automoto.ee foorumid

Täisversioon: Ilmarise kreissaele bensiinimootor.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Tere. Plaanin siis "Ilmarise" kreissaele peale aretada 4t bensiinimootori kuna maal mul pole tööstusvoolu ja puid on vaja saagida(lisaks saag muutub n.ö mobiileks kuna ei pea voolujuhtmeid vedama). Eile käisin Hortulues ja muretsesin 4t Honda mootori klooni (Kipor kg200) 6hj 4,4 kw. Tuleb teha rihmaseib ja vahetükk originaal mootorikinnitusele lisaks veel rihma pingutus mehanism.Kuna ise aun pealinnas hetkel ja saag asub maal siis küsiks kaasfoorumlaste käest järgmist: palju see 4kw elektrimootor pöördeid välja annab? Bensuka max pöörded on 3600 passist vaatasin. Äkki keegi oskab öelda saeketta pöörded. Ja oleks vaja ka rihmaseibide mõõte kuna ise niipea ei satu maale mõõtma.Saeks siis Ilmarine PRD1.

Ette tänades Indrek.
Ma sulle täpseid andmeid ei oska öelda, kuid saeketta suuruse järgi pakuks 2000-2500 rpm kettale max. Kiiremad pöörded läheksid juba ohtlikuks.
Mul on pandud kreissaele 18cm läbimõõdus rihmaseib ja mootoril 10cm- ostsin koos lukkudega uued põltsamaa moduatorist. Peaks tulema täispööretel kuskil 1900-2000 pööret 800mm kettal, sellisel kettal on lubatud 1200-2000pööret/min. Ise tahaks hakata mootorit kasutama 2500-3000 pöörde peal kuna mul 13hp mootor siis kettale parasjagu 1600 pööret minutis nagu varem andis elektrimootor pöördeid.
Saeketas peaks olema mul 500-550 mm läbimõõduga.
Mul tuksub kreissae mootorina vene UD-2 ja ajab asja ära päris edukalt. Plaanisin küll Loncini peale üle minna aga seni kui UD käib pole mõtet.
(24-12-2013, 21:48 PM)JaakH Kirjutas: [ -> ]Mul tuksub kreissae mootorina vene UD-2 ja ajab asja ära päris edukalt. Plaanisin küll Loncini peale üle minna aga seni kuiUD käib pole mõtet.

Sama mõte mu enda UD-2ga, olemas saag mis traktori taga käib ja oli plaanis ta sinna külge pannaToungue
Mu kreissaag siis näeb välja selline, kui kellegil pildimaterjali tarvis on.
[Pilt: large_28505491_fpWH.jpg]
[Pilt: large_28505479_nd3V.jpg]
Pöörete andmine võiks olla pedaaliga. Miks mootor ikka seni karjuma peab, kui järgmist palki hunnikust võtad.
UD-2l on ju pöörete regulaator see teeb sama välja aga muidu muu mootoritel võiks olla jah see küljes. Tunni ajaga luristab Ud mul läbi ca 3,5-4 liitrit pole hullu, arvestades kettsaega on tootlikus suurem. Oma kreisile üritan ikka kompunnida autostarterit. Praeguse seisuga on puudu rihmaratas vaid. muidu nagu oleks.
(26-12-2013, 03:23 AM)JaakH Kirjutas: [ -> ]Tunni ajaga luristab Ud mul läbi ca 3,5-4 liitrit pole hullu, arvestades kettsaega on tootlikus suurem.

