automoto.ee foorumid

Täisversioon: Bassikõlar veoautosse
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Tahaks veoautosse paigaldada subwooferi. Probleem järgmine-kust saada 12v? Üks võimalus oleks võtta vool ainult ühe aku pealt, aga kuuldavasti ei pidanud see akule meeltmööda olema. Teine võmalus oleks osta inverter, mis teeks 24v-12v. Kas on olemas nii võimsaid muundureid, mis toidaks ära 1000W bassika võimendi, või oleks mõistlikum võtta toide lihtsalt ühe aku pealt?
(12-02-2014, 23:26 PM)Janx Kirjutas: [ -> ]Kas on olemas nii võimsaid muundureid, mis toidaks ära 1000W bassika võimendi, või oleks mõistlikum võtta toide lihtsalt ühe aku pealt?
Kui noorhärral plaanis nii kuri võimendi pöördesse ajada, siis mõtleks äkki eraldi 12V 1kW geneka peale? Eraldi aku tuleks sellele ka muidugi panna. Piilu 4x4 foorumisse, seal aretatakse võimsate elektrivintside tarbeks autodele lisagenekaid & värke.
On olemas ka akude tasakaalustussüsteeme. Võtad küll pinge ainult ühe aku pealt, aga tasakaalustus hoolitseb selle eest et aegamööda mõlema aku pinged uuesti võrdsustuks. Ilmselt maksab kena kopika (nägin kusagil viidet hiljuti 150-200 euro vahemikus). Samuti jääb oht et pikalt mussi kuulates tasakaalustus järele ei jõua ja aku ikkagi liiga tühjaks tõmmatakse (või teine aku üle lubatud piiri laetakse).
See 1000w on suuresti bluff. Esmalt tuleks uurida, palju see aparaat tõeliselt voolu tarbib.
kas võimendi on juba olemas? Võibolla ostagi 24V peal käiv võimendi, jääks leiutamine ära? Kus raadio toide võetud on, või see käib ka 24V peal?
Adapter ja ainult.
Need tasakaalustused maksavad ka midagi ja ma ei usu, et nad füüsika säädustele vastu saavad.
Järgmiseks teemaks: arvata on, et tegu masinaga kus ka ise sees pead elama? selliste masinate akude eluiga on niigi lühike, palju tarbijaid seisuajal=palju sügavtühjendusi, mis starterakudele mitte hea ei ole. Ja ei kesta nad niigi kaua, kui nüüd veel ühte koormata?
Kilovatt bassi väikeses kabiinis? uksed vast kinni ei püsi ja esiklaas tõmba rihmaga ümber...
vanasti oli iga väikse kräpmaki peal 20 000W mis see 1000W siis ära ei ole. Tegelikult ei ole seal tegemist elektrilise võimusega vaid mingi muusika mõõtmise "wattidega" on tegemist. Siuke teadmine on koolist meelde jäänud.
(12-02-2014, 23:26 PM)Janx Kirjutas: [ -> ]Tahaks veoautosse paigaldada subwooferi. Probleem järgmine-kust saada 12v? Üks võimalus oleks võtta vool ainult ühe aku pealt, aga kuuldavasti ei pidanud see akule meeltmööda olema. Teine võmalus oleks osta inverter, mis teeks 24v-12v. Kas on olemas nii võimsaid muundureid, mis toidaks ära 1000W bassika võimendi, või oleks mõistlikum võtta toide lihtsalt ühe aku pealt?

Palju tarbitav vool on? Siit saab tegeliku võimsuse. Need karbile kirjutet kilu vatid on puhas turundus.Toungue

Ilmselt on valutuim panna läbi adapteri eraldi väikeselt akult toimima. Suurte akude tapmise jätaks ära... Adapter hoolitseb aku laetuse eest ja aku omakorda toidab võimendit võimsuse tootmiseks vajalikel hetkedel.

Ning arvesta, et kui Sinu töötoas möllava bassi tõttu peaksid eksima ja ma juhtumisi ellu jään, siis Sinul võib pikalt haiglas minna...
Ahh tulge mõistusele, mis eraldi genakad, akud ja adapterid....

