automoto.ee foorumid

Täisversioon: Haagiseprojekt
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4
Niisiis, õhtusel ajal tekkis uitmõte:
Hankida tavalise haagise toorik: raam, sild, elekter jne ja tekitada sinna peale endale sobiv pealisehitus koos vajaliku sisuga.
Kuna siin on arkiga kogenud käteväänajaid siis:
Kui valmis peab haagis olema, et tehasetoodanguna arvele läheks? (iseehitatu läheb jaburalt kalliks)
Kuidas peab selle sisuliselt ratastel plate kohe arvele võtma, et hiljem peale ehitatud "maja" ümberarvestamisele koos kogu kadalipuga ei suunduks?
Uut haagist vist arkis ette näitama ei pea? Seega, kui haagisetootja vastu tuleb, saaks selle äkki kohe vajaliku "tootena" arvele?
Pole ju mõtet osta arutult kallist furgooni selleks, et see maha lammutada ja uus endale vajalik peale ehitada.
Või võtta tavaline kastihaagis ja sinna vajalik pealisehitus teha? Nõuab see uut TÜV-i jms? Kui see pealisehitis on bolt-on, mis sest, et polte peab kaks päeva kruvima, et see maha monteerida?
Kõik uued sõidukid tuleb arkis üle vaadata, mõõta ja dokumenteerida.
Kui peale plate registreerimist jääb pealisehitis registreerimisaegsesse kõrgusesse ja kaalu, siis ei tohiks probleeme tulla.

Neid furgoone liigub teinekord ka võileivahinnaga, ning renoveerimise käigus võib nii mõndagi muuta.
(27-01-2014, 20:50 PM)aeroplano Kirjutas: [ -> ]Niisiis, õhtusel ajal tekkis uitmõte:
Hankida tavalise haagise toorik: raam, sild, elekter jne ja tekitada sinna peale endale sobiv pealisehitus koos vajaliku sisuga.
Kuna siin on arkiga kogenud käteväänajaid siis:
Kui valmis peab haagis olema, et tehasetoodanguna arvele läheks? (iseehitatu läheb jaburalt kalliks)

kas mõisatn õigesti et tahad poest osta silla tiisli ja tuled ning asja registreerida kui Respo või Tiki ? või mida sa mõtlesid tehasetoodanguna arvele ?

(27-01-2014, 20:50 PM)aeroplano Kirjutas: [ -> ]Kuidas peab selle sisuliselt ratastel plate kohe arvele võtma, et hiljem peale ehitatud "maja" ümberarvestamisele koos kogu kadalipuga ei suunduks?
mõõtmed peavad paigas olema
kui on plate siis on kõrgus platel
kui aga juba postid püsti siis nende järgi
olen arvele võtnud haagise mis hiljem sai oma seinad ja katuse aga arvele võtmise ajaloli vaid sõrestik 3D ehk ka kõrgusesse

(27-01-2014, 20:50 PM)aeroplano Kirjutas: [ -> ]Uut haagist vist arkis ette näitama ei pea? Seega, kui haagisetootja vastu tuleb, saaks selle äkki kohe vajaliku "tootena" arvele?
iga uus asi tuleb ette näidata
jah v.a. seeriatootmises olevad haagised nagu eelmainitud Tiki ja Respo neid teevad aga nemad ei anna oma tüübikinnitust sulle kasutamiseks ju

(27-01-2014, 20:50 PM)aeroplano Kirjutas: [ -> ]Pole ju mõtet osta arutult kallist furgooni selleks, et see maha lammutada ja uus endale vajalik peale ehitada.
Või võtta tavaline kastihaagis ja sinna vajalik pealisehitus teha? Nõuab see uut TÜV-i jms? Kui see pealisehitis on bolt-on, mis sest, et polte peab kaks päeva kruvima, et see maha monteerida?

arvan, et kui alus haagis on see siis plate või kast näb nii välja ja "maja" sealpeal näb ka välja kui hästikinnitatud koorem siis on JOKK
aga kui alushaagist ikka ei paista ja "maja" on ikka kapitaalne siis on seletamist palju

