automoto.ee foorumid

Täisversioon: Linttraktor KD-35.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere!
Teen siis teema selle traktorimargi osade otsimise,vahetuse,taastamise ja asja üle arutamise jaoks. Kuna endal selline linttraktor olemas ja tahaks kunagi jõuda selleni,et saaks traktori osad kokku kogutud ja ka asja sõiduvõimeliseks teha. Tore oleks kui ka teised selle traktorimargi omanikud või asjaga tegelenud siin vahest oma sõna sekka ütleksid. Seda ikka selleks,et asjad liikuma hakkaksid......
Panen üles pildid KD-35 esitulede kronsteinist. Õnnelikul kombel seisis selline osa mul juba pikemat aega muu rauakola hulgas ja kevadkoristuse käigul ilmus uuesti välja:

[Pilt: 23336887814329_o.jpg]

[Pilt: 2333688390ce3c_o.jpg]

[Pilt: 233373655ca892_o.jpg]

Teine selline kronstein on mul veel puudu. See on valatud malmist. Kui kellegil sellist pakkuda oleks,võiks märku anda. Mul on olemas ka väikene vahetusfond.....seega kui on vaja mõnda selle traktori osa siis on ka midagi vasta anda.
Samuti otsin veel taga esikannelt,piduri pedaale,gardaani pukki ja kapoti küljeluuke.
Eestis ei ole neid KD-35 omanikke väga palju. Sa peaksid alustama teatud osade tutvustamisest,kuna sa ise ka tead,et minusugused ja ka palju vanemad vanatehnika harrastajad ei tea sellest masinast suurt miskit.
Selle tule kronsa annaks järgivalada aga probleem tekib,et kust sa saad säärase ahju,mis kuumutaks raua/malmi sulams temperatuurini.
Youtube on täis videosid metalli valamisest ja sellistest väikestest elektriahjudest,kus saab rauda sulatada. Aga säärane ahi on oi oi kui kallis asi osta.
Leidsin sellise video:
https://www.youtube.com/watch?v=bOff3peH60A
Valada saaks alumiiniumist, oluliselt lihtsam ja värvituna pole vast väga oluline ka, mis materjal?
Ma mõistan koolkonda, kes arvab, et kõike peab ise tegema ja kui malmist ei saa, siis kindlasti alumiiniumist.

Siis võiks juba soovitada ka mitmeteljelise freespingi peal CAD-i abil ideaalse tulekinnituse koopia nikerdamist, aga jääb õhku küsimus: milleks?

On Kata mis ta on, aga erilise pingutamiseta suudan ma fikseerida isegi kaasajas 4 - 5 olemasolevat eksemplari, seega ei ole tegu absoluutse rariteediga, mille tükke peab nullist looma.

Sellestki foorumist on neid varem läbi käinud ja küllap on veel kaasajalgi tükke leida. Näiteks vastav kuulutus Maalehes või mõnes kohalikus Lõunasektori kobrulehes võiks tuua meeldivad üllatusi. Või koputada korraks põllumajandusmuuseumi uksele ja paluda neil oma kolikambris sorida.

Mõni tükk (näiteks kapoti küljeplekid) võivad olla haruldasemat sorti, aga mitte nii olematud, et neid üldse ei oleks.

Muidugi metallist asjad tikuvad viimasel ajal raha maksma ja seega võib paberühikute puudus tekitada probleeme ja mõtteid isetegemisest. Teisalt: klassikalise majandusteooria kontekstis ei ole isetehtud asjad tasuta asjad, sest raha on maksnud/maksavad nii materjal, tööriistad kui aeg, mis kulub sellele, et midagi teha.

Seega ma alustaks kuulutamisest ja vaataks siis, kuhu teekond edasi viib...
Tere,
Vajaduse ja suure tahtmise juures teed selle tulekronsa rauast valmis keevituse, käia ja käsifreesiga.
Radiaatori esikannel on lihtne järgi teha, paksemast plekist avad välja lõigata-puurida ning kaks sujuvat painutust on raam olemas, avade täiteks traadist punutud-kootud sõela materjal. Mootori küljeplekkide järele tegemine kodustevahentitega on juba keerulisem töö ja kui orig ka ees ei ole. Mootorikatteid oli kahte varianti, nn 1 põlvkonna Katal väikeste avadega, 2 põlve Katadel (tugirullik raami küljes) oli hiljem suuremad avaused m.kattel. Üks ainuke orig. mida tean on Jüri Katal, väikeste avadega m.katte olemasolust Eestis ei tea.

Edu!
See on auuustatud kolleegil käkitegu uus kronstein ise valmis meisterdada. kuni kuulutad, ootad, paki järel käid jne. on sul kronsa juba värvitud ka!
Austatud vastajad. Tõesti,järgitegemisel oma võlud ja valud:

http://static3.nagi.ee/i/p/933/53/233383879c7643_o.jpg

Kui aga kõik järgi teha......mis nende originaalosadega siis peale hakata...Big Grin

Mõte oli selline,et korjaks kõik originaalosad kokku ja siis lõpuks teeks need järgi mida saada pole. Malmivaluga pole kokku puutunud aga alumiiniumist oleks selline kronsa vist üsna perverssne......
Olen vast juba ka kuulutusi piisavalt üles pannud ja eks panen ka edaspidi. Kõige tulusam on aga ise otsida ja küsitleda kõiki kellega kokkupuude tehnika- alaselt. See on andnud ka tulemusi.
Nüüd hetkeks eriline tähelepanu! Kas keegi teab,et kus on Katal raami või kere nummer? Ise pole veel oma traktorilt seda kohta üles leidnud.
Tänan.
Mehed, olete hiljaks jäänud. Poolas suvalised valodjad vorbivad juba igasugu asju järele. Vii oma detail nendele ja seleta ära,et asi on haruldlus ja defitsiit ja peagi on seda detaili kõik Poola laadad täis.Big Grin
(07-05-2014, 17:41 PM)MAZ Kirjutas: [ -> ]Mehed, olete hiljaks jäänud. Poolas suvalised valodjad vorbivad juba igasugu asju järele. Vii oma detail nendele ja seleta ära,et asi on haruldlus ja defitsiit ja peagi on seda detaili kõik Poola laadad täis.Big Grin
Ja pärast ära enam Poola asja tee,sest iga mees viskab mind selle kronsaga....Big Grin
Teades Tommi, siis on ta nii laisk, et ootab seda originulli kasvõi viimasepäeva laupäevani .... pealegi on ajalugu näidanud, et tihtipeale on tema "laisklemine" täiesti õigustatud tegevus.

Pronk ja aluvalu võib ise kodus teha, malmvalu(muldvaluvorm) saab teha Tartus Teguri tänaval, kohe Emexi aia taga.... kõike asist tehnikat pole suudetud ära hävitada.

Dad.
Siin foorumis aastaid tagasi ülal olnud teema:

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=21828

Äkki saad sealt abi?
(08-05-2014, 10:15 AM)Tom Kirjutas: [ -> ]Siin foorumis aastaid tagasi ülal olnud teema:

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=21828

Äkki saad sealt abi?

Saatsin vist kunagi sõnumi aga keegi ei vasta......