automoto.ee foorumid

Täisversioon: Gaz 53 kummaline mootor tuvastada
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Oleks vaja tuvastada seninägemata seerianumbriga Gaz-i V8 mootor.
Pilt tavapärases kohas asetsevast numbrist:

[attachment=45647]

Number seninägemata asukohas - mootori rindmiku keskkohas üleval:

[attachment=45648]

Plokikaaned on GAZ-66 tüüpi ehk tikkpoltidega, seal näha selline nr:

[attachment=45649]

Karteripõhi on samuti teistsuguse kujuga:

[attachment=45651]

Täpsustuseks, et mootor on pandud peale tavalisele Gaz 53-le, arvatavasti umbes sajandivahetuse paiku. Mootor on juba pappfiltriga aga jagaja on kontaktidega. Pöörete piirajat polekski nagu küljes olnud.
Huvitaks, mis mootoriga täpsemalt tegu ja mis võiks olla väljalaskeaasta?
Oskab keegi midagi öelda?
Järsku miskile mootorpaadile mõeldud mootor? Osad vene mootorpaadid kasutasid ka GAZ 13 ja 14 mootoreid,veidi muudetud kujul.
Karter on umbes sellise kujuga nagu tahaks ta olla ameerika auto oma.
Paz bussil oli ka kompressoriga (tikkpoldid) mootor.
Gaz 66 on sama karter esisilla difri tõttu. Sõjaväele tehtud asjad algasid mingil ajavahemikul viisnurkadega. Ilmselt pole mingit müstikat ja tegu on 66 mootoriga.
BTR? Kas mootori kinnitused on ka teises kohas ?
Esimeste käppade läheduses küll mingeid muid kinnituskohtasid pole.

Otstsin veel detailidelt aastaarvu. Leidsin temperatuuriandurilt sellise daatumi:

[attachment=45658]

Kas uuemal vene tehnikal ongi numbrites kasutusel ladina tähed? Vanemal tehnikal on mootorinumbrite alguse tähed alati ju slaavi omad olnud.
(10-11-2013, 23:26 PM)Romka Kirjutas: [ -> ]Otstsin veel detailidelt aastaarvu. Leidsin temperatuuriandurilt sellise daatumi:
Kas uuemal vene tehnikal ongi numbrites kasutusel ladina tähed? Vanemal tehnikal on mootorinumbrite alguse tähed alati ju slaavi omad olnud.

Tegemist peaks olema anduri valmistamise ajaga: mai 2000.
On veel võimalus vaadata detaili numbreid. Need mis on nii öelda sisse valatud. Näiteks kaanrel on need numbrid klapikambri kaane all, karteril peaks kusagil väljapool olema. Kaks esimest numbrit viitavad auto mudelile. Karteri põhi viitab kuuluvust 66-le.
Kolmapäeval võin vähe täpsemalt numbrite asukohtasid öelda, just lammutasin üht 66 mootorit. Sellelgi mootoril oli sisselöödud seeria number viisnurkade vahel.

Eino
PAZ bussil ei olnud kompressorit. Uste käitamine toimus vaakumi (sisselaske kollektorist) abil. Lisaks oli vaakumipaak.
(11-11-2013, 10:56 AM)kalju1 Kirjutas: [ -> ]PAZ bussil ei olnud kompressorit. Uste käitamine toimus vaakumi (sisselaske kollektorist) abil. Lisaks oli vaakumipaak.

Kas mitte plokikaane otste tikkpoltide külge ei kinnitunud roolivõimendi pump, mis GAZ-53 puudus?
(11-11-2013, 16:43 PM)traps Kirjutas: [ -> ]
(11-11-2013, 10:56 AM)kalju1 Kirjutas: [ -> ]PAZ bussil ei olnud kompressorit. Uste käitamine toimus vaakumi (sisselaske kollektorist) abil. Lisaks oli vaakumipaak.

Kas mitte plokikaane otste tikkpoltide külge ei kinnitunud roolivõimendi pump, mis GAZ-53 puudus?

Kandilistel PAZ-idel oli kompressor
Siin siis minu mootori numbrid mida hakkasin lahti arutama.
Peaks siis seeria number olema asukohaga plokikaane ees:
[attachment=45674]
See on ploki detaili number ja asukohaga bensupumba taga:
[attachment=45675]
Ja mida minu silmad veel näinud ei ole, et kaantesse minevate õlikanalite vahel on paigaldatud toru:
[attachment=45676]

Muidugi see mootor on vast vanem sest ämblik on kandiline.

Eino
Bensupumba taga... tähendab, et ma seda niisama lugeda/pildistada ei näe kuidagi?
Eks ta kitsas on jah aga võibolla leiate ka analookse numbri ämbliku pealt
Eino
(10-11-2013, 20:56 PM)Romka Kirjutas: [ -> ]Oleks vaja tuvastada seninägemata seerianumbriga Gaz-i V8 mootor.
Pilt tavapärases kohas asetsevast numbrist:



Number seninägemata asukohas - mootori rindmiku keskkohas üleval:



Plokikaaned on GAZ-66 tüüpi ehk tikkpoltidega, seal näha selline nr:



Karteripõhi on samuti teistsuguse kujuga:



Täpsustuseks, et mootor on pandud peale tavalisele Gaz 53-le, arvatavasti umbes sajandivahetuse paiku. Mootor on juba pappfiltriga aga jagaja on kontaktidega. Pöörete piirajat polekski nagu küljes olnud.
Huvitaks, mis mootoriga täpsemalt tegu ja mis võiks olla väljalaskeaasta?
Oskab keegi midagi öelda?

Tere.

Kas oled selgusele saanud selle mootori suhtes?

Tervitades Eino
See on uuema põlvkonna Gaz-66 mootor ZMZ-513, tegemist on militaarvariandiga (tsiviilvariant on ZMZ-511). 
Mootor on viimase aasta jooksul igapäevaselt töös olnud. Sees on Mobil Delvac õli.