PS. ei ole mõtet näha "kolli" seal kus seda ei ole
olen mitme omavalmistatud haagisega käinud korduvalt nn. ARK´is ja pole kunagi "kolli" näinud ega "käsi väänanud"
(27-01-2014, 21:48 PM)MeelisV Kirjutas: [ -> ]kas mõisatn õigesti et tahad poest osta silla tiisli ja tuled ning asja registreerida kui Respo või Tiki ? või mida sa mõtlesid tehasetoodanguna arvele ?
Mõtlesin nii, et ostan tooriku haagisetootjalt, mitte poest- raam, tiisel, veopea, elekter, sild jms vajalik u 1,5x3m põhjapinnaga, VIN-koodiga, nö poolvalmis põhja ja lasen haagisetootjal furgoonina näiteks 1,5x3,0x2,0m arvele võtta

Tsitaat:mõõtmed peavad paigas olema
kui on plate siis on kõrgus platel
kui aga juba postid püsti siis nende järgi
olen arvele võtnud haagise mis hiljem sai oma seinad ja katuse aga arvele võtmise ajaloli vaid sõrestik 3D ehk ka kõrgusesse
Vot vot- sinna suunda jah.
Tsitaat:iga uus asi tuleb ette näidata
jah v.a. seeriatootmises olevad haagised nagu eelmainitud Tiki ja Respo neid teevad aga nemad ei anna oma tüübikinnitust sulle kasutamiseks ju
Peale tiki ja respo on ka muid, väiksemaid ja paindlikumaid tootjaid Wink

Tsitaat:arvan, et kui alus haagis on see siis plate või kast näb nii välja ja "maja" sealpeal näb ka välja kui hästikinnitatud koorem siis on JOKK
aga kui alushaagist ikka ei paista ja "maja" on ikka kapitaalne siis on seletamist palju

PS. ei ole mõtet näha "kolli" seal kus seda ei ole
olen mitme omavalmistatud haagisega käinud korduvalt nn. ARK´is ja pole kunagi "kolli" näinud ega "käsi väänanud"

Küsimus polegi otseselt kollis, lihtsalt tehasetoote arvele saamine on oluliselt lihtsam ja odavam kui ise-ehitatu. Saab ju ka lasta tehases teha kõikidele nõuetele vastava aluse ja ise lõpuni ehitada ja siis ülevaatusele ja iseehitatuna arvele, aga mulle tundub, et lihtsam on tellida vin-koodiga toorik, lasta see kohe furgoonina mõõdu järgi arvele võtta (uut tehasetoodet ei pea ikka vist näitamas käima) ja siis platele oma "maja" peale ehitada, "tellitud" mõõte järgides.
Või on see rumal idee?
minuteada on nn. tootjatele antud tüübikinnitused mis kehtivad konkreetsetele tingimustele.
kui sa tahad haagist mis ei vasta nendele tingimustele siis peavad ka nemad tegema uue tüübika ja selle haagise ette näitama
ehk tegelikuses tuleb ikka välja üksikorras valmistatud

s.t. tiki respo vms. ei saa arvele võtta 1,5x3 kastikale tehtud tüübikinnitusega haagist samas olles teinud sulle selle põhjale 15,x3,1 haagise.
Kas omavalmistatud või tehasetoode - mitte mingit muud vahet ei ole arvele saamises peale hinna
(28-01-2014, 20:40 PM)nustu826 Kirjutas: [ -> ]Kas omavalmistatud või tehasetoode - mitte mingit muud vahet ei ole arvele saamises peale hinna

TäpseltSmile Haagise puhul saab vist teise tehasehaagise juurde osata selle vahe eest. Vähemalt mõni aeg tagasi oli vist nii....
(28-01-2014, 22:30 PM)aeroplano Kirjutas: [ -> ]
(28-01-2014, 20:40 PM)nustu826 Kirjutas: [ -> ]Kas omavalmistatud või tehasetoode - mitte mingit muud vahet ei ole arvele saamises peale hinna

TäpseltSmile Haagise puhul saab vist teise tehasehaagise juurde osata selle vahe eest. Vähemalt mõni aeg tagasi oli vist nii....

