automoto.ee foorumid

Täisversioon: Moskvitši miinus offsetiga veljed
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Oleks vaja Zubrjonokil veljed rummust umbes 30 mm kaugemale tuua.
Oskab keegi öelda kas on Moskvitši (või sama auguvalemiga) velgi on olemas umbes 0 kuni -10 offsetiga.
Originaal offset seal ca +30.

Velje poldivalem on muidu ikka 5x114,3, laius 4,5 või 5 tolli ja läbimõõt 13 tolli. Keskava on suva, selle saaks vajadusel suuremaks treida, originaal keskava muidu 73 mm.

Suuremad veljed (nt Mazda 14 tollised) hästi ei sobi, sest on olemas praktiliselt uued 13" rehvid 3 tk.
Luazil muidu poldivalem täpselt sama aga offset on palju palju rohkem miinuses.
Säästuprojektina võttes võib ju suletud alal kasutamiseks veljed lihtviisiliselt ringi teha. Treipink ja keevitusWink

13" ja 0 nihutusega ei ole juhtunud kohtama. Mis ei välista, et neid olemas ei võiks olla. Aga leidmine võib olla keeruline.

Palju sobivad odava otsa valusad veljed maksaksid?
Mosse velge kannatas südamikust lahti puurida ja ringi pöörata.
Valusaid velgi pole veel ühtegi silma jäänud, mis oleks 5x114,3 ja 13". Võibolla ma ei oska lihtsalt otsida.

Velgede ringitegemine on muidugi variant, mille jätaks viimaseks. Flants on ka variant, aga selle jätaks eelviimaseks.
Ma kerisin täna naljaviluks veljetabeli ülevalt alla läbi, selliseid mida sina tahad ei ole olemas. Tegelikult olid mõned, millel nihutus märkimata, aga vaevalt, et Impala näiteks 13 tollistel veereb.
Kas paned Subrikule vertikaalset amorti?
Loobu 13" ja tunduvalt hõlpsam leida sobivaid velgi - ka valusaid.
Just, just! Big GrinBig Grin
Ma olin sellel lehel:
http://www.carworld.ee/velje-sobivustabel.html
Konkreetse otsingu puhul oluliselt mugavam, muudel variantidel võib end lolliks klõpsutada.
Kui nüüd tõsisemalt rääkida, siis...teemaalgataja nimes on peidus 4X4. Ilmselt on siis vaja selle Zubr... kastist koopad ära kaotada, et saaks ATV-ga peale sõita.
Siis ei ole ju suurt vahet, kas 13'', või 15'' niikuinii vaja kasti serva närida.
Kas ma arvasin õieti? Olemasolevad 13'' rehvid saab ju ka maha müüa, või suuremate vastu vahetada...
Ei ole venelane midagi ise välja mõelnud, suur osa meerikamaa autosi on selle 5X114,3 augumõõduga, ainult kohe mitte kindlasti ei tasu 13'' otsida.
Tänud kaasamõtlejatele.

Tegelt pole ATV käru, vaid paadikäru, mis on Zubrjonokist mul endal ehitatud. Selline:

[Pilt: paadik_ru8.sized.jpg]

Kuna vedrudest annab sild üsna palju liikuma, siis kurvis kippus rehv vastu koopa sisetuge minema. Seetõttu oleks lihtsaim lahendus ratta väljapoole toomine. Koopa mõttes mahuks ilusti ära veel.

Aga tundub jah, et pean ikkagi 13" loobuma, sest väga ei kipu leiduma sellist velge. Alternatiivina leidsin ka 32 mm paksused flantsid, 40€/tk. Pole ka odav lõbu, aga võibolla siiski odavam, kui kolme velje ja rehvi vahetus. Peab väheke hindu uurima ja arvutama.
Maanteekasutuses on ühtviisi keelatud nii flantsid kui ümbertehtud veljed...

Japside velgedel kipub ET olema 30 kandis, mida Sinu haagise puhul on liiga palju, kui juba originaalne mosse velg probleeme tekitab.

