automoto.ee foorumid

Täisversioon: Jõgeva EPT höövel?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kes teab midagi Jõgeva EPT väidetavalt toodetud poolhaagishöövli kohta? Fikseeritud hõlmadega poolhaakes traktori taga, esiotsa kõrgust reguleerib traktori haakeseadme kõrgusega ja tagumise osa kõrgust seal oleva hüdrosilindriga, külghõlm on mehhaaniliselt reguleeritav ... Millal, palju toodeti, kes kasutasid jne jne [Pilt: large_28656449_pTip.jpg][Pilt: large_28656451_XAvs.jpg][Pilt: large_28656455_MwZT.jpg][Pilt: large_28656457_LEDq.jpg][Pilt: large_28656459_vYtq.jpg][Pilt: large_28656467_spfq.jpg]
Osta.ee-s oli müügil just Hiiumaa või Saaremaa RMK-s selline riistapuu. Esimest korda nägin üldse sellist.
Mul analoogne olemas ja RMK-st ostetud. Muideks see Jõgeva oma tundub kohati olevat 1:1 le selle minu soomlaste toodanguga.
Aga Jõgeva EPT tootmise kohta infi?
Uurin isa käest asja, Ta töötas pikka aega Jõgeva EPT-s ja oli uue tehnika insener.
Pilte võrreldes tundub, et oleks nagu sama asi. Konkreetne isend oli vähemalt pildistamise ajal töökorras:

[attachment=47874] [attachment=47875] [attachment=47876]
Tõsine "säästuhöövel", jossi roomikut ja kolme raudteerelssi taga lohistades saab vist suht sama tulemuse...
(22-04-2014, 20:18 PM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]Tõsine "säästuhöövel", jossi roomikut ja kolme raudteerelssi taga lohistades saab vist suht sama tulemuse...

Ära parasta! Täiesti asjalik asi on ja teeb oma tööd auga.
Eesti looduslikule kruusale rajatud teid olen volvo greideriga hööveldanud, massi oli üle 20tonni mida oli ilmselgelt vähe. Suuremad tshempionid tulid hiljem kui ise enam siinmail teetöid ei teostand. Järelveetavat Meliti höövlit lohistasin ka prooviks järel, paras kivikesi veeretada. Kui teedevalitsusest mõne lollikese leiaks kes sellise töö eest maksaks siis veaks hea meelega russi taga mõnda "höövlit". Wink Üldiselt on teehooldus viimastel aastatel tugevalt alla käinud maapiirkondades, head mehed on kuhugi parematele kohtadele tööle läinud vist... Ega isegi mõtlen kuidas enda kasutatavad teed korras hoida, kas osta vana teehöövel või saaks kuidagi lihtsamalt... Alateraga Scann on siiani asja ära ajanud..
Võin kinnitada, et selline väike höövel/greider teeb täitsa asjalikku tööd väiksematel teedel, tulemus saab korralik. Silub kenasti rööpad ja tee saab tasane. Suurele, tugevalt raskete masinate poolt kinnisõkutud teele muidugi väga midagi ei tee...
Konkreetse ehitusega järelveetav höövel (rohkem silur) on teehoolduses kasutatav seni, kuni teel on kuju (korralik kalle ning tee on kõrgem tee servadest) ja piisavalt väike koormus (et materjal pole liiga kinni sõidetud). Teed sellisega ei ehita ega paranda - selleks tegevuseks on tarvis korralikku kontrolli tera liikumise üle.
Niipalju sain targemaks, et toodeti neid vene aja lõpus. Kasutati maaparndusteede silumiseks. Praegusel hetkel on Siimusti töökojas olemas meistrimees, kes neid höövleid ise ehitanud on.
(22-04-2014, 20:18 PM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]Tõsine "säästuhöövel", jossi roomikut ja kolme raudteerelssi taga lohistades saab vist suht sama tulemuse...

Kui need relsid ja roomik on jäigal raamil, siis saabki. Tegemiston ju kerge hooldusmasinaga, millega saab teha väikesemahulist profileerimist ja pisemate aukude-rööbaste tasandamist. Soomes sai iga kuu sarnasega (küll kohaliku sepa toode) külatee üle käidud ja hammustas küll.

Tõsi, seal veeti iga paari aasta tagant ka uut materjali peale, mistõttu neil väikestel teradel oli, mida lohkudesse veeretada.
Mind hoopis huvitavad esimestel piltidel nähtavad valged veljed koos rehvidega, paistavad Weimeri vanematüübi metsaveokäru rattad olema. Nimelt 2 hakkavad räbalateks muutuma juba, kui on mingi müügihuvi, siis võib ühendust võtta! Smile
keegi oskab öelda, mis sellise höövli kaal on? vaja transport organiseerida aga hea oleks kaalu teada, siis teab, et sinivalgetega vestlema ei peaks. Smile
Nägin täna ühes hoovis 

[Pilt: 45843876662_3406c57615_z.jpg]