automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kasutatud autode ostmise mõtekusest.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Ise olen ostnud viimased 6autot Soomest plussidest on talve varustus,korrosioonitõrje,mitte kerimine,pole iseehtitatud süsteeme ja enamusel on tehaseset tulnud andmed õiged ja auto on mõeldud põhjamaadesse.
Õige suhtumine.

Mina olen ka hakanud soome masinaid hindama, kuna 500K km kellal ei tähenda mitte muhvigi autole. Vähegi rohkem hooldatud masinad sõiavad tuima näoga 700K km kellale. Käivad -25 kraadiga matsust käima, masinad ei roosteta. Ise leiutatud süsteeme pole. (ise paigaldatud kesklukud, signad, immod). Küll on ise nad paigaldanud plokisoojendusi, aga kõik lahendused on eeskujulikult lahendatud. (võimalik, et toodavad jama ka, aga mina pole sitaga kokku puutunud õnneks Rolleyes )

Ja igapäevaselt remondin masinaid, millel on kellal 150K km kuni 250K km. Näit kellal on ilus, aga masinatel on sellised pseudoprobleemid, mida reaalsuses sellise läbisõidu juures ei kohta. Ei kohta neid probleeme isegi 500k km läbimisel. 

Eks olematu ja kehv hooldus teevad ka oma töö, tänu sellele ei pooldagi eestis kasutatud autode ostmist. On eestis ka korralikke isendeid, aga otsid neid kui nõela heinakuhjast.
Kasutatud auto ostmisel võtab pingeid maha see, kui ost teha taskus oleva raha eest ja kohe ostuhetkel kuludesse kanda. Sellisel juhul pole eelmisele omanikule peale vale raadiokoodi midagi ette heita Big Grin
Viimased 20 aastat on see süsteem minu jaoks toiminud.
Viimase kopika eest seitsmesajast liisides on muidugi keeruline...
Ilma igasuguse pettuseta võib kahetonnine auto päev pärast soetamist näiteks automaatkasti remondiks veel kaks tonni euri küsida. Kes siis süüdi on?
Igapäevakulgureid on soovitav osta emexi garantiiga. A mis ma end ikka kordan, loomulikult on tegelikult õige liigutus hoopistükkis liisida mingi viiene pemm ja siis vahetada jadamisi näiteks roolilatte.
Kurjad olete kasutatud autode peale Big Grin Ma nädal tagasi ostsin disla saksa päritoluga. Osta kohe hinnaga ja ei mingit liisingut. Läbisõitki 201 000km. Lihtsalt teadma peab, mida sa ostma hakkad. Elu on palju lihtsam, kui auto korralikult üle vaadata. Eelmine omanik luges vead ette peale esmsast üle vaatamist ja ei miskit hullu.
(20-10-2014, 23:00 PM)phyl Kirjutas: [ -> ]Mina olen ka hakanud soome masinaid hindama, kuna 500K km kellal ei tähenda mitte muhvigi autole. Vähegi rohkem hooldatud masinad sõiavad tuima näoga 700K km kellale. Käivad -25 kraadiga matsust käima, masinad ei roosteta. Ise leiutatud süsteeme pole. (ise paigaldatud kesklukud, signad, immod). Küll on ise nad paigaldanud plokisoojendusi, aga kõik lahendused on eeskujulikult lahendatud. (võimalik, et toodavad jama ka, aga mina pole sitaga kokku puutunud õnneks Rolleyes )
Siiski on Eesti ajalooga autod paremad: kontrollitavad oluliselt väiksemad läbisõidud. Muidugi peab olema kas õnne või tuttavaid, kuid on firmasid, kellede ametiautosid tasub kasutatuna osta, sest seal pole koonerdatud hooldustega ja kas juhid või omanikud ise on ka pedandid ning nõuavad seda ka autode kasutajatelt. Autod peavad olema kogu aeg pestud, seest puhastatud, õigeaegselt hooldatud, mingi veateate tekkimsiel koheselt remonditud jne. Ning kõige parem on selliste teadmise omamiseks tunda mõnda raamatupidajat, kelle käest käib alati läbi kogu autopargi ajalugu Wink 
(20-10-2014, 19:59 PM)phyl Kirjutas: [ -> ]Ostu hetkel on ju auto ostja silmade ees, kõik vead mis küljes on, on küljes ja korralikul läbivaatusel tulevad need kõik välja. Pornograafiliselt remonditud auto vead leiab kõik üles, kui teostada korralik kontroll vastavate masinatega. Rolleyes
 
