automoto.ee foorumid

Täisversioon: V-50 M mootori taastamine ja edasi aitamine
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere,

Sai siis pimedadeks talveõhtuteks endale projekt ette võetud. Kuna väiksel vennal sünnipäev tulemas, siis tuli mõte talle üks mopeed taastada.

Algmaterjaliks oli olemas käiskäikude ja V50 mootoriga Mini ja lisaks sai sõbralt toodud jalakäikude ja V-50 M mootoriga Stella. Esialgu ehitan projektina valmis ilmselt Stella, seda sellel lihtsal põhjusel, et sellel jalakäigud, mis on töökindlamad ning siis õpib vend ka "õigesti" sõitma.

Sel nädalavahetusel sai siis algust tehtud ja mootor pulkadeks võetud.
Lähemal vaatlusel selgus, et vaja vahetada väntvõlli otsa laagrid, mida on lihtne leida igast poest. Lisaks muidugi kõik tihendid ja simmerid uued. Sõber kurtis ka probleemi teise käiguga, et kui gaas maha lasta, siis loopis välja. Selle lahenduseks tundub olevat hammasratta vahetus, kuna ta oli üsna kulunud.

Muus osas oli mootor üsna normaalne. Siit ka minu küsimus, et kuna ta mul jua pulkadeks on, siis mis oleks soovitatav ära vahetada peale eelmainitute?

Lisaks tekkis väike plaan, et võiks mootorit järgi aidata. Üheks variandiks on sildripea treimine, et surveastet tõsta. Kas keegi oska öelda, kus või kes selle ette võtaks mõistliku raha eest?

Lisaks on oodatud kõik mõtted ja soovitused antud mootori edasi- või järeleaitamiseks.
(27-01-2014, 15:40 PM)mellpoiss Kirjutas: [ -> ]Oma tagsihoidliku kogemuse põhjal soovitaksin selle silindripea mahatreimise küll kõige viimaseks jätta (tolku sellest pole), enne oleks mõistlik püüda koostada mootor selliselt nagu insener ta välja mõtles. Vaadata asjadele mõttega otsa, mittekasutada tootmispraaki (mida on nendes hulgi, alustades loperdav sidurikrempel, pehme käigukast, külgedele ujuv väntvõll jne.), leida vanahea š-57 silinder, ühildada kanalid akendega, ettevalmistada sinna sisse korralik kolvigrupp ja ongi lusti küllaga.
Panustada võiks mõnele arenenumale karburaatorile.
Kui see kõik õnnestub, võiks juba korraliku resoka järgi panna (samas saaksid ka naabritega "lähedasteks" Big Grin)ja siis jälgida kui kaua see krempel valule vastu peab.
Käiguvahetus sellel masinal eeldab, et "mees" teaks ja mõistaks mismoodi need asjad seal sees liiguvad, muul juhul on üsna varsti "tükid taga".
Ja !kvaliteetset! 2takt õli ikka manuaali järgi 1:25-le,vine peab taga olema kui rakett läheb!


Tänud vastuse eest. Kindlasti vaatan sinna korralikud varuosad ja kasutan ka kvaliteetseid määredaineid, selles pole küsimustki.

Tsitaat:š-57 silinder, ühildada kanalid akendega, ettevalmistada sinna sisse korralik kolvigrupp ja ongi lusti küllaga.

Uuena ka sellist silndrit kuskil leidub? Sinna sisse läheb tavaline 38mm kolb?

Karburaatori kohta oli ka küsimus jah, et kas annab olemasolevaga midagi teha või sobib sinna midagi asisemat.
Käigukasti hammasrataste need nukid mis haakuvad käiguvahetaja nukkidega, lõika nurklihvija abil natukene kaldu. Siis parem haakumine ja ei viska käike välja. Saab-võib lihvida ka üsna kulunud hambaid.
Nagu ma aru saan, siis tegu on 2-taktilise mootoriga, ja kui tahad tõsiselt mootorit edasi aidata, siis esimene asi on muuta väntvõlli "põsed" võimalikult tihedaks, et suruks rohkem värskeid gaase silindrisse.

Järgmiseks oleks kahetaktilisel vaja kanaleid portida (tavaliselt insenerid ei pannud rõhku väga voolavusele). Ka saab "läbipuhumist" kanalite abil suurendada.

