automoto.ee foorumid

Täisversioon: Nimetu väiketraktor
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Mõtlesin siis kajastada väiketraktori ehitamis lugu, mis vist pigem kvalifitseerub taastamise/modifitseerimise valdkonda. Projekti eesmärk on saada maale tubli veomasin ning haiguslehel olemise päevi sisustada.

Nimelt siis sai tuttava hoovi pealt leitud ammustel aegadel kodus valmistatud väiketraktor, mis ca viimased 10 aastat on seisnud välitingimustes. Algset autorit paraku enam siin ilmas ei ole, seega on teadmata mis põhjusel ta seisma on jäänud. Tehnika mis kasutatud on, on järgmine:
Mootor on 4 silindriline karburaatoriga, esmapilgul tundus olevat Volga või gaz 69 oma
Käigukast ilmaselt samalt autolt, vähemalt sobivad omavahel ilma igasuguste vahetükkideta kokku
Vedav tagusild on lühendatud gaz 51 oma.

Lähipäevadel saab uurima hakata mis vahetamist vajab ning mida saab säilitada.
Üks mis kindel on, on see, et mootor on kinni roostetanud ning vajab vahetamist. Siin kohal oleks ka esimene palve targematele, et mis mootorit soovitaksite kasutada? Mainin ära ka selle ,et eesmärgiks saaks olema põhiliselt metsast palkide välja tassimine. Kiirust pole vaja, vaid jõudu. Endal oli esialgu mõttes vanema transiti diisel mootor, eelkõige tema lihtsuse tõttu.

Pildid postitan homme
Kui lihtsust ja vastupidavus on teema, siis VW-ni diisel mootorite vastu ei ole kellelgi midagi eriti pakkuda Big Grin. Kahjuks on need mootorid maru hinda viimasel ajal läinud. (300 +++ euri on juba korralik eksemplar)
(20-11-2013, 20:02 PM)muusik Kirjutas: [ -> ]Mootor on 4 silindriline karburaatoriga, esmapilgul tundus olevat Volga või gaz 69 oma
Käigukast ilmaselt samalt autolt, vähemalt sobivad omavahel ilma igasuguste vahetükkideta kokku
Vedav tagusild on lühendatud gaz 51 oma.
Kiirust pole vaja, vaid jõudu.