Aga kuidas ostab tava inimene autot? Vaatab siit - vaatab sealt. Nendib fakti, et kasutatud ja ostab. Rolleyes  Hiljem häda lahti, et sitta müüdi. Sad  (aga kes ostis? miks? jne)  

KONTROLL on märksõnaks. Kui ise ei oska, pöördu vastavatesse ettevõtetesse, mis julgevad anda enda garantii ülevaatamisele ja kontrollile.  Cool
Kui hakkab hala pihta, et me võime vaadata, aga kõike ikka ette ei ennusta (õige, aga siis tuleb põhjalikumalt kontrollida). Rolleyes
Erand kinnitab reeglit:

http://tarbija24.postimees.ee/2960769/ka...paar-paeva
Mina ostsin pea kuus aastat tagasi oma hetkelgi mind truult teeniva sõiduvahendi, kasutatuna, odokal toona ees nats üle 200 tuhhi (illusioone ei loo endale, ent vähemalt tundus õige olevat). Tegin seda ühe teise margi esinduse kaudu, kuhu antud auto oli ilmselt nö sissemaksuks viidud uuele masinale vms. Pole pidanud kahetsema, sest too müüjafirma andis ka mõningase garantii, on seda hiljemgi teinud, kui seal korraliselt autot hooldamas käin. Nii on nt rattalaagreid tasuta ringi visatud jne.

Usaldusväärne müüja ning korralik ostueelne kontroll on peamised punktid, mida esile tõstaksin. Ja eks muidugi ole autol ja autol ka vahe.
See on ülimalt hall ala
Sisuliselt pole ju vahet, kas müüa kasutatud riideid, autosi või fotoaparaate.
Kui on seadusest tulenev kohustus oma müüdavale kaubale garantii anda, siis ju peaks ka hind tublisti kopsakam olema.
Ka uute autode garantii käigus vahetatavate juppide summa on märkimisväärne. Mis siis veel vanast autost rääkida. Aga no näe ei ole võimalik ka poel müüa garantii ja järelhooldus toega toodet. Selle asemel tellitakse hiinast (saab odavamalt) Risk saada defektne toode kuni selleni välja, et toode üldse kaubaveo käigus kaduma läheb kaalub üle hetkel välja käidava summa.
Minu garantiiga müügis olev kasutatud auto vajub enne maasse kui vajaliku hinnaga ära ostetakse. Aga kahjuks odavamalt garantiiga ei julge müüa, kuna tõepoolest nimetatud turbo viga võib vanainimese käes veel aastateks varjule jääda kuid ilmneb tunni jooksul Tauri käes, kes naaberkülas asuva sõber Mürka uut suubvuufrit vaatama leekis ning vaesest kolkskaagenist kurvilisel külateel kõik, mis andis välja pigistas.

Äkki panen müüki oma vanaisa fototehnika, rikkaks ei taha saada ja läheb osta oksjonil selle hinnaga, mis pakutakse.
Uus omanik teeb testipildid kinganinast ja taamal asuva tarekese katusel turritava antenni küljes kõikuvast varesest. Kõik sobib ning raha ja pildikarp vahetavad omaniku.
Õnnelik uus omanik siis õhtul hakkab oma värskest ilmakodanikust vannipilte tegema ja objektiiv kukub eest ära. Apastraat katki tital muhk peas, ruudulise kleidi ja lokirullidega pereema kisa kostub tuulise ilma kiuste miilide taha.
Ja seisabki harjavarrega vana kola armastuse eest üle küüru saanud kühmus vunts mul karidoris. Ühes käes päevi näinud pildikarbi kere, teises pisut seebine ja tilkuv luubitoru. 

Mis ma nüüd siis teen? Räägin loo, kuidas vanniaur liimi sulatas ja juhatan ta linna servas elava teada tuntud remondimehe manu (muhe vana muide, prillid on paksemad kui prantsuse veinipudeli põhjad kuid hästi oskab ja odavalt teeb)
Või mõtlen endamisi, et äkki viimane fotojaht Kärevere turbarabasse sai vanale pildikarbile liiga raskeks katsumuseks. 
Mis küll veel eile kodus antud vigurist muraka pilte välja koukides ennast kuidagi ei ilmutanud. Pakun vuntsile tuikava küüru leevenduseks pitsi konjakit ja tassi kohvi, ostan õnnetu välimusega vana sõbra tagasi ning lisan lappi soristava ilmakodaniku valu vaigistamiseks tema esimese auto ostu fondi sümboolsed 100 jeevrikut???
Aga äkki (minu arust pisut vilavate silmadega) vunts kukkus koos aparaadiga hoopis läbi tüdrukte dušširuumi laeplaatide (kus lootis õhtuse igavuse leevendamiseks kenasi fotusi saada) (sellest ka seebine ning tilkuv luubitoru ja tuikav küür) ja õnnetu lugu titast ja kurjast naisest on sama sorav soperdis nagu mul praegu?