Siis poogiks külge korraliku väljalaske summuti pauna.

Siis juba otsiks korraliku karburaatori ja korraliku õhu filtri (kahetaktilisel peab õhufiltri pindala olema ikka väga suur)

Ja kui nendest tjuuningutest väheks jääb, siis võid ju suveastet suurendada - küll aga rohkem jõudu tuleb arvatavasti kubatuuri suurendamisest. Rolleyes
Parandage kui eksin aga kas mitte kasutaja Kriminaalid kunagi sellise mootoriga (mingi maani ?) ei müranud?
Oli küll nii, aga tema ei kasutanud orginaal silindrit vaid proovis vähe suuremaid lääne rollerite omi.

Tsehhist on saada Jawa mopeedi ühe rõngaga tuuning kolbe erinevates remontmõõtudes.



(27-01-2014, 23:20 PM)Kombimiis Kirjutas: [ -> ]Parandage kui eksin aga kas mitte kasutaja Kriminaalid kunagi sellise mootoriga (mingi maani ?) ei müranud?
(27-01-2014, 19:30 PM)hellrix Kirjutas: [ -> ]Käigukasti hammasrataste need nukid mis haakuvad käiguvahetaja nukkidega, lõika nurklihvija abil natukene kaldu. Siis parem haakumine ja ei viska käike välja. Saab-võib lihvida ka üsna kulunud hambaid.

See on väga hea vihje. 2. käigu käiguvahetusvõllil olev hammasratas on väga kulunud, eriti need nukid. Vahetan välja ja uuel lõikan need nukid kaldu.


(27-01-2014, 19:35 PM)phyl Kirjutas: [ -> ]Nagu ma aru saan, siis tegu on 2-taktilise mootoriga, ja kui tahad tõsiselt mootorit edasi aidata, siis esimene asi on muuta väntvõlli "põsed" võimalikult tihedaks, et suruks rohkem värskeid gaase silindrisse.

Järgmiseks oleks kahetaktilisel vaja kanaleid portida (tavaliselt insenerid ei pannud rõhku väga voolavusele). Ka saab "läbipuhumist" kanalite abil suurendada.

Siis poogiks külge korraliku väljalaske summuti pauna.

Siis juba otsiks korraliku karburaatori ja korraliku õhu filtri (kahetaktilisel peab õhufiltri pindala olema ikka väga suur)

Ja kui nendest tjuuningutest väheks jääb, siis võid ju suveastet suurendada - küll aga rohkem jõudu tuleb arvatavasti kubatuuri suurendamisest. Rolleyes


Kuidas Sa neid väntvõlli põskesid soovitad tihedamaks teha?

Kanalite portimine on plaanis ning sellega saan hakkama.

Milline on korralik karburaator, mis antud mootori otsa sobib, eeldades, et kasutan š-57 silindrit?

Samuti võib anda vihjeid, et kus korralikku väljalaset antud mootorile müüakse.
(28-01-2014, 11:34 AM)KuldarA Kirjutas: [ -> ]
(27-01-2014, 19:30 PM)hellrix Kirjutas: [ -> ]Käigukasti hammasrataste need nukid mis haakuvad käiguvahetaja nukkidega, lõika nurklihvija abil natukene kaldu. Siis parem haakumine ja ei viska käike välja. Saab-võib lihvida ka üsna kulunud hambaid.

See on väga hea vihje. 2. käigu käiguvahetusvõllil olev hammasratas on väga kulunud, eriti need nukid. Vahetan välja ja uuel lõikan need nukid kaldu.


(27-01-2014, 19:35 PM)phyl Kirjutas: [ -> ]Nagu ma aru saan, siis tegu on 2-taktilise mootoriga, ja kui tahad tõsiselt mootorit edasi aidata, siis esimene asi on muuta väntvõlli "põsed" võimalikult tihedaks, et suruks rohkem värskeid gaase silindrisse.

Järgmiseks oleks kahetaktilisel vaja kanaleid portida (tavaliselt insenerid ei pannud rõhku väga voolavusele). Ka saab "läbipuhumist" kanalite abil suurendada.

Siis poogiks külge korraliku väljalaske summuti pauna.

