automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kas Pärnus on võrrimehi?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Kui on, antke endast märku.
Mis eesmärgil neid otsitakse?

Eestile on nüüdseks sõpruskonnaga võrridel tiir peale tehtud,kuid ainult võrrimeheks end ei pea.
(14-11-2013, 22:58 PM)genn Kirjutas: [ -> ]Mis eesmärgil neid otsitakse?

Vanal ajal olid suuremates asulates lausa fotostendid üleval võrri- ja muidumeeste fotodega, stendide pealkiri oli "Neid otsib miilits!" Iga võrrimehe fotole oli alla kirjutatud ka, mis eesmärgil (põhjusel) neid otsiti.
Lihtsalt tuli meelde, anttke antteks! Toungue
(14-11-2013, 23:35 PM)kass Kirjutas: [ -> ]
(14-11-2013, 22:58 PM)genn Kirjutas: [ -> ]Mis eesmärgil neid otsitakse?

Vanal ajal olid suuremates asulates lausa fotostendid üleval võrri- ja muidumeeste fotodega, stendide pealkiri oli "Neid otsib miilits!" Iga võrrimehe fotole oli alla kirjutatud ka, mis eesmärgil (põhjusel) neid otsiti.
Lihtsalt tuli meelde, anttke antteks! Toungue

Kassile pole keegi vist vahepeal saba peale astunud. Big Grin

Ot.
Jah, kassile pole saba peale astutud ega saba lühemaks tehtud. Sõna võtma ärgitas sõna "võrrimehed". Ei taba ära, mis sorti mehi mõeldakse selle all. Viie-kuuekümnendatel tähistas sõna "võrr" ainult 125 kuubikulisi. Üle selle olid motorratta seisuses ja alla selle olid sääreväristajad. Kas aeg on tähendust muutnud?
Ps. Olin omas ajas ka sääreväristaja-, võrri- ja mootorrattanooruk. Praegu ainult automees, kuigi lubadesse on jäänud A täht sisse.
Pärnus on võrrimehi!!!!!!!!!!!!!!!!
Austet Aavu poolt väljaöeldule lisaks, et nagu võrri mainimine eri vanusegruppidele omab erinevat tähendust siis sama lugu on ka vanaaegseks mingi liikuri nimetamine .

Vanaaegne motikas.....IZ 56

Vanaaegne auto.....Volga M 21.

Aga DKW-!930 ? Või Wanderer 1931 ?
Kahjuks suurem osa noori pole sellest Wanderesist või Horchist kuulnudki, elusuuruses ilmselt ammugi näinud.Sad Viimaste hulka kuulun isegi.
Nõus ksf.Veteraniga et tegu ikka kinni ajastus ja selle üle võibki vaidlema jääda... Kellele võrr kelle jaoks tsikkel ?
Motokrossi MM-s ka võrriklass.MX2
125cc ehk võrriklass. Tsiklid kuni 125cc kahetaktilised või 250cc neljataktilised.
Aga minnes oma ajastusse tagasi kui ise noor ja võrrimees oldud - siis eraldati küll: võrr/punnvõrr,mopeed ja 125 oli juba päris tsikkel.
Mopeedidele 50cc olid motokrossis klass täitsa olemas.
Üks pilt 1982 Kulbilohu kevadkrossilt.Sihuke pill oli juba "hull loom" minu poest ostetud uue Riga 11 kõrvalSad
[attachment=45723]
(15-11-2013, 22:08 PM)MAZ Kirjutas: [ -> ]Kahjuks suurem osa noori pole sellest Wanderesist või Horchist kuulnudki, elusuuruses ilmselt ammugi näinud.Sad Viimaste hulka kuulun isegi.

Asja on lihtsalt hinnata tarvis laiemas plaanis , mitte ennast maailma nabaks pidades. Elementaarne ?
Pealegi on olemas muuseumid, kirjandus ning internet, kus leiab igasugust materjali ...
Selleks jõudu!
(15-11-2013, 21:51 PM)Veteran Kirjutas: [ -> ]Austet Aavu poolt väljaöeldule lisaks, et nagu võrri mainimine eri vanusegruppidele omab erinevat tähendust siis sama lugu on ka vanaaegseks mingi liikuri nimetamine .

Vanaaegne motikas.....IZ 56

Vanaaegne auto.....Volga M 21.

Aga DKW-!930 ? Või Wanderer 1931 ?