Pildid postitan homme
Sellest kooslusest on ilmselgelt vähe selleks et metsast puid välja vedada. Kindlasti oleks vaja suuremat ülekannet - kas lisakasti või vähemalt reduktorit. Minu "Martal" on ainult reduktor ja ma ei ole sugugi kindel, et see piisav on, kuigi on ka 53 kast...
Soovitaks muidugi diislit, transiti oma pidigi ka suht pommikindel olema. Minu mootor on 1.6 l kuna võimsamat ei leidnud sel hetkel, aga soovitaks vähemalt kahest. VW juba mainiti ja Hiace on ka surematu Big Grin
Kas oskused on piisavad suvalise mootori ja käigukasti kokkusobitamiseks?
(20-11-2013, 21:09 PM)Marko Kirjutas: [ -> ]Kas oskused on piisavad suvalise mootori ja käigukasti kokkusobitamiseks?
Mul polnud mingeid oskusi ja isegi mitte aimu... ja panin 53-e kasti Fordi mootori otsa...kättevõtmise asi. Aga äkki juhtus lihtne variant olema.. Big Grin
Väga tubli! Kui mõtlemisvõime piisav ja võimeline aru saama, et millimeeter jaguneb sajaks osaks on kõik võimalik.
A Gaz ju ongi üsna Ford.
Kõigepealt tänan soovituste eest.
Täiendaks natuke seda mida ma puude veo all silmas pidasin. Nimelt pole plaanis hakata hunnikutes palke välja vedama hakata vaid väiksemad kogused, mitte rohkem kui keegi sõiduauto kärule paneks. Isiklikku sõiduautot võsa vahel mudas väga trööbata ei tahaks sellest ka selle projekti ajend. Kõige suurem motivaator on just üleliigne aeg ja teotahe.
Küsimuse peale kas mul piisavalt oskusi jagub vastaks et, nii mõnigi aasta olen tegelenud nii autode kui muu mehaanikaga. Ja alati on võimalus kellegilt abi küsida, ei midagi ei proovi ei saagi kunagi mida tehtud ja käed päris p*****t pole ka välja kasvanud.
(20-11-2013, 22:13 PM)pen.skar Kirjutas: [ -> ]A Gaz ju ongi üsna Ford.
Igatahes kukkus mul asi välja nii, et kägikasti paigaldades on sidurikoda käigukasti küljes, mitte mootori küljes....aga mis vahe seal on Smile. Asi on selles, et sidurikoja augud puurisin edasi käigukasti korpusesse ja muudmoodi ei ole neid võimalik kinni keerata. Sidurikoja sees aga oli selline ilus ümargune auk, mis peale kerget hoonimist läks täpselt survelaagri juhtpinna(toru) krae otsa ja peaks seega väga tsentris olema...Ümer tuli teha ainult vedava võlli ots ja laager hooratta sisse panna. Ma usun jah, et kõiki asju nii lihtsalt omavahel kokku ei pane...
olematute töötundide puhul on suisa ükskõik, mis mootor asja edasi viib. vanamoodsad vabalthingavad diislid muidugi on võimelised ka tühikäigul korralikult juba vedama, mis on väga abiks asi.
aga kui su mets just asfalteeritud pole, siis igal juhul pead kiiruseid veel tublisti alla saama. üks-kahele aeglustist ilmselt ei pruugi piisata, parem ikke neli-viis korda hoogu maha saada, et vähegi kändude ja mätaste otsas ukerdada kannataks.
Kui hetkel kaubanduslikud aeglustid välja jätta siis kas kellegil on kogemusi näiteks rihma või siis ketiga lahendatud aeglustitest. Üheks kriteeriumiks peaks olema suhtkoht väikesed gabariidid, olemas olev raam on üsnagi lühike ning kitsas. Teoreetiliselt tasandil oleks vast võimalik võtta rihmaratas raadiusega 50mm mis kinnituks käigukasti külge ning raadiusega 250mm rihmaratas mis siis kinnituks tagumise silla külge. See aga eeldab liiga suurt nihet käigukasti ning tagusilla asetuses üksteise suhtes.
rihmadega saab ka. mingi pädev hammasrihm ilmselt saab üksi hakkama. kiilrihmasid peab vist hulgim panema. pikkust pidi võtab vähe ruumi, teisipidi aga läeb juba veidi kobakaks.
(20-11-2013, 23:49 PM)muusik Kirjutas: [ -> ]...Teoreetiliselt tasandil oleks vast võimalik võtta rihmaratas raadiusega 50mm mis kinnituks käigukasti külge ning raadiusega 250mm rihmaratas mis siis kinnituks tagumise silla külge ....
mul ühel igavanal aparaadil on sõjaaegne usa pisike bensumootor kõrgemal raamil ja vända otsas siis pisike rihmaratas ja all ai-ai siduri otsas suur rihmaratas, edasi läheb ka ai-ai käimar ja kitsas tagasild. Jõudu tänu aeglustile jagub, ikka enne võtab ratta ringi.
Ainuke viis et vältida käigukasti ja tagasilla vahelist nihet on vist lisada külje peale kolmas lisavõll, ehk siis kokku kolm võlli mis jookseksid iseseisvate laagripukkide peal. Mis muidugi eeldab ideaalset tasakaalu nendel, vältimaks väändumise tagajärjel purunemisi. Ainuke mure oleks see hiigel suur 50cm´ne rihmarattas mis maru maaligi oleks. Igatahes üritan esimesed 3d mudelid teha, vaatab mis välja tuleb.
Ainuke sobiv asi on planetaarreduktor, samal teljel ja külgjõud nullilähedased.
See oli mu esimene mõte, peale 30 minutilist googeldamist tundub selle soetamine suht keeruline, uued liigkallid, kasutatuid ei leidnud.
Konsiiliumi tööd lihtsustaks oluliselt rohke pildimaterjal hoolealusest.
mootor nihkesse ja harrikate arsenalist hammasrihmad ja rattad. kui ühest ei piisa, siis kaks. viimasel juhul saab mootori ka esialgsele joonele jätta.
samas mõni pisike vana mosse käigukast oleks ka juba väiksemate mõõtmetega.
(20-11-2013, 20:02 PM)muusik Kirjutas: [ -> ]Kiirust pole vaja, vaid jõudu.

No kui kiirust ei ole vaja, siis pole muud kui esiveolise mootor koos kasti ja difriga külge, kardaan otse silla külge ja asi lahendatud. On jõudu nigu loomal, lühike ja samas ka aega loodust vaadata ja rahulikult suitsu teha Big Grin Big Grin
(21-11-2013, 00:35 AM)muusik Kirjutas: [ -> ]See oli mu esimene mõte, peale 30 minutilist googeldamist tundub selle soetamine suht keeruline, uued liigkallid, kasutatuid ei leidnud.

ma vabandan muidugi kui valesti pakun, täielik võhik nagu ma olen,. selline planetaarreduktor soov'is:
http://www.soov.ee/viljandimaa/Planetaar...w=3&last=1
Lehti: 1 2