Miks lahmida
Too konkreetsed summad välja siis saab alles kaaluda mis on mõtekas
minul üks kerghaagis on nö. tehasetoode ja passis ilusti kirjas omavalmistatud. seega võiks arvata, et vähemalt kõigile mudelitele ei viitsita tüübikinnitust teha ja siit omakorda võiks järeldada, et ju see üksikkorras arvele võtmine pole siis eriti asja kallimaks tegev.
Njah.... raske on konkreetset raha välja tuua. Kui mina registreerisin krooniajal 2008 oli vist, siis maksin selle eest 1300 kokku, et omavalmistatut arvele saada. Tuttav läks 6 kuud hiljem ja siis olid lõivud muutunud. Tema jutu järgi küsiti üle 5000 krooni.

Praegu MNT lehelt oli 128 regamine, 201 tüübikinnitus ja 68 reg. nr. väljastus. Vbl. lisandub veel miskit numbrit. Aga et öelda et kohe lahmin umbes...... suureks võiks ikka ennem saada.
Mul üks tuttav ka ehitas kunagi haagiseid. Ta ütles, et kuskil 400eur olevat kõik kokku, et enam ei tasu ise jännata ehitusega, tehase oma on odavam osta
(28-01-2014, 23:16 PM)nustu826 Kirjutas: [ -> ]Njah.... raske on konkreetset raha välja tuua. Kui mina registreerisin krooniajal 2008 oli vist, siis maksin selle eest 1300 kokku, et omavalmistatut arvele saada. Tuttav läks 6 kuud hiljem ja siis olid lõivud muutunud. Tema jutu järgi küsiti üle 5000 krooni.

Praegu MNT lehelt oli 128 regamine, 201 tüübikinnitus ja 68 reg. nr. väljastus. Vbl. lisandub veel miskit numbrit. Aga et öelda et kohe lahmin umbes...... suureks võiks ikka ennem saada.

noh pisike ma pole aga suur kah mitte - selline paras mees oma parimates aastates Big Grin

aga ei tasu kohe südamesse võtta siis
see lahmimise jutt oli mõeldud ksf! aeroplanole kes teemat alustas ja on arendanud AGA kogu teema vältel polnud siiani räägitud rahast vaid mingist umb ja ebamäärastetst ühikutest kuni sinnani et on 2x kallim jne.
samuti pole teemas räägitud haagisest täpsemalt - nagu riigisaladus või tehniline ime mida peaks patendiga kaitsma.

räägi täpsemalt mida mõtled mis on idee ja siis tuleb ka konkreetsem vastukaja.

ja teiseks või kolmandaks või ...
oli minu vastuses juttu mõistlikusest mitte hindadst ja tasuvusest
haagis on üks selliseid tooteid mille omamine paljudel juhtudel ei tasu ära aga on siiski mõistlik

jah kindlasti ei ole mõistlik ehitada ise haagist mis on olemuselt täiesti tavaline kastikas nagu need kõik on mida poes müüakse
ja veel sellisena, et sa ostad enamuse selle valmistamiseks asju poest
lihtsalt tootja lööb massiga ja kõik

aga mõistlik on ehk ehitada ise haagis kui selle olemus on erilisem kui tavaline kastikas.

ja siis natuke numbritest kah mis võetud siis mnt.ee lehelt rubriigist riigilõivud
Kuni 3500 kilogrammise täismassiga haagise registreerimine
(lisandub registreerimismärgi väljastamise lõiv) 63.- (+30.-)
ja siis lisaks Üksiksõiduki kinnituse omistamine 201.-
vot see viimane ongi siis "preemia" mida üksikkorras omavalmistatud haagise registreerimisel tuleb juurde maksta
ja mis nn. poe haagistel on ära jagatud kõigi selle tüübi haagiste vahel kui vaadata selle tabel lõpu poole siis
Toote tüübikinnitussertifikaati taotleva tootja esmane hindamine 336.-
Toote tüübikinnitussertifikaadi väljastamine 105.-
Toote tüübikinnitussertifikaadi laienduse väljastamine 105.-
Toote tüübikinnitusele vastavuse kontrollimine 68.-
vastavalt siis nii mitmega kui mitu haagist valmis vorbitakse.

jättes selle tootja/toote tüübikinnituse kõrvale kuna see hind on olematu arvestades koguseid siis jah
ostes poest haagise või minnes ise oma haagisega registreerima siis on hinnavahe 201.-
lisandub veel fotod, eskiis, kaalumise tõend jms.

nüüd tuleks vaadata otsa planeeritavale haagisele ja mõtiskleda kas on mõtekas või mitte
tasuvus on omaette ooper.
(29-01-2014, 12:40 PM)MeelisV Kirjutas: [ -> ]aga ei tasu kohe südamesse võtta siis
see lahmimise jutt oli mõeldud ksf! aeroplanole kes teemat alustas ja on arendanud AGA kogu teema vältel polnud siiani räägitud rahast vaid mingist umb ja ebamäärastetst ühikutest kuni sinnani et on 2x kallim jne.
samuti pole teemas räägitud haagisest täpsemalt - nagu riigisaladus või tehniline ime mida peaks patendiga kaitsma.

