automoto.ee foorumid

Täisversioon: Palun abi. Elektrimootor.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tegu vana pesukuivatus tentrifuugi mootoriga (220V). Paluks abi, et kas tal käis mingisugune relee ka vahele. 3 juhet tuleb mootorist välja. Millised voolu omad? Mootori korpusel on maanuduse tingmärk ka. Kas vajab eraldi maandust lisaks? Pildil ka näha.
[Pilt: SDC10041.jpg]
[Pilt: SDC10044.jpg]
[Pilt: SDC10040.jpg]
Tulistan puusalt, et üks on 0 juhe ja need kaks ühesugust faasid (pöörlemis suuna muutmiseks)
Üks ilmselt ergutus ja ülejäänud kaks 0 ja faas.Testriga takistusi mõõtes saab teada.ise katsetasin ka lihtsalt vool peale,kui ergutuse ots sattus siis hüppas kohe käima,aga töömähise korral iniseb kergelt ja käsitsi võlli keerates hakkab ka tööle vaikselt pöördeid kogudes.Ühesugused äkki töömähis ja toist karva juhe ergutus
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=44336
see mootor tahab kondensaatorit ühendusskeemi, jätkuvalt kahtlustan, et töömähisel on väiksem takistus...[/b][/i]
Ei ole seal mitte suuna muutmist vaid töö ja käivitusmähis on ühise otsaga.
Käivitamiseks on süsteemis bimetallrelee, mis algul ühendab käivitusmähise vooluvõrku lisaks põhimähisele ja põhimähist läbiv vool kuumutab bimetalli ja see lahutab käivitusmähise.
Muide sel releel on peal nool ja selle suunda ei maksa jätta tähelepanuta et toimiks.
Kuidas kasutada?
Kas hankida vastav relee, proovida kondekaga ja võib ka manuaalselt ühendada käivitusmomendiks käivitusmähise järgi ja kohe kui pöörded üleval lahti tagasi.
Kuidas teha kindlaks ühine ots?
Takistust mõõtes on suurim takistus töö ja käivitusmähise otstelt mõõtes ja järelikult kolmas ots on ühine mõlemale mähisele.
Kumb on töömähis?
Seda peab küsima neid mootoreid remontinud isikult kumb mähis on suurema takistusega.
Kasutades töömähiseks suurema takistusega mähist on ohutum lahendus ja miinusena on võimalik kaotus võimsuses.
Üks Riga pesumasina skeem: http://www.elremont.ru/stirm/st_rus/strus_rem4.php
Ja kondekaga: http://www.e-ope.ee/_download/euni_repos...aator.html
Teine veel: http://elektrik.pri.ee/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=732&forum=35
Riga puhul oli selline lüliti, mis vajutamisel lasi voolu käivitusmähisele peale ja näpu eemaldamisel jäi tööle töömähis.
2715 kirjutas #Muide sel releel on peal nool ja selle suunda ei maksa jätta tähelepanuta et toimiks#
Külmiku kompressori mootoril sama, noolega"VERH" vene tähtedega käivitusrelee
Kõik see nooltega releede, milledes maa külgetõmbe jõud võitleb käivitusvoolu tekitatud elektromotoorjõuga, jutt on õige ja ilus. Aga julgeks siiski pakkuda, et antud tsentrifugaali mootor on tehaseversioonis varustatud ainult lülitida pingestamiseks (pööraga pakettlüliti oli näit. pesumasinast eraldi oleval kuivatusmoodulil) ja nn töökondensaatoriga, mille mahtuvust ma ei mäleta ega julge pakkuda, aga ca 4 mikrofaradi kanti võiks see jääda.
Tsitaat:Asünkroonmootori käivitamiseks vajalik kondensaatorite summaarne mahtuvus (Ctöö + Ckäivitus) valitakse järgmiselt:
•70 μF elektrimootori 1 kW võimsuse kohta pingel 220V;
•25 μF elektrimootori 1 kW võimsuse kohta pingel 400V.

Kondensaatori töömahtuvus Ct on on 2...3 korda väiksem käivitamiseks vajalikust mahtuvusest. Kolmefaasilise mootori võimsus töötamisel ühefaasilis režiimis kondensaatorite kasutamisel on 65...70% nimivõimsusest.

Tsitaat sealt: http://www.e-ope.ee/_download/euni_repos...aator.html
Selline vä?. Toodeti suures liidus mitmes kohas erinvate nimede all peaaegu muutumatu disainiga aastakümme, või kaks.
Sellega oli hea õunamahla tehaBig Grin.
(25-05-2014, 13:04 PM)Wiki432 Kirjutas: [ -> ]Selline vä?. Toodeti suures liidus mitmes kohas erinvate nimede all peaaegu muutumatu disainiga aastakümme, või kaks.

Ma arvan, et jah, selline! Mida ksf! Tere-mees arvab, seda ei tea. Beššimistina arvan, et ega tegelikult polegi tarvis seda mootorit kurjaks ja pöörlema ajada...