Oli kunagi kasutusel sarnane asi Zid-4,5 mootoriga, kaks liitrit tunnis oli maksimum ja võimsust ka piisas.
Tehase andmete järgi kui suudan oma 13hp Lifan mootorist 100% võimsust koguaeg välja pigistada, siis peaks kütusekulu tulema 3,4liitrit tunnis.
Mootor on käsistarteriga, kuid käivituse ajaks vaja rihmad lõdvaks lasta. 800mm ketas on piisava inertsiga, et ei jõua nöörist käima tõmmata ja kaalun mootorile elektristarteri paigaldamist.
Minu Kipor mootoril nii käsigaas kui ka võimalus paigaldada trossiga mehanism ja samas ka on olemas pöörete regulaator.Osadel analoogsetel isenditel vist puudus see trossi ja käsigaasi süsteem(generaatorid)tuli koormus taha ja andi ise "vurtsu" juurde.Samas see pedaali mõte ka päris hea (ise hakkasin mõtlema: lased sae kelgul tagasi minna ,siis podiseb tühikäigul ja kui hakkad saagima kelku sae ketta poole liigutama siis võtab tuurid ülesse).Homme arvatavasti maale ja hakkan vaatama seda sae asja.
Sai siis täna maal käidud.Elektrimootor oli hoopis 3KW ja 1400 p/min oli umbes.Nii mootoril kui ka saeketta võlli otsas oli 1:1 rihm ülekanne.Peab hakkama nüüd arvutama uue rihmaratta mõõte.Ma arvan küll ,et ca 2000-2500p/min on optimaalne.Sae raamil on pirka kulunud kahjuks.
Pole just matemaatikaga "sina" peal aga sai eile arvutatud välja rihmarataste diameetrid.Mootori max pöörded on 3600p/min vedav rihmaratas on 150mm ja veetav on 250mm siis saeketas teeb 2160p/min(targemad võiksid siin sõna võtta.).Aastavahetuse paiku lähen maale ja võtan ka veetava rihmaratta maha siis saab teada võlli ava.Uuel aastal siis lasen treida need rihmarattad.Eile sai veel maal metsas käidud ja päris palju tuulemurdu on seal, peab hakkama mingit aparaati vaatama hakkama millega saaks välja vedada(alumiinium kastiga aiakäruga ei viitsi küll nühkida mööda soist ala ja heinamaad).
Mina ostsin rihmarattad moduatorist, väiksem 10cm oli 8eur ja suurem 18cm miski 12eur + 2 südamikku 10 eur
Ega kui omal pinki pole, siis ei tule odavam ka ise tegemine, võib tulla, et pole täpselt paigas mõõdud ja siis veab praktiliselt rihma põhjaga. Tehaseomad veavad küll heasti, lasin rihmad lõdvaks kuid ikka hakkas ketast kaasa vedama. Vanad rattad olid ka treilalil kuskil kodus tehtud ja noo ei vedanud ja ei istunud senna ükski rihm ka.
Goodyear rihmad said ka peale, kui juba omale teha, siis korralikult, pole mõtet senna 30aastat vanu kalke rihmu panna.
(28-12-2013, 17:13 PM)maisalup Kirjutas: [ -> ]Mina ostsin rihmarattad moduatorist, väiksem 10cm oli 8eur ja suurem 18cm miski 12eur + 2 südamikku 10 eur
Ega kui omal pinki pole, siis ei tule odavam ka ise tegemine, võib tulla, et pole täpselt paigas mõõdud ja siis veab praktiliselt rihma põhjaga. Tehaseomad veavad küll heasti, lasin rihmad lõdvaks kuid ikka hakkas ketast kaasa vedama. Vanad rattad olid ka treilalil kuskil kodus tehtud ja noo ei vedanud ja ei istunud senna ükski rihm ka.
Goodyear rihmad said ka peale, kui juba omale teha, siis korralikult, pole mõtet senna 30aastat vanu kalke rihmu panna.

oma kogemusest kiidan contitech ja gates rihmasid
ning 10cm rattale ja väiksemale soovitan hammastatud rihma kasutada.
samuti ei näe ponti treiali teenustele kui poest saab normaalse hinnaga õigeid asju
taper-lock´iga ratast saab ka heasti reguleerida võlli peal
Nii ,aga kui kasutan hammasrihma koos vastavate rihmaratastega on ju mootor ja saeketas hammasrihma vahendusel koguaeg ühenduses.Huvitav ,saeketas on 55cm läbimõõduga kas ma jõuan selle mootori ka käima tõmmata ilma ,et ma lõhuks käivitus mehanismi ära(kui jõuab siis pole rihmsidurit vaja) .Ise plaanisin muidu kasutada kiilrihmasid ja rihmsidurit(käivitus momendiks). Treipink muidu mul tööjuures olemas koos mehega kes eluaeg treimistöödega tegelenud.Kas see Moduator ka postiga saadab rihma ja rihmarattad.Algul oli mul üldse plaanis panna UMZ 5A kap.remonditud mootor peale ,aga kogu see kompott oleks olnud päris raske ja robustne.PS võib-olla ajasin rihmad natu sassi osad on hammasrihmad kus hambad on risti rihmaga(sõiduautodel) ja osadel lamerihmadel on "sooned" sees ja rihmarattal ka sooned sees(Mercedes-Benz reas 5 mootoritel geneka-veepumba-roolivõimu rihm) Hakkasin millegipärast enda Volvo mootorist ja MB GD mootorist mõtlema/võrdlema Big Grin .
http://www.moduator.ee/?pg=1
Küsi järgi, kodulehelt leiad kontaktid. Mina olen kohal käinud, kuid meil töö juures tuuakse ära ka kui varustaja juhtub mööda sõitma.
soovitati sulle ikka hammastatud kiilrihma. ehk siis see rihm veab ikka nagu kiilrihm, ainult annab paremi painduma väikestel raadiustel.
Selge tänud ksf Dieselile selgituse eest! Millegi pärast krt hakkasin autorihmade peale mõtlema. Isegi öösel enam magada ei saa kuna projekt koguaeg kummitab Big Grin
Lehti: 1 2