automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kolin mootoris
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Nii, vörr hetkel töötab.
Vahetasin plokikaane ära ja söitsin umbes 10 kilomeetrit, kui hakkas selline rõnga kolin või puru kolin silindris.
Vahetasin silindri ära, panin sama plokikaane peale ja körgetel pööretel on ikka sama probleem.
Kolviga ja kolviröngad olid korras, ise kahtlustan plokikaane tihendit, kuigi seda on juba 2x saadud vahetatud ja mölemad on tehtud alumiiniumist.
Keerasin poldid tundega enamvähem kinni, ei julge pingutada ka, sest ühel silindril keerasin poldi pooleks.
Mis vöib seda tekitada, seda kolinat? Tundub, nagu pressiks plokikaane vahelt midagi välja, sest ta särtsub vms.
no koliseb ikka pagassitäis tühje pudeleid ,või kastitäis külmutatud hakkliha. kui mootorist kostab reaalset kolinat , siis vast ikka nilihtne see asi pole , nagu silindripea ebatihedus. ise küll silindripea vahel tihendit ei kasuta , siis seda alumiinjumist , kuid tikkpolt on järgi andnud mõnikord. seda heli ,mis siis mootor kuuldavale laseb , nimetaks sisinaks või susinaks , kuid kindlasti mitte ei kolise seal midagi . kui see alumiinium tihen d , mida tehas sinnapaneb ulatub servaga põlemiskambrisse , võib reipalt tõstetod surveastme korral tekkida kontakt kolvi ja nimetet tihendi vahel , siis tekkiv heli kvalifitseeruks minu hinnangul kolina alla.
Samas võib kolb taguda vastu silindri pead.
Vända laager puruks, liiga vale süüte küünal jne.
Kisu mootor lahti ja uuri mis on seda heli tekitanud ja mis on pihta saanud.

Edu soovides.
Tänase seisuga olin sunnitud siis mootori maha vötma, ja uurima, mis seda tööd takistab, sest peale 5km't söitu hakkas see tugevalt kuskilt vastu käima ja tömbas mootori jöu ka maha.
Kinnituste lahtikruvimisel, kaante eemaldamisel selgus, et keti hammasratta ümber oli tekkinud alumiiniumpuru, ehk äkki on ketis probleem, et on kulunud ja hakkab peal viskama ehk ragisema?

--
Sama teema alla, kui sellel kepsul on tunda üles-alla väikest loksu juba, siis on olemas ka teine mootor, mille kokku lappisin, aga tal puudub pronkspuks kepsu küljest ehk see koht, kuhu sa kolvisörme paned.
Kas seda on kerge kuskilt teise kepsu seest välja vötta ja sellega asendada vöi oleks kergem sinna mingi nöellaager panna?
Kas seda on kerge kuskilt teise kepsu seest välja vötta ja sellega asendada vöi oleks kergem sinna mingi nöellaager panna?
[/quote]

Lihtsam on osta või mõnel treialil lasta teha uus puks kepsu sisse, kuna nõellaagrit sa ise nii täpselt käima ei pane või oled masina ehitus insener ?
Iga loks mootorist rikkub mootorit ja samas kett võib ka teha kurja. vaheta välja, neid võrri juppe saada küll !!!
Tegin mootori lahti, ühel laagril ainult esines loks.
Panin uued mootoripooled koos uue väntvölli ja laagritega, muu läks sama peale (sidur, kolb, silinder) aga ikka, mingite teatud pöörete juures suurel kiirusel vötab sellise 'klarina' sisse, mis takistab mootori tööd ja mootor puperdab/midagi hoiab teda kinni. Kas asi on töesti kolvis? Masin vötab ka haigelt suitsema silindrist, kui kohapeal veidi siduriga lasta tal töödata.[/align]

Ostsin ka originaalse Riga-11'me, restaureerin selle masina ka ära.
Süüde nii vale, et klapid hakkavad kilisema Big Grin
Kas viimase posti saaks kustutada?
(27-05-2014, 23:53 PM)urmet48 Kirjutas: [ -> ]Süüde nii vale, et klapid hakkavad kilisema Big Grin

Vot see on tase, kui sellel mootoril klappid juba klõbisema hakkavad Big Grin
Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin

Kas kolb vastu silindri pead ei käi ?
Pane vähe paksem tihend.
Tõesti, kas mitte pika keermega küünalt pole sisse vägistanud? Toungue
Nali naljaks.