Vat ei teagi, kudas see õige oleks.
Jutkese eest 5+ Madlopsterile. Mitte kunagi ei saa keegi anda mingisugusele asjale 100% garantiid. Meenuvad lood ka pilauutest autodest mis on juba transpordikäigus viga saanud ja hiljem omaniku käes avarii- või remondikäigus välja tulnud. Kes eelistab uut- kes kasutatud autot, eks see on igaühe rahakotis ja mõtlemises kinni. Muidugi soovitused mida ja kuidas vaadata-kontrollida on alati teretulnud.
Naljapärast soovitan lugeda sidruni uute autode garantiitingimusi - siusliselt hõlmab garantii vaid plekikosu ja mootoriplokki, ülejäänud mured võib kunde endale sisse istuda.
(21-10-2014, 14:35 PM)DevilDeVille Kirjutas: [ -> ]Naljapärast soovitan lugeda sidruni uute autode garantiitingimusi - siusliselt hõlmab garantii vaid plekikosu ja mootoriplokki, ülejäänud mured võib kunde endale sisse istuda.

  Sellepeale tuleb meelde kuidas Roolivõimus või Stop'is tutvustati kasutatud autosi-siis mehh vaatas üle ühe 40 000 sõitnud Kangood. Saatejuht küsis, kas seda sooviksite ise osta-nägu oli mehhil selline peas nagu oleks soovitatud tal säästud eurodest rubladesse panna Big Grin  
  Arvestades mida sidrun=lemon inglise slängis tähendab (tõsise peidetud rikkega auto), siis oleks päris naljakas kui keegi kurdaks inglasele või meeriklasele et ostis täiesti teadlikult sidruni ja imestab et sai petta.
Eks ta ole jah kahe otsaga asi, kuid see ei tohiks siiski õigustada massilist kerimist. Läbisõit näitab siiski midagi autol, mitte alati, kuid enamus kordadel. See on üks vahend auto müümisel ja hinna kujunemisel. Üks võimalus sellise teguviisi lõpetamiseks, oleks võibolla EL riikide (ja teiste vabatahtlike riikide) ÜV punktide, ning auto esinduste ühine avalik andmebaas, kust tuleks välja iga aastane läbisõidu sissekanne. Sellised andmed on ju tegelikult olemas suurema osa autode kohta. 

Kes meist ikka tahab osta mingit musttuhat km läbinud taksot, millele on ette keritud 150 000. Kasutamisega kulub autol ka palju teisi juppe kui ainult turbo ja puksid. Ukselukud, hinged, tihendid, nupud ja muud vidinad, mille väljavahetamine on sama jama teinekord, kui turbo või kokku lastud mootor.

Tegelikult ei olegi küsimus selles, et kas Petsi kerimata auto on parem kui Veltsi uus aga keritud, vaid selles, et kas selline kerimine on turu tingimustes vastuvõetav või mitte. Teadmatus ei ole õigustus kerimisele ega ka kliendi õnnele uuest autost. Sa pead saama seda mida ostad, võimalikult õigest infost lähtuvalt. Kerimine samas on lihtlabane vassimine ja valetamine, mille ainsaks eesmärgiks on petmise abil kellegi omakasu suurendamine. 

Tänu nendele petturitele, oleme me täna jõudnud punkti, kus ka ausal inimesel ei ole võimalik oma autot enam ausalt müüa, kuna 80% ülejäänud autodest on keritud. Ja lõpuks saabki see aus inimene vastu pükse, kuna peab oma auto maha müüma 3x odavamalt, või kerib ka, sest ta on viidud sundseisu, ning nõiaring jätkub.
(21-10-2014, 15:28 PM)viplala Kirjutas: [ -> ]...
Kerimine samas on lihtlabane vassimine ja valetamine, mille ainsaks eesmärgiks on petmise abil kellegi omakasu suurendamine. 

Tänu nendele petturitele, oleme me täna jõudnud punkti, kus ka ausal inimesel ei ole võimalik oma autot enam ausalt müüa, kuna 80% ülejäänud autodest on keritud. Ja lõpuks saabki see aus inimene vastu pükse, kuna peab oma auto maha müüma 3x odavamalt, või kerib ka, sest ta on viidud sundseisu, ning nõiaring jätkub.

