automoto.ee foorumid

Täisversioon: Moskvich 401 remont
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Kuna ma ei oska ajaga midagi targemat peale hakata, siis vedasin koju järjekordse vanakese. Õigemini öeldes lausa kaks tükki. See millest tahaks elulooma saada, on Moskvich 401 ja see teine, mis "doonorina" kaasa tuli, on 400. Kered saingi sellistena nagu piltidel näha, laiali lammutatutena, aga tundub, et kõik jupid on olemas. Esialgsete plaanide kohaselt tahaks saada selle masina sõitvaks. Taastamiseks või restaureerimiseks ma seda küll ei julge nimetada. Praegune tööde järjekord on selline, et talve jooksul üritaks mootori, käigukasti ja sillad algosadeks võtta ja puhastada ja vahetada, mis vaja. Samuti tahaks talvel kõik "tiivad" ja kapoti ära puhastada ja üle kruntida. Pahteldamine jääb tõenäoliselt kuskile sooja aega. Kuna ise seda autot ei ole lammutanud, siis edaspidi tekib kindlasti palju lolle küsimusi kui ma hakkan asju kokku laduma, aga enne seda jõuab veel palju vett merre voolata. Üks küsimus on siiski ka kohe, kas ma tean õigesti, et 401 elektrisüsteem on 6 voldine ja kui raske on seda teha 12 voldi peale? Uus genekas, starter, jagaja, süütepool?
Paar pilti siis kah praegusest seisust http://album.ee/album/508643/50336833
Jagajat õnneks vahetama ei pea. Temal on kama kaks, milline pinge sisse tuleb.
Kas see oli kuldses börsis müügil?
Kui huvi siis mul pakkuda digitaalselt 401 kirjandust.raamat koos igast piltidega. Paljud vidinad detailiseks lahti võetuna...saad selle alusel kokku panna kui ise ära oled unustanud, kuda kokku käib mingi asi!
Edu tegemisel!
Kas on mõeldud kah juba, mis värvi tuleb ja kas originaal velgedega?
Olen ka sellist isendit korra tegema hakanud, aga olude sunnil jäi see koos aluspesuga exi juurde Big Grin.
Tegelikult oli tegu M 400-ga, millel veel lahtine katus oli- jube kahju on, et nii loll olin ja ära ei vedanud. Kui veel sellise leidma peaksin, siis võtan kindlasti ette...
Kui aga elektrisüsteem ringi teha, siis asi juba originaalist niikuinii mööda, ehk tasuks siis hoopis mõne uuema numbri mosse mootor sinna installida...ega see 401-e, või Opel Olympia (vist oli), mootor suurem asi ei ole Smile. 408 oma peaks vast sobima ilma ümberehituseta- natuke parem minek ikka Smile.
Autod leidsin Soovist. See digiraamat oleks kindlasti edaspidi hädavajalik. Värvi kohapealt unistan praegu mingist metallik oranzist, History Channelil jookseb selline sari nagu Counti autod ja selle reklaamis vilksatab korra sarnane auto ja täpselt seda värvi nagu vaja. Aga ütlen veel kord, et see on helge unistus. Praegused veljed on originaaltrumlite küljes mingi vaheplaadiga, nii et originaal velgede panek ei ole mingi probleem ja need saaksin vajaduse korral "doonori" alt. Mis aga mootorisse puutub, siis selle jätaks esialgu nii nagu on. Prooviks kuidas see edasi rebib ja ehk kunagi tulevikus mõtlen siis vahetusele.
(19-11-2013, 11:00 AM)Toffel Kirjutas: [ -> ]Mis aga mootorisse puutub, siis selle jätaks esialgu nii nagu on. Prooviks kuidas see edasi rebib ja ehk kunagi tulevikus mõtlen siis vahetusele.
Selliste mõtete mõtlemine tulevikus on küll halb idee- kraabid oma metalliku ära Big Grin. Üks on selge, et kui ei aja taga originaali, siis tuleb sinna aiste vahele panna midagi normaalset, sest originaal on ikka täiesti potsuja ja seejuures üldsegi mitte ökonoomne. Olen näinud 401-te millel mingi Ziguli vahel oli... minek missugune. Mõistlikum on muidugi ikka mingi lääne oma sinna kohandada. Sillad muidugi teised ja mul oli sinna pandud ka 412 esimene poolraam.
Ei maksa muidugi unustada kõike seda tegevust ARK -is kooskõlastada, sest muidu võib nutma ajada Big Grin
Ei maksa muidugi unustada kõike seda tegevust ARK -is kooskõlastada, sest muidu võib nutma ajada Big Grin
[/quote]

Sellepärast olekski vaja algul originaalmootoriga arvele saada. Hiljem pole see enam kellegi asi, mis mul seal kapoti all on. Nii vanadel masinatel pole vajadust ülevaatusel kapotti lahtigi võtta ja tee peal ei ole kah politsei kontrollinud, mis mul seal all on.
(19-11-2013, 14:36 PM)Toffel Kirjutas: [ -> ]Ei maksa muidugi unustada kõike seda tegevust ARK -is kooskõlastada, sest muidu võib nutma ajada Big Grin