Annan jällegi endale täiesti aru, et õnnetuid kadumaläinud pärnu võrrimehi see küsimus leida ei aita...
Aga tundub, et lgp. Ksf! Veteran pole siiski oma küsimusele vastust saanud ning murrab ikka pead edasi.
Õige vastus oleks - jah, nimetatud sõidukid IŽ 56 ja M 21 on "vanaaegsed"! Vanaaegsed on ka näiteks Dnepr MT-11 aastast 1987 jms kraam!
Vist on vanaaegsed ka DKW-1930 ja Wanderer 1931 (päris täpselt küll ei tea aga kahtlus on! )
Vaatame laiemalt küll aga elame siin ja praegu! Kas meil ei tohigi omi "vanaaegseid liikureid" olla? Palju meil neid DKW-1930 "Misiganes" ka on? No näpuotsaga vb on, ehk lausa kahe käe näppude jagu, Wandereride 1931 üles loendamiseks piisab vast mõnest üksikust pikemast sõrmest? Toungue
Teoreetiliselt muidugi jagunevad need sõidukid veidi peenemalt , umbes nii, et peaaegu vanad, suht-koht vanad, vanaaegsed, supervanaaegsed, antiik... vms.
Muide, päris vanaaegne sõiduk on NSU 1930/31, vähemalt selles olen täiesti kindel. Muu eelnev jutt oli niisama ajaviiteks ja foorumi täiteks! Rolleyes
(16-11-2013, 15:40 PM)kass Kirjutas: [ -> ]
(15-11-2013, 21:51 PM)Veteran Kirjutas: [ -> ]Austet Aavu poolt väljaöeldule lisaks, et nagu võrri mainimine eri vanusegruppidele omab erinevat tähendust siis sama lugu on ka vanaaegseks mingi liikuri nimetamine .

Vanaaegne motikas.....IZ 56

Vanaaegne auto.....Volga M 21.

Aga DKW-!930 ? Või Wanderer 1931 ?

Annan jällegi endale täiesti aru, et õnnetuid kadumaläinud pärnu võrrimehi see küsimus leida ei aita...
Aga tundub, et lgp. Ksf! Veteran pole siiski oma küsimusele vastust saanud ning murrab ikka pead edasi.
Õige vastus oleks - jah, nimetatud sõidukid IŽ 56 ja M 21 on "vanaaegsed"! Vanaaegsed on ka näiteks Dnepr MT-11 aastast 1987 jms kraam!
Vist on vanaaegsed ka DKW-1930 ja Wanderer 1931 (päris täpselt küll ei tea aga kahtlus on! )
Vaatame laiemalt küll aga elame siin ja praegu! Kas meil ei tohigi omi "vanaaegseid liikureid" olla? Palju meil neid DKW-1930 "Misiganes" ka on? No näpuotsaga vb on, ehk lausa kahe käe näppude jagu, Wandereride 1931 üles loendamiseks piisab vast mõnest üksikust pikemast sõrmest? Toungue
Teoreetiliselt muidugi jagunevad need sõidukid veidi peenemalt , umbes nii, et peaaegu vanad, suht-koht vanad, vanaaegsed, supervanaaegsed, antiik... vms.
Muide, päris vanaaegne sõiduk on NSU 1930/31, vähemalt selles olen täiesti kindel. Muu eelnev jutt oli niisama ajaviiteks ja foorumi täiteks! Rolleyes
viimasel ajal suhtkoht palju just neid antiikseid värke liikvel. 1970 aasta antiikne ese on muutunud üpris levinuks.
kuna võrri teema ,siis niipalju veel ,et eelmisel aastal pakuti müügiks EEsti Wabariigi aegseid säärevaristaja osi Sad
Jutt "ääremaadel" ära käinud ja sääreväristajate teemas tagasi kuigi see ei aita Pärnu punnvõrrimehi leidaSad
Ksf.iceman kirjutas: eelmisel aastal pakuti müügiks EEsti Wabariigi aegseid säärevaristaja osi.
Kui küsida tohib siis mis kubatuuriga ja mis marki kaherattalised kuulusid "sääreväristajate" klassi Eesti Wabariigi ajal ?
Jah, Pärnus on võrrimehi. Nädal tagasi nägin oma silmaga, kuidas 2 kahekümnendates meest võrridega kruiisisid Papiniidu-Riia risti kandis.
(16-11-2013, 18:42 PM)krossifänn Kirjutas: [ -> ]Jutt "ääremaadel" ära käinud ja sääreväristajate teemas tagasi kuigi see ei aita Pärnu punnvõrrimehi leidaSad
Ksf.iceman kirjutas: eelmisel aastal pakuti müügiks EEsti Wabariigi aegseid säärevaristaja osi.
Kui küsida tohib siis mis kubatuuriga ja mis marki kaherattalised kuulusid "sääreväristajate" klassi Eesti Wabariigi ajal ?

no iva oligi selles ,et toodetud olid asjad punases oktoobris ja ikka pärast jossi surma . igasugu pladi ärimehi ja arhivaare , spetsialiste ja antikvaare on siginud kõvasti, kelle argumendid on pehmeltöeldes kohtlased, aga hinnad kosmoses.
(16-11-2013, 10:29 AM)Veteran Kirjutas: [ -> ]Asja on lihtsalt hinnata tarvis laiemas plaanis , mitte ennast maailma nabaks pidades. Elementaarne ?
Pealegi on olemas muuseumid, kirjandus ning internet, kus leiab igasugust materjali ...
Selleks jõudu!