Siis juba otsiks korraliku karburaatori ja korraliku õhu filtri (kahetaktilisel peab õhufiltri pindala olema ikka väga suur)

Ja kui nendest tjuuningutest väheks jääb, siis võid ju suveastet suurendada - küll aga rohkem jõudu tuleb arvatavasti kubatuuri suurendamisest. Rolleyes


Kuidas Sa neid väntvõlli põskesid soovitad tihedamaks teha?

Kanalite portimine on plaanis ning sellega saan hakkama.

Milline on korralik karburaator, mis antud mootori otsa sobib, eeldades, et kasutan š-57 silindrit?

Samuti võib anda vihjeid, et kus korralikku väljalaset antud mootorile müüakse.

Põskede "tihendamine" on selline omaette ooper. Kas lisad plekki külge või lausa treitud/freesitud juppe - vajadusel freesid karterit seest suuremaks ja silindri kujulisemaks, et saaks väntvõllile lisada sobivaid tihendus juppe. Teine variant on väntvõll treida ilusaks silindriks ja karter täis keevitada ja freesida väntvõlli järgi täpseks.

Viimane variant on selles mõttes jama, et sellega vähendad väntvõlli ruumala - mis siis surub gaase silindrisse.

Kanalite portimine ei ole niisama viiliga asja laiemaks ajamine... Kui täpselt ei tea mis tuleb teha, siis parem ära puutu ja otsi spetsialisti (krossimehed peaksid teadma üle eesti inimesi, kes teevad häid töid)

Täpse karpa kohapealt jään vastuse võlgu. Aga eeldus on see, et 50cc kohta võiks karpa lõõri diameeter olla ikka 10mm. (saemootor annab sellise setupiga üle 2kw välja)

Õhufiltri pindlala on ka ikkagi väga tähtis ja õhu läbilaske võime.

Sumpa pauna ma arvan ,et poest pole sellist saada. See on kas enda katsetuste tulemusel kokku keevitatud, või arvutuste ja katsetuste tulemusel kokku keevitatud. (jällegi mõni krossikate mootorite ehitaja oskab vast täpsemalt aidata.)

Üldiselt võid võtta snitti kõiksugu 50cc lääne sae mootorite pealt ja seest. Ainuke asi mis saagidel on vilets küljes on summuti - küll aga see on kompaktsuse pärast.

Siin lingil on sumpa kuju ja suurust näha - saad aru millest ma räägin. http://www.youtube.com/watch?v=G4gO-RTbzkY
Selge. Selle tihendamisega siis meeletult vaeva ei hakka nägema. Kuna ei taha mingit looma teha sellest vaid lihtsalt mootori taastamise käigus veidi järgi aidata teda, siis teen sellised lihtsamad tööd.

Kui kellelgil on pakkuda mulle sobivat ja head karpat ja sumbutajat, siis võib PS-i saata.

Tänud kõikidele vastajatele. Mõtlemisainet sain piisavalt.
Lätlasest isa ja poja Riga tuunimised.

http://www.youtube.com/user/murzilka68/videos

Siin veel üks Delta mees.

http://www.youtube.com/watch?v=9x71Xjy9gho
seda läti Erikut võid tõepoolest usaldada, vene foorumites autoriteet, ning üks väheseid ,kes asja ikka tegelikult ka jagab . tema port-map-i võid ka julgelt kasutada ,kui kusagilt selleni jõuad .
Vene keel pole kahjuks kõige paremini suus, aga kui kellegil on tema port-map käepärast, siis ära ei ütleks.
(28-01-2014, 01:56 AM)madeinussr Kirjutas: [ -> ]Oli küll nii, aga tema ei kasutanud orginaal silindrit vaid proovis vähe suuremaid lääne rollerite omi.

Tsehhist on saada Jawa mopeedi ühe rõngaga tuuning kolbe erinevates remontmõõtudes.


Vesijahutusega V-50 silindreid peaks ka siinmail mingil määral liikuma. Mina kunagi pooljuhuslikult soetasin sellise ning näikse olevat mitte päris kodukootud. Kanalid on oluliselt suuremad kui tavasilindril, täpseid mõõte küll ei võtnud. Üritasin midagi ka üles pildistada.

[Pilt: k4a62x.jpg]

[Pilt: neakg1.jpg]