1. Suure tõenäosusega taob kolb kas vasta küünalt (küünla alt seib puudu).
2. Ise tehtud silindripea tihendil on keskava liiga väike(kolb taob vasta tihendi serva).

Laagrite lõtkud ei tekita kolinat. Samuti ei hakka kolisema sidur olenemata siduri probleemist. Kui siduri taldriku kuulid on kulunud, siis tekib imelik tirin lõpuks.
(28-05-2014, 15:03 PM)urmet48 Kirjutas: [ -> ]Nali naljaks.

1. Suure tõenäosusega taob kolb kas vasta küünalt (küünla alt seib puudu).
2. Ise tehtud silindripea tihendil on keskava liiga väike(kolb taob vasta tihendi serva).

No siis ei oleks ju varsti sädet kui kolb vastu küünalt taob.
Äkki on tegu lihtsalt detonatsiooniga ?
(28-05-2014, 22:07 PM)Myrka Kirjutas: [ -> ]Äkki on tegu lihtsalt detonatsiooniga ?

Võrri mootoril ei saa detanatsiooni tekkida, kui ei ole surveastet tõstetud ja silindri pea poldid piisavalt pingutatud.
(28-05-2014, 22:43 PM)Qunts Kirjutas: [ -> ]
(28-05-2014, 22:07 PM)Myrka Kirjutas: [ -> ]Äkki on tegu lihtsalt detonatsiooniga ?

Võrri mootoril ei saa detanatsiooni tekkida, kui ei ole surveastet tõstetud ja silindri pea poldid piisavalt pingutatud.

Keera süüdet pisut varasemaks ja vaata, mis sooja mootoriga toimuma hakkab. Wink
(29-05-2014, 14:21 PM)urmet48 Kirjutas: [ -> ]
(28-05-2014, 22:43 PM)Qunts Kirjutas: [ -> ]
(28-05-2014, 22:07 PM)Myrka Kirjutas: [ -> ]Äkki on tegu lihtsalt detonatsiooniga ?

Võrri mootoril ei saa detanatsiooni tekkida, kui ei ole surveastet tõstetud ja silindri pea poldid piisavalt pingutatud.

Keera süüdet pisut varasemaks ja vaata, mis sooja mootoriga toimuma hakkab. Wink

Keeraksin kui oleks mida keerata Big Grin
Muutsin süüdet veidi, hetkel oli ainult poole tunni jooksul kuulda seda hästi korra, kuid see polnud ka see sama hääl, mis ennem oli. Siduriga gaas pöhjas vötab ikka selle hääle sisse, aga pöhimötteliselt on asi lahendatud.

Üks küsimus veel, kuidas eemaldada silindri seest pooleks läinud tikkpolti?
(29-05-2014, 18:14 PM)Qunts Kirjutas: [ -> ]Keeraksin kui oleks mida keerata Big Grin
Tule mulle külla. Saad mitmete erinevate masinate peal katsetada ja keerata Big Grin

Toomas sul siduri plaat on ikka korralikult kinni keeratud?
(29-05-2014, 23:36 PM)urmet48 Kirjutas: [ -> ]
(29-05-2014, 18:14 PM)Qunts Kirjutas: [ -> ]Keeraksin kui oleks mida keerata Big Grin
Tule mulle külla. Saad mitmete erinevate masinate peal katsetada ja keerata Big Grin

Toomas sul siduri plaat on ikka korralikult kinni keeratud?

Jah, peaks olema, kärnisin ära ka.
Selle kinniste plaatidega ketta vahetasin siduri sees ära, sest eelmine libises.
Enne vahetus juba häälitses.