Olen raamatuid ja internetti lehitsenud ka muuseumites käinud(küll riiklikes ja erakogudes) aga ütlen nüüd ja ausalt,kui sa saad elusuuruses ZIS-5(või mis iganes muud vanatehnikat) näha ja oma käega katsuda(kui omanik mõistagi lubab seda),siis see on midagi muud kui raamatust vastu vaatav pilt.
mis vahe on võrril ja punnvõrril?
kui teaks, ehk aitaks kergemini defineeri neid teri & sõklaid.
(16-11-2013, 22:28 PM)myrakaru Kirjutas: [ -> ]mis vahe on võrril ja punnvõrril?
kui teaks, ehk aitaks kergemini defineeri neid teri & sõklaid.

eks nad ühed säärekad mõlemad, kuigi nagu eelpool kirjas , kutsutakse kuni 125-est tsiklit ka võrriks, mis tekitab mõnikord segadust ja tarbetut targutamist , vanemate ja enda pädevust mõnikord ülehindavate seltsimeeste poolt .
lisaks MX2-es sõidavad koos 125 2 takti ja250 4 takti, et siis kakspool nelari kah justkui võrr.
(16-11-2013, 22:56 PM)iceman Kirjutas: [ -> ]
(16-11-2013, 22:28 PM)myrakaru Kirjutas: [ -> ]mis vahe on võrril ja punnvõrril?
kui teaks, ehk aitaks kergemini defineeri neid teri & sõklaid.

eks nad ühed säärekad mõlemad, kuigi nagu eelpool kirjas , kutsutakse kuni 125-est tsiklit ka võrriks, mis tekitab mõnikord segadust ja tarbetut targutamist , vanemate ja enda pädevust mõnikord ülehindavate seltsimeeste poolt .
lisaks MX2-es sõidavad koos 125 2 takti ja250 4 takti, et siis kakspool nelari kah justkui võrr.
See on tõesti huvitav küsimus et mis vahe on võrril ja punnvõrril ? Miks just punn ja mis see võrrile juurde andis... Sääreväristaja on arusaadav.
Mis 125cc võrrideks nimetamisse puutub siis on selle taga kindlasti võimsamate tsiklite omanike arvamus.
Kuuldud nõuka-ajast:Maz-i mehed kutsusid Zil-e jalgratasteks.Eks Zil-i mehed omakorda Gaz-51/52 jalgratasteks.
Oma kõrvaga kuuldud kuis maaparanduses Jossimees kutsus DT-t jalgrattaks(seega DT-e mees jalgrattur)Big Grin
No ok - see kõik kõvema tehnika omajate poolt nõrgema vastu.
Aga ikkagi kas punnvõrril oli ka mingi eelis lihtsalt võrri ees...??? Rolleyes
(17-11-2013, 05:05 AM)krossifänn Kirjutas: [ -> ]Kuuldud nõuka-ajast:Maz-i mehed kutsusid Zil-e jalgratasteks.Eks Zil-i mehed omakorda Gaz-51/52 jalgratasteks.
Oma kõrvaga kuuldud kuis maaparanduses Jossimees kutsus DT-t jalgrattaks(seega DT-e mees jalgrattur)Big Grin
No ok - see kõik kõvema tehnika omajate poolt nõrgema vastu.
Aga ikkagi kas punnvõrril oli ka mingi eelis lihtsalt võrri ees...??? Rolleyes
Võibolla oli võrril paagi ava lahtine, aga punnvõrril oli punn ette pandud? Big Grin
Aga seda veokameeste ülalt alla vaatamist "lahjema pilli" meeste peale, mäletan küll. Oli üks selline ... suure ja sõbraliku rahva esindaja ... Geraks kutsuti ja ka Kerossiiniks. See halvustas ikka MAZ-i mehi. Et mõtleks, mingi MAZ... ja veel KUUENE MAZ! Omal selline nägu peas, et kui saaks, lõikaks kuuepütasel MAZi mootoril veel kaks pütta ära, et jääks ainult sapikas järele. Ise sõitis KAMAZiga ja pidas ennast teistest paremaks.
Lehti: 1 2