automoto.ee foorumid

Täisversioon: Spidomeeter SpS-9.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Millisel tehnikal kasutati sellist spidomeetrit? Tänud ette.

[Pilt: P1010490.JPG]

[Pilt: P1010491.JPG]

[Pilt: P1010492.JPG]

[Pilt: P1010494.JPG]
GAZ-11
Kas nüüd just sissepressitud 42. a GOST-iga, kuid väliselt samasugune oli ka juba "emkal".
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=24471
(06-06-2014, 18:56 PM)taruvaras Kirjutas: [ -> ]Kas nüüd just sissepressitud 42. a GOST-iga, kuid väliselt samasugune oli ka juba "emkal".
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=24471

M1 ongi sisuliselt Gaz-11
(06-06-2014, 19:15 PM)DevilDeVille Kirjutas: [ -> ]
(06-06-2014, 18:56 PM)taruvaras Kirjutas: [ -> ]Kas nüüd just sissepressitud 42. a GOST-iga, kuid väliselt samasugune oli ka juba "emkal".
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=24471

M1 ongi sisuliselt Gaz-11
Päris siiski mitte. GAZ 11 (GAZ 11-73 ja selle kabriovariant 11-40) olid põhimõtteliselt küll sama kerega, kuid iluvõre oli teise kujundusega. Peamine erinevus "Emkast" oli R6 mootor (hiljem kasutati sama mootorit GAZ-51-l). M1 spidodel, nii palju kui ma neid näinud olen, lõpeb skaala 120-ga. Kusjuures, GAZ 11-73 valmistati vaid 1250 ja 11-40 kõigest 6(?!) eksemplari. Nii et seega suht haruldane spido. Pole ka kuulda-näha olnud, et selliseid mingitel väga varajastel Pobedadel kasutatud oleks.
(10-06-2014, 21:05 PM)Mossemees Kirjutas: [ -> ]
(06-06-2014, 19:15 PM)DevilDeVille Kirjutas: [ -> ]
(06-06-2014, 18:56 PM)taruvaras Kirjutas: [ -> ]Kas nüüd just sissepressitud 42. a GOST-iga, kuid väliselt samasugune oli ka juba "emkal".
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=24471

M1 ongi sisuliselt Gaz-11
Päris siiski mitte. GAZ 11 (GAZ 11-73 ja selle kabriovariant 11-40) olid põhimõtteliselt küll sama kerega, kuid iluvõre oli teise kujundusega. Peamine erinevus "Emkast" oli R6 mootor (hiljem kasutati sama mootorit GAZ-51-l). M1 spidodel, nii palju kui ma neid näinud olen, lõpeb skaala 120-ga. Kusjuures, GAZ 11-73 valmistati vaid 1250 ja 11-40 kõigest 6(?!) eksemplari. Nii et seega suht haruldane spido. Pole ka kuulda-näha olnud, et selliseid mingitel väga varajastel Pobedadel kasutatud oleks.

Sptetsialistid ...

Gaz 11 on Emka eelkäia ja evib sama liini kere, kõik muu on erinev. Gaz 11 mootor on 51 eelkäija ja täiesti TEINE mootor ... ah jaa ... mõningad tihendid sobivad omavahel. Gaz11 spido on kuni 140, M1 spido on kuni 120. Minu käest käis kunagi läbi varuosana toodetud spido, mille kujundus oli oluliselt erinev "originaalist", isegi Gaz11 omanikud vangutasid päid ja imetlesid venelaste leidlikust.

Dad.
Minu jutu point oli 2101 -> 2107
(11-06-2014, 09:36 AM)dad Kirjutas: [ -> ]Sptetsialistid ...

Gaz 11 on Emka eelkäia ja evib sama liini kere, kõik muu on erinev. Gaz 11 mootor on 51 eelkäija ja täiesti TEINE mootor ... ah jaa ... mõningad tihendid sobivad omavahel. Gaz11 spido on kuni 140, M1 spido on kuni 120. Minu käest käis kunagi läbi varuosana toodetud spido, mille kujundus oli oluliselt erinev "originaalist", isegi Gaz11 omanikud vangutasid päid ja imetlesid venelaste leidlikust.

Dad.

GAZ 11-73 ei ole Emka (Gaz M1) eelkäija. Ta on tugevalt moderniseeritud versioon mudelist Gaz M1, seega pigem järeltulija.

Mudelinimi Gaz-11 eksisteerib kahel viisil. Esiteks märgiti temaga uut kuuesilindriliste mootorite perekonda (mille eeskujuks oli Dodge D5), teisalt aga Gaz M1 (Emka) moderniseeritud varianti (Gaz 11-73, vahel kirjanduses ka Gaz M11), mille jõuallikaks oli plaanitud just see mootor.

Gaz M1 tootmine algas 1936. aastal. Esimesena sai kuuesilindrilise jõuallika endale faeton Gaz 11-40, mida toodeti vaid 6 eksemplari (seda aastal 1938). Hiljem ehitati neist viis ümber nelikveolisteks ja nad said endale nimeks Gaz 61-40.