Aamen. Cool

Huvitaval kombel laieneb see pea igasse valdkonda... Lastetoa küsimus, kas peab tingimata teiste laipade arvelt oma edu saavutama. Rolleyes
Kahjuks see petmise teel rikastumine, hakkas massiliselt levima 90.datel ja oli mingil määral enne juba olemas.
Paraku on säärased omakasule orjenteeritud nähtused seotud ka töökultuuri(või siis kultuurituse) ja ka sellega,et inimesed on aastakümneid elanud defitsiidis ning vaesuses. Pange need asjad kokku ja saate aru,et selleks,et asjad muutuksid normaalseks kulub veel üks 10-20.a! Hea oleks öelda,et NL aeg on süüdi,samas palju asju on kinni ka koduses kasvatuses.
Aga mina olen teadlikult ostnud keritud näiduga auto. Näidik näitas 170 000 km , aga kapoti all oli saksakeelne õlivahetus kleeps mis teatas õlivahetusest 4 aastat varem ja 320 000 km  Big Grin  Aga kuna auto säras ja mulle meeldis ostsin ta ikkagi. Vihje eest müüjale, et klepsud tuleks ikka maha võtta sain veel 1000 eeku alet ka.
Nüüd aastaid hiljem peale õli ja piduri ketaste/klotside vahetusi saab varsti ka see 320 tuhat ette. Kleps on endiselt alles  Smile  
  Samas olen ka kunagi ostnud ühe coupe millega käisin kontrollis (mootori hääl tundus kahtlane) Korras oli ja ostsin ära. Aasta hiljem ülevaatuse järjekorras oli igav ja lugesin tehnilist passi. Passis krt oli 5 ust  Smile
Juhtub ikka.
(21-10-2014, 15:28 PM)viplala Kirjutas: [ -> ]Kes meist ikka tahab osta mingit musttuhat km läbinud taksot, millele on ette keritud 150 000. Kasutamisega kulub autol ka palju teisi juppe kui ainult turbo ja puksid. Ukselukud, hinged, tihendid, nupud ja muud vidinad, mille väljavahetamine on sama jama teinekord, kui turbo või kokku lastud mootor.

Tänu nendele petturitele, oleme me täna jõudnud punkti, kus ka ausal inimesel ei ole võimalik oma autot enam ausalt müüa, kuna 80% ülejäänud autodest on keritud. Ja lõpuks saabki see aus inimene vastu pükse, kuna peab oma auto maha müüma 3x odavamalt, või kerib ka, sest ta on viidud sundseisu, ning nõiaring jätkub.

100% nõus! Üks näide "Vidinatest", mis kulub vaid läbisõiduga/kasutusajaga ja mille remont/asendamine/parandamine on tihtipeale kordi kallim/vastikum/keerulisem, kui uue turbo paigaldamine: kütteseade. Ehk meil kõigil, kel on olnud "üle viie vana auto", on ette juhtunud kas ragisevaid, vilistavaid või lõpuks üldse vait jäävaid salongiventikaid. Ning milline piin ning auto lõhkumine on tihtipeale nende remont... Praktiliselt kogu sõidu aja töötab ventilaator, mittetöötamise aeg auto kasutamisel on suhteliselt tühine. Muidugi tuleb sii nteha vahet veel ka läbisõidul, et kuskohas see on tehtud. Saksamaal/Prantsusmaal jms kiirteedega riikide osade kiireks sõiduks ehitatud autode läbisõit võib olla vägagi suur, kuid selleks kulunud AEG on oluliselt väiksem, kui näiteks siinsamas Eestis kehvade teedega linnas/linnalähiselt loksudes. Näiteks Euroopas kaugel tööl käiva tegelase 5 aasta vanune ja 250K läbisõitnud auto on enamuse ajast seisnud, täpselt sama vana ja sama läbisõiduga tavaline Eesti auto on aga "kogu aeg" sõitnud. Samas hakakb ka meil sii nselliseid autosid tekkima tänu siledate kiirteede äärde kaugele Tallinnast tekkinud asumitele, kuskohast siis sõidetaksegi tööle-tagasi. Sellised linnas tööl käivate naiste autod, mis nädalavahetsutel kodus seisavad, kui mehe (ameti)autoga ilmamööda ringi sõidetakse. Kui tööl käimsiele kulub 100 km päevas, siis tulebki jämedalt 5 tööaastaga selline läbisõit. Hea näide oleks Koselt kilulinna käimine, täitsa tavaline ju. Iga päev "tund-kolmkümmend", nii 5 korda nädalas, 48 nädalat aastas. Tunnen selliseid... raamatupidajaid ja/või ka audiitoreid Big Grin Kusjuures ei veeta mingeid tittesid, koeri ega midagi, kes tihtipeale sõitjateruumi ära sittavad... soliidsed keskealised inimesed, kel lapsed juba suured. 