Sellepärast olekski vaja algul originaalmootoriga arvele saada. Hiljem pole see enam kellegi asi, mis mul seal kapoti all on. Nii vanadel masinatel pole vajadust ülevaatusel kapotti lahtigi võtta ja tee peal ei ole kah politsei kontrollinud, mis mul seal all on.
[/quote]
No ma ei riskiks- võib kalliks minna Big Grin. Alati on võimalus võtta ümberehitusluba ja siis ei köhi keegi enam. No ja kui ei lubata, siis pole midagi parata...Arkist saab kohe terve nimekirja sellistest meestest kes sulle ära seletavad, et mida saab/võib teha ja mida mitte.
Ühinen eelkõneleja Toffel-iga, et algul orginaal mootoriga arvele, ja hiljem ei koti mitte kedagi mis seal kapoti all teisiti on.

Näidake mulle ülevaatuse venda kes teeb 400 ja 408 mootoril vahet. Tahaks sellist inimest näha, kes tunneb selle vahe vastu ka erilist huvi. 10 kw siia-sinna. Big GrinBig Grin

Nii vanal masinal ei mõõdeta isegi CO-d, Ainult visuaalse hinnanguga hinnatakse seda, et kas masin suitseb või mitte.

Ainukesed asjad mida ülevaatusel sellise aasta masinal vaadatakse on pidurid sh ka seisupidur - kõik muu on nagu on. Rolleyes
ARK ametnikud on ka inimesed ning inimesed nagu ikka satuvad teinekord foorumeid lugema.

Soovitan panna ajastukohane 408 mootor vahele ning ARK`s kirjutada passi "Ümberehitatud" ning ka uued näitajad passi.

Sama tootja mootorit on lihtne paberile panna.
(19-11-2013, 20:11 PM)tõnn Kirjutas: [ -> ]ARK ametnikud on ka inimesed ning inimesed nagu ikka satuvad teinekord foorumeid lugema.

Soovitan panna ajastukohane 408 mootor vahele ning ARK`s kirjutada passi "Ümberehitatud" ning ka uued näitajad passi.

Sama tootja mootorit on lihtne paberile panna.
Olen sama meelt, kuigi, kui teistmoodi ei saaks, siis kastutaks ka Phyl-i nõksu Smile.

Huvitav kui palju see vene rats Opelist erineb, või kas üldse erineb ?
Enne selle Mosse ostmist käisin ARK-ist läbi ja uurisin veidi asja. Sealne härra väitis, et kõige lihtsam on originaalina arvele võtta ja kui hiljem tahan mootorit vahetada (lubatud piires) ei ole mingi probleem see passis ümber registreerida. Kui ma aga tahan mootorit (mingit lääne oma) vahetada enne arvele võtmist, siis on vaja igasuguseid ehitulubasid ja kurat teab mida veel. Ja kuna ma ei plaani seda kasutama hakata igapäevase pereautona,siis on mul suhteliselt suva, mis mootor seal vahel on. Bensukulu võiks muidugi väiksem olla kui mõnel "ameeriklasel".
Ja miks mul on veel eriline huvi just selle vana mootori vastu, on see, et paar aastat tagasi kui käisin Nostalgia päevadel, oli seal üks hall 400 või 401. Ja kui vaikselt see käis. Mõne meetri kauguselt läks mööda ja polnud praktiliselt kuuldagi. Kui nüüd peaks kuskilt selguma, et sellel isendil polnudki originaalmootorit, siis on mu illusioonid muidugi hävitatud Smile
(19-11-2013, 22:32 PM)Toffel Kirjutas: [ -> ]Ja miks mul on veel eriline huvi just selle vana mootori vastu, on see, et paar aastat tagasi kui käisin Nostalgia päevadel, oli seal üks hall 400 või 401. Ja kui vaikselt see käis. Mõne meetri kauguselt läks mööda ja polnud praktiliselt kuuldagi. Kui nüüd peaks kuskilt selguma, et sellel isendil polnudki originaalmootorit, siis on mu illusioonid muidugi hävitatud Smile
No paras pauk tuleb igast mootorist välja, vaikseks teeb selle ikka sumbuti. Nii, et võid oma illusioonid tõeks teha Smile.

Ega minu nõu ei peagi kuulama. Mulle meeldivad vanad autod eelkõige välimuse pärast. Sõiduomadused võiks aga alati paremad olla. Eks uunikumimehed on minusuguste peale tigedad, et ilusaid asju rikun ja teised ei saa aru, et miks ma siis kohe uut autot ei osta Smile. Mulle aga meeldib uus vanas kuues ....eks ma kunagi mingi sellise asja teen ka .. Smile. Ma ei mõtlegi mingit hirmsat röögatust, vaid lihtsalt vana väljanägemisega autot keskklassi auto sõiduomadustega.
(19-11-2013, 22:56 PM)maitus Kirjutas: [ -> ]
(19-11-2013, 22:32 PM)Toffel Kirjutas: [ -> ]Ja miks mul on veel eriline huvi just selle vana mootori vastu, on see, et paar aastat tagasi kui käisin Nostalgia päevadel, oli seal üks hall 400 või 401. Ja kui vaikselt see käis. Mõne meetri kauguselt läks mööda ja polnud praktiliselt kuuldagi. Kui nüüd peaks kuskilt selguma, et sellel isendil polnudki originaalmootorit, siis on mu illusioonid muidugi hävitatud Smile
No paras pauk tuleb igast mootorist välja, vaikseks teeb selle ikka sumbuti. Nii, et võid oma illusioonid tõeks teha Smile.

