automoto.ee foorumid

Täisversioon: Mazda 1.8 , 88kw
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Lugu siis selline, et Mazdaklubi foorum on maas, seega postitan oma mure siia.
Auto seisis umbes pool aastat kuna klapid ei piadanud ja üks silinder puterdas vähe.
Vahetati ära klapid ja lihviti kaant. Peale kokku panemist auto on uimane, minna ei jaksa. Ajab imeliku haisu välja ja justkui väljalase õhkab eriti kuuma. Veakoode näitab ainult tagumise lamda küte, aga vaevalt selles saab viga olla. Gaasi andes täiesti jõuetu miski paari minutiga saab maanteekiiruse kätte. Küttekulu näitab ühtalse kiirusega 9,5l/100km.

Ideid , mõtteid?

Kas äkki väntvõll sai minna 180 kraadi valesti ? Muidu märgid on 2x kontrollitd. Kohapeal käib ilusti ja vaikselt.
Kuidas seda katalüsaatorit kontrollida võiks?

Süüde ei saa nii metsas olla, sest tyhikäigul käib ilusti, samuti gaasi andes läheb pöördesse väikse viivitusega, aga jõudu pole üldse. Isegi kohalt minek on selline väga vaevaline.
[Pilt: L8-DE_ZWART_002__Custom_.jpg]

Mis seal kollektori sees on? Seal ei või mdiagi valesti olla? Tundub nagu ei saaks õhku kätte.
Hammasrihm valesti?
(18-06-2014, 21:48 PM)_rein_ Kirjutas: [ -> ]Hammasrihm valesti?

Ketimärgid lähevad kokku, 2x kontrollitud. See viga võis tulla nii seismisest kui ka remondist.
Vaheta bensiin ära ning vaata küünlad üle.

Meil tööl üks talvel kontrollitud ja komplekteeritud masin eile kliendile üleandmise ajal ei tahtnud korralikult käia. Vahetasin ainult bensiini ära ja kõik toimis ideaalselt. Bensiin oli hästi kollakaks muutunud. Küllap sul ka mingi osa vana bensiini paagis isegi kui valati uuemat peale.
Bensiin uus, küünlad uued, bensusurve ok.
Tuttaval oli Maxima millel sama viga, tühikäik perfekto aga jõudu absoluutselt polnud. Tomatiga oli asi veel eriti "tore" olnud.
Seal oli viga vist õhulugejas, täpselt ei mäleta enam.
Buumeriga sama lugu oli.Vahetatud vändaandur ja õhulugeja ja siis veel kiil mis väntvõlli küljes rihmaratast hoidis. Pool oli juba läbihammustatud ja nihkes. Sul kett aga võiks ikka üle kontrollida.
Märgid võivad paigas olla kuid ühe hambaga saab siiski eksida... ka siis kui märgid paigas(peaaegu). Mitmeid kordi isegi märkide järgi rihma peale tõmmanud ja hambaga eksinud, natuke siia-sinna ja ongi möödas... Ketiga sama lugu, kuid antud mootorit tehes ise ei mäleta et väga mööda oleks olnud võimalik panna. Wink
Mina ka ei tea täpselt. Kuna auto oli kuskil karup. siis v'eti mootor maha ja saadeti linna kus tehti klappidele remont. Seal pandi ka asi uuesti kokku. Kohapeal peale kokkupanekut enam asi pari ei tööta. Igaks juhuks võeti klapikambrikaas maha. Alt k2ib see siis tiftiga lukku ja peale kaib vastav rakis. Vinli jargi on asi timm, kuna on kett siis yhe hamba v'rra eksides oleks juba muutus nii suur et seda oleks kindlasti naha.

Surved m66deti ka ara ja ka need olid peale remonti korras. Mootor tühikäigul käib muidu vaikselt ja iluisti, gaasi andmes viivitab . S'ites aga on täiesti tuim.

Toon näite et kui s6ita liiga suure kaiguga liiga aeglaselt hakkab mootor nagu myrisema ja vibreerima kuna ei jaksa. Vot praegu teebki see mootor just sellist asja kui temaga kiirendada pyyda.

Ma ei tea kuidas sel autol nee dpistikud on? Vaevalt seal oli nyyd v6imalik midagi sassi ajada?

Teine asi mida keegi arvas, et 2kki on m6ni juhe kakti läinud ja peaks proovima aju pistikust vastavaid klemme mõõtma.

Samuti imelik tähelepanek on see, et syyte lylitamsiel ei sytti mootorituli.
(19-06-2014, 14:31 PM)Killer666 Kirjutas: [ -> ]Samuti imelik tähelepanek on see, et syyte lylitamsiel ei sytti mootorituli.

Remontnikud on pirni välja võtnud, et liigrikast segu saav katalüsaatori häire poleks nähtav? Nüüdseks katalüsaator umbes?
Võid ju korra sumpa enne katti lahti võtta ja vaadata kas siis läheb pöördesse.
Lükkasin oma hiina kabla taha ja näitas et mil active. Veateated olid mõlema lambda kohta. Kustutasin ära ja enam tagasi ei tulnud. Samuti temp näitab suhtusutavaid numbreid. Lambda 1 näitas ka mingit kõikumist ja %, aga sellest ma ka mingeid järeldusi ei osanud teha.