Ühelt akult vool peale ja vsjo. 1kw võimendi ei tööta sul mitte kunagi täisvõimsusel ja akudega ei juhtu nagunii mitte midagi. Enne saab neil reaalne eluiga otsa. Enda vanal Sisul oli samuti võimendi ühe aku pealt, 1200w panasonic. Ega sõiduajal suurt väga ei kuuland aga karjääris oodates oli hea eemal põõsavilus puhata... Wink
20W puhast @ 4 oomi saaks LM3886ga 30V juures. Eeliseks oleks et pole muundureid vaja=kasutegur ja töökindlus. Samas, hea tundlikkusega 10" tegutseb juba selle võimsusega suht küllalt-kuut peaks ka veel juurde andma.
(13-02-2014, 10:04 AM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]Ahh tulge mõistusele, mis eraldi genakad, akud ja adapterid....

Ühelt akult vool peale ja vsjo. 1kw võimendi ei tööta sul mitte kunagi täisvõimsusel ja akudega ei juhtu nagunii mitte midagi. Enne saab neil reaalne eluiga otsa. Enda vanal Sisul oli samuti võimendi ühe aku pealt, 1200w panasonic. Ega sõiduajal suurt väga ei kuuland aga karjääris oodates oli hea eemal põõsavilus puhata... Wink

Oot, mitu aastat Sa seda autot pruukisidki. Ahjaa, terve suve...Toungue

Ühe kilo vatti müra tootev võimendus võib kenasti tarbida hetketi 25+ A ära. Kui kogu andmine käib ühe aku pealt kogu tööpäeva (sest muidu pole säärasel aretisel mõtet), saab aku üksjagu tappa. Asja teeb paremaks see, kui ühelt akult võtta üks 12V tarbija ja teiselt teine, samas suurusjärgus olev. Näiteks toide arvutile ja külma/soojakastile.

Või teha eestlast: keerata akud väärkohtlemisega peeti ja siis pasundada igal pool, kui sitad on praeguse aja akud ja kui vähe need kestavad.

Järjestikühendusega akud on keerukas teema. Eriti nende laadimine.
(13-02-2014, 09:57 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Ning arvesta, et kui Sinu töötoas möllava bassi tõttu peaksid eksima ja ma juhtumisi ellu jään, siis Sinul võib pikalt haiglas minna...
Kiirabiauto sireen kaob sellisesse mürasse nagu kilgi köhimine. Olen sellist pilti ise näinud kui rekkajuht kas magas roolis või kuulas ka mingit mürakasti. Kiirabi sireenitas tal taga ja vilgutas tulesid, ei midagi. Kui vastutulijatel vahe sisse jäi ja üürgav kiirabi rekka kabiiniga kohakuti pressis, tegi rekka järsu jõnksu paremale. Hea et teelt välja ei sõitnud. Seesugusel juhil peaks kurdi märk väljas olema. Vene ajal oli sihuke, kollane sõõr kolme musta mummuga. Tea kas tänapäeval enam on...
(13-02-2014, 00:12 AM)taavi Kirjutas: [ -> ]kas võimendi on juba olemas? Võibolla ostagi 24V peal käiv võimendi, jääks leiutamine ära? Kus raadio toide võetud on, või see käib ka 24V peal?

Raadio toite leidsin kusagilt kaitsmeploki alt. Vist oli nii, et püsikas töötab ka 12V pealt, ühendasin maki ka püsika relee alla. Juba aasta on see lahendus töötanud, enne seda oli 24V raadio.

(13-02-2014, 00:17 AM)hulgus Kirjutas: [ -> ]Adapter ja ainult.
Need tasakaalustused maksavad ka midagi ja ma ei usu, et nad füüsika säädustele vastu saavad.
Järgmiseks teemaks: arvata on, et tegu masinaga kus ka ise sees pead elama? selliste masinate akude eluiga on niigi lühike, palju tarbijaid seisuajal=palju sügavtühjendusi, mis starterakudele mitte hea ei ole. Ja ei kesta nad niigi kaua, kui nüüd veel ühte koormata?
Kilovatt bassi väikeses kabiinis? uksed vast kinni ei püsi ja esiklaas tõmba rihmaga ümber...

Tegu ei ole pikamaa autoga, seega mingeid selliseid seisuajal tarbijaid pole. Tegu betoonimikseriga, mis pmst käivitatakse hommikul ja seisma jäetakse alles õhtul Big Grin

(13-02-2014, 11:06 AM)Basilio Kirjutas: [ -> ]
(13-02-2014, 09:57 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Ning arvesta, et kui Sinu töötoas möllava bassi tõttu peaksid eksima ja ma juhtumisi ellu jään, siis Sinul võib pikalt haiglas minna...
Kiirabiauto sireen kaob sellisesse mürasse nagu kilgi köhimine. Olen sellist pilti ise näinud kui rekkajuht kas magas roolis või kuulas ka mingit mürakasti. Kiirabi sireenitas tal taga ja vilgutas tulesid, ei midagi. Kui vastutulijatel vahe sisse jäi ja üürgav kiirabi rekka kabiiniga kohakuti pressis, tegi rekka järsu jõnksu paremale. Hea et teelt välja ei sõitnud. Seesugusel juhil peaks kurdi märk väljas olema. Vene ajal oli sihuke, kollane sõõr kolme musta mummuga. Tea kas tänapäeval enam on...