Ega minu nõu ei peagi kuulama. Mulle meeldivad vanad autod eelkõige välimuse pärast. Sõiduomadused võiks aga alati paremad olla. Eks uunikumimehed on minusuguste peale tigedad, et ilusaid asju rikun ja teised ei saa aru, et miks ma siis kohe uut autot ei osta Smile. Mulle aga meeldib uus vanas kuues ....eks ma kunagi mingi sellise asja teen ka .. Smile. Ma ei mõtlegi mingit hirmsat röögatust, vaid lihtsalt vana väljanägemisega autot keskklassi auto sõiduomadustega.

Endal oli algul sama mõte, et ehitaks selle Mosse mingi tänapäevasema tehnika peale. Aga ma kardan, et ma olen selleks liiga laisk ja kindlasti puuduvad ka vajalikud oskused ja tingimused. Aga ma ei ole seda mõtet veel lõplikult maha matnud.
(19-11-2013, 23:08 PM)Toffel Kirjutas: [ -> ]Endal oli algul sama mõte, et ehitaks selle Mosse mingi tänapäevasema tehnika peale. Aga ma kardan, et ma olen selleks liiga laisk ja kindlasti puuduvad ka vajalikud oskused ja tingimused. Aga ma ei ole seda mõtet veel lõplikult maha matnud.
Ma ehitan praegu oma "Martat" ja mul ei olnud asjast mingit ettekujutust kui ma selle asjaga alustasin. Ikka väga rumalaid küsimusi küsisin siin- ja eks küsin veelgi Big Grin. Kui on tehnilist taipu ja julget pealehakkamist, siis saab kõigega hakkama. Nii olen teinud messiväärilise puidust kanuu ja mu esimene vibu lasi 250 m ja mul ei olnud muud teadmist neist asjust kui YT -be videod ja kuhjade viisi ingliskeelset kirjandust netiavarustes.
Ehitasin eesti aja alguses üles ühe 401. Sõitsin taga umbes 7000 km, siis olin sunnitud ta olude sunnil maha müüma. Mootor podises mõnusalt - vaikselt, aga kiiruseks 60 -70 km/h, läks küll üle saja ka, aga... . Kütuse kuluks keskelt läbi 8l/100 km. Mootorit tuli hoida, sest saaled on 401. kepsudesse valatud.
Mõned jupid seisavad siiani veel garaazi all.
Praeguseks on mootor enam-vähem algosadeks võetud ja ka suurem saast pealt maha aetud. Ainult väntvõll ja kolvid-kepsud on ploki küljes. Saasta alt välja ilmunud numbritest tegin järelduse, et plokikaan on 401 oma ja ülejäänud plokk 402 oma, karbussil oli tähis K 59. Ei ole küll mingi mosse asjatundja, aga nii palju on kuskilt justkui meelde jäänud, et 401 ja 402 mootoritel on üüratu võimsuse vahe. Või ma eksin? Kõrval on ka "doonorilt" pärit 400 mootor ja võtsin ka sellel kaane maha. Kolvi jämedus on erinev (oli vist 68 ja 72mm) ja põlemiskamber on hoopis teise kujuga. Aga mis on 401 ja 402 mootorite erinevus? Või ajan ma ise midagi segi ja neil ei olegi mingit erinevust?
M402-l peal olnud mootorid "402" on ka 72mm. kolviga, 35Hj. Kuskilt mälestuste tagakambrist meenub, et viimased 401-d väljusid tehasest mootoriga 402. Ja enne seda oli mingi üleminekumootor, aga mis versiooni numbriga, ei mäleta. Ülemineku jutt ei pretendeeri absoluutsele tõele, vaid põhineb loetu/kuuldu mälestustel.
Täna käisin Viljandis ja läks nii hästi, et sain uue plokikaanetihendi ja ühest antikvariaadist leidsin raamatu "Sõiduautod Moskvits". Enamus juttu on seal küll uuematest Mossedest, aga seal vahel on hea elektriskeem 401-le. Nüüd üritan leida ka kõik ülejäänud uued tihendid. Eile käisin Tartus ja astusin ka Ülo ärist läbi ning sain teada, et tihendite leidmine on täiesti võimalik.
Neid uusi tihendeid peaks vaatama kriitilise pilguga, nagu ka teisi "Zdelono v Rossije" juppe.

Küll on materjal kehva, küll on tihendid liiga õhukesed ja mitteklappivate aukudega.
Lehti: 1 2