Gaasklapi andur igastahes näitab gaas maas 20% ja põhjas 80%. Kas see peabki nii olema?

Huvi pärast sai tõmmatud igasuguseid pistikuid lahti ja igakord näitas vastava ühenduse viga, seega ma ei usu et mõni juhe võib katki olla, vastasel juhul ta näitaks katkestust ? Onju?


Ei ta pöördesse läheb aga jõudu ei ole ja näiteks ilma gaasita kõrvalistmeltt käivitades läheb umbes 5sekundit.
Kui jõudu ei ole ja väljalaske gaasid on liiga kuumad peale mootori kokku panekut siis, 99% on kett/rihm valesti peal. Kunagi sai üks Fordi mootor kokku pandud ja ka hoolikalt märgid paika pandud ja kontrollitud veel üle ka aga kui proovi sõitu läksin tegema siis ei tahtnd see masin enam kuidagi edasi käia. Sealjuures käivitus ilusti ja ka tühikäigul olid pöörded paigas ja ühtlased. Kahtlaseks läks siis kui põhja alla vaatasin ja sumbutaja esimene pool juba punane oli. Eks enamus põlemise protsessist toimus sumbutajas.
Variant a, klapijaotus rihmm/kett valesti
Variant b, rihma/keti märgid valed
Variant c, nukkvõllid mingid muud
Variant d, hammasrattad valed

Dad.
Mul oli kunagi Peugeotil analoogne jama, sai ka igast asju proovitud, aga lõpuks oli viga ikkagi MAP anduris. Vahetasin ära ja hoobilt jutt muutus..
Võtsin siis nüüd ise ja juba kolmandana klapikambrikaane lahti. Alt tdc ja ülevalt on nuka tagumistel otstel sirged lõhed sees, kuhu käib siis sirge metall plaat vahele. See on liiga lihtne. Samuti ei saa nukkasid sassi ajada.
[Pilt: 010666833736f6e.jpg] Selles seades on esimese silindri nukad peaaegu üleval. Asi mida võiks veel kontrollida on alumine rihmaratas, mille märk võib olla nihkunud, aga nemad panid keti peale vända märgi järgi ja väidetavalt ka rihma seibi õigesse asendisse.
(19-06-2014, 23:39 PM)dad Kirjutas: [ -> ]Variant a, klapijaotus rihmm/kett valesti
Variant b, rihma/keti märgid valed
Variant c, nukkvõllid mingid muud
Variant d, hammasrattad valed

Dad.


Mulle endale hakkab ka tunduma, et viga võib olla mapis, sest ilma mafita ei suutnud auto üldsegi käivituda?

Oleks hea kui keegi kes on veidikenegi asju varem näppinud suudaks mulle puusalt tulistada mõned näidud mida saaks võrrelda.
1)Map tühikäigul, 2500 rpm ja siis järsumal gaasi vajutamsel
2)Maf samad asjad.

(19-06-2014, 23:46 PM)kolentin Kirjutas: [ -> ]Mul oli kunagi Peugeotil analoogne jama, sai ka igast asju proovitud, aga lõpuks oli viga ikkagi MAP anduris. Vahetasin ära ja hoobilt jutt muutus..

Ma ei ole kursisi milline peugeot sul oli? Osadel vanematel autodel ju puudus õhulugeja ja seda asendas map.
Kuigi pregune lugu ehk isegi tugevdaks seda ideed, kuna auto ilma mafita ju ei tööta.


(19-06-2014, 23:31 PM)r.i.h.o Kirjutas: [ -> ]Kui jõudu ei ole ja väljalaske gaasid on liiga kuumad peale mootori kokku panekut siis, 99% on kett/rihm valesti peal.

Uurisin ka seda asja ja tegelikult võib seda hoopis põhjustada see, et klassikalise malmist kollektori asemel on sel torudest kollektor, praegu kuumakatet pole tagasi pannud, kuna nii pääseb paremini ligi sinna taha.
[Pilt: 0106672859ebe4f.jpg]
[Pilt: 010667286189930.jpg]
[Pilt: 0106672863196f5.jpg]


Oskab keegi midagi arvata?

Mis see open loop tähendab?

Proovisin sõita ja no gaasi andes ei kiirenda samas kui gaasi anda hästi ettevaatlikult siis kiirendab mingitmoodi. Samas kui natule gaasiga üle doseerid siis gaasi maha andes on tunda kohe millal nagu jälle paremini tirib.
Open Loop on see, kui mootor on piisava tembi saavutanud/lamda on signaali andnud ja seda arvestatakse küttesegu valmistamisel.
Käivitamine on eranditult sisseprogrammeeritud kütusetabeli järgi ja ka töö, kui lamda signaal pole saada või selle väärtus ei mahu lubatu piiresse.
Seega kui ilma lamdata ka ei käi on viga milleski muus.
Open loopi aeg siis vahepeal lööb ette fault. Aga muud näitajad?
Kas see manifold pressure pole imelik?
Lehti: 1 2