Olgu, sellisel juhul vabandan, arvasin et see oli mulle mõeldud ja kuna olen ikka mõned haagised arvele võtnud nii omavalmistatuna kui tehase tootena, siis tean hinnakäärist mis krooni aja lõpul sisse löödi.

minu siirad vabandused veelkord

Toivo
(29-01-2014, 14:19 PM)nustu826 Kirjutas: [ -> ]
(29-01-2014, 12:40 PM)MeelisV Kirjutas: [ -> ]aga ei tasu kohe südamesse võtta siis
see lahmimise jutt oli mõeldud ksf! aeroplanole kes teemat alustas ja on arendanud AGA kogu teema vältel polnud siiani räägitud rahast vaid mingist umb ja ebamäärastetst ühikutest kuni sinnani et on 2x kallim jne.
samuti pole teemas räägitud haagisest täpsemalt - nagu riigisaladus või tehniline ime mida peaks patendiga kaitsma.

Olgu, sellisel juhul vabandan, arvasin et see oli mulle mõeldud ja kuna olen ikka mõned haagised arvele võtnud nii omavalmistatuna kui tehase tootena, siis tean hinnakäärist mis krooni aja lõpul sisse löödi.

minu siirad vabandused veelkord

Toivo

ei ole hullu ega pea ka vabandama Toungue
aga nüüd võiks teemaalgataja teha oma ideekavandi täpsustuse
oleks huvitav teada mis mõtted olid ja kuidas reaalsus paistab
(27-01-2014, 21:48 PM)MeelisV Kirjutas: [ -> ]arvan, et kui alus haagis on see siis plate või kast näeb nii välja ja "maja" sealpeal näb ka välja kui hästikinnitatud koorem siis on JOKK
aga kui alushaagist ikka ei paista ja "maja" on ikka kapitaalne siis on seletamist palju
Täpselt sama meelt! Kui asi on selgelt "koorem" ja mitte üks kaal lõhki ei lähe, pluss ka seadusega lubatud "koorma" laiuse ülekatted koos maksimummääradega, siis ongi J.O.K.K. Kui väga vaidluseks peaks minema, siis peab see "koorem" olema võimalik eemaldada (kasvõi kraanaga!) ja alles peaks jääma registritunnistusel kirjeldatud haagis.
See, MIDA Sa haagise peal vead ja kuidas/millega Sa koormat sinna paned, ei ole oluline; kaalud, sentimeetrid ja koorma korralik kinnitamine on seadusega määratud. A'la võtad paadihaagise, paned sinna peale mootorita(teta) suure paadi ja kasutad haagissuvilana. Paat ei pea olema kuidagi veekõlblik ega registreeritud, peaasi, et kaaludesse/mõõtudesse mahub. Või et Sa ei tohi passis kirjas oleva "paadihaagisega" näiteks lauakoormat vedada Wink

Mis on "kõige tähtsam" ning see kehtib ka O1 ja O2 haagistel veetavate veoste kohta Wink :
Kood 1121. Veose lubatud suurimad mõõtmed
Nõuded: 1) veose (sealhulgas vahetatava kere ja standardiseeritud konteineri) laius ei tohi ületada 3,00 m, veose kõrgus ei tohi ületada 4,00 m ning veos ei tohi ulatuda sõidukist või autorongist ette- ega tahapoole üle 2,00 m, välja arvatud punktis 2 ja 3 toodud juhul. Sõiduki või autorongi pikkus koos veosega ei tohi ületada käesoleva määruse koodis 1102 kehtestatud nõudeid. (18,75 meetrit)