Moderniseeritud sedaan sai endale nimeks Gaz 11-73. Nende tootmine sai alguse 1940. aastal, kokku toodeti 1147 eksemplari. 10 protsenti valmis neist aastatel 1940-1941 (114) ning ülejäänud juba pärast sõda, aastatel 1945 (286) ja 1946 (744). Veel kolm autot valmis aastatel 1942 (2) ja 1943 (1).

Sama mootorit kasutasid näiteks ka Gaz 11-415 (2 eksemplari), Gaz 61-73 (181 eksemplari), Gaz 61-416 (36 tükki), võidusõiduautod Gaz GL1 ja Gaz GL3. Kuuesilindrilist mootorit kasutati veel ka lennunduses (mudel Gaz-85), samuti näiteks tankidel T-60, T-70, T-80 ja T-90. Eraldi on huvitavaks teemaks tandemmootor Gaz 203.

Aga repliigi korras veel: 1939. aastal ehitati prototüüp Gaz-51, mis sai oma mootoriruumi just mootori Gaz-11. Seda masinat valmis küll vaid 2 eksemplari.

Meile tuntud Gaz-51 jõuallikas ei ole mootor Gaz 11, küll on selle moderniseeritud variant. Sellest saan ma pikemalt kirjutada hiljem.
Kuna netis GAZ 11 mootori kohta infot praktiliselt pole panen paar pilti Eestist pärit antud mootori kohta (tegelikult on tegu siiski poolega GAZ 203 mootorist, mis pärit mõnest sõjaaegsest tankist) praegu peaks see mootor olema jõudnud venemaale autole GAZ 11. Teine blokk jõuti emeksisse viia mõned jupid on mul veel lakas ja ka väntvõll peaks organiseeritav olema kui kellelgi huvi võib kontakteeruda.

[Pilt: P8210393.jpg]

[Pilt: P8210401.jpg]

[Pilt: P8210399.jpg]
(14-06-2014, 18:51 PM)Aspelund Kirjutas: [ -> ]GAZ 11-73 ei ole Emka (Gaz M1) eelkäija. Ta on tugevalt moderniseeritud versioon mudelist Gaz M1, seega pigem järeltulija.

Mudelinimi Gaz-11 eksisteerib kahel viisil. Esiteks märgiti temaga uut kuuesilindriliste mootorite perekonda (mille eeskujuks oli Dodge D5), teisalt aga Gaz M1 (Emka) moderniseeritud varianti (Gaz 11-73, vahel kirjanduses ka Gaz M11), mille jõuallikaks oli plaanitud just see mootor.

Gaz M1 tootmine algas 1936. aastal. Esimesena sai kuuesilindrilise jõuallika endale faeton Gaz 11-40, mida toodeti vaid 6 eksemplari (seda aastal 1938). Hiljem ehitati neist viis ümber nelikveolisteks ja nad said endale nimeks Gaz 61-40.

Moderniseeritud sedaan sai endale nimeks Gaz 11-73. Nende tootmine sai alguse 1940. aastal, kokku toodeti 1147 eksemplari. 10 protsenti valmis neist aastatel 1940-1941 (114) ning ülejäänud juba pärast sõda, aastatel 1945 (286) ja 1946 (744). Veel kolm autot valmis aastatel 1942 (2) ja 1943 (1).

Sama mootorit kasutasid näiteks ka Gaz 11-415 (2 eksemplari), Gaz 61-73 (181 eksemplari), Gaz 61-416 (36 tükki), võidusõiduautod Gaz GL1 ja Gaz GL3. Kuuesilindrilist mootorit kasutati veel ka lennunduses (mudel Gaz-85), samuti näiteks tankidel T-60, T-70, T-80 ja T-90. Eraldi on huvitavaks teemaks tandemmootor Gaz 203.

Aga repliigi korras veel: 1939. aastal ehitati prototüüp Gaz-51, mis sai oma mootoriruumi just mootori Gaz-11. Seda masinat valmis küll vaid 2 eksemplari.

Meile tuntud Gaz-51 jõuallikas ei ole mootor Gaz 11, küll on selle moderniseeritud variant. Sellest saan ma pikemalt kirjutada hiljem.

Väga huvitav ja detailne! Vabandan ette O.T. pärast aga kas Herr Aspelund (või miks mitte ka keegi teine) ei annaks sama detailse ülevaate ka Gaz 69 põlvnevusest. Seosetest "Pobeda", Gaz 51 ja muude nõuk. sõidukitega, kuid eriti huvitaks millise USA (Fordi?) auto mootori "järeltulija" Gaz'i mootor on. Ning kui teada, siis kust tuleneb ka Gaz 69 omanäoline välimus (kas "näo osas" lihtsalt Gaz 51 vähendatud koopia, või...?)
Kui kellegi selles osas põhjalikku infot, oleks korrektne vast uus teema algatada.

Ette tänud,
Tom
(14-06-2014, 18:51 PM)Aspelund Kirjutas: [ -> ]GAZ 11-73 ei ole Emka (Gaz M1) eelkäija. Ta on tugevalt moderniseeritud versioon mudelist Gaz M1, seega pigem järeltulija.

Deem ... sul õigus, mälu vedas alt Sad

Dad.