24-05-2014, 00:05 AM
mõtsi, et teeks teema. pole automoto aga vabasse teemasse ehk passib.
naabrimehel on kettaga saeraam. üks mees siis "kangide" taga ja teine võtab kelgu otsas kaupa vastu. materjal oma poole virna ja pinnud visatakse üle raami hunnikusse. pärast tõmmatakse lint ümber ja tassitakse kuskile eemale platsi pääle. muist kunded veavad pinnud minema ja nendega on asi tahe. muist aga jätavad raami. need siis käristatakse vabamatel hetkedel kreissaega juppideks ja laotakse autokasti ja müüakse mõne kopikaga kütteks.
ammu juba tekkis idee, et see pindude käitlemine võiks kuidagi automatiseeritult käia. käsitsi majandades on asi üsna ajamahukas ja vaevaline.
nüüd siis asjast, ehk mihukesed mõtted on pähe tulnud. esialgne plaan seuke, et teeks kodukootud versiooni halumasinast. erinevuseks lõhkuja puudumine ja "operaatori" mittevajalikkus. alguse otsas oleks lintkonveier, mis käivituks vast mõne "silma" abil. mehhaanilist lüljutit vist selle jaoks keerukas teha. ilmselt peaks pinna paigal hoidmiseks surverull ka olema lindi lõpus. no siis tuleks kettsaag. regullitava kaugusega lõpplüliti siis käivitaks saagi ja katkestaks etteveo lindi. edasi pudeneks kraam järgmisele lindile, mis vast sõidaks ülespoole ja pudistaks asjad, kas puhastustrumlisse või ilma selleta näiteks big bag-i või auto kasti. seiemaani on keik justkui lihtne, vähemalt teoorias. praktikas on pinnud üks ütlemata ebaühtlane materjal ja igasugu kamme võib sellega ette tulla. lisaks kõikvõimaliku sodi rohkus. puru üritaks küll sae juures kohe ää imeda aga rämpsu on sääl ilmselt nõnna palju, et enne äraviimise linti peab vist ka mingi sodi läbi laskva jupi leiutama või veaks kõik lindiga minema ja puhastaks trumliga. no see vast selguks katsetuste käigus.
sai sel teemal konsulteeritud ka pädevas asutuses, kus muuhulgas ka usinalt konveiereid tehakse, tõsi enamasti mõned suurusjärgud suuremaid. samuti käisime ja lahkasime ühte üleni hüdroga ringi aetavat suurt ja uhket halumasinat, kust oleks ehk saanud vähemalt osaliselt malli võtta komponentide osas. paraku sääl külges olnud vidinatel mingeid markeeringuid ei tuvastanud.
teema siis selleks, et laiem ja pädevam üldsus kommenteeriks konstruktsiooni ja soovitaks komponente. no kõiki liigutusi saaks ilmselt teha elektriga ja õhuga ja hüdroga. igal omad head ja vead. võiks ka kombineerida. natuke on igal juhul elektrit vaja. hakatuseks peamootor igal juhul ja usutavasti ka mingi vidin operatsioonide juhtimiseks peab igal juhul särtsuga käima. ja kui hüdro või pneumo kasutuses siis ventiilid ilmselt ka elektriga juhitavad. ise arvan, et muud liigutused võiks vast hüdroga käia.
ma olen nõrk sõnaseadja, aga vast saate mõttest aru. ja kuigi see projekt on suure tõenäosusega pigem mersuniiduki valdkonnast, siis natuke arutelu ei teeks siiski paha. ühtegi inseneri ja muidu õppind meest meil siin käepärast pole ja seepärast siis prooviks pädevate kaasfoorumlaste abil vähemalt mõnedki komponendid mingite enam-vähem sobilike numbritega varustada. eesmärgiks mõistagi võimalikult odavalt läbi ajada ja toimiv tööriist tekitada.
naabrimehel on kettaga saeraam. üks mees siis "kangide" taga ja teine võtab kelgu otsas kaupa vastu. materjal oma poole virna ja pinnud visatakse üle raami hunnikusse. pärast tõmmatakse lint ümber ja tassitakse kuskile eemale platsi pääle. muist kunded veavad pinnud minema ja nendega on asi tahe. muist aga jätavad raami. need siis käristatakse vabamatel hetkedel kreissaega juppideks ja laotakse autokasti ja müüakse mõne kopikaga kütteks.
ammu juba tekkis idee, et see pindude käitlemine võiks kuidagi automatiseeritult käia. käsitsi majandades on asi üsna ajamahukas ja vaevaline.
nüüd siis asjast, ehk mihukesed mõtted on pähe tulnud. esialgne plaan seuke, et teeks kodukootud versiooni halumasinast. erinevuseks lõhkuja puudumine ja "operaatori" mittevajalikkus. alguse otsas oleks lintkonveier, mis käivituks vast mõne "silma" abil. mehhaanilist lüljutit vist selle jaoks keerukas teha. ilmselt peaks pinna paigal hoidmiseks surverull ka olema lindi lõpus. no siis tuleks kettsaag. regullitava kaugusega lõpplüliti siis käivitaks saagi ja katkestaks etteveo lindi. edasi pudeneks kraam järgmisele lindile, mis vast sõidaks ülespoole ja pudistaks asjad, kas puhastustrumlisse või ilma selleta näiteks big bag-i või auto kasti. seiemaani on keik justkui lihtne, vähemalt teoorias. praktikas on pinnud üks ütlemata ebaühtlane materjal ja igasugu kamme võib sellega ette tulla. lisaks kõikvõimaliku sodi rohkus. puru üritaks küll sae juures kohe ää imeda aga rämpsu on sääl ilmselt nõnna palju, et enne äraviimise linti peab vist ka mingi sodi läbi laskva jupi leiutama või veaks kõik lindiga minema ja puhastaks trumliga. no see vast selguks katsetuste käigus.
sai sel teemal konsulteeritud ka pädevas asutuses, kus muuhulgas ka usinalt konveiereid tehakse, tõsi enamasti mõned suurusjärgud suuremaid. samuti käisime ja lahkasime ühte üleni hüdroga ringi aetavat suurt ja uhket halumasinat, kust oleks ehk saanud vähemalt osaliselt malli võtta komponentide osas. paraku sääl külges olnud vidinatel mingeid markeeringuid ei tuvastanud.
teema siis selleks, et laiem ja pädevam üldsus kommenteeriks konstruktsiooni ja soovitaks komponente. no kõiki liigutusi saaks ilmselt teha elektriga ja õhuga ja hüdroga. igal omad head ja vead. võiks ka kombineerida. natuke on igal juhul elektrit vaja. hakatuseks peamootor igal juhul ja usutavasti ka mingi vidin operatsioonide juhtimiseks peab igal juhul särtsuga käima. ja kui hüdro või pneumo kasutuses siis ventiilid ilmselt ka elektriga juhitavad. ise arvan, et muud liigutused võiks vast hüdroga käia.
ma olen nõrk sõnaseadja, aga vast saate mõttest aru. ja kuigi see projekt on suure tõenäosusega pigem mersuniiduki valdkonnast, siis natuke arutelu ei teeks siiski paha. ühtegi inseneri ja muidu õppind meest meil siin käepärast pole ja seepärast siis prooviks pädevate kaasfoorumlaste abil vähemalt mõnedki komponendid mingite enam-vähem sobilike numbritega varustada. eesmärgiks mõistagi võimalikult odavalt läbi ajada ja toimiv tööriist tekitada.