Võin laenata mõtisklemise hõlbustamiseks 14" Hiace velge (kui sobib, siis võime ka vajaliku koguse omandamisest rääkidaBig Grin ).

Maasturite alt võiks leida 6,5 laia velge, millel nihutust pole.Cool
(14-05-2014, 13:30 PM)tarmo@4x4.ee Kirjutas: [ -> ]Alternatiivina leidsin ka 32 mm paksused flantsid, 40€/tk. Pole ka odav lõbu, aga võibolla siiski odavam, kui kolme velje ja rehvi vahetus. Peab väheke hindu uurima ja arvutama.

(14-05-2014, 14:02 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Maanteekasutuses on ühtviisi keelatud nii flantsid kui ümbertehtud veljed...

Kui maanteel ei sõida siis odavamalt saaks mosse esiratta rummust või pidurikettast vajalik flants valmis teha.

Ise tegin ladale kodus "rellakaga" esipiduri ketastest flantsid, pärast sai kettaga lõigatud äär tagarummu küljes käik sees ühtlaseks viilitud. Spidomeetri järgi kuni 150 km/h midagi ebaloomulikku tunda ei olnud nii et lugesin asja edukaks.

Muidu oleks flantsid olnud ca. 20 euri tk, aga vanu kettaid polnud veel emexisse viinud ja mõtlesin huvipärast proovida ning toimis. Ega see õige teguviis ei ole, kuid samas peaks olema ka treiali tehtud flantsid sama keelatud kui kodukootud nii et selles suhtes erilist vahet ei ole.
(14-05-2014, 14:02 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Maanteekasutuses on ühtviisi keelatud nii flantsid kui ümbertehtud veljed...

.....

ma huvitun sellest flantsi keelust - viiteid ?
jah ümber/ise ehitatud veljed on keelatud küll jah.
(14-05-2014, 20:09 PM)MeelisV Kirjutas: [ -> ]
(14-05-2014, 14:02 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Maanteekasutuses on ühtviisi keelatud nii flantsid kui ümbertehtud veljed...

.....

ma huvitun sellest flantsi keelust - viiteid ?
jah ümber/ise ehitatud veljed on keelatud küll jah.
******************************************************

Viited on olemas kui lähed suvalisse ülevaatuspunkti. Täpsustan flantsid võivad vahel olla ja kasutada neid tavaliikluses kui neil on selle sõidukile sobiv tootjapoolne sertifikaat. Nii nagu ka sportroolidel ,sportvedrustusel jms. lisatarvikutel. Mida mujal euroopas (Soome ,Saksa,Belgia) märgitakse ka teh passi. Tahad sportrooli palun sert ja ülevaatusele ja teh passi tekib ka märge. Samuti nagu ka sport vedrustuse ja flantsidega. Meie häda on see ,et meil enamuses tegu nõukaaja tehnikaga millele saab asju külge panna aga serte pole. Ja seda kasutavad ära väga mugavalt kõik ametnikud kellest miski oleneb. Keegi ei soovi vastutada.
Nii teema juurde. Ma ei usu,et keegi kuskil teeb Zubrionokile sertifitseerituid flantse. Isiklikult laiendaks sillatala.
(14-05-2014, 21:41 PM)agaa Kirjutas: [ -> ]Isiklikult laiendaks sillatala.

Kui nii kaugele minna, siis minu mäletamist mööda oli "Tööriistamarketis" igas laiuses haagiste sillatalasid saadaval. E-tähistusega ja puha.
See oli veel Lasnagorskis, praegu, Järvel ma ei ole käinud.
Ideaalis otsisin küll +30 mm väljapoole toomise võimalust, aga kiire lahendusena sai võetud 7 mm "universaalsed" flantsid, mille lisamisest tundub, et piisas, et enam vastu koopa siseserva ei käi rehv.
(14-05-2014, 20:09 PM)MeelisV Kirjutas: [ -> ]
(14-05-2014, 14:02 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Maanteekasutuses on ühtviisi keelatud nii flantsid kui ümbertehtud veljed...