Täiesti tipp-topp auto... kuniks autoärikad toovad Euroopast täpselt samasuguse aga läbisõit on "vaid 125 000 ja sedagi kirikuõpetaja käes". Keritud, sama hind ja ongi aus pere raskustes oma auto müümisel. 
(21-10-2014, 17:21 PM)klemm Kirjutas: [ -> ]Aga mina olen teadlikult ostnud keritud näiduga auto. Näidik näitas 170 000 km , aga kapoti all oli saksakeelne õlivahetus kleeps mis teatas õlivahetusest 4 aastat varem ja 320 000 km  Big Grin  Aga kuna auto säras ja mulle meeldis ostsin ta ikkagi. Vihje eest müüjale, et klepsud tuleks ikka maha võtta sain veel 1000 eeku alet ka.
Nüüd aastaid hiljem peale õli ja piduri ketaste/klotside vahetusi saab varsti ka see 320 tuhat ette. Kleps on endiselt alles  Smile  
  Samas olen ka kunagi ostnud ühe coupe millega käisin kontrollis (mootori hääl tundus kahtlane) Korras oli ja ostsin ära. Aasta hiljem ülevaatuse järjekorras oli igav ja lugesin tehnilist passi. Passis krt oli 5 ust  Smile
Juhtub ikka.

Paned müüki kui kuivas garages orignaal läbisõiduga seisnud sõiduki. Big Grin
Kuigi see 320k on enamuste jaoks nii hirmus nr, hea et veel sõimata ei saa sellise sõnniku müümise pärast.

Ja oi kui palju trandulette sõidab teedel, mille ls on viis- kuussada tuhat kilumeetert odokal vastu säramas 148k.
Ei ole need tegelased sellepärast kuidagi õnnetud või vaesemad. Pigem rikkamad ja õnnelikumad.

Nii uut autot, mille sõit ongi 148k nagunii nad osta ei jaksaks või siis oleks pere uus diiediprogramm makaronid kolmeks aastaks ning kütuse ostmine käiks kolme liitri kaupa. Ebigtusesse päikse alla sõitmisest ei maksa rääkidagi. Masendav ja stressi tekitav elu.

Pahade kerijate pärast aga vaatab nüüd odokalt vastu sama nr, auto soetamiseks ei pidanud ennast laenuorjastama ning raha jääb nii kütuse kui puhkuse tarvis. Kõikide ees saab kekutada hea diiliga. Elu palju stressivabam ning paistab ka pereema kuidagi värskema näonaha ja lahkema ilmega silma Wink

Polegi ju nii paha? Eksole?
(21-10-2014, 17:45 PM)Madlobster Kirjutas: [ -> ]Pahade kerijate pärast aga vaatab nüüd odokalt vastu sama nr, auto soetamiseks ei pidanud ennast laenuorjastama ning raha jääb nii kütuse kui puhkuse tarvis. Kõikide ees saab kekutada hea diiliga. Elu palju stressivabam ning paistab ka pereema kuidagi värskema näonaha ja lahkema ilmega silma Wink

Polegi ju nii paha? Eksole?

Pereema kerib oma spidokat meigi ja push up kopsukatega 10 aastat vähemaks, ning pereisa kerib oma müüdaval autol 150 000 vähemaks, et saada oma 10 aastat nooremale keritud naisele, hiinas ette keritud Gucci märgiga käekott osta, mille tulemusena võib veel paar kuud probleemideta oma keritud naisele kotte taha kerida. 

Kõik on kena aga siin on ka kaotajad. Nendeks on inimesed, kelle auto on ka tegelikult väikese läbisõiduga, ning nad peavad oma vara müüma odavamalt, need kes tahavad teada mida nad ostavad aga ei saa ja need kes on ostnud endale kulunud auto väikese läbisõiduga auto pähe. Peale selle on tulemuseks solgitud ka turg, kus auto ostmisest on saamas vene rulett. 

Kui kerimine puuduks, paneks hinnad paika turg ise. Pisema läbisõiduga autod saaks omale eelise ja küll leiduks ka suure läbisõiduga autodele ostjad. Momendil on aga kõik pandud ühte patta ja kannatavad need, kelle autod ongi õige läbisõiduga, ning ostjad kes tahavad siiski teada mida nad ostavad.
Nokk kinni saba lahti, saba kinni nokk lahti Big Grin

Kui kerijad ära kaovad siis praegused õnnetud õige läbisõiduga inimesed muutuvad õnnelikuks

Aga praegu õnnelike ja keritud pereemasi ei keri enam keegi ja need muutuvad õnnetuks.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14