soetatud kah.
homme käin ARKis, kirjutan oma nimele teise, ja siis peab hakkama klaasiasja uurima.
Õlivahetus tuleks ka ära teha.Kuskilt netist leidsin mingi manuaali selle auto kohta, ja sel peaks olema siis vist mootori ja käigukasti õli koos ning seda kokku 5l 20w50 õli.

egas oska keegi öelda kust võiks teisele leida jagajakaant, rootorit?
ladu24 ja säärased netipoed on üle vaadatud, sealt nagu ei silmanud.

edu on teisega tarvis jah, aga ütleme nii, et selle raha eest on autot enam kui küllSmile

90Deville-tänud, eks ma uurin asja.
Mul oli 10 aastat tagasi CX. Üsna harjumatu oli alguses. Müüdud sai hüdropadja purunemise tõttu. Uus maksis tol ajal 3 auto väärtust. Minu omal oli tagaratta koobastel veel mingid lisakatted. Kõige madalamas asendis ei olnud võimalik tollega sõita. Kõige kõrgemas asendis sai maasturitega metsas võidu ronitud. Big Grin
Mis mahe punane knopka see sohvripingi kõrvale pesa on teinud?
õige,selle punase nupu otstarve jäi seletamata, tegemist on veneaegse tööstusvoolu lülitiga, kaks nuppu(must ja punane) ja sinna on ehitatud eelmise omaniku poolt tagaluugi lukustus, kõik kaitsmed ja jutud vahel.sealt saab siis lukku panna teda, ei pea võtmega.
4 aste on rattavahetusaste, st et selles astmes on süsteem amordid välimisse asendisse surunud ja sõitmine võrdub raud vastu rauda asja lõhkudes. Sellest ka stop tuli
1 ehk madalaimas asendis peaks ka stop tuli põlema minema, st ei sõita ei tohi.

Keberniiti selle vana sidruniga saab, eriti kui sa ei tunne süsteemi tööd. Palju asju on sul vaja ennem teha kui autoga sõitma hakkad.
Hüdropaak maha(põhjas eriline peenfilter) ja pesu. Kogu süsteemile uus õli jne, muidu on esimeste külmadega amordid nagu puupakud all.

Ise hetkel veel oman 2 XM tüüpi autot. Selliseid BX e olen aastaid tagasi emexi vedanud mitu, auto oli mu arvates nii kole et.....
Jah, tuleb tunnistada et auto on hirmus kole Big Grin, aga mingi võlu seal on.

Kust leida inimest, kes oskaks selle süsteemi kohta rääkida?
Kuidas lasta süsteem tühjaks, kuidas uus õli sisse?mitu liitrit õli läheb?
mida veel teadma ja tegema peaks?
Tore et keegi sellist autot hindab , ka minul on selline garaasis muidugi pisut suurema mootoriga mi 16 Smile
hüdraulikast niipalju et rataste juures õli tagasivoolu voolikud võiks ka üle vaadata ,tavaliselt külmadega kipub vana kummivoolik purunema kuna ta ka liigub palju .
ja mul on olemas ka selline mootor , asub veel peugeot 205 kere peal .Kui on huvi siis kirjuta
Niisiis, eile sai citroen katuse alla viidud, seniks kuniks ülevaatuse saab.
Vend sõitis sinna, pärast rääkis et ratas olevat kuskile vastu käinud.Täna käisin siis ka uurimas mis jama on.On käinud jah sissepoole porikoopa vastu, ilmselt taga liiga laiad rehvid, 185/65/14
Eile ostsin pudeli LHM hüdraulikaõli, lasin süsteemi kõige kõrgemasse asendisse ja mootor tööle, kallasin peale tsirka pool liitrit õli, nivoo järgi normis ning ka stopptule ja piduriveateate tule probleem on kadunud, enam ei põle.

veel üks küsimus:
kas tagarattad peavadki olema nagu natuke sissepoole kaldu?
(12-10-2013, 14:41 PM)randoA Kirjutas: [ -> ]Niisiis, eile sai citroen katuse alla viidud, seniks kuniks ülevaatuse saab.
Vend sõitis sinna, pärast rääkis et ratas olevat kuskile vastu käinud.Täna käisin siis ka uurimas mis jama on.On käinud jah sissepoole porikoopa vastu, ilmselt taga liiga laiad rehvid, 185/65/14
Eile ostsin pudeli LHM hüdraulikaõli, lasin süsteemi kõige kõrgemasse asendisse ja mootor tööle, kallasin peale tsirka pool liitrit õli, nivoo järgi normis ning ka stopptule ja piduriveateate tule probleem on kadunud, enam ei põle.