Ei usu, et asi nii hull ikka on. Tänapäeva noortel on enamusel autodes bassikad, ega nad siis kõik iga päev avariisi ei tee. Pealegi on juba paljudel sõidukatel see tehasepoolt pagassis. Minu mikseri puhul on tegu MB Actrosega, mille kabiini ruumala peaks olema tunduvalt suurem, kui keskmisel sõiduautol. Ja otse loomulikult ei kuula ma makki ju kogu aeg volüüm põhjas. Bassikas lisab ka vaiksel kuulamisel mõnusat mütsu juurde, muutes nüridavõitu töö natukene lõbusamaks Cool
(13-02-2014, 11:11 AM)Janx Kirjutas: [ -> ]...
Tegu ei ole pikamaa autoga, seega mingeid selliseid seisuajal tarbijaid pole. Tegu betoonimikseriga, mis pmst käivitatakse hommikul ja seisma jäetakse alles õhtul Big Grin
...

Vahet ei ole: kui ühte akut koormatakse, siis selle keemia muutub. Laetakse neid aga ühtviisi ehk mõlemast akust läheb sama vool läbi. Kui üks on kenasti täis, siis teine kannatab kroonilise alalaetuse all, kuigi laadimispinge alusel oleks nagu kõik korras.

Nõukatraktoritel oli ette nähtud akude järjekorra vahetus iga TH1 ajal. Palju seda tehti, oli iseasi.

Ma ei tunne Actrost, kuid ma ei välistaks keskse muunduri olemasolu, kust seda 12V jagatakse. Uuri selle väljundvoolu kohta: ehk piisab ka bassivarblase puuri tarbeks.

Jah, ma tean küll, et bassikõlar parandab ka vaikselt kuulates heli kvaliteeti, kuid paraku tahetakse seda ikka ajude seinalemäärimiseks pruukida... Oleks meeldiv erand, kui see betoonimikser ei mütsuks möödasõites.Cool
(13-02-2014, 10:14 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Oot, mitu aastat Sa seda autot pruukisidki. Ahjaa, terve suve...Toungue

Neljasillalisel läheb teine aasta ning akudel on kolmas aasta turjal, peaks piisavalt hea tulemus olema. Seal võim siiski 850W aga tarbimine seegi.
Ei näe küll ühtegi põhjust miks peaks jalgratast leiutama hakkama.
(13-02-2014, 13:20 PM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]
(13-02-2014, 10:14 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Oot, mitu aastat Sa seda autot pruukisidki. Ahjaa, terve suve...Toungue

Neljasillalisel läheb teine aasta ning akudel on kolmas aasta turjal, peaks piisavalt hea tulemus olema. Seal võim siiski 850W aga tarbimine seegi.
Ei näe küll ühtegi põhjust miks peaks jalgratast leiutama hakkama.

Palju selle 850 W võimu tarbitav vool on? Sest tegelik võimsus ikka 850 W (850/12=70A!) ei ole.

Kui akust tarbitakse4 pidevalt mingi 7-8 A, siis seda üks korralik käivitusaku tõesti ei tunne. Aga küsi sealt pidevalt 20 A ja jutt muutub.

Samas võib asja võtta ka nii, et akud on kuluosad ja vahetusvälbas aastake siia-sinna on loomulikud tegevuskulud.Big Grin
V6sa, ära aja ullu juttu! Las kärsatavad kahest ühe aku korralikult ära, siis nad tavaliselt vahetavad mõlemad ja töökorras akut saab paar aastat taastuv energia süstemis kasutada. Kui nad kõik väga hoolsaks muutuvad, siis pean ju akusi ise ostma hakkama. Big Grin

See võimsuste jutt on kuidagi käest linud korralikult. Mul oli kunagi ammu 100W võimendi ja 12" element. See kärtsus nii mis kole ja jäi ülegi. Voolutarve oli kusagil 200W.

Tegelik võimsus on see mis maksab. Piike ja pompe jne ei tasu üldse vaadata. On ju küll nähtud 2000W keskuseid mille voolutarve on 50W täisvõimsuse juures.

