automoto.ee foorumid

Täisversioon: VW 1.9TD küttepumba probleem
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Tervist. Ma loodan, et foorumirahvas ei pahanda, kuid oleks hädasti abi vaja.
Nimelt sai paar kuud tagasi 97 aasta VW Vento soetatud. Masin 1.9 TD mootoriga. Probleemseks kohaks on kõrgsurvepump. Eelmise omaniku ajal oli originaalpump tuksi läinud. Ja lasi peale panna selle vanema, trossiga reguleeritava pumba. Originaalis oli tema jutu järgi peal olnud elektrooniline. Trossiga vist muudeti pritseajastust hilisemaks/varasemaks. Täpsemalt muidugi ei tea öelda. Siit ka probleem. Auto käivitub normaalselt. Kuigi nüüd on mingi veidrus sisse tekkinud. Läheb käima, aga hakkab räigelt raputama. Ja tossab ka samaväärselt. Probleem jääb seni, kuni mootor soe ja veidike sõitu saab. Vahest läheb ka ilusti käima. Kuna trossi pole minu autol olemas, siis on pump fikseeritud teatud asendisse. Kas ma saaksin selle probleemi trossi soetamisega lahendada või peab originaalpumba peale otsima?
Tegemist BOSCH-i pumbaga.
Mõned pildid ka igaks juhuks.
[Pilt: 0105069627ca11a.jpg]
[Pilt: 0105069635fae21.jpg]
[Pilt: 01050696337a892.jpg]
Vaata ja veendu eelsüüte küünalde korrasolekus.
Eelsüüteküünlad toimivad. Kaitsmele viskasin samuti pilgud peale, natuke oksüdeerunud oli. Puhastasin selle ka ära. Leidsin selle hoova ka üles, kuhu külge tross kinnitub. Ja see hoob ongi täpselt keskele seatud. Hommikul ajan elu sisse ja vaatan, kuidas toimib.
Kui küünlad toimivad ega siis on hommikul õhk sees.See on vanemate pumpadega täiesti normaalne nähtus.Jahedamate ilmadega see aina süveneb kuni ei lähe enam lõpuks üldse käima.Tähendab,proovi küttepumba ratast liigutada,pukside kuludes on see tunda.Tihend hakkab sealt vahelt õhku sisse laskma ja küte vajub vaikselt paaki tagasi.
Sümptomite põhjal kahtlustaks ise ka õhu probleemi, aga siis peaks pikalt käima ka minema + "gaasi" pedaali peaks hoidma, et pill üldse kuidagi töötaks.

See tross, millest sul pilt on tehtud on rahvakeeles "soss" klapp - tehniliselt peaks muutma süüte nurka varajasemaks, et abistada külm käivitusel - reaalses elus pole korralikel pillidel seda vaja Rolleyes

Kas sinist või valget suitsu viskab, siis kui mootor rapub peal?
Õhu probleem on välistatud?
Algul kui otsa tihend veel päris nahkas pole hakkabki see asi nii peale.Küllap varsti ei lähe üldse käima.
Summutist köhib sinist suitsu. Täna hommikul läks nirult käima. Oleks võinud pihusti torud natuke lahti keerata, et näha, kas õhk vahel. Aga kui töölt ära tulin, umbes 8 tundi hiljem, siis käivitus ja äi ilusti tööle ka.
Mul oli samasuguse vana malli pumbaga ka jama külmkäivitusel ei tahtnud kuidagi minna,probleemiks oli pumba kaanes gaasihoova võlli tihendi kulumine.Külmkäivitusel tahtis käsigaasi pisut ja gaas peal ning võll pisut viltu ja õhk vahel.Kuna oli riiulis teine samasugune hõre pump siis vahetasin lihtsalt korras kaane ja asi korras.Äkki on abiks
Siis peab pumba üle käima. Tihendikomplekte vist naljalt ei leia sellele. Kui seal just väga konkreetseid ja spetsiifilisi tihendeid pole. Vähemalt ebay küll midagi sellele mudelile ei pakkunud. Ehk siis peab remonti viima. Lammutusest uurisin, kasutatud pumba eest küsiti umbkaudu 150 eurot. Remont on ehk kordades odavam, ma loodan. Aga peab teised lammutused ka läbi helistama. Samas, kui kellelgi selline pump vedeleb, siis võib teada anda.

Pumba pealt numbrid (pildilt on ebamugav lugeda)
0 460 494 182
223 BT 4007
068 130 081 F
015 548 19688

BOSCH
Kus kandis asud oma pumbaga? Võrumaal, siis võin tihendid ära vahetada mingi väikese tasu eest.

Tihendi komplekte on poest saada nii 14 euro eest Big Grin.
Tuleb ka ühtlasi puksid vahetada ja mõõtu ajada.Tihendite vahetus on seal kõige lihtsam.
Tihendite vahetusega poleks probleemi, aga just see mainitud puksiteema. Kuskilt leidsin mingi pumba remondi hinnakirja, kus oli seesama pukside vahetus ja mõõtu ajamine sees. Kui juba nii kapitaalselt tegemisse läheb, siis on ikka teist pumpa kõrvale vaja. Ilma ei sõida ja belarussi oma ka vast ajutiseks lahenduseks peale ei sobi Big Grin

Phyl, tead sa mõnda konkreetset poodi mainida, kus neid tihendikomplekte müügil on?
(24-11-2013, 12:46 PM)Necro Kirjutas: [ -> ]Tihendite vahetusega poleks probleemi, aga just see mainitud puksiteema. Kuskilt leidsin mingi pumba remondi hinnakirja, kus oli seesama pukside vahetus ja mõõtu ajamine sees. Kui juba nii kapitaalselt tegemisse läheb, siis on ikka teist pumpa kõrvale vaja. Ilma ei sõida ja belarussi oma ka vast ajutiseks lahenduseks peale ei sobi Big Grin

Phyl, tead sa mõnda konkreetset poodi mainida, kus neid tihendikomplekte müügil on?

Diislikeskuses on kindlasti tihendikomplekte olemas ja Forsis ka suure tõenäosusega.
Rihmaratta võllile läheb ka tavaline tihend, mida saab suvalisest poest.
Kui võll aga puksidest loksub ja juba silmaga on näha, et võll kõveralt siis kuigi nii pole ilus teha olen ma neid pukse 180 kraadi keeranud ja võll on sirgelt sees.
Pumbavõlli otsatihendist sisenev õhk on tuvastatav sellega, kui sisenevas voolikus õhumullid puuduvad aga tagasivoolus on näha.
Mida raskem on pumbal kütet läbi torustiku ja filtrite imeda(ja ka paagi vaakumi pärast!)seda rohkem õhku tõmbab.
Seal sees on kanal, mis ühendab tihenditaguse ruumi etteandepumba imipoolega ja loob sellega kütuse ringluse läbi pukside võlli määrimiseks.
Üldiselt Boschi pumbad on lihtsad remontida ja esimene kord on keerukam, kuna siis vaja õppida kuidas vedrud ja seibid paigale saab.
Mina isiklikult olen plastset määret kasutanud et omal oleks lihtsam.
Pea ja lainelise plaadi vahetusega saab teha ühe silindrite arvuga pumbast teise(2, 3, 4, 5, 6 silindrit).
Võrus pakutakse juba peaaegu igas autode varuosade poes, kuna nõudlus on suur.

Ise ostan enamus kaupa Raunex-ist, nemad suudavad Boschi remont komplekti välja sebida leti hinnaga 14 euri. Komplektis on sees kõik tihendid ja ka otsa simmer. (vahe on selles, kui on elektrooniline pump, siis on kahe kaanega remont komplekti vaja, kui mehaaniline, siis ühe kaanega remont komplekti.)

Küll aga kui juurde on vaja gaasi hoova puksi, siis seda peab eraldi tellima.

Nii kulunud pumpa pole oma käega veel katsuda saanud, et tuleks pea võlli vask puks ära vahetada.


Eelkõnelejale, kas oled ikka erinevaid pumpasid kokku lapanud? Teoorias saab jah, nuka plaadi ja plunseri koos plunseri pea vahetusega muuta pumpa 4-5-6 silindriliseks - praktikas on natuke rohkem asju teist moodi.

Kui võtad R5 mootori kõrgusrve pumbad, siis need on nagu siga ja kägu võrreldes R4 pumbaga.

Ainuke asi mis on enamus Boschi VE seeria pumpadel sama on pumba alumine alumiinium korpus - kõik muu varieerub.

On ka R4 pumpasid, mida oma vahel ristata ei kannata - näiteks paremale pöörlevad ja vasakule pöörlevad pumbad. Ühtedel on pea võll jämedam kui teistel, ühtedel on pea võll pikem kui teistel, ühtedel kinnitub pump kolme poldiga, teistel kahega. Enamus pumpadel on pumba kaaned erinevad - sellega seoses kütuse koguse muutmise hoovastik erinev jne. võib neid erinevuseid välja tooma jäädagi.

Muidugi pumba kokku panek pole tegelikult ka nii sama - R4 pumbal lihtsalt ei tunne vahet, kui nuka plaat on keeratud 90 kraadi kuhugi poole (võrreldes pea võlliga siis). Aga näiteks R5 pumbal, kui nuka plaadi valesti tagasi paned, siis pill tööle ei hakka, R6 on ka pirtsakas valesti kokku pandud ajastuses.

Kuna ise olen ka koolitus rahasid natuke maksnud ja vaeva pidanud nägema, nende bosch-i pumpade remontimisega, siis ei hakka kohe linke välja tooma, mis sisaldavad häid nõuandeid - selle seas ka know-how kuidas pumpa tuleb remontida.

Googel on abiks ja tahte jõud ka - ega muidu ei õpi Rolleyes
Tegin ka kunagi VE pumpa,küll oli see aga elektroonilise juhtimisega. R6 BMW peal. Probleemiks pikk käivitus ning pump lekkis kütust välja. Diislikeskusest sain tihendi remondi komplekti. Peast ei mäletagi mis ta krooni ajal maksis. Vahetasin siis kõik tihendid ja seibid jm ära ning peale seda probleemid kadusid.

Lahtivõtul soovitan kõik asjad kenasti ritta laduda kuna muidu on nuputamist kole palju Big Grin
Siit ma saan vähemalt järeldada, et mul on veel omajagu õppida. Veidi netis tuhlamist ja sattusin räige lingihunniku otsa, kus päris omajagu informatsiooni pumpade kohta. Viimasel ajal on isetegemine/õppimine nagu haigus külge hakanud, millest lahti ei taha saada. Vastasel juhul poleks seda teemat ja pump oleks ammu kuskil teadja-vennikese juures tiirul ära käinud.
Saatsin ühte poodi päringu, ehk homme saab vastuse selle koha pealt.
Ehk oleks ikka mõttekam osta algupärane pump, vahetada seal tihendid ning siis saaks võrrelda kumb on parem ja vajadusel saab ka vana pumba tagasi panna.
Kui originaalpumba kuskilt odavalt saaks, siis küll. Kuid praegu asi töötab korralikult. Mingeid hädasi selle pumbaga peale selle oletatava õhuanomaalia pole. Jõudu on, kiirust arendab hästi. Küttekulu on ka minu arust normis. Kuidas ta külmema ilmaga käivitub, seda on varsti näha. Lammutusest uurisin, sealt hirmutati mind aju/pumba mitte sobivus jutuga ära. Kui keegi targem oskab selle eelmise lause kohta midagi öelda, siis palun! Hind oli ka omajagu. Kuskil 300 euri kandis.
Aju pump on veel uuematel,ole rahulik käib nii ka hästi.Se mootor sul peaks olema otsepritse. Ehk ilma eelpõlemis kambrita. Peaks minema ka-15 ilma küünlata käima.
Vaadates esimest pilti, siis ma näen küll, et pihusti on sisse keeratav - ergo - eelpõlemis kambriga isend.

Küll aga see on veel küsimus, kas tõesti TD mootoritele paigaldati elektroonilist pumpa?

Uurisin veidike asja googlist ja pole sellisele isendile tehasest elektroonilist pumpa peale pandud. TecToc 2013 väidab sama.

Ühesõnaga kas passis on ikka 55KW, kas mitte kogu mootorit äkki pole vahetatud? 66kw-55kw-iseks muudetud.

Teine võimalus on see, et MÜÜJA ajas MÜÜGI juttu, pikk blablabla.
Lehti: 1 2