veel üks küsimus:
kas tagarattad peavadki olema nagu natuke sissepoole kaldu?
Ei pea.
Tagasillas nõellaagrid õõtsal. Vb on need läbi ja hakkab kohe lääpama.
selge,aga kas ja kuidas nende vahetus toimub?oskab keegi ehk seda ka veidi seletada´?
Uurisin veits ja tundub, et sel vist sama laagrite süsteem mis XM, Xsantial ja C5-l. Kui nii, siis seal ühel õõtsal 2 Koonusrull-laagrit, kaks simmerit ja veel veis kraami. Kõige lihtsam küsida varuosi HMK autost. Seibidega saab lõtku laagritest välja ajada. Kui seibe ei ole, siis saab õigest kohast ühe detaili treimisega kah lõtku regullida. Oma sidrunil jäi esimene kord lõtk sisse ja võimalus asjaga tegeleda oli 20000 km pärast. Siis oli üks laager juba täiesti sodi ja teine vigaseks kulunud. Mõnikord on niikaua kärutatud, et laagri pesa on õõtsas täiesti nässus.
Siis peaks ilmselt eemaldama pidurisupportid, kettad ning siis saab ligi nendele laagritele ja juttudele?
Jutt on ikka õõtshoova laagritest. Kõige lihtsam remontida kui õõts ära võtta. Selleks vaja õõtsa polt eemaldada, piduritoru lahti võtta ja ka vedrustuse kolvi tõukur õõtsa küljest lahti saada. Netis infi küll selle kohta.
[attachment=45266]
Olgu, tänud.
Vahepeal siis üht teist korda saadetud jälle

[Pilt: 010477927745ebf.jpg]
hetkel sõidan sellises asendis, niipalju kui seda sõitu on
kas on õige asend?mis on üks asend ülespoole?tohib selles ka sõita?


Täna tõin sidruni koju jälle, hakkasin tegelema nende laagrite vahetusega.Tõstsin siis auto ühelt poolt üles, esimese asjana hakkas silma loik küljekarbi all...bensiin.Selge, toru mäda.

Võtsin ratta alt ning asusin võitlema vana ja roostes õõtsapoldiga.Uskumatu küll, aga täitsa sain lahti keeratud, kuid lõpuks kiilus asi nii kinni omadega,et võtsin siiski appi relaka ja lõikasin poldil pea maha.
üks pilt tühjusest:
[Pilt: 0104779291a88cf.jpg]
ja õõts ise:
[Pilt: 01047793037856b.jpg]
[Pilt: 0104779309cb78c.jpg]
[Pilt: 010477931584300.jpg]
[Pilt: 0104779319af8c7.jpg]

Kunagine laager on nüüd deformeerunud eimillekski.Õhtul tellin remont komplektid ära, suht mõistliku hinnaga kah vist...30 euri kompl.
Eile õhtul saabus postkasti kiri kus pakuti tagaluuki.Täna käisin Tallinnas ja tõin luugi ära, suured tänud kasutajale sigalane

Luuk ise oli muidugi väga halvas seisus, katki ja mõranenud, aga mis peamine-klaas terve.
Nokkisin siis enda luugi küljest ära vana klaasi jäänused ja tihendi.Ja siis asusin nuputama kuidas teise luugi küljest klaas kätte saada.Viimaks võtsin relaka ning lõikasin klaasi koos liimitud servaga lihtsalt luugi küljest ära, pärast oli tükk maad lihtsam noaga ülejäägid ära lõigata.Nüüd sai teine külge kah pandud:
Pildike ka:
[Pilt: 0104790781a257f.jpg]
Eemaldasin ka teiselt poolt õõtsa, toimus oluliselt lihtsamalt kui esimene
[Pilt: 010479078587017.jpg]
Siisi sai välja lammutatud kunagise laagri jäänused:
[Pilt: 01047907897987a.jpg]
[Pilt: 0104790791be9bc.jpg]

Need koonuslaagri saaled peaks ka olema vahetatavad kui õigesti aru saan?
Neljapäevaks on remontkomplektid kohal, siis loodan kokku laduda jälle.
Üks küsimus veel.

Eile eemaldades kõrvalistuja poolset õõtsa suutsin veidike ära lõhkuda selle gaasipallist tuleva nn tõukurvarda kattekummi, mis autot tõstab.Kas sellest on väga hullu?Kui jah, siis kust võiks seda uut kummi leida?
Lehti: 1 2