.....

ma huvitun sellest flantsi keelust - viiteid ?
jah ümber/ise ehitatud veljed on keelatud küll jah.
Väljavõte traktori velgede nõutest riigi teatajas
Kood 502. Velg
Nõuded: 1) veljed peavad vastama valmistaja poolt ettenähtule;
2) velje kinnitus peab vastama valmistaja poolt ettenähtule. Kinnitusmutrite avad ei
tohi olla kulunud sellisel määral, et see ei taga velje kindlat kinnitust;
3) veljel ei tohi olla vigastusi. Keelatud on kasutada keevitamisega remonditud või
ümberehitatud (laiendatud, kitsendatud, vahetatud sisekilbiga jms) velge;
4) veljel ei tohi esineda velje märgatavat viskumist.
(28-05-2014, 06:41 AM)juri73 Kirjutas: [ -> ]
(14-05-2014, 20:09 PM)MeelisV Kirjutas: [ -> ]
(14-05-2014, 14:02 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Maanteekasutuses on ühtviisi keelatud nii flantsid kui ümbertehtud veljed...

.....

ma huvitun sellest flantsi keelust - viiteid ?
jah ümber/ise ehitatud veljed on keelatud küll jah.
Väljavõte traktori velgede nõutest riigi teatajas
Kood 502. Velg
Nõuded: 1) veljed peavad vastama valmistaja poolt ettenähtule;
2) velje kinnitus peab vastama valmistaja poolt ettenähtule. Kinnitusmutrite avad ei
tohi olla kulunud sellisel määral, et see ei taga velje kindlat kinnitust;
3) veljel ei tohi olla vigastusi. Keelatud on kasutada keevitamisega remonditud või
ümberehitatud (laiendatud, kitsendatud, vahetatud sisekilbiga jms) velge;
4) veljel ei tohi esineda velje märgatavat viskumist.

just, samad nõuded on ka autode ja haagiste osas ja sealt ei loe kuidagi flantsi kasutamise keeldu
ehk velje kinnitus on valmistaja poolt ettenähtud viisil s.t. poltidega

või loen ma asja nii nagu mulle meeldib ? ehk keegi loeb asja teisiti ?
Hetkel kehtivast:
https://www.riigiteataja.ee/akt/124072012016?leiaKehtiv

Kood 508. Üldnõuded veljele
Nõuded:
1) peab kasutama sõiduki valmistaja poolt ettenähtud ja ETRTO nõuetele vastavaid velgi. Muudel juhtumitel otsustab velje kasutamise Maanteeamet;
2) veljel ei tohi olla vigastusi. Keelatud on kasutada keevitamisega remonditud või ümberehitatud (laiendatud, kitsendatud, vahetatud sisekilbiga jms) velg
...

Kood 509.
Velgede kinnitus
Nõuded:
1) velgede kinnitus peab vastama valmistaja poolet ettenähtule;
2) kergmetallist velje kinnituseks peab kasutama selleks valmistatud polte või
mutreid;

Mulle tuleb pähe vaid FordP100, millel on tehasest rattarummul poldiringi muutev flants vahel.Rolleyes

Ning vaheflants, mis on lihtviisiliselt rattapoltidega kinni tõmmatud, tekitab poltidele täiendava lõikeohu. Siinkohal on õige see tähelepanek, et arvestades kasutatud materjale, pole mingi 3-4 mm flantsi probleem, kuid kümnetesse millimeetritesse ulatuvad kettad juba on.

Mis omakorda teemasse tagasi tulles tähendab seda, et miskise mõistlikult koormatud subrikulise all pole probleemi. Aga igal neljapäeval Ülemiste parklas lolli mängiva "strritreissssseri" püssi all võivad sarnased kettad juba ohtlikud olla. Seadus kehtib aga mõlemale.

Mistap vaheketaste kasutamisel on võimalik pikem vestlus korravalvuritega teemal: kas seadus sätestab keelatud või lubatud asjadWink
Lehti: 1 2