Üks hea indikaator on auto võimenditel peakaitsme suurus. Minu 100W võimendil oli see 25A. 12x25=300W

Kui odavalt tahta läbi ajada, siis ei tule sealt naguinii midagi head välja. Kui osta korralikud asjad, siis tuleb ka väikse võimsusega piisavalt hea.
(13-02-2014, 20:29 PM)karvik Kirjutas: [ -> ]V6sa, ära aja ullu juttu! Las kärsatavad kahest ühe aku korralikult ära, siis nad tavaliselt vahetavad mõlemad ja töökorras akut saab paar aastat taastuv energia süstemis kasutada.
+1 Cool
Ei ütleks ka ise mingist ca 200Ah akust ära, mis veel voolu sees peab. Andke tuld, vennad!
Kuidas reaalsete kogemustega kodanikel lood on, teooria on muidugi kõva ja põhimõtteliselt ka õige. Ei vaidle üldse vastu, kuid õhku jääb siiski küsimus et milleks? Kui voolutarve on siiski niivõrd väike kui seda üks nn "1000w" võim normaaltingimustes reaalset tekitab siis veoka akude puhul on see täiesti olematu kadu. Tegu ei ole ju 55Ah akudega...


On kellegil reaalselt kogemus antud valdkonnast kus üks aku on teisest märgatavalt varem ära minestanud. Vaevalt. Ise olen sama varianti pidevalt kasutanud ja ei ole siiani mingeid erinevusi täheldanud. Kui miskit juhtub, annan teada.

Teiselpool lahte nö tööautos on keegi insener 2000W inverteri kunagi ühe aku peale ühendanud, sügasin isegi alguses kukalt aga kuna seda pidavalt ei kasuta siis pole probleeme täheldanud, masinaks Sisu C420 ja kokkupuuted masinaga üle 3a, akusid pole veel vahetatud, suvalised Bannerid peal. Vahepeal kasutan relakaga lõikamiseks jms töödeks kui vajadust peaks olema, olen masina tuksuma jätnud sel ajal, eks hiljem laeb ühtlaselt täis jälle. Üldiselt selline mõisa köis koguaeg olnud, seega pole ise ka asja vastu huvi tundnud. Võiks ju tegelikult korraliku 24v inverteri peale panna... Wink
(13-02-2014, 21:53 PM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]Kuidas reaalsete kogemustega kodanikel lood on, teooria on muidugi kõva ja põhimõtteliselt ka õige. Ei vaidle üldse vastu, kuid õhku jääb siiski küsimus et milleks? Kui voolutarve on siiski niivõrd väike kui seda üks nn "1000w" võim normaaltingimustes reaalset tekitab siis veoka akude puhul on see täiesti olematu kadu. Tegu ei ole ju 55Ah akudega...


On kellegil reaalselt kogemus antud valdkonnast kus üks aku on teisest märgatavalt varem ära minestanud. Vaevalt. Ise olen sama varianti pidevalt kasutanud ja ei ole siiani mingeid erinevusi täheldanud. Kui miskit juhtub, annan teada.

Teiselpool lahte nö tööautos on keegi insener 2000W inverteri kunagi ühe aku peale ühendanud, sügasin isegi alguses kukalt aga kuna seda pidavalt ei kasuta siis pole probleeme täheldanud, masinaks Sisu C420 ja kokkupuuted masinaga üle 3a, akusid pole veel vahetatud, suvalised Bannerid peal. Vahepeal kasutan relakaga lõikamiseks jms töödeks kui vajadust peaks olema, olen masina tuksuma jätnud sel ajal, eks hiljem laeb ühtlaselt täis jälle. Üldiselt selline mõisa köis koguaeg olnud, seega pole ise ka asja vastu huvi tundnud. Võiks ju tegelikult korraliku 24v inverteri peale panna... Wink

Kui laadimine toimub järjestikku ühendatud akudena, mida ta ilmselt ka on, siis teatavasti järjestikku ühendatud ahelas on voolutugevus kõigis tarbijates ühesugune. Järelikult saab rohkem tühjenenud aku täis laadimine toimuda ainult rohkem täis oleva aku üleliia laadimise arvelt. Nimelt üle laadides hakkab eralduma soojus energia salvestumise asemel ja see võimaldab siis tühjemal akul järele tulla. Kuni mingi piirini ilmselt väga ei mõjuta.. aga tasakaalustussüsteemi lisamine pikendaks kindlasti selle aku eluiga, mille küljes lisatarbijaid pole.
Jälle teooria. Toungue
Lehti: 1 2