Ehk alushaagis olgu peaaegu "milline tahes" ja sõltuvalt selle pikkusest (kuni 1 meetr tagant üle pole midagi avja, 1-2 meetrit pika veose tunnusmärk!, kuni 3 lai on vaid laia veose tunnusmärgid ees ja taga) pane sinna peale "kasti pikkus+1,99 X 2,99" kuut, märgistus, tahavaatepeegli pikendused ja sõida, kui kaal lõhki pole. Piduritega aga passis O1 haagis 750 kg ja vea mistahes regmassiga B-kat sõiduki sabas Wink
(29-01-2014, 15:20 PM)PlyVal64 Kirjutas: [ -> ]Või et Sa ei tohi passis kirjas oleva "paadihaagisega" näiteks lauakoormat vedada Wink

Kas mootorratta/atv veoks valmistatud haagisega autot võib vedada juhul kui kandevõime on ok?
(29-01-2014, 15:31 PM)parmhot Kirjutas: [ -> ]Kas mootorratta/atv veoks valmistatud haagisega autot võib vedada juhul kui kandevõime on ok?
Miks ei peaks? Vaata eelmise postituse täiendust! Veos on veos ja kehtiv Liiklusseadus ja sellest tulenevad muud õigusaktid veosel vahet ei tee! Kolm OLULIST asja, mis peavad olema "By the book": kaalud, gabariidid ja märgistus igas küljes! Lisaks siis see kinnitamine.
(29-01-2014, 12:40 PM)MeelisV Kirjutas: [ -> ]see lahmimise jutt oli mõeldud ksf! aeroplanole kes teemat alustas ja on arendanud AGA kogu teema vältel polnud siiani räägitud rahast vaid mingist umb ja ebamäärastetst ühikutest kuni sinnani et on 2x kallim jne.
samuti pole teemas räägitud haagisest täpsemalt - nagu riigisaladus või tehniline ime mida peaks patendiga kaitsma.

LP MeelisV vaataks nüüd kõige esimest postitust ja näeks, et jutt asja rahalisest küljest just algabki Smile Tõsi, numbreid välja ei käinud, kuna asi on idee alles.
Haagisest täpsemalt:
Vaja on tavalist 1 teljelist 3,0x1,5 põhjapinnaga haagist.
Peale on vaja teha 2m kõrgune kast, millel on 2 funktsiooni:
1) Atv vedamine ja säilitamine
2) Baaslaagripunktiks olemine, kui see haagis on ATV sabas soovitud kohta viidud.
Ehk siis peab olema sees kokkupandav või ülestõstetav lavats, sama konstruiga söögilaud, mingid kapimoodi asjad ja küljeuks, millest käia, samuti lahtikäiv tagaluuk, millest sisse-välja sõita. Võimaluse ka mingi portatiivne kütteseade.
Ühesõnaga ATV-garaazhi ja askeetliku haagissuvila kombo.
Sellist asja poes ei ole.
Siit hakkas mõte peale, kuidas sellise imeviguri kõige odavamal viisil kätte saaks.
(29-01-2014, 15:51 PM)aeroplano Kirjutas: [ -> ]Haagisest täpsemalt:
Vaja on tavalist 1 teljelist 3,0x1,5 põhjapinnaga haagist.
Peale on vaja teha 2m kõrgune kast, millel on 2 funktsiooni:
1) Atv vedamine ja säilitamine
2) Baaslaagripunktiks olemine, kui see haagis on ATV sabas soovitud kohta viidud.
Ühesõnaga ATV-garaazhi ja askeetliku haagissuvila kombo.
Sellist asja poes ei ole. Siit hakkas mõte peale, kuidas sellise imeviguri kõige odavamal viisil kätte saaks.
Mina "alustaks" mingist sellisest haagisest. Edasine on juba kõik ära kirjutatud Wink Lisada tuleb, et kirjutad kuudile kunstiliselt peale "aeroplano" ja on ka reklaam olemas Cool Variant 2, millised on meil siiani olnud tuntud vaid Skifina. Mõnikord viskab selliseid sisse ka piduritega, mille eest hetkel küll täiesti mõeldamatut hinda tahetakse. Edit: Rootsist Stocki lähedalt saad kaks tükki ja piduritega Toungue
Kõik sõltub muidugi veel ka vedukist (numbrid passis) ja Sinu lubadest.
Skifi(-laadse)ga ju ATV-d ei vea. Staabitelgiks muidugi sobib.
Lehti: 1 2 3 4