automoto.ee foorumid

Täisversioon: K: Käigukasti/siduri anomaalia, muidugi Leyland
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kui lõpuks sain enda jõuga mootori käima, siis järgmise asjana teeb muret siduri ja käigukasti pool.
Nimelt käikude lülitavus. Mootor käib, siduripedaal all. Kõik käigud ragisevad, mingi hetk läheb mõni käik sisse, mõnikord on selleks 1 mõnikord pead otsima 4ndat. Kui üks käikudest sisse läheb lähevad ka ülejäänud probleemideta. Mure kordub kui saabub käiguvahetus, vedu tuleb tagant ära nõksuda ja järgmine käik enam ei lülitu. Autot käivitades käik sees ja sidur all, käib väike jõnksatus ja siis kaob alles vedu tagant ära. Tundub nagu kleepuks ketas kinni vms. Mingiaeg tagasi oli kast alt ära ja sai uuritud ketast ja korvi, kõik paistis igati tibens. Mida proovida? Siduri silindrid olen lahtivötnud ja puhastanud ning lahanud. On korras ja alt sidurikahvel liigub adekvaatselt.
Mälestustest. Samoodi käitus, nagu siduriketas kleepuks kinni:
Uaz - hooratta sees olev ja sidurivõlli toetav laager sai otsa. Aitas laagri vahetus.
Opel Vectra - ei mäleta, kas sidurisse lekkis õli käigukastist, või mootorist (pigem vist ikka sealt), aga siduriketta vahele tekkis selline "mesi", mille pidi kaks korda aastas bensiiniga välja pesema.
Fiat Punto - sai alla uue Sachs sidurikorvi ja ketta. Kuu aja pärast algas kleepumise jama. Mitte mingit põhjust ei leidnud. Hoorattas laagrit ei olegi, ketas liigub nuudil vabalt jne. Ainus välja mõeldud põhjus oli ketta katte sees oleva vaskkiu üledoos. Olukorra päästis prügikastist välja kougitud vana ketas. S.t. panin vana ketta tagasi, ja masin sõidab siiamaani.
Aga kui ratas üles tõsta, panna sisse mingi käik ja lasta abilisel siduriga opereerida ja käega ratast keerates tuvastada kas lahutab ja kui täielikult ja kas käiva mootoriga ratas üleval käiku pannes jääb ratas 1 käiguga liikuma?
Kui ongi, et kleepub ma olen lasknud korra 4 käiguga siduri suitsema ja pärast pole probleemi olnud enam.
Mul oli selline jama Mersu bussiga ja seepärast et kasti tihend oli ära läinud ja hoorattakoda oli õli täis ja ju oli siis ketta sisse imbunud.
Igatahes pidi seda kordama peale pikemat seismist ja kadus ära ka mingi aeg.
(23-11-2013, 11:19 AM)Wiki432 Kirjutas: [ -> ]...ketas liigub nuudil vabalt ...
See möödaminnes lausutud fakt võib teinekord tähtis olla.
töstsin tagaratta üles. Käib raskelt ringi sidurit all hoides, kuid mootorit kaasa es liigu
Sellisel juhul on viga lihtne - mingi jombe on siduri ajamis.

Huupi võib pakkuma jäädagi variante - praktikas tuleb masinal ikkagi siduri ajam lahti võtta ja üle vaadata, mis on valesti. Rolleyes

Enda kogemusest võin öelda, et tihtipeale näiliselt suurem töö võtab oluliselt vähem aega, kui nädal aega netis oma probleemi kurta...

1. Sidurikorvi surveplaat võib olla kõver. (aga kahtlen, kuna sidur mingil määral lahutab)
2. Siduri ketas võib olla liiga paks (surve laager ei suudagi sidurit lamellide abil lahutada, kuna rohkem pole võimalik kokku asja suruda.
3. Siduri silindri pulk on liiga pikk/lühike pika puhul peaks libisema jääma - lühikese pulgaga ei suuda sidurit ära lahutada. (ainuke viis seda tuvastada on siis, kui kast on maas ja seda saab mõõta)
4. Ketas kinni kleepunud (juba eespool mainiti mis seda võib põhjustada)
5. Siduri korvi lamellid on nii pehmed, et ei suuda enam siduri ketast lahutada (kui on kuuma saanud korv, siis on väga tõenäoline)
6. Siduri korvi lamellid on nii kulunud, et on nii õhukesed, et surelaagriga surudes ei suuda enam ketast lahutada, vaid lamellid painduvad läbi.
7. Kui kasti pea võll toetub hooratta või väntvõlli sees olevale laagrile, siis see laager võib ka probleeme tekitada.
8. Kasti peavõlli nuudid on nii kulunud, et siduri ketta nuudid poovad ennast kinni.
9. Mingid asjad on oma vahel kõverad - kast ei ole mootori suhtes 100 PROTSENTI sirgelt (see on väga tähtis, vastasel juhul jääbki siduri ketas surve alla kogu aeg.


Ideid/probleeme võib veel kindlasti pakkuda - aga kiireim viis viga tuvastada on asi lahti võtta.
Mul oli kopikaga sama probleem. Viga oli purunenud sidurikorvis.
(23-11-2013, 18:16 PM)phyl Kirjutas: [ -> ]2. Siduri ketas võib olla liiga paks (surve laager ei suudagi sidurit lamellide abil lahutada, kuna rohkem pole võimalik kokku asja suruda.

Liiga paks on ka ketas, mis viskab. See tähendab kõver, mehhaaniliselt kusagil enne paigaldamist viga saanud.
Kahvel võib praoga olla ja toimib nagu lehtvedru. Samuti kahvli toetuspunkt sidurikoja seinal võib järgi anda.
(23-11-2013, 10:59 AM)Jossu Kirjutas: [ -> ]Kõik käigud ragisevad, mingi hetk läheb mõni käik sisse, mõnikord on selleks 1 mõnikord pead otsima 4ndat. Kui üks käikudest sisse läheb lähevad ka ülejäänud probleemideta. ...........Autot käivitades käik sees ja sidur all, käib väike jõnksatus ja siis kaob alles vedu tagant ära. Tundub nagu kleepuks ketas kinni vms. .......Mingiaeg tagasi oli kast alt ära ja sai uuritud ketast ja korvi, kõik paistis igati tibens.
Selle jutu järgi on tõenäosus suur, et vändakaela tihend on süüdi. Kas sidurikoja alt on õline?
käisin autoga sõitmas, kohalt minnes töötab vinks vonks aga kui hoopealt sidur alla vajutada kaob vedu tagant alles 1-2 sek hiljem...

proovisin ka eelmainitud siduri kärsatamist. neljandaga kohalt minema kõrgete pööretega sidurit libistades. lõpuks võis siduri täitsa lahti lasta aga ikka libises.
eelnevalt. ketas on kasutatud ja mingilmääral kulund, liiga paks olla ei saa...
(23-11-2013, 20:39 PM)Jossu Kirjutas: [ -> ]käisin autoga sõitmas, kohalt minnes töötab vinks vonks aga kui hoopealt sidur alla vajutada kaob vedu tagant alles 1-2 sek hiljem...

proovisin ka eelmainitud siduri kärsatamist. neljandaga kohalt minema kõrgete pööretega sidurit libistades. lõpuks võis siduri täitsa lahti lasta aga ikka libises.
eelnevalt. ketas on kasutatud ja mingilmääral kulund, liiga paks olla ei saa...

Seal on mingi suur jama siis kui täielikult ei lahuta sidur ja ka libisema jääb.
Pakuks, et korvil on mingi jama.
Näiteks membraanvedru puhul võib sel mõra sees olla ja survejõud seega nõrk.
Võibolla on keegi korvi tööpinna kõveralt üle treinud ja seepärast ei lahuta ja tahab paksemat ketast et veaks.
Ühesõnaga otsida sealt viga.
Kontrolliks võib veel sidurikahvlit pikemalt lükata kui pedaaliga saab ja kui siis lahutab täielikult on asi selge.
Nagu juba ka eelpool mainitud võib olla vigane ka ketas - endal olnud juhus kus kohapeal lülitusid käigud raskelt ning sõiduajal pidi käike vahetama nagu sünkrodeta kastiga autoga sõidaks, vastasel korral käiku sisse ei saanud või läks üli raskelt. Probleemiks oligi ketas - Pilt
sai masinaga vähe suurem tiir linnapeal tehtud. Ülesse vahetades lahutab normaalselt 1-4 käik, kui aga 4nda pealt alla tulla ei lähe enam ükski sisse ka 4 enam. Eks tuleb kast maha